Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak sice nemám tovární zástavbu, ale na srazu jsme se bavili s treem o tankování, tak mám nový rekordík, nádrž 57l, po téměř 700 km na lpg jsem dojel na čerpačku, kam jezdím posledního půl roku a vždy jsem tam tankoval max. 45 l, tak jsem tam natankoval 49.5l LPG do nádrže, tankuji do 1. cvaknutí ventilu, žádné přemáhání nebo dotankovávání před cvrlikající ventil. Byl jsem absolutně mile překvapen. Jinak systém nemám nijak upravený, vše je v záruce a plním servisní prohlídky bez ztráty kytičky.

to není nic pěkného, je to jen o roztažnosti plynu....nízká teplota plynu, o složení plynu-čím více butanu, tím při této teplotě menší tlak, protože butan se již při teplotě -0.5 st neodpařuje, je to JEN kapalina, nízká teplota nádrže, tím pádem nízký tankovací tlak, to se rovná, že do nádrže natankuješ víc plynu než normálně, toto multiventily rády při nízkých teplotách dělají.....

to karel.lpg: přesně takhle jsem si to vysvětloval, ale nevěděl jsem jak to sem správně popsat, abych nevypadal za blbce, ale stejně je to super, škoda že to nejde takhle celý rok, protože se mi volnou jízdou zvětšil dojezd na více než 700 km, což je fantazie.

  • Autor

No musím říct,že já ted v zime dostanu do tovarni zastavby o 3l LPG víc. Jinak se tim vic nezabyvam. Myslim,ze nadrz by mela fyzicky odpovidat 44l a 80% plnění je cca 35l což mě sedí. Ten dodatek LPG ,kde bylo uvedeno 55l prázdná nádrž už škoda auto v tichosti stáhla z palubní literatury na webu. Ted vyuzívam na Shellce 1,50 slevu, takže krásných 16,80l :-)

Nicméně víc mě dělá starosti návrh spotřební daně na LPG, 4x větší než ted.

kde jsi to slyšel nebo četl? zatím nemám info

- taky nic nevím o 4 x dani.

- chlapi je to normální aby při - 6°C až -7°C přepínalo auto na LPG po 9km ?

- před chladičem mám karton, na masce mezi světly mám černý kryt ...

Bajny:No pravě že moc nesedi.....Nadrž je nevyužitelna na objem plněni,takže je asi někde chyba.Fyzicky ma nadrž 55L,z toho obsah plněni 80%,takže by se tam mělo vlezt 44 litru lpg a ne žadnych 35l

to zvýšení DPH je tak pravdivé jako to, že já mám nádrž na 44 litrů LPG , já mám nádrž na 55 litrů LPG, někdo má nádrž na 44 litrů...... dál se nemá cenu na toto téma bavit. Dokumentace k autu jsem přiložil a dnes znovu a naposled, každý majitel auta musí mít dokumentaci k nádrži

žijte blaženě v omylu

Čau chlapi.

Letos v létě jsem si koupil novou Octavii II 1,6 Mpi na LPG, ale mám s ním stejné problémy, jako mnozí z vás.

Jak se na podzim ochladilo na 0 a níže stupňů (max. – 10), mám problémy s přepínáním plynu. Přepíná se až po mnoha kilometrech (15-50 km). V závislosti na okolní teplotě. Protože dojíždím do zaměstnání cca 15 km a jinak jen jezdím po městě na nákupy, je pro mě LPG v zimě zcela nepoužitelné. Téměř nikdy se nepřepne, než dojedu do práce (15 km). Vyzkoušel jsem i zimní clonu na motor, ale bez úspěchu. Také jsem se ptal přímo výrobce a bylo mi řečeno, že to „tak má být“, aby se chránil motor, že si mám dát do motoru karton. I to jsem zkoušel, ale bohužel bez nějakého výsledku. Takhle budu muset jezdit půl roku jen na benzín.

Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti - nápad, jak by se to dalo upravit, aby se LPG přepínalo v zimě po 2-5 km (podle venkovní teploty), jak je to běžné u ostatních aut? Předem děkuji za jakoukoli radu.

- stejný problém mám i já

- mám perfektně zakrytý chladič-karton

- mám na masce černá krycí plast

- nic nepomáhá pro rychlejší přepnutí na LPG

- motor je už dávno zahřátý, teplota oleje 82°C a motor se nepřepne při -3,5°C

Zajímá mne kde je snímač venkovní teploty, který ukazuje teplotu na maxidotu. Ten snímač to podle mne způsobuje.

Zdravím. Také jsem míval problémy s přepínáním do plynu. Mám Magic 2 a ten má dvě teplotní čidla - jedno je na filtru plynné fáze a jedno na zplyňovači. Laboroval jsem, ale zjistil jsem, že vliv na přepnutí má čidlo na zplyňovači (potřebuje teplotu nad 30°C). Jízdou se ale celý zplyňovač ochlazuje a tuto teplotu nedosáhne.... Nakonec jsem to vyřešil jednoduše. V mojí zástavě je zpyňovač blízko akumulátoru, který je zakrytován proti chladu textilním obalem. Tento obal jsem částečně přetáhl tak, aby chladný vzduch nešel přímo na akumulátor a splyňovač. Problém byl odstraněn. V létě to přepíná skoro ihned a v zimě po cca 3-5km (podle toho jak se dlouho škrábou skla...). Dvakrát do roka kontroluji u stav elektrolytu v aku - vše OK.

u filtru originál LPG škodovky nemají čidlo ...

a na zplynovači to nevím musím najít zplynovač nejprve :)

kde by měl být zplynovač dle fotky ?

post-22323-0-21156800-1359496047_thumb.j

re: tomasz. je to ten duralový válec na konci plynové hadice ke vstřikům. Já mám Lovtec Magic 2, je to jiný zplyňovač (reduktor) tady je