Přejít na obsah

runner

Uživatel
  • Počet příspěvků

    382
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    2

Návštěvy profilu

1 485 zobrazení profilu

Oznámení runner

Nováček

Nováček (1/14)

78

Popularita

  1. Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.
  2. Jarda-k: Jasný, jde o dvě věci.. VW to má dle dostupných informací nejagresivněji nastaveno. A ten důležitější aspekt je ten že tě o tom neinformují. Asi jen nemám rád nepříjemná překvapení a předpokládal jsem že mě u auta do pěti let takové investice nečekají. Je to moje třetí nové auto v řadě, ale pomalu se vytrácí ta výhoda... Kdy prostě nemusím nic řešit a jezdím. To už brzo snad bude lepší kupovat stará auta. Caster: nemyslím že je problém v Bruselu. Myslím že emise musí dolů abychom to tady dětem nepředali zhuntovaný. Automobilka ale jako každý korporát a víceméně celá společnost řeší všechno povrchně, pokrytecky a dej bože lehko, místo rozumné inovace. A hlavně zatloukat ať to nevypadá že to bude na úkor zákazníka, nebo snad dokonce jiného (beztak většího) znečištění někde jinde (15 kg chemikálií v odepsané baterii). Stejně jako my (typicky v Česku) s tím prostě nic dělat nebudem. Já to půjdu reklamovat minimálně proto abych na to poukázal.... ať už na to pokrytectví, tajnůstkářství, bezohlednost, a třeba dají novou baterku...
  3. DušanV: omlouvám se, ale musím :-) Já to trochu otočím... tak proč jsi tady na fóru ? Tato sekce je o baterii a jejím dobíjení. Pokud takový problém nemáš, nebo je ti to jedno a máš jiné priority - tak proč jej komentuješ ? Tomu zase nerozumím já - že investuješ do takového komentáře, a neřešíš podstatnější věci v životě ? A abych ti vysvětlil proč se v tom hrabu... Já si koupil auto s předpokládanými náklady na servis v nějaké výši a tak to i prezentuje prodejce. Pokud si mám co 3 roky koupit novou baterku za 4 200,- plus práce - tak to servisní náklady skoro zdvojnásobí - což mi vadí. Kdyby mi to prodejce řekl při koupi - tak si takové auto nekoupím. Pro mě je investice do nového auta celkem nákladná věc a když se projevuje jinak než mi bylo slíbeno tak mě to prostě štve.
  4. Ano, a přesně tento stav tu baterii ničí. Čímž výrobce auta nedodržuje způsob použití baterie daný výrobcem baterie.
  5. Nedobitá baterka snad není závada. Baterku lze nabít nebo proměřit - čímž lehce prokážu že není vadná. V extrému koupím u nich novou objedu servis dokola a přijedu znovu - že chci zpět peníze za baterii a navíc odstranit závadu ?
  6. Ahoj, řeším podobný problém jako vy tady na Leonu (2017). Zkoušel někdo reklamovat ? Výrobce baterií uvádí na prvních místech, že baterii (startovací) je třeba udržovat v nabitém stavu. Takže výrobce auta do něj dal buď nevhodný typ baterie kde není splněn základní požadavek daný výrobcem baterie, nebo je chyba v autě... Stalo se mi, že servis napsal ve faktuře za servisní prohlídku "potřeba dobít baterii !!"... já se zeptal jakto že není nabitá, vždyť ji v autě dobíjí alternátor. Nedostal jsem žádné vysvětlení... takže dám auto na reklamaci. Protože závadu diagnostikovali sami od sebe a nijak nevysvětlili a ani neodstranili - budu chtít závadu odstranit. Samozřejmě nechci reklamovat ten stav samotný - pač dobijí baterku a hotovo, ale budu reklamovat původ toho stavu - závadu nedobíjení baterie dle instrukcí výrobce baterky. To zní logicky ne ?
  7. Můžete se podělit o průměrnou ztrátu za rok ? Mám na mysli "za kolik jste koupili" - "za kolik jste prodali" / počet let vlastnictví auta ? bez servisů, pojištění, atd... čistě cenu.
  8. Ta cena je s nějakýma podmínkama ? Jestli ano tak není dobrá. https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NHhttps://www.seznam.cz/5J4526878 A jeden dotaz jen pro zajímavost: Rapida jsi vybral jen čistě z důvodu podobnosti s O1 ? nebo tě navedlo ještě něco ? Vím že to sem nepatří, ale pro inspiraci / srovnání (za podobnou cenu, podobné auto): https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/17962835?goFrom=list
