labi Vloženo 15. Únor 2011 Sdílet Vloženo 15. Únor 2011 pred zimou mi praskla levá predni pruzina.koupil jsem tedy dve nove repliky podle specifikace vozu.bohuzel se po namontovani ukazalo ze auto je cca o 3cm nakopnute vyse vuci zadku.jelikoz jsem potreboval jezdit tak jsem to neresil.stare jsem vyhodil a nemrknul se kolik maji cervenych a modrych tecek.ted bych chtel vratit vse do puvodniho stavu ale bohuzel nevim jake mam koupit kdyz i originali maji ruzne teckovani 2cervene+3modre vs 3cervene+2modre atd.kazde znaceni ma jine zatizeni.nevite jak to mam rozeznat?pokud mozno bych prosil o radu jake tam mam dat treba i repliky a s jakym oznacenim cisla dilu bo se mi nechce davat 3000 za nove pruziny.diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 15. Únor 2011 Sdílet Vloženo 15. Únor 2011 pokud mas servisni knizku nebo jeste v kufru je citelny ten stitek pod kobercem vedle rezervy,řeknu ti co jsi měl v originále namontováno za pružiny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
labi Vloženo 16. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 ok.napis co potrebujes vedet a ja se to pokusim ze servisky nebo z toho stitku vycist a pak ti to napisu.zatim moc diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Manek88 Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Ahoj, vyuziju tohle tema: Potreboval bych do FI. Combi r.v 2001, 1.4 MPI 50kW trochu vyssi/tuzsi pruziny. Mam totiz v kufru toroidni nadrz na LPG a podle technicaku je to 47kg navic a zadek je o trochu niz. Navicpokud si dozadu sednou dva lidi (vice ani nejde :-/ ), tak zadek je o hodne niz. Takze jak se to ma s tema teckama, co ktera znamena? Potreboval bych to hlavne dorovnat na vysku u prazdneho auta bez LPG. Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Stačí mít prázdnou nádrž na benzín a mít tam jen rezervu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 pro oba dotazy ohledně značení pružin: Přední pružiny: na tom štítku v servisce nebo v kufru mě zajímá poslední řádek,mělo by tam být něco jako např.L03(důležité je to L0 a číslo) Zadní pružiny: bohužel na štítku nejsou a je tudíž nutné barevné značení opsat přímo z pružiny.Až by jsi to věděl podívám se zda existují pružiny na větší zátěž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Ahoj, vyuziju tohle tema: Potreboval bych do FI. Combi r.v 2001, 1.4 MPI 50kW trochu vyssi/tuzsi pruziny. Mam totiz v kufru toroidni nadrz na LPG a podle technicaku je to 47kg navic a zadek je o trochu niz. Navicpokud si dozadu sednou dva lidi (vice ani nejde :-/ ), tak zadek je o hodne niz. Takze jak se to ma s tema teckama, co ktera znamena? Potreboval bych to hlavne dorovnat na vysku u prazdneho auta bez LPG. Diky nejde o jednotlivé tečky, ale o jejich kombinace: ty by jsi tam měl mít péro na combi/sedan č.dílu 6Q0511115P tečky: oranžová žlutá žlutá zelená pokud tam máš tyto péra, tak jedině podložky pod pružiny, nebo zkusit dát péra na paket pro špatný cesty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 (editace) pokud tam máš tyto péra, tak jedině podložky pod pružiny, nebo zkusit dát péra na paket pro špatný cesty... No právě co píšeš není zas až tak úplně pravda.ORANŽOVÁ 2xŽLUTÁ ZELENÁ je totiž pružina na tzv.nejtěžší auto(např.max.výbava + tažné...)Já mám na 1.4/55 combi ORANŽOVÁ 2xŽLUTÁ ORANŽOVÁ,a mezi těmito pery je ještě ORANŽOVÁ 3xŽLUTÁ.Takže je nutné se nejprve podívat co má namontováno na autě a teprve poté řešit další pružiny.Je pravděpodobné že vzhledem k LPG nádrži by jsi tam mohl namontovat ty nejtěžší pružiny. Editováno: 16. Únor 2011, autor: speed.mb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 to co jsem napsal je dle ETKY + katalogů pružina pro Fabia I Combi/sedan....více se nerozlišuje, nebo alespoň etka rozlišuje dle čísla podvozku a tipu karoserie tvoje označení dle ETKY č. dílu 6Q0511115M a hádej co vyleze http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0511115m-pruzina-perovani-zadni-fabia-fabia-2.html http://www.cc-autodily.cz/pruzina-zad-napr-fabia?kod=6Q0511115M pružina na FABIA - 1, 0/1, 2/1, 4/1, 9/2, 0 /KRATKA + SEDAN/ - tedy néé kombík já začínám mít pocit, že