Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Pánové, to je tak složitá problematika a bohužel se s tím asi neumí škodovka až tak docela nedokáže poprat,jde o to, že max. stupeň plnění není max. naplnění, dost se mění s teplotou, rozdíl, jestli se natankuje ráno nebo večer, jaké je složení plynu, prostě není to kapalina jako jiná, pak stačí některé pumpy, které kvůli konkurenci (větší města) mají jinak-na vyšší tlak nastavená čerpadla, takže pak se stává, že auto na jiné pumpě nenatankuje, samozřejmě se tím ničí ventily, pak se zase stává, že se do nádrže např. o objemu 60l natankuje 60l,protože plyn je samý butan, ten se tak naodpařuje a v kombinaci s "vyběhaným" čerpadlem a nízkým tlakem se to takhle stává.....to jsou moje postřehy za 18 let praxe jak kolem aut, tak i čerpací stanice...jak říkám, je to strašně obsáhlé téma

  • Autor

Bitt ja natankuji po přepnutí auta na benzín 36-39 l LPG maximálne. Podle okolních podmínek. Jinak si myslím,že jsem si zničil vstřiky nalákáním na levný plyn na Slovensku u Dalitrans ( servis kamionu a plyn Probugas. I kdyz certifikaty kvality meli ). Dokud jsem bral jen Slovnaft Ecoplyn a Vitogaz Benzina a Shell,tak problem nebyl. Rok a půl. Asi jsem je tam načal a zadřely se postupně ( nebot kontrolka se rozsvítila až za 2-3 nádrže Shell a pak Benzina všechno Vitogaz )

karle škodovka má celé oddělení vývoje na plyn. I když původně určeného na CNG. To ted jen spí a prioritu má LPG. Tak snad si uvědomují problematiku plynu.

Ale jo,museli se do plynu pustit kvůli emisím, už překročili nějakou hranici tam musí automobilka nabídnout ekologické vozidlo,proto LPG.. já jen vím od našich dodavatelů zařízení, kdy si škodovka koupila celou bednu multiventilů a zkoumala,proč se do jedné nádrže vejde o litr víc, do jiné zas míň...myslím si, že CNG dělat nebudou kvůli dostupnosti čerpání, prodávej auto které se nedá natankovat.....spíš bych řekl, že se zaměřují na elektro....

  • Autor

Karle Citogo na CNG už vyrobili a v roce 2014 má být na CNG Golf. Takže rok po te bude asi 2015 v Octavii. Já když začínal s LPG v roce 1997, tak také pomalu nikde nebyly stanice. Bylo to stejné jako dnes s CNG. Jo zlaté časy. Plyn 8 Kč a benzín 22 Kč :-)

Tak sem dávám fotky Přestavby od Karla :kol-47:

1

2

3

4

5

Upraveno od TraTra

No pěkne,tak at ti to dobře šlape :palec2:

  • 3 týdny později...
  • Autor

Pro Karla.lpg : Čím je dané u LPG ,že podtlaková Felicia LPG jezdila léta určitě na kdeco a tovární Octavia LPG jezdila krásně na LPG od renomovaných značek (Vitogaz na Benzine a Shellu, Ecoplyn u Slovnaftu ). Pak jsem si chtěl ušetřit a vzal v servisním centru Dalitrans "takyplyn" a neujel jsem ani 1000 km a dle servisu se zadřely pouzdra vstřikovačů. Ty vstrikovače se pak nedokázaly úplně uzavřít a vpustily tam víc plynu než bylo třeba. A právě na to reagovala elektronika plynu (vozu) ,když podle obsahu kyslíku ve výfukových plynech poznala velké množsví paliva ( rozsvítila kontrolku check ,kde psala závadu " příliš bohatá směs plynového pohonu). Já to laicky též poznal. S nádrží ,kdy dojedu na Slovensko jsem nyní dojel do Brna a musel natankovat.

páč u podtlakové felicie šla již připravená směs vzduchu a plynného LPG ze sání do motoru, kdežto u sekvence jde plynná fáze přes LPG vstřikovače do sání a tam záleží na konstrukci vstřikovačů jak moc jsou náchylné na nečistoty, toť celý problém

tak nějak to zhruba je,vidím, že je tu čím dál víc praktiků...osobně si myslím, že na Landi je interval výměny filtrů jak tu popisujete 30 tisíc(jestli to není jen kontrola systému) moc dlouhá, mají papírové filtry,což může být už problém.....my máme na BRC předepsanou výměnu při 40 tisících, ale máme bevlněné filtry a vstřikovače nejsou pístkové, takže se nemohou přidřít..

