Přejít na obsah

milos_s

Uživatel
  • Počet příspěvků

    266
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

O uživateli milos_s

  • Narozeniny 06/25/1964

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://www.fonservis.cz
  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

3285 zobrazení profilu

Oznámení milos_s

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

9

Popularita

O mně

Od prosince 2008 jezdím s Octavií L&K 1.8 TSI DSG 7o MR 2009

Nejprve k motoru:
jde o jeden z prvních vyrobených 1.8 TSI CDAA, takže si užívám všech průšvihů:
- nejstarší a nejhorší verze napínáku (vyměněn v Autostylu Trutnov)
- úzké pístní kroužky, motor cca od 120 tisíc postupně zvyšuje spotřebu oleje
- problém s karbonováním, sání čištěno ve 117 tisících při opravě DSG
- několik svolávacích akcí
- ale jede naprosto fantasticky, tichý, pružný a výkonný motor

 

30. března 2016 při nájezdu 116 tisíc jsem se na základě článku ve SM konečně odhodlal na výměnu rozvodů do Autostylu Trutnov.

Dopadlo to dobře, motor snad ještě vydrží (kvůli karbonování cca od 90 tisíc přidávám VIF), ale překvapilo mě:

ten nejblbější napínák neměl ani jeden poškozený zub

a prý ani nebylo znatelné prodloužení řetězu - po dobrých 7 letech a nemalém nájezdu...
Snad to může souviset s tím, že nenechávám motor trápit v nízkých otáčkách - po rozjezdu řadím převážně pádly,
nenechám motor zabírat pod 1500 otáček/min.

 

Peněz rozhodně nelituji, aspoň mohu věřit, že mi ten skvělý motor ještě chvíli vydrží.

 

Snad jen:
Spotřebu mám jen o litr menší, než u staré OI 1.8 20V, jenže ta má udávanou kombinovanou spotřebu o 2 litry vyšší :-(

Zkusil jsem proto pár testů,
například jsem si udělal svou "zkušební" trasu (město, obce, okresky, silnice I. třídy i rychlostní komunikace R10 a R35) o délce 45 km
se starou OI 20V (vyhlášené velkou spotřebou), mám na trase spotřebu 8.1 l / 100 km, udávaná kombinovaná je 8.6, takže -6 %
se svou OII 1.8 TSI DSG, mám spotřebu 7.5 l / 100 km, udávaná kombinovaná je 6.6, takže +14 % proti udávané,
s půjčenou OII RS 2.0 TSI mám spotřebu 7.8 l / 100 km, udávaná kombinovaná je 7.9, takže -1 % proti udávané.

To vše pochopitelně stejným stylem jízdy, měřeno vždy při vyjetí se studeným motorem.
Takže na trase kde s jinými Octaviemi jedu pod udávanou kombinovanou spotřebou, má žere asi o 15 % víc.

Poprosil jsem novináře Petra Šikla, dělá testy spotřeby na Lidovky.cz, 100x test spotřeby, aby mé auto projel.

Výsledky na jeho testovacím okruhu při ekonomické jízdě byly velice podobné:
OII 1.8 TSI manuál před FL spotřeba 6.4, udávaná 7.4, takže -14 %
moje OII 1.8 TSI DSG FL spotřeba 7.1, udávaná 6.6, takže +8 %.

Na základě řady dalších porovnání jsem skoro nové auto reklamoval.
Nejdřív v místním servisu, předpokládal jsem obvyklou poruchu, t. j. vadné čidlo hmotnosti nasávaného vzduchu.
Skutečně naměřili hodnotu mimo toleranci, "váhu vzduchu" vyměnili a ... výsledek byl dokonce nepatrně horší - ale to je již rozptyl měření...
Nakonec mi v servisu domluvili, že předám auto do Mladé Boleslavi, mám to kousek :-)
Ve Škodovce mě přijala delegace 7 techniků, všechno jsme probrali, slíbili i provedení standardního měření spotřeby, auto hned napíchli na notebook, sdělili že už mám 3. verzi firmware v DSG (což muselo být ještě z výroby),
motor prý už byl také flashovaný a upozornili mě, že tam auto asi bude víc než týden...

Uvítal jsem proto nabídku zapůjčení Octavie RS Combi, byla stará asi tři měsíce.
Nakonec jsem "eresem" jezdil asi 6 týdnů, spotřebu jsem měl skoro stejnou jako u svého auta, uváděná spotřeba je přitom o 1.3 l větší...
Utvrdilo mě to v tom, že s motorem mého auta není vše v pořádku, ovšem ze servisu Škodovky mi auto vrátili s tím, že je bez závady...
Výsledky měření spotřeby mi prý říct nemohou, je to interní záležitost.

 

------

 

Pár úprav elektrikáře:

- automatické zavírání oken již při krátkém stisknutí tlačítka dálkového ovládání (popis zde na fóru)
- el. otevírání 5. dveří (liftback), po úpravě vzpěr funguje, ale chtělo by spíš výměnu za vzpěry z RS
- navíc tlačítko pro otevírání z interiéru
- LED svícení interiéru, LED denní svícení, LED obrysovky, zadní blinkry LED, couvačky, osvětlení SPZ
Osvětlení interiéru se zvlášť povedlo:
vpředu i vzadu byly žárovky 10W a 2x 5W, celkem světlo žralo 40 W, t. j. asi 3,3 A.
Do LED pouštím 0.15 a 0.37 A, celkem 1.3 A, takže spotřeba je o 60 % nižší.
Měřil jsem osvětlení luxmetrem, 30 cm pod svítidlem bylo necelých 100 lx, teď mám 400 lx.
I na denním světle je 4x silnější osvětlení od LED znát smile.gif
- couvací kamera zapojená přes převodník na vstup navigace Columbus (vyžadovala změnu jednotky parkoacích senzorů za novější)
- spínání "palubní" kamery jsem udělal přes tranzistor z výstupu spínací skříňky, je zapnutá až do vytažení klíčku
- navíc se kamery zapnou (i zadní) po zamknutí auta (povelem z DO) pro sledování okolí auta (v garáži nezamykám)
- s ohledem na další spotřebiče žeroucí baterii (zabezpečení GPS/GSM) mám přidaný jak palubní voltmetr,
  tak Arduino, které infračerveně přenáší změřené napětí na přijímač v garáži vč. upozornění do e-mailu/SMS na pokles

 

------

 

A teď k převodovce DSG DG200 (7 rychlostí se "suchými" spojkami´)


Další průšvihová věc v mém autu, koupil jsem ji moc novou, problémy ještě nebyly známy...

 

Před koncem prodloužené záruky začala prokluzovat spojka sudých rychlostí, oprava se táhla asi tři měsíce.
Detaily jsem se ze servisu dozvídal až později a postupně, kdo ví jak to vlastně bylo:
- při demontáži došlo k poškození mechatroniky
- ta přišla z Německa buď poškozená nebo nekompletní, nebo ji v servisu poškodili - nevím, ale čekalo se na další
- i po výměně byl problém, auto prý neřadilo "čistě", takže to řešil specialista na DSG, pan Sixta
- bohužel ani on neuspěl, auto se tak poprvé dostalo k panu Zábrodskému do Liberce, mimo jiné školí ve Škodovce
  a mám dojem, že DSG rozumí víc než pan Sixta, navíc se mu nemusí DSG demontovat, stačí auto dovézt...
  Problém snad byl jen v nějaké opačně namontované podložce.

 

Další problém se začal projevovat někdy kolem 100 tisíc km, trvalé hučení bez ohledu na zařazenou rychlost či směr zatáčení.
Žádný servis (včetně Autostylu Trutnov) se k tomu neměl, ale logicky muselo jít o výstupní stranu převodovky či diferenciál.

 

Takže jsem se objednal k panu Zábrodskému (již přímo, nikoliv přes servis v záruce):
Bylo poškozené ložisko zpátečky, demontáž znamenala výměnu hromady dalších dílů.
Mimo to pan Zábrodský vyměnil problematický olej, občas způsobující svody až zkraty (trochu ho tam již nateklo)
a převodovka od té doby běhá jako hodinky.
Mimo to mi vyčistil sání od karbonu a vyměnil dvouhmotový setrvačník, musel být načnutý hned od počátku,
kdy první verze firmware v režimu tempomatu dávala plný plyn již hluboko pod 1500 otáček a celé auto dunělo...
 

Hodnocení DSG:

 

S občas kritizovanou plynulostí řazení to určitě není nijak špatné, málokterý řidič dokáže řadit tak komfortně, já jen při plynulé jízdě.
Pokud "tlačím na pilu", na DSG komfortem ani v nejmenším nemám.
Cukání se projevuje jen mírně a někdy, např. při rozjezdu a občas při "manuálním" řazení.
Jízda v automatickém režimu, hlavně na pohodu, je naprosto plynulá.

 

Jenže motor 1.8 TSI jsem si nekupoval na pohodovou jízdru, ale na to, abych mohl v pohodě předjíždět :D
Jenže:

Při akceleraci (i mírné) auto dost podřazuje, o jeden i dva stupně, při prudší akceleraci i o tři rychlostní stupně.
To ale znamená nejen vyšší spotřebu, ale hlavně nepříjemnou a často až nebezpečnou prodlevu.
DSG je sice rychlá při přeřazení o jednu rychlost (pokud to je "očekávaným" směrem), pomalejší při nepředpokládaném přeřazení opačným směrem a dost pomalá při přeřazení o víc rychlostí. Zpoždění nejde ovlivnit, je dáno principem dvouspojkové převodovky.
Do přeřazení navíc řídící jednotka motoru zpozdí "přidání plynu", takže auto například při předjíždění vůbec neakceleruje.
Asi nemusím říkat, jak horké chvilky to občas může přinést...
Takže buď jezdím v manuálním režimu, nebo si musím aspoň předem podřadit (jenže v tom případě se převodovka za chvilku přepne zpět do automatického režimu), nebo je nutné před předjížděním přepnout do režimu S.


U nového auta mě zaskočilo, že při rozjezdu se skoro 2 sekundy nic nedělo, pak DSG sepnula spojku a auto vyrazilo.
Po ujetí 1500 km problém zmizel jako mávnutím kouzelného proutku.
Připadá mi, že šlo o nastavení firmware převodovky během zajíždění motoru.


 

×
×
  • Vytvořit nový...