-
Motor 1.0 TSI EVO
Zdravím, osobně jezdím se "starším" 1.0 TSI 85 kW v OIII, které má zalité kovové (litina?) vložky v hliníkovém bloku. S motorem vůbec nemám problém, výkon je víc než dostačující. Ale nové verzi EVO nějak moc nevěřím, právě kvůli té slaboučké vrstvě tvrdokovu v hliníkovém válci. Matně si vzpomínám, že s něčím podobným měl problémy Mercedes (nebo BMW?) - vrstva praskala. I soudržnost dvou různých materiálů při takovém zatížení, zejména u turbo litru může být problém. Nemá někdo info o testech těchto motorů? Díky.
-
Motor 1.0 TSI
Jsou to zřejmě emise, objemnější motory splňující nejnovější emisní normy jsou záměrně elektronicky utlumené. Průběh akcelerace, různé prodlevy apod. Sice větší objem, ale vstřik množství paliva v daný moment tak, aby vycházely emise a ne nejvyšší možný výkon, nevím. Např. staré 2.0 TDI 103 kW na mne působilo živěji než nové 110 kW.
-
Motor 1.0 TSI
Posílám porovnání pružnosti motorizací a hodnocení motoru po 4 letech. Sice v modelu A3, ale měl by to být stejný motor. Zdrojem je Svět motorů. Porovnání hodnot nevyznívá špatně, i když rozsah dobře použitelných otáček je u litru menší.
-
Motor 1.0 TSI
Připomínám, že dnes vyšel Svět motorů s 11ti stránkovým popisem zkušeností a rozborky po 100 000 km. Až na zakarbonování sacích ventilů (pokles výkonu o cca 6%) téměř bez opotřebení. Odhad životnosti přes 300 tis. km jako normální atmosféry. Byl to motor 1.0 TSI 81 kW v Rapidu.
-
Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW - 100 000 km
Pdfko už je tady :-(, vždyť to dneska přišlo do schránek a do obchodů, nechávejte tomu alespoň dva týdny odstup, vždyť chlapi v redakci SM nebudou mít co žrát...…..takový práce s tím, prachy si zaslouží.
-
Vaše spotřeba
JJ chvíli jsem si na to musel zvykat, necpat tam za každou cenu nejvyšší stupeň. Jezdím často stejnou 80 km dlouhou a poměrně členitou trasu. Zkusil jsem variantu s využíváním 6ky na rovinkách (časté řazení) a var. nechat jen 5ku. U druhé varianty vychází o něco málo lepší spotřeba a o dost větší pohodlí, pružnost a plynulost jízdy, navíc je to lepší pro motor, dvouhmotu..... Bavíme se o běžných okreskových rychlostech 80-110 km/h.
-
Vaše spotřeba
Po 20000 km s tím jezdím bez soustředění se na spotřebu za nějakých 5,5 l. Když má člověk lehkou nohu, jde to o litr míň, ale je to nuda a spíš podtáčení.
-
Zástěrky
Tak já dávám kompromis a sice jen dopředu. Máme tu asi 15 km úsek silnice I. třídy, kde se sype inert a pokud můžu porovnat, jiná auta zde bez předních zástěrek, mají po pár zimách počátek prahu za předním kolem bez laku a ty starší i rezavý. Vzadu to neřeším, tam je plast. Pokud jedete kolem 90 km/h na inertu, dost to auto trpí.
