Zdravím všechny
Mám problém s fabií 1,4 74kW 2001, najeto údajně 80tis km typ motoru AUB. Auto na 74kW moc nejede v porovnání s octavii66kW a při vyšších otáčkách zhruba 5tis se rozvítí kontrolky epc a asr naráz. Po vypnutí a zapnutí zapalování kontrolky zhasnou, než se opět dostanem na hranici 5tis. otáček. Přes vag to píše sporadickou závadu špatného tlaku nadmořské výšky atd. dle mých zjištění to může být způsobeno egr ventilem, špatnou těsností sání, špatnou nádobkou s aktivním uhlím a nebo nefunkčním čidlem tlaku NĚKDE v sání. Měl jsem sundaný egr ventil, včetně trubky, znečištění poze lehké. Funkce egr vyzkoušena přes akční členy a zdá se v pořádku. Nádobka s aktivním uhlí vyměněna a odzkoušena přes akční člen, zdá se dobrá, čidlo tlaku jsem nikde nenašel - třeba kdyby někdo věděl... Při jeho zkoušce přes vag ale snímal v mezních tolerancích, tak jsem to přešel, jako že dobrý a pokračoval k sání, kde po ucpání přísunu vzduchu motor zhasnul, takže dobré. Nadále jsem zkoušel čistit škrtící klapku speciálním sprayem, ale změna žádná - jen na volnoběh zhruba 800 ukazuje 4%, což by melo být o 2% nad limit?? dle příručky. Svíčky se zdají být dobré, vizuální kontrola, nemám osciloskop pro jejich podrobnou diagnostiku. Ještě pro upřesnění stavu motoru, je po nehodě a byl přeskočený vrchní rozvodový řemen na druhou vačku o jeden zub - zřejmě se to nepotkalo, protože to nechtělo jen chytnout. Servis bych radši až jako úplně nejposlednější možnost, je to taková výzva vzhledem k tomu, že jsem letos dokončil střední v tomto oboru.
Takže otázky: Ví někdo přesně kde je snímač tlaku v sání?
Čím by mohl být způsobený nižší výkon motoru?
Proč se rozsvicejí kontrolky epc a asr při 5 tis otáčkách?
Co třeba jiné postupy, nebo něco na co jsem zapomněl, nebo něco z praxe??
Děkuji za jakýkoliv poznatek k této problematice.