Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Fabia 1.2 htp s najetymi 300 tis.

aha, tak do toho mi chybí 11 018 km :kol-27: , ...na jaře tam budou jako na koni :kol-31:

  • 2 týdny později...

tak a máme tu další mezník v životě mé Fábuli :kol-31:

20141104_072946.jpg

post-3505-0-49440800-1415085486_thumb.jp

No super.

Co ta kontrolka?

Ah.. No pekne, gratulujem!

tu kontrolku máme asi všichni:-)jinak nám chybí do 300 tis...asi 8000km?:-)

zaslepené kurvítko jménem EGR :kol-28:

Chybí ti tam jedno písmenko - konkrétně "n" ...

@Ekkar: rasisto :D btw, vse naj k svatku :D

Dík - nesnáším všecko co je černý a ke všemu škodlivý....

tu kontrolku máme asi všichni:-)jinak nám chybí do 300 tis...asi 8000km?:-)

njn jsi furt o krůček napřed :kol-28:

tak a máme tu další mezník v životě mé Fábuli :kol-31:

:kol-47:

Martin:čeče myslel jsem že žena najede míň jak já..takže těch 300tis bude trvat..ale jak čuchla k LPG jezdí jak o život:-)

:kol-28:  ... no jestli se toho Fábule dožije, tak to od léta vidím obdobně :kol-46: , juniorka si chce udělat papíry a už teď je natěšená, jak bude jezdit ... kdyby mohla, jezdila by už včíl :kol-28: . Čítám, že to bude tak, že kdykoliv pak sednu do auta bude suchá nádrž :kol-28:

  • 2 měsíce později...

Výdrž je síce pekná vec, ale čo tak rastúci úbytok oleja motora? Osobne moja fabka papá na 1000 km 3/4 l Castrol magnatec 5w-40 , čo považujem za značne nepriaznivý stav, dolejem a motor ide dobre. Len ten olej. Dočítal som sa, že max. spotreba oleja je 1l / 1000 km. Je to pravda?

Pri najazdených 225 tis. km

od výměny do výměny, nepřidávám ani deci :kol-31: . Výměna po 15t km a na konci intervalu není nikdy olej pod spodní ryskou, vždy tak 2mm nad (dávám 3 l)

Engler - máš těch 225 tkm sám, od novýho auta? Tohle vypadá jako bys tam měl stírací kroužky ze stejnýho matroše, kterej tolik "proslavil" 74kW variantu motoru 1,4 16V. Stačilo jednou ten motor přehřát a stíráky jsou měkký jak poslaneckej penis. Tudíž nestírají a motor vesele papá máslo...

Ja by som skúsil trochu hustejší olej. Nie hned 5W50, to je až krajné riešenie. Jednotlivé oleje 5w40 sa od seba môžu dosť líšiť. Neviem kam by som zaradil ten Magnatec. Rozhodne by som dal niečo čo plní normu Porsche A40, tá zaručuje že olej nestratí viskozitu. Pokles viskozity znamená o niečo nižšiu spotrebu paliva (tak akurát na reklamu), ale vyššiu spotrebu oleja. Možností je tu viacero.

Spotřeba je jen minimálně o hustotě nebo viskozitě oleje, když tam prostě sákne, tak tam sákne bez ohledu na to, jestli to je 15W-xx nebo 5W-xx - daleko důležitější je těsnost všech mazanejch míst tam, kde mazaný místo s kluzným dotykem přímo sousedí se žhavým dílem nebo se dokonce přímo maže žhavej díl - dříky ventilů, písty. Jak tam prosakuje těsnění, olej se spaluje, vzniká karbon, kterej ještě víc zhoršuje třecí podmínky atd....

 

Kdo si pamatuje, jak vypadal motor šáde při demontáži, ten ví přesně o čem je řeč. I bezvadně utěsněná šáde, s bezvadně poskládaným a zajetým motorem sežrala kolem 2 deci na 1000km - obvykle samozřejmě nebyla sestava tak ideální a motor "papal" kolem půllitru na 1000km - kdo z nás nevozil v šáde flašku se zásobním olejem, ať se ozve - to byl nějakej fanatickej fatalista...

 

Ale od doby konstrukční úpravy palice, kdy hlava u škodovácký "ohavy" dostala další 3 kanály "navíc", což se provedlo v rámci konstrukčních úprav předcházejících výrobě motoru 781 (pro favorita) - osadila se 8-kanálová hlava s příčným průchodem plynů a na dříky ventilů se nasadily těsnicí kroužky Gufero - klesla spotřeba oleje pod hodnotu 1 litru MEZI VÝMĚNAMA - dá se říct, že favorit byl první auto z Bolky, u kterýho nebylo potřeba mezi výměnama dolívat olej (stejný motory mělo i pár stovek "hybridních" šádyn, ale těch bylo jen zlomek počtu favoritů a jejich dalších variant). A TO SE PSALA POLOVIČKA 80. LET MINULÝHO STOLETÍ!!!!

 

Takže pokud je potřeba dolívat mezi výměnama olej do HTP jakožto konstrukčního produktu počátku 21. století, JE V NĚM URČITĚ NĚCO HNILÝHO - a asi by stálo za to se podívat na to, jestli by se mu od tý mlsnosti nedalo nějak pomoct.

  • 2 měsíce později...

Z hľadiska nabehaných 225 tis km, teraz už 228 tis km, je hodnota od začiatku prevádzky nového auta r.v.2003. Musím ale zdôrazniť, že v posledný rok sledujem zvýšenú spotrebu oleja motora (Castrol magnatec 5w-40) mením po každých 8 tis. km. Auto mi splnilo to, čo som od neho požadoval a nenechalo ma nikdy na holičkách.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.