... :rtfm:...aaa jeejda. Ja je menil po 80.000... :kol-44:...nastesti bez problemu :kol-131::p

To je sporný. Asi fakt záleží na kvalitě plynu a taky stylu využívání auta.

Zkus zmasírovat škodovku jestli ti dokážou nabídnout polyester namísto papíru.

Za druhé 30 000km na výměnu filtru....jako klidně dodržuj jejich předpisy....oni se budou chytat za hlavu až budou měnit 2-3 dávku vstřiků.

vsechno je to o plynu jaky se tankuje.... a i v cechach je kvalitni plyn jedno auto jezdi z 95% na plyn od jedne ceske cerpacky, ktera se mi zalibila hlavne cenou a filtr byl pri vymene taky uplne cistej. Ale clovek nikdy nema jistotu co natankuje proto se vyplati vymenu filtru nepodcenovat... Valteky se zalepi nebo zadrou, bez pistkove vstrikovace i pres sva jemna sytka se muzou zanest tak ze ani ultrazvuk nepomuze.

ja jsem kupuju do certool papirovou vlozkou, zaprve je nejlevnejsi (ca. 10Kc:) a zadruhe nejlip saje ten zlutej mazlavej sajrat co je v plynu. Bavlnu nebo polyester taky nabizej, ale jeste jsem neodzkousel. Muj filtr je docela malinkej. Kdyz vidim kolikrat jaky velky filtr maj lidi v aute, tak se nedivim ze to muze vydrzet tolik km...

taky mi neni jasna jedna vec, s jednim uzivatelem jsme stejne dny tankovali u stejne pumpy priblizne stejne mnozstvi plynu. Ja v pohode on mel vsechno tak ucpane ze auto vubec nepreplo na LPG... nevim neumim si to vysvetlit... ja mam Stag on Prins, ale to pricina nebude protoze uz filt kapalneho plynu byl uplne zazdenej... jestli je mozny ze se neco uvolni z nadrze filtru stojanu na pumpe?

Upraveno od silarm

Čerpali ste obá dvá po sobě?

Nebo jste sice brali jen u jedné čerpačky, ale různe od sebe?

Co tak plná a naopak skoro prázdná cistrena? Nemůže tam být bordel? Nemůže to mít na to vliv?

tankovali jsme jen ve stejny den, ne uplne po sobe... dalsi tankovani zase probehlo asi za dva dny bohuzel pribeh je uz rok starej tak na presny casy uz si nepamatuju... kolegu to stalo cestu z prahy do brna a vycisteni celeho systemu za 2500kc. Me auto jezdilo uplne normalne... nevim jestli se neco uvolnilo v nadrzi nebo jestli tam mezi tim prijela cisterna...

tak nějak to zhruba je,vidím, že je tu čím dál víc praktiků...osobně si myslím, že na Landi je interval výměny filtrů jak tu popisujete 30 tisíc(jestli to není jen kontrola systému) moc dlouhá, mají papírové filtry,což může být už problém.....my máme na BRC předepsanou výměnu při 40 tisících, ale máme bevlněné filtry a vstřikovače nejsou pístkové, takže se nemohou přidřít..

Nevím, byl jsem na servisní prohlídce po 15 tis. a mám na faktuře výměnu filtrů oleje i LPG.

na fakturu se toho dá napsat, jde o to jestli to skutečně udělali...víš kolik měníme svíček a filtrů v sání na autech které před cca 14 dny byly v servisu a mají to napsané, co vše vyměnili...nakonec to měníme my, abychom byli schopni auto seřídit...ale třeba se mýlím,ne všichni jsou stejní

  • Autor

Karel má naprosto pravdu. Proto u vozu stojím a chci vidět nové díly na voze i staré díly na vyhození.

BajnyPhoenix ty máš pod kapotou ten "koberec" proti unikání tepla?

U diesel OLII jsem ho viděl,ale nevim jestli ho tam má OLII benzínová.

(já mám Tour takže tam nemám ani ten plastovej kryt motoru)

Upraveno od TraTra

  • 2 týdny později...
  • Autor

TraTra tak jsem se dival pod kapotu a mam tam koberec na kapote proti unikani tepla.

ALL: Tak jsem ucinil zajimavou zkušenost na Slovensku.Pokud vezmu plyn od Slovnaftu,ujedu 560 Km na nádrž. Pokud jsem vzal od 1.SPS ,tak auto melo divny zvuk ,sice tam asi necistoty nebyly,nic jsem nezadrel,ale ujelo se jen 360 Km. No a co se tyce Probugasu z Dalitransu,zadrel jsem vstrikovace viz výše.Nicmene km se ujelo dost. Cca 520 km.Takze ten ma sice dobre chemicke slozeni,ale zase necistoty v sobe.

cng je super vec.. to by ale v Brně nesměla byt jedna jediná čerpačka s předraženým cng jako prase... 27.90 je zlodějská cena, když v Praglu je za 24.. at jdou s celým cng někam, až bude v okolí Brna aspon 5 čerpaček a ne jen jedna a to ještě kdesi na periferii, tak pak o tom budu uvažovat.. zlatý LPG za 16.90..

  • Autor

Jeste jedna vec pro karla.lpg: LPG se micha se slozkou,aby byl citit. Ta slozka,kdyz se spaluje predstavuje nejaky problem ? Kam jde jeji spaleny zbytek? Nemuze po case zadrit pouzdra od vstrikovacu zbytek te slozky? Nic proti mechanikum,ale kdyby to delala tato slozka,tak se to bude opakovat stale dokola bez ohledu na to o jaky plyn pujde.

  • 4 týdny později...

Ahoj,kamarad ma taky továrni Octu na Lpg a natankuje při vyjeti uplně do "sucha" necelych 40 litru,přitom tam ma vlezt asi okolo 44-45 litru.Nezkoušel se někdo na to ve škodovce zeptat nebo nějak reklamovat?

to nevím co a jak se dává do plynu, ale třeba o tom někdo něco vyzví...je to asi něco podobného jako u zemního plynu do sporáků, tam je sice plynná fáze-obojí"nasmradí " plyn aby byl cítit....

...do nádrže se může natankovat až 80%, ale nemusí to být pravidlo-teplota plynu, tlak plynu,stav čerpadla na stanici a další věci kolem...jestli auto při tankování stojí po nebo proti kopci, to vše má vliv na čerpání....

Jeste jedna vec pro karla.lpg: LPG se micha se slozkou,aby byl citit. Ta slozka,kdyz se spaluje predstavuje nejaky problem ? Kam jde jeji spaleny zbytek? Nemuze po case zadrit pouzdra od vstrikovacu zbytek te slozky? Nic proti mechanikum,ale kdyby to delala tato slozka,tak se to bude opakovat stale dokola bez ohledu na to o jaky plyn pujde.

Možná se pletu, ale říká se tomu "merkaptan" ... tzn smrad. Většinou se tato látka sráží u klasického (směšovacího) systému v reduktoru.....je pak v něm řidší vazelina (když je motor studený) a řídký olej (když je motor teplý). Je to silně viskozní v záležitzostí na teplotě.

U sekvenčních vstřikování to moc v reduktorech nebývá.....alespoń ne tak jako u "klasik". Tady se to nejvíce usazuje v LPg filtru plynné fáze, kdy je v podstatě "papír nebo polyester" po určitých km tím nasáklý.

V naší firmě sem si sám osobně stanovil max lhůtu pro výměnu 15 000km bez ohledu na použitý systém. Možná je to o penězích....možná i o něčem jiném...

Jinak co je mi známo, merkaptan nějak neškodí motoru....v tom převelice nízkém množství co se spálí motorem v podstatě neřešitelná záležitost....

Horší je to se vstřikama....tam bych si tím poškozováním moc jistý nebyl.....proto doporučuji výměny filtrů a ne "srat na to"

Možná plácnu kravinu....LPG lze natankovat jakýkoliv.....někde se mi zdá, že je "normálně omaštěný smradem" a někde se mi zdá že je "extrémně omaštěný smradem".

A teď mě řeknite vy.....co to je za látku v reduktoru....je taková černá....?

Dnesko sem se setkal v reduktoru s touto černou látkou, která byla navíc lepkavá (lepící). Co to je???

Upraveno od PauLofWoCC

Díval jsem se do konfigurátoru a Octávka s LPG již tam není.Zdá se,že už se nebude vyrábět,což je trohu škoda.Byla to jediná možnost s LPG z výroby.Je ještě pár skladových kusu a asi konec.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.