Přejít na obsah

blamager

Uživatel
  • Počet příspěvků

    15
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

784 zobrazení profilu

Oznámení blamager

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

6

Popularita

  1. Upřímně? Je tu někde návod na to, jak si do Androidu stáhnout pololegálně Android Auto. Jinak je to ztráta času. A ani tu už nepoužívám. Pokud chcete používat současně handsfree a něco dalšího k tomu, je to za trest. Skoro podobně jako Win95 a přidání nového HW. Tedy pokud se Vám to povede rozběhat, přestane fungovat něco jiného. Předně je to v kompatibility režimu Android 6, nikdo to nikdy neupgradoval (firmware rádia se od spuštění produkce vozu mezměnil) a na desítce to například nerozběhnete vůbec (mám zcela čistý Android 10, bez jakéhokoli bloatware). A už jen to patlání kolem stability spojení BT premium handsfree je tragédie. Tohle rádio se prostě vůbec nepovedlo. Mimochodem ta vytuněná apka na změnu zvuku motoru jen chrčí do reproduktorů takový podivný syntetický šum na úrovni dítěte 4+, které tlačí angličák a dělá u toho brm, brm. Škoda kapacity úložiště. Jak jsem psal výše, jediné co se dá, je ta aplikace malý řidič a to ještě jen proto, že běhá synovi na tabletu s Android 5. Zapomeňte.
  2. Zdravím, nerad bych se kolegy dotknul ale iniciální PIN je celé VIN, ne jen posledních 6 čísel. Ale na to jste už asi vylučovací metodou přišel. Už jste na něco přišel? Já mám za sebou celkem komplexní test a vypadá to takhle: Modrozub vypadává na zařízeních těchto výrobců (handsfree premium vzdálená SIM): - Samsung (od A5 přes Noty až po S8/+) - Microsoft (Nokia Lumia) na čem paradoxně nepadá spojení jsou levné čínské šunty jako OPO, Huawei, Lenovo si tak jen říkám, kde že se ty autorádia vyrábějí?
  3. Ahoj, díky za pochvalu. Já se nezlobím, jen jsem ajťák a my máme ve zvyku témata dělit na konkrétní kombinace HW vs. Firmware vs. Firmvare dalšího prvku. Problém je že auta přestávají být "jen k ježdění" a stává se z nich prakticky "nositelná elektronika". A pokud se z toho nechce člověk zbláznit jsou všechna fóra týkající se elektroniky dělena právě ještě na úroveň firmware, ve kterém uživatelé potom zakládají témata, která už mohou být společná. Důvodem je přehlednost a schopnost dohledat relevantní informace, protože v rámci takto povšechného tématu informace zmizí a je-li podávána na přeskáčku, vlákno konkrétního problému se vytratí. Tolik moje zkušenost. Podívejte se třeba na forum.XDA-developers.com Ale je to Vaše fórum, vy máte plácačku. Tenhle příspěvek po přečtení smažte. Nechci budovat zbytečná témata zvlášt OffTopic. Jen si myslím že se tomu časem nevyhnete. Koncern bude nucen teď už daleko více hledět na rychlé updaty Firmware pro infotainmenty, protože trh mobilní techniky jde neuvěřitelným způsobem dopředu. Vemte si že je to rok a půl od vydání první verze infotainmentu a mobilní prvky jsou dnes o dvě verze napřed a Škoda zatím nevydala aktualizaci mimo mapovek. Každá nová verze je úprava původních specifikací, co systém to vlastní ekosystém. Proto teď v Německu, Francii a Británii zákazníci kňučí, že se nic neděje když oni mají problémy. Dnes už nejde vydat iniciální firmware a pak hurá další auto. Škoda, nebo koncern na to relativně rychle přijde, pokud už nepřišel. V Evropě je to maňána, tady se na zákazníky vždycky kašlalo, ale Amerika už je jiný level. Tam nebude funkce správně fungovat a koncern má na zádech právníky. Navíc výrobci aut na tom jsou právně hodně špatně proti IT vývojářům. Podívejte takový Microsoft, nebo Google. Vydají si novou verzi a dle EULA jste v okamžiku rozlepení obálky s klíčem, nebo okamžikem prvního spuštění systému převzali veškeré právní a technická rizika z funkce a užívání a zbavujete se práva tyto funkce do budoucna u výrobce reklamovat, nebo vymáhat. Proste AS_IS. Dovedete si něco podobného představit u aut? Já ne, proto budou ty tlaky na nositelnou funkční elektroniku daleko větší. Protože lidi si rádi vylévají zlost zvlášť když na druhé straně nemohou.
