Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

:kol-28:  ... no jestli se toho Fábule dožije, tak to od léta vidím obdobně :kol-46: , juniorka si chce udělat papíry a už teď je natěšená, jak bude jezdit ... kdyby mohla, jezdila by už včíl :kol-28: . Čítám, že to bude tak, že kdykoliv pak sednu do auta bude suchá nádrž :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Výdrž je síce pekná vec, ale čo tak rastúci úbytok oleja motora? Osobne moja fabka papá na 1000 km 3/4 l Castrol magnatec 5w-40 , čo považujem za značne nepriaznivý stav, dolejem a motor ide dobre. Len ten olej. Dočítal som sa, že max. spotreba oleja je 1l / 1000 km. Je to pravda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Engler - máš těch 225 tkm sám, od novýho auta? Tohle vypadá jako bys tam měl stírací kroužky ze stejnýho matroše, kterej tolik "proslavil" 74kW variantu motoru 1,4 16V. Stačilo jednou ten motor přehřát a stíráky jsou měkký jak poslaneckej penis. Tudíž nestírají a motor vesele papá máslo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som skúsil trochu hustejší olej. Nie hned 5W50, to je až krajné riešenie. Jednotlivé oleje 5w40 sa od seba môžu dosť líšiť. Neviem kam by som zaradil ten Magnatec. Rozhodne by som dal niečo čo plní normu Porsche A40, tá zaručuje že olej nestratí viskozitu. Pokles viskozity znamená o niečo nižšiu spotrebu paliva (tak akurát na reklamu), ale vyššiu spotrebu oleja. Možností je tu viacero.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba je jen minimálně o hustotě nebo viskozitě oleje, když tam prostě sákne, tak tam sákne bez ohledu na to, jestli to je 15W-xx nebo 5W-xx - daleko důležitější je těsnost všech mazanejch míst tam, kde mazaný místo s kluzným dotykem přímo sousedí se žhavým dílem nebo se dokonce přímo maže žhavej díl - dříky ventilů, písty. Jak tam prosakuje těsnění, olej se spaluje, vzniká karbon, kterej ještě víc zhoršuje třecí podmínky atd....

 

Kdo si pamatuje, jak vypadal motor šáde při demontáži, ten ví přesně o čem je řeč. I bezvadně utěsněná šáde, s bezvadně poskládaným a zajetým motorem sežrala kolem 2 deci na 1000km - obvykle samozřejmě nebyla sestava tak ideální a motor "papal" kolem půllitru na 1000km - kdo z nás nevozil v šáde flašku se zásobním olejem, ať se ozve - to byl nějakej fanatickej fatalista...

 

Ale od doby konstrukční úpravy palice, kdy hlava u škodovácký "ohavy" dostala další 3 kanály "navíc", což se provedlo v rámci konstrukčních úprav předcházejících výrobě motoru 781 (pro favorita) - osadila se 8-kanálová hlava s příčným průchodem plynů a na dříky ventilů se nasadily těsnicí kroužky Gufero - klesla spotřeba oleje pod hodnotu 1 litru MEZI VÝMĚNAMA - dá se říct, že favorit byl první auto z Bolky, u kterýho nebylo potřeba mezi výměnama dolívat olej (stejný motory mělo i pár stovek "hybridních" šádyn, ale těch bylo jen zlomek počtu favoritů a jejich dalších variant). A TO SE PSALA POLOVIČKA 80. LET MINULÝHO STOLETÍ!!!!

 

Takže pokud je potřeba dolívat mezi výměnama olej do HTP jakožto konstrukčního produktu počátku 21. století, JE V NĚM URČITĚ NĚCO HNILÝHO - a asi by stálo za to se podívat na to, jestli by se mu od tý mlsnosti nedalo nějak pomoct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Z hľadiska nabehaných 225 tis km, teraz už 228 tis km, je hodnota od začiatku prevádzky nového auta r.v.2003. Musím ale zdôrazniť, že v posledný rok sledujem zvýšenú spotrebu oleja motora (Castrol magnatec 5w-40) mením po každých 8 tis. km. Auto mi splnilo to, čo som od neho požadoval a nenechalo ma nikdy na holičkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...