  9. V Rapidu (1,2) jsem měl EA111 a hladina oleje se za 4 roky nehla... Teď mám v seatu EA211 (1,2) a tam musím po 10 tisících dolívat cca půl litru a kamarád s 1,4 taky. Takže vycházím z vlastní zkušenosti. Možná je u Seatu nějaký rozdíl (ale to si nemyslím).
  10. Z věty je patrné, že jde o můj názor, nikoliv o tvrzení. Opírám se o to, že nevím o žádném problému u EA111 v rapidu.. přesně jak to píšu.
  11. Ahoj, EA111 je myslím naprosto spolehlivá, alespoň jsem nikde nenarazil na diskuzi, která by nasvědčovala opaku. Dokonce by mohla, díky předělanému řetězu, mít nižší náklady v budoucnu (rozvody). Dále EA111 nežere olej, což se o EA211 říct nedá - sice drobnost, ale taky další věc kterou je třeba občas řešit. Je pravda, že EA211 má chlazené svody takže o něco méně žere hlavně na dálnici - ale není to nic zásadního. Nevím jstli bylo nahrazení hydraulického posilovače elektrickým spojeno s novými motory. Ale musím říct, že původní hydraulický posilovač byl perfektně naladěný a pozdější elektrický - naprosto gumový (takže i nějaká pozitiva). Mě rapid se starším motorem topil dřív než teď novější. - Nevím jestli u spacebacku, ale u liftbacku byly v prvních verzích drobné problémy (které v podstatě jsou jen komfortní věci) třeba s příliš tvrdým silentblokem uložení převodovky tuším, takže to občas dávalo rázy (bouchání) do karoserie (měnilo se v rámci záruky). Nebo povrzávání interiéru... - Doporučuju si po koupi nebo lépe před ní v servisu nechat změřit vůli na řetězu jestli je v normě (pokud ano a rozvody se neměnily - jsi v klidu - už by se cokoliv projevilo). Pokud už se na autě měnily rozvody tak bych ho nebral, jelikož je jistě vyměnili za stejný typ a čekalo by tě to znovu. - Při koupi vyzkoušej klimu na plno - byl nějaký problém s kvílejícím motorem klimy nebo větráku (už si nepamatuju) a všechny možnosti foukání. - opravy jsou laciné, jelikož jde o jednoduché auto. Neplánuješ havarijko ? Mimo nehodu si myslím, že tě do 150 000tisíc km nebo 10ti let stáří auta nic nečeká a i pak to budou nejspíš jen drobné věci dané stářím a opotřebením. - vyzkoušej nekolikrát zařadit jedničku nebo zpátečku (při nastartovaném autě, klidně stojícím, a mezi tím vyřaď do N) - mě šlo u 5ti kvaltu občas těžko zařadit a jednou za čas mě to třeba na křižovatce i štvalo (musel jsem to tam rvát na sílu i na několikrát). Asi to byla vlastnost, ale někdy mě to dokázalo naštvat. Sice asi žádná závada, ale cenu dolů to tlačit může... - při projížďce zkus někam na rovinku kde jde jet chvíli rovně rychostí okolo 100km/h - já měl problém s nevyvažitelnými koly (problém byl nějaká nepřesnost přímo v kolech). projevovalo se vibracemi do volantu při cca 100 km/h. - a pak už jen klasické věci při koupi staršího auta...
  12. k cene TDI - se v cesku divis ? kde si zakaznik koupi diesel i do fabie na kratke trasy do mesta... a manii kolem dehtu z nemecka snad netreba komentovat.
  13. Bohužel je jich už hodně na trhu. Ideální (dle mého názoru) bylo prodat auto koupené v 2013 cca po třech letech. Teď mám na mysli průměrnou ztrátu za každý rok vlastnictví. Jednak se ještě tak dlouho nevyráběl, a za druhé ještě nebylo na trhu mraky aut z leasingů, operáků a firemních flotil.
  14. Ja prodal Rapida 2013 Fresh 1,2 63Kw po 4 letech za 200 tis + sleva 25 tis na nove (Leon).
  15. Já jsem teď u Leona 1,2 tsi 63 kw (řemen) dolil po 11 tisících km cca 6,5 deci. Oficiální zdroje udávají ještě větší spotřebu, hlavně jak olej zestárne. Tak jsem chtěl vědět jak je to s těmi motory 66 a 81kw. To období s větší spotřebou co udáváš je asi dané tím už starým olejem z kterého jsou aditiva pryč a olej to pak zřejmě žere jak prokopnuté. v druhé půlce životnosti oleje se udává spotřeba u mého motoru kolem 1. litru na 7 tisíc km... což je vážně dost. Ale zdá se že je to obecný trend a daň za nižší emise a spotřebu (větší vůle = menší tření). Takže v Rapidu kdo máte ještě řetězovou 1,2ku jste na tom asi nejlíp - tam se mi za 4 roky hladina oleje nehla. Je to teď jak za dob Š120. Asi by se nemělo nic stát, protože varování se mi rozsvítilo a tak jsem dolil, ale je to další věc na kterou je třeba myslet a při dlouhých trasách sebou nejlíp vozit pixlu oleje.
×
×
  • Vytvořit nový...