  4. Po třech měsících užívání nového Superbu III (edice 05/2015-06/2016) jsem se rozhodl seskupit informace na které jsem mezitím došel při používání infotainmentu Columbus v kombinaci nejdříve Galaxy Note III. a pak i Galaxy Note IV. Předpokládám že někteří uživatelé zápasí s tématem stejně jako já, budiž jim tyto informace ku prospěchu. Nezařadil jsem toto téma k již existujícím vláknům proto, protože jde o specifický problém, který má právě tato kombinace telefonu vs. Infotainment a to se v obecné diskusi nad tématem funkce SmartGate relativně rychle ztratí. Moderátor je ale jiného názoru, proto překládám téma sem. Galaxy Note III. (N9005 Android Lolipop 5.0.1) vs. Columbus - nejhorší kombinace Tento prémiový telefon ve spojení s infotainmentem Columbus prakticky nemá smysl. Jedinou službou která plně splňuje očekávání je Blouetooth hands free ať už v kombinaci klasického handsfree, nebo Prémiový telefon. Upřímně doporučuji spíše prémiový telefon. PIN k simkartě se dá uložit do infotainmentu a vše běží podle očekávání. Možnou nevýhodou může být relativně delší párování a zřejmě interní kapacita paměti infotainmentu, která při větším objemu zpráv v paměti telefonu odmítně nadále tyto zprávy zobrazovat (limit je zřejmě kolem 100 zpráv v paměti) a nerozlišuje zda jde o zprávy staré, nebo nové což je škoda. Paměť by tak rychle nedocházela a mezi námi kdo se chce podívat na zprávy starší než poslední 3-7 dní? Problém je hlavně funkce SmartLink/SmartGate ať už v režimu AA (Android Auto), nebo ML (Miror Link). Pominu fakt, že názvy aplikací spolu nekorespondují (Smart Link je v Columbusu pro použití aplikace SmartGate v telefonu z Google Play) a působí tak značně pomateně, protože v názvosloví mají hokej obvykle i prodejci. V kombinaci s tímhle telefonem Vám to ale může být úplně šumák, protože tato funkce v tomto telefonu spustit prostě nelze. Android Auto spadne při spouštění, Miror link zase není kompatibilní s telefonem obecně. Ale těžko z toho asi vinit Škodu, protože se jedná zřejmě o problém v podpoře aktuální edice Android 5.0.1 Lolipop. Konec konců není tento typ telefonu uveden ani v seznamu podporovaných telefonů na stránkách Škoda Auto (link) kde tento telefon chybí úplně. Galaxy Note IV. (N910F Android Marshmallow 6.0.1) vs. Columbus - další vyhozené peníze a křemíkový přímotop Co se týká spojení s handsfree aplikacemi vypadá to že vše běží jako po drátkách... až na okamžik kdy začnete volat pomocí běžného handsfree (premium budu teď testovat). Katastrofa se dá popsat jako ztráta konektivity bluetooth spojení. Tady si ještě nejsem jistý závěrem co způsobuje tyto výpadky, ale příčiny mohou být dvě. 1) nová verze Android a nějaká neošetřená výjimka 2) přílišné přehřívání telefonu při zapnuté funkci SmartGate přes USB/WiFi (o tom více o něco níže) a pokusu systému teplotu snížit pomocí odpojení některých náročných funkcí telefonu (například Bluetooth radio). Teď jsem data v Columbusu resetoval a budu testovat v provozu použití pouze funkce "Premiový telefon" bez připojení SmartLink či Smart Gate abych jednoduše určil zdroj problému s přehříváním přístroje (Bluetooth nebo SmartLink/Miror Link). Každopádne stav kdy hovoříte, hovoříte a pak na Vás volající huláká do mikrofonu, protože se telefon odpojí od infotainmentu je frustrující. Stane se tak po cca 2-5 minutách hovoru což je velmi nepříjemné zvlášť když po cca minutovém znovu navázání komunikace telefon po dalších pár minutách opět spadne. Ale jak popisuji, nemusí se jednat o probém BT Handsfree, ale kombinaci s SmartLink/SmartGate aplikací. Regulerní zábava ale přichází s funkcí Smart Link. Nastavit SmartLink je legrace při které zabrečí leckerý ajťák. Popisu moc není ani v manuálu (tedy alespoň bližší specifikace