OK. Tak preco musi Skodovka zavadzat pri prezentacii motora v Yetim ? Preco musia jazdit po dialnici 70 aby dokazali, ze motor ma malu spotrebu ?
Skodovka jednoducho potrebuje znizit papierove emisie (EU normy a ich limit 120 g CO2/km.). Realna skutocnost je ale taka, ze spotreba je v skutocnosti vyssia, lebo ten downsizing je prehnany (1,2 l motor do aut nizsej strednej triedy). V mensich motoroch musi castejsie zaberat turbo pri beznych cestovnych rychlostiach a spotreba rastie a v skutocnosti je vyssia ako pri motoroch vacsich (pokial clovek nejazdi s pierkom na pedali). A to je to, o com hovorim pri 1,2l motore.
A nehovorim, ze motor 1,6 TDI CR je spolahlivy, neviem odkial ste to zobral. Jednoducho som to pri kupe riskol, lebo som nechcel kupovat stary naftak, 1,4 TSI som sa bal kvoli spotrebe na dialnici a 1,8 TSI uz bolo velmi drahe. O jeho spolahlivosti budem vediet povedat az za par rokov.
Inak, este za turbo ery v F1 sa dokazali dostat s 1,5 l motorom na vykon okolo 1500 koni. Takze naozaj je to o turbe a pretlaku. Akurat, ze sa to potom prejavuje na spotrebe a zivotnosti.