-
Motor 1.0 TSI
Po cca 20000 km: - nejčastěji využívám otáčky 2100 - 3500 - 6. st. používám jen na dálnicích, rychlostních komunikacích (na okreskách I. třídy jen při řídkém provozu) - pokud řadím 6. st. musím jet alespoň 110 km/h - pokud se jede v klidu do 110 km/h motor se cítí lépe na 5. st. a spotřeba je stejná jako na 6. st. (dlouhodobě mám 5,6) - pod 2100 ot./min motor nedusím, duní a nemá kW ani Nm (při koupi mě prodejce upozorňoval, ať motor zbytečně nepodtáčím) - na ukazatel řazení a sbírání zelených lístečků kašlu, řídím se sluchem a pocitem
-
Možnosti kódování u OIII
Zdravím všechny, mám dotaz, mám OIII (níže uvedenou) model 2017 po FL. V autě mám rádio Swing - nový model s velkým barevným displejem. Dokupoval jsem komfortní volání. Ale na Smartlink jsem nějak zapomněl. Na rádiu mám tlačítko APP/o)), ale když ho stisknu, objeví se hláška abych se obrátil na svého prodejce. Existuje nějaká cesta, jak tuto funkci aktivovat? Našel jsem jen tohle: http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/Vnitrni-vybava/smartgate-octavia-iii-5e0063218x/118/6/24/43/1001 Ale nějak mi tam nesedí ty roky aut, do kterých to jde použít a také je u toho HW k zabudování. Podobná dotaz je zde, ale odpověď jsem nenašel: Není ta aktivace jen otázkou softwaru a kabelu, a umí to někdo? Děkuji mnohokrát za odpověď.
-
Vaše spotřeba
Cesta ze severu Itálie přes Švýcarsko, Rakousko a Německo 2 dospělí + 2 děti + zavazadla - Ø 99 km/h, 5,3 l/100 km, totéž změřeno i dotankováním. Motor najeto 9000 km. Nejčastěji 140 km/h tacho.
-
Motor 1.0 TSI
18lubi81 : Díky za vyčerpávající podklady.
-
Komplet brzdy
Zdravím, problém s vibracemi od přední nápravy u mne po osmi letech vyřešen. Příčina byla v přidřeném kloubu pravé poloosy (strana u převodovky). Kloub byl vadný již z výroby. Auto vibrovalo nejdříve mírně při brždění a později více a i když se nebrzdilo. Závadu jsem řešil opakovanými výměnami kotoučů, výměnou náboje+ložiska a silentbloků ramen. Po výměně kotoučů i silentbloků se situace vždy zlepšila, ale jen na chvíli. Vysvětluju si to tak, že vadná poloosa postupně komponenty nápravy jízdou namáhala. Mimochodem, zadní silentbloky doporučuju plné a tvrdší z Audi TT - auto sice trochu ztvrdne, ale přední náprava není tolik poddajná nerovnostem na vozovce, auto je stabilnější při brždění a náprava dokáže potlačovat různé vibrace lépe. Originální silentbloky jsou z gumového bláta a ještě s otvory.
-
Motor 1.0 TSI
Jojo91: Zdravim, razeni mám stejne jako Zdenek tiche, bez pazvuku. Snad to bude prkotina.
-
Motor 1.0 TSI
Přidávám svojí zkušenost s motorem 1.0 TSI. Auto mám čerstvě - najeto 1000 km. Jel jsem s naloženým autem (plný kufr a 4 osoby) přes celou republiku a zpět včetně D1 a kolon. Spotřeba 5,3 l/100 km. Průměrná rychlost kolem 70 km/h. Na normální dalnici 120-130 km/h. Na D1 pokud se nestálo, 140-160 levý pruh. Okresky 100-110. Motor při 130 točí cca 2600 ot., má dostatek síly a není slyšet. Snažím se to zbytečně nedusit, pod 2000 ot. nechodím. To znamená, že na silnicích nižších třid je lepši jet na pětku. Na rychlejších okreskách na šestku minimálně 100 kmh, lépe 110. Při předjíždění podřazuji o 1-2 stupně, dle rychlosti a času. Proti bývalé 1.6 MPI to nelze srovnávat. Mezi negativa patří start stop a při velmi malé rychlosti v kolonách se dvojka obtížně rozjíždí, je třeba řadit jedničku, ale jde tam dobře a je akorát dlouhá, je to spíš o zvyku. Auto mi dynamikou připomíná 1.9 TDI 77 kW, ale bez kopance při akceleraci a rychlého zvadnutí (zrychlení je při 2000-2500 dostatečné pro běžnou jízdu, při 2500-3000 velmi dobré - stačí i na předjetí a od 3000 do 5000 vzhledem k objemu až překvapující), vše je plynulé, bez těžkopádnosti, škubanců a hluku. Diesel uz jen na tahání přívěsu.....