jednotlivých služeb a správný postup spojení mezi telefonem a infotainmentem). Po mnoha testech s originálními/neoriginálními USB kabely, nastavením WiFi spojení, nebo třeba při hledání postupů HowTo, jsem došel k závěru že pro tento telefon je k dispozici pouze funkce MirorLink. Záhy jsem si tuto doměnku potvrdil na stránkách škoda auto (link) kde jsem se v zápětí také dozvěděl že podporovaná verze Android pro tento telefon je 5.0.1 tedy značně vousatá verze. Funkce SmartLink - Android Auto není u telefonu dostupná. Abych tomu ještě nasadil korunu jedná se zřejmě o koncernový problém VW platformy MQB protože na zahraničních diskusních fórech jsem našel příklady úspěšného používání na Infotainmentech jiných výrobců. Stejně tak i frustrující nářek uživatelů stejného telefonu u VW Golf 2016. To by nemělo být tak překvapivé, protože koncern bude využívat prakticky stejný infotainment pro více vozů z aktuální nabídky. Úplně matoucí je ale informace samotného výrobce telefonů, která situaci ještě více komplikuje "Samsung přiznává že funkce Android Auto není kompatibilní s phablety Note" (link na fórum). Paradoxně ale v jiných diskusích referují uživatelé nového phabletu Note 7 spolehlivou funkci Android Auto na koncernových vozech platformy MQB r.v. 2016 (Golf/Pasat/Superb III). Tedy zřejmě půjde o problém telefonu. Ale teď k praktickému využití. Kombinaci SmartLink - SmartGate přes MirorLink využívám jen ve spojení s USB kabelem. O využitelnosti nabízených podporovaných aplikací řeknu něco až níže v jiném tématu. Spojení přes MirorLink proběhne u telefonu bez problémů. Probém nastane až po několika vteřinách od spuštění funkce. Prakticky do deseti vteřin se telefon začne neúměrně zahřívat v oblasti cca 2cm pod kamerou. To že telefon žhne je poznat relativně snadno. Provozní teplota v takové situaci rychle dosahuje 60°C. Jako jedinou aplikaci (reálně využitelnou) považuji ŠKODA Drive, se zajímavými informacemi a reálným využitím. Jestli je za přehříváním přímo tato aplikace ale netuším, protože se zastavit dá jen velmi obtížně a vzhledem k horkému počasí se pokles teploty nedá dobře sledovat. Každopádně Galaxy Note IV. v kombinaci s MirorLink způsobí křemíkové peklo s dopadem do ostatních funkcí telefonu, které zaručeně poznáte po výstupu z vozidla a strčením telefonu do kapsy u kalhot. V letních měsících je to celkem zábava, ale i tak nevěřím že by se takto připravovala nová funkce vozidla pro zimní provoz, kdy rozpálená cihla v třeskutém mrazu uleví zkřehlým prstům. Osobně si myslím že se spíše někde utrhl vývojář aplikace a vytěžuje všechna jádra CPU telefonu na 100% počítáním nesmyslných operací. A jaké z toho plyne poučení: Pro zákazníka: Pokud zvažujete koupi Škoda Superb III. a současně nákup nového prémiového phabletu Note 7, bude to zřejmě dobrá volba. I když bez záruky, protože i tato informace je jedna paní povídala. Pokud nezvažujete s novým vozidlem opustit svůj oblíbený telefon, funkci SmartGate ignorujte v nabídce infotainmentu. Nevyužijete ji, tedy alespoň ne bez rizika výbuchu nebo požáru telefonu uvnitř vozidla a z pohledu funkcí vás bude štvát že to tam vlastně máte k ničemu. Pro vývojáře vozidla: Telefon je výpočetní technika. Bezdrátové dobíjení, doplňková anténa jsou fajn funkce, ale na zem je sráží zejména to že prostor pro telefon není ventilovaný, nebo chlazený. To přebytkové teplo se prostně musí někam odvést. Stačilo by při tom jen spodní desku s teplovodivou vrstvou nechat ofukovat ventilací. Zavřít to poklopem, jen ať si to doutná je na pikaču. Tohle určitě nebude jediný telefon který s přehříváním v doku bude mít problém. Jistě jich bude víc. A kompatibilita verzí systémů tomu prostě jen nahrává. Prostě buďte Simple Clever, zákazníci to ocení. Pro vývojáře aplikací: ŠKODA Drive: za dva mesíce a 5000km používání se aplikaci ani jednou nepodařilo detekovat tankování. Což už považuju za teoretickou chybu hraničící s jistotou. Alespoň jednou z 6ti tankování se už strefit mohla. Jinak OK. Snad už jen lépe vysvětlit, jestli musí být vždycky zároveň připojen kromě USB i přes WifiDirect najednou. Protože to že to za hoďku a půl (Rozvadov - Mnichov) zkonzumuje 60% baterie (jen v režimu WiFi bez připojeného USB) mně docela překvapilo. Ale jak říkám, tohle je praktická aplikace a má svoje reálné využití (možná by se hodil export jízd). ŠKODA MFA Pro... lol, tuhle aplikaci jsem prostě jen testnul a asi by mi i něco říkala, kdyby těch informací, které dokáže vyčíst z palubní jednotky nebylo tak žalostně málo. A i to co ke čtení nabízí alespoň fungovalo. Třeba teplota chladícího systému se mi z vozu nikdy vyčíst nepovedla. Prostě je tam ikonka a tím to hasne. A takových nefunkčních informací je tam ale víc. Škoda, škoda, škoda. Ostatní aplikace radši ani popisovat nebudu, protože to je nevyužitelný plevel. AndroidAuto nefunguje, takže google maps jsou mi k ničemu, a kupovat si spešl navigaci Sigic jen kvůli miror linku, který topí a samovolně se odpojuje i na USB kabelu je mimo realitu. Poslouchat internetová rádia je v zahraničí i u nás s mapou pokrytí 4G k ničemu a tak snad ještě využiju malého řidiče pro syna do tabletu na dlouhé cesty. Nic víc. Máte někdo podobné zkušenosti? Nebo jste na něco v kombinaci Columbus SmartLink a Galaxy Note přišli?
  5. Presne tak. Nemam sice stale jeste svou novou SIII, abych mohl srovnavat, ale ze skusenosti s jinymi naftami musim rict ze jsem na podobne problemy uz narazil i u jinych znacek. A s DSG to mit spojitost zrejme nebude. V zimnim provozu, kdy je karoserie promrzla a prakticky smrstena muze dochazet k nechtenemu opirani nekterych soucastek pri chveni motoru o nektery konstrukcni prvek. U mne to takto byva (aktealne Toyota Verso 2,2 D-CAT) vzduchovy filtr, ktery pri vymene nesedne na sacak ve spravne poloze (je to samostatna krabicka, ktera se musi nejdrive odpojit od saciho potrubi a vyndat, janak nelze filtr kvuli prostoru vymenit), ale mirne povysunuty. Naftovy motor ma oscilacne nejvetsi rozkmit prave pri 1800-2000 otackach. A neni to zalezitost konstrukce, ale vlastnost kdy proste mechanicky roztocena hmota pusobi nejvetsi silou na silentbloky ulozeni agregatu. U mne napriklad lze jednoznacne rozeznat ze k tomu dojde ve chvili kdy sundam nohu z plynu a motor prestane byt pod zatezi a tim ma volnejsi pohyb v lozi. Pripadne k tomu dojde pri prerazovani kdy se otacky snizuji v rozsahu treba 2200 na 1600, tak v prubehu toho to vzdycky rezonuje v kastli. Takze ano, bude to soucastka, ktera to uz zalezi na konstrukci motoroveho prostoru. A moje zkusenost? Ani v Toyote si nepamatuji ze tam ten filtr musi nejdriv dorazit, nez ho sponou zafixuji, takze tam v zime jezdim kazdy rok znovu. Podle mne jde o chybu pri prvotni montazi a nektery z predchazejicich useku je proste uchycen kousicek mimo nez by mel byt. Vysledek je pak rezonovani v kastli.
  6. Nestacim se divit. Auto stale neni a neni.... Zkraceni cekacky, kdyz se zmeni barva interieru? A nema nikdo z vas pocit ze je to vtip? Skoda - simply never
  7. Jj. Skodovka bude udajne cely brezen vyrabet Lauriny v nafte 4x4 s automatem. Kolegove uz dostali termin vyroby na konci brezna taky. Jen ja mam termin prvni polovinu dubna. Jen moc nechapu proc. Kdyz koukam do specifikaci nemam oproti nim stresni okno, za to mam navic kouli a jinou barvu. To ani nerikam ze se stavam tercem vtipu, protoze prislib terminu vyroby neobsahoval ktereho roku ten duben bude. Slysel jsem ale ze objednavky na Lauriny uskutecnene dnes maji predbezny termin vyroby v prosinci 2016. To je skoro stejne jako kdysi na Favorita. Jen doufam ze nebude mit stejne mouchy... https://www.facebook.com/MAXXRETRO/videos/1209803139047542/
  8. Na to hledí bílý tesák. K čemu je Škodovce taxíkář s holobytem když firemní klientele končí za dva měsíce fiskál a peníze určené na obovu flotily v Dubnu přežvýká Babiš. Zvlášť když Škoda ani neumí odpovědět na základní otázku, zda stihne vozidlo vyrobit alespoň v prvním pololetí. Teď aby člověk hledal kde mu auto dodají alespoň do šesti týdnů, protože spoléhat se na koncern v tomhle případě prostě nedá. Tohle jsou jednoduché počty. A podle toho co poslouchám kolem tak v tom lítá hodně domácích zákazníků a za západními hranicmi prý podobné problémy s dodávkami nemají....
  9. No dealer tvrdi ze ma uz takto 60 vozu na cekacce v obdobne konfiguraci a nevi nic.
  10. Dovolim si nesouhlasit. Android je sice "zdarma", ale i tak je 30 % z ceny platba za pouzite patenty ve smyslu prumyslove ochrany, navic vyrobce musi pocitat s podporou zarizeni v zivotnim cyklu stejne jako Skoda. I kdyz Vasi tezi o jednoduchem "priohnuti" nesdilim za cenou HW slozky v NotePro si fakt stojim. Mimochodem co asi tak pod tim Columbusem bootuje za operak? Tizzen? IOs? Portable Windows? Je to uplne stejny free bsd jako Android. Nebo ma snad dodavatel skody proprietarni OS :-O
  11. No minimalne co jsem zatim zjistil je u SIII zastavba Columbusu vice nez 80%.
  12. Mno, firemni flotila (140kw AT 4x4 L&K) objednana v srpnu, s planovanym terminem do vyroby v prvni pulce ledna a dnes jeste nevime kdy a zda-li vubec pujdou do vyroby. Leasing konci na konci ledna, dealer mlzi, Skodovka mlci. Tak nakonec snad tu objednavku i rusime.... nebo je dostanem az 6 mesicu po nasledujicim faceliftu. Zrovna vcera jsem potkal zase kamion se plouzit plny Supu 4x4 v L&K nach Leipzig. Tak nevim. Bud si z nas dela Skoda blazny, nebo na nas rovnou z vysoka... To je po Favoritu prvni auto, u ktereho si pamatuju dodavku delsi nez 9 tydnu.
  13. To Prochaine: No samsung vyrobil a prodal v Note Pro edici 100.tis ks celosvětově? Mimochodem bavíme se o pětníkových položkách. U Note 3 byla cena 13.000,- z toho DPH bylo cca 3.000,- z toho marže obchodníka byla 4.000,- takže prodejní cena u vlastního produktu byla kolem 6000,-. Z toho cena samotného HW byla něco kolem 2.700,- (u Prestigio to dělá 800,-... dobře u škody bude čistý výrobní náklad 3.500,- jen za železo?). Nechcete mi namluvit, že cena HW je skutečně tak vysoká že v ceně infotainmentu dělá značnou položku? V tom případě musí třeba v Toyotě prodávat Touch 2 Go v dumping cenách bez železa... Ano, aplikační vývoj také něco stojí, ale když už si za něcu účtuji takové solidní peníze, můžu to alespoň marketingově zabalit do zajímavějšího pozlátka. Ty objemy výroby budou u obou zařízení v celku stejné. S ohledem na to že Škoda vyrobí mega aut ročně a statisticky jich 25% bude vybaveno standardizovaným infotainmentem Columbus, na kterém se bude měnit jen čelní panel, řekl bych že na tom bude Škoda o něco lépe... neřku-li, že to pro ní stejně vyrobí někdo jako Sony, nebo Samung, tedy pokud to není Xiaomi či jiný noname z Hong Kongu (ta cedulka vzadu na krabičce by mně zajímala, protože Matshushita Electric to rozhodně nebude). To co říkám je, že automobilky (a musím říct že koncern speciálně) jsou s technologií infotainmentu 5-10 let opožděny za trhem a ještě mají pocit, že co by jako zákazník nechtěl.
  14. Predem rikam ze Supa dostanu s Columbem jako firemni karu vicemene proti vuli, ale co se tyka infotainmentu..... bavite se o chytrejsim autoradiu za kolik tisic? Malokdo si uvedomuje jakou ma vlastne tahle hracka cenikovou cenu. Columbus je hw tabletu v cenove relaci "Globus", prodavaneho za cenu slusne vybaveneho firemniho notebooku Dell. Tam ocekavam ze dostanu neco co bude mit hw alespon na urovni Samsung note 3/4. A ejhle ono je to sotva Prestigio. A prosim nerikejte mi ze jako hw v tomhle autoradiu najdete neco jineho nez integrovanou desku jen v jinem baleni a jeste bez IPS displeje.... OMG, chtel bych delat designera tehle ptakovin.... to jsou prachy zadara....
×
×
  • Vytvořit nový...