je v těch pružinách pěkný bordel....jinak osobně na mé Fabce 1.9TDI Elegance (tedy opravdu těžké auto) mám origo podvozek z Fabie RS, tedy hatchbacku a sedí mi to dobře...dneska jsem měl v kufru cca 140kg nákladu..jasný že to kleslo,ale pořád s rozumem....co jsem psal výše je údaj z ETKY + katalogy....pokus jsem se zmýlil, tak se omlouvám...píšu co vidím, pokud je více info které říkají něco jiného, hádat se nebudu, přeci jen jdeo to, dát radu jiným Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Etka je občas trochu zmatená...:-)Ve skutečnosti jsou většinou pro jednu motorizaci a tak i pro každou karosářskou variantu vozu cca.3 druhy pružin jak pro PN tak pro ZN.(kompinují se podle výbavy vozu a tím příslušného zatížení nápravy) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 já bych to také tak chápal, ale problém je v tom, že katalogy téměř (vlastně asi všech) prodejců počítají s pérama pro Fabii Hatchback....nebo Kombi/Sedan....víc ti nikdo neřekne a ve výsledku i ETKa ti moc nepomůže Manek88: asi bych být tebou vyzkoušel pořídit péra z Fabie 1.9TDi Combi - bazarově stojí zadní kolem 200,-Kč a když je vezmeš z bouračky, nebo vrakárny, tak máš jistotu že jsou z TDíčka a nemusíš řešit tečky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Stačilo by udělat dvou až třícentimetrový podložky a neřešit to do doby než praskne pružina.Pak teprv schánět ty pro největší zátěž.Ale pokud se dělají i pro paket špatný cesty,byli by nejrozumnější volbou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Tak vysoká podložka je promin docela šílenost,jinak pozor některá pera pro špatné cesty mají jinou tuhost a nemuseli by si ,,rozumět,s tlumičema. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Rozdíl tlumičů normálního a paket špatný cesty je pouze délka rozdíl cirka 3cm. delší pro paket.Pak záleží jakej je to typ plynokapalinovej nebo olejovej.To by mohlo mít vliv na jízdní vlastnosti pak čím to bude vejš tím to bude víc houpavý ale ne zas tak brutálně jak naznačuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
speed.mb Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 neříkám že to musí být brutální rozdíl:-) Jen seriový a SWP tlumič ma krom jiné délky i jinou charakteristiku útlumů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Tady se spíš pozná rozdíl v pružinách pro benzín a krátkou verzi budou měkčí a u nafty a kombi naopak.Je fak že pokud chce docílit co nejmenšího zmáčknutí při plným zatížení bude potřebovat pružiny z nafty kombi nebo paketu špatný cesty.Nejlépe v kombinaci s plynokapalinovým tlumičem.Ale záleží na tom kolik peněz do toho hodlá dát.Pokud co nejmíň tak bych to řešil jen tou podložkou pod ty původní pružiny.Pokud nebude spokojenej má spoustu možností který tady byi řečeny a může vybírat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
labi Vloženo 16. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 zdar.zasilam foto stitku ze servisky pro urcení tuhosti pruzin.nekdo se tu zminoval o podlozkach pod zadni pruziny.take by to bylo reseni vyprdnout se na vymenu prednich a dat dozadu podlozky a tim srovnat zadek do roviny s predkem.bydlim v horske oblasti a mozna by to nebylo na skodu.kdybyste nekdo vedel o nekom kdo se za rozumnou cenu zabyva vyrobou silonovych nebo jinych podlozek tak dejte vedet.pak bych misto vymeny pruzin zvednul asi zadek.zatim diky za to rozlusteni z etky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 17. Únor 2011 Sdílet Vloženo 17. Únor 2011 Tak vysoká podložka je promin docela šílenost,jinak pozor některá pera pro špatné cesty mají jinou tuhost a nemuseli by si ,,rozumět,s tlumičema. nemáš pravdu. měl jsem pod zadníma pružinama 2 cm podložky a nepřipadá mi to jako šílenost, je to daleko levnější varinta než shánět jiné pružiny a tlumiče. jedna odložka mě vyšla na cca 300 kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
labi Vloženo 22. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. Únor 2011 našel jsem na netu vykres na podlozky pod zadni pruziny pro oktavku.nemate nekdo tuseni jestli to bude pasovat i na fabku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.