Šutrák: S tou výměnou převodovky to byl spíš jen takový povzdech :-( Štve mě, že k vůli slavné unii, a jejím nesmyslným výmyslům odtržených od reality, jsou automobilky nuceny pro úsporu každého gramu CO2, navrhovat řešení, které jdou proti řidičské praxi, příjemnému pocitu z jízdy a v konečném důsledku i proti naší planetě. Na co mi je, když u auta primárně určeného do městského provozu můžu jet na vytočenou trojku 140 km/h!!!, když v každodenním provozu musím při snížení rychlosti pod 40 km/h (což se v městském provozu děje celkem běžně), v mírném kopci, podřazovat z trojky na dvojku, protože nechci trápit motor po 2 tis. otáček, kde se evidentně (vzhledem k větším vibracím a dunění) necítí dobře. Odpověď ekohujerů zní jasně, dlouhým stálým převodem ušetřím v laboratorních podmínkách v průměru 2 dc/100 km proti převodovce s kratším převodem. To, že to v běžné praxi neplatí, ba naopak, neb nuceným podřazením v městském provozu se výrazně zvýší aktuální spotřeba, to už nikoho z těchto chytrolínu nezajímá. Hlavně, že na papíře šetří naši planetu...
Ale zpět k tématu. Pokud, nemáš větší problém se sníženým komfortem se 17" po Praze, jsou pro mě, a naše Valašské kopečky, na léto jasnou volbou 16". Po zhlédnutí foto aut s vybranými alu se mi, ale hlavně mé manželce, které bude dělat CITOGO společníka do práce, začínají nejvíce zamlouvat SERPENSy.