Prosinec 23, 201311 r když začínal ten můj první, tak to bylo lehké pocukávání v oblasti otáček 2100 při lehkém lehtání plynu. Ovšem během dní se to zhoršovalo, tak že rozsah otáček se rozšířil až do 3000 a cukání bylo již naprosto brutální, že jsem musel těsně před výměnou jezdit buď plný kotel, nebo s odstaveným plynem a řadit tak, aby mi otáčky nepoklesly pod 3t. Ty další už tak hrozné nebyly, ty už jen házely chyby o průtoku a ten poslední (čtvrtý) ten nás zase pekelně vypekl, ten se projevil tak, že na volnoběh to jelo jen na dva válce a zhášelo to. Za jízdy bez problémů. Ovšem než se nám to podařilo diagnostikovat, proklepli jsme půlku auta. Nepomohlo ani zaslepení, až ze zoufalství můj servisák na plyn, na flaškou slivovice a po několika denním proměřování kdečeho, odpojil konektor EGR a bylo po problému.
Leden 5, 201411 r Diky moc za skusenosti. Vidim ze to EGR vychadza draho. Neda sa to nejak odstranit? Tie novsie motory to aj tak nemaju.... Ja som s EGR este problem nastastie nemal, ale to je len 120 tisic km. Uz som mal parkrat podozrenie ze robi problemy prave EGR, ale nakoniec to bola cievka - diagnostika sa stazovala az ked sa to nejak zhorsilo...
Leden 5, 201411 r Ja mam velmi vela nabehane na jednom voze a EGR ešte nebolo ani čistene. Ked to teda maš už aj vyčistene tak len jazdi a hotovo. A nemaluj čerta na stenu!!! ako EGR.
Leden 4, 201510 r A ted taková bojová otázka. Týká se to taky vlastně dlouhodobé výdrže motoru 1.2 HTP 51kW. Jak je to když má někdo dvě auta. Jednoho mazlíka se kterým jezdí zatím jenom když je hezký počasí a na výlety. A druhýho městskýho pracovního otloukánka na každodení ježdění do práce v zimních zasolených silnicích. Takže novou Fábinku mam přez zimu zaparkovanou venku zasněženou čekajíc na krásný jarní počasí kdy "všechno kvete a pučí, jenom mě žádná nedá". Po jaké době je dobrý auto nastartovat a trochu ho project aby se motor zas trochu promazal aby lidově "nezreznul vevnitř". A taky kvůli klimatizaci? Já vim, že to je taková svérázná otázka, ale nechci nakládat novýmu autu zas tolik a využít ještě dvouletou technickou na starým autě a co nejvíc ho vyjezdit do mrtě. To že platim za dvě auta najednou bude sice někdo považovat za zbytečný přepych, ale mám pro to své důvody které tady rozebírat nebudu.
Leden 4, 201510 r Jednou za 2-3týdny stačí, klimatizaci nemusíš moc hrotit, když se ti jí podaří za zimu dvakrát zapnout stačí.
Leden 4, 201510 r A když je až tak nusný počasí že se mi s nim nechce ani na silnici, tak asi jenom nastartovat a nechat to běžet při lehonce vyžších otáčách jen tak 3 minuty aby se olej dostal do všech míst ale aby nebyl zas tak horkej a z těch míst zas tak rychle neodkapal?
Leden 4, 201510 r Já bych to nechal tak jednou za měsíc nastartované aspoň půlhodiny ať se to zahřeje na provozní teplotu a trochu dobije baterku. Startování na 3 minuty si myslím moc smysl nemá, kromě toho že by si za zimu tu baterku odrovnal.
Leden 4, 201510 r Pokud to chceš dělat takhle, jen všude natlačit olej, tak mušíš někdy alespoň nachvílku dát baterku na nabíječku, stačí v autě. Já tedy co s Roomem v zimě také moc nejezdím a používám dělnické auto :-) , tak se snažím, když je sucho to projet, když to jde zapnu klimošku, a trochu to probrzdím, ony ty brzdy jsou svině-když to dlouho stojí.
Leden 4, 201510 r Kromě toho oreznutí. Jsou ty ostatní následky dlouhýho stání nějak na škodu co se týče životnosti-těsnosti brzdové soustavy?
Leden 29, 201510 r tak dnešní další malé výročí s mojí fábulí, za měsíc a půl jí budu mít 10 let od nova
Leden 29, 201510 r když jsem měl HTP tak mě to svítilo 3x..tzn že mě odešly postupně všechny cívky a pak se asi Malta spletl..tady je fabia 2 měl to hodit o patro výš Upraveno Leden 29, 201510 r od vasnivykolista
Leden 29, 201510 r zaslepený EGR, už mě nebavilo je měnit furt dokola jj, pravda FII, ale motor haťapka jak haťapka
Leden 29, 201510 r Na hatapku niekdo nadava, no ja nedam dopustit. Spokojnost som zvedavy na vydrz -- Z mobilu
Leden 29, 201510 r je fakt, že z tohohle motoru se i přes nejrůznější vtípky stala kultovní záležitost a kdo ho neměl, jako by nebyl. V hospodě tiše sedí, s kamarády se nemá o čem bavit
Leden 30, 201510 r moc pekne sa to vytáča. Ked som presadol do nejakého bežného 4valca, tak som mal pocit že mu ubližujem. V HTP idem občas na doraz a posádku nič neruší, tí čo sa vezú prvý krát tipujú nejaký objemnejší motor.
Leden 30, 201510 r tak tak, i já mojí babičku denně na dvou místech na trase sem tam vytočím na trojáka nad 5000ot, to aby nezlenivěla a evidentně jí to nedělá žádný problém
Březen 5, 201510 r Ahojte,jen me zajímá,jak moc se ničí motor nebo dostává čočku,kdyz za studena se vytoci jednicka do 5tis.? Nedelam to běžně,stalo se mi to dnes poprvé,byl provoz,blba krizovatka a ja se tam potreboval nacpat. Vzdy kdyz to vytacim,tak az po nejake dobe kdy se to hezky prohreje. Dnes jsem byl ale nucen. Diky. Samozřejmě htp 1.2 51kw
Březen 5, 201510 r když je to vyjímečně, tak no stress. Na mojí jedničkové Fábuli, jsem nucen něco podobného dělat když jedu z práce tak 2-3x do týdne, když po chvíli stání u studeného motoru se mám napojit na státovku u Kuřimi. Jinak to prostě nejde. Motor má 297t km, příští neděli bude mít 10 let a pořád jezdí. Neříkám, že je to v pořádku, ale když to neděláš několikrát za den na studeném motoru, tak zase to není z papíru, aby to něco nevydrželo.
Březen 5, 201510 r Super. Jsem klidnější,opravdu to bylo výjimečně. Ja mam ted 110tis nalitano a doufam ze dlouuuho vydrzi moturek :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.