No vidíš, takže KAT je OK a DPF se vypálí. Možná je KAT jen částečně poškozený, ale zahřeje se na teplotu, kdy dochází ke spalování sazí v DPF. Takže DPF bych neměnil.
Já bych koupil štekr a sledoval přes VAG DPF, co se děje při tom, když ti to šedivě kouří z výfuku. 1200,- Kč mi přijde jako přijatelná investice.
Je možné, že zjistíš, že se ti při studeném motoru po nastartování hned rozjede vypalování filtru. Pak je jasné, že se ti dostane nafta do oleje. Ale ta jde přes pístní kroužky, protože je motor nezahřátý.
BTW co jsi dával za vstřiky? Tovární repas nebo ti je nějaký diesel servis "repasoval"? Ptám se proto, že bosch neuvolnil díly pro repasování vstřikovačů, takže si musíš od obchodníků koupit nový továrně repasovaný vstřikovač.