trochu oživím téma, jsem v podobné situaci jako Mariacek (hezky popsal klady a zápory pro TDI a TSI na 3.strane), jenom s tím rozdílem, že nechceme druhé auto do města. Nevyužijeme ho, bydlíme v Praze a všude jezdíme MHD. Pokud někam jezdíme autem, tak jedině na větší nákupy, návštěvy, občas odvést děti na kroužky, doktor. Každá cesta ve městě je mezi 2-8km. Když to zprůměruju, tak uděláme 4x cestu ve městě týdně spíš v těch nižších km, tj do 10-15km. a každý druhý víkend výlet cca 50-200km (v létě chalupa, výlety na kolo, prodloužené víkendy atd). Superb tím pádem bude tvávit většinu času na dálnicích a 1.třídách plně naložený, 2dospělí, 2 děti a plný kufr (jezdíme cca 4x ročně do Polska, takže k tomu přidat ještě rakev). Ročně najezdíme 13-15tis km (cca 1tis ve městě), auto chceme vlastnit 10let.
Rozhoduji se mezi 3 motory, 2.0 tdi evo 110kw, 1.5 TSI 110kw nebo 2.0 TSI 140kw, vse v DSG (Skoda uz manuly nedela)
Jak moc vadí TDI Evo motorům krátké trasy a za jak dlouho se zahřeje v zimě? Když najezdím ve městě v zimě 20-40km za studena a potom výlet 100=200km, DPF se asi vypálí, ale co to udělá s karbonem? vyplatí se v takovém případě TDI nebo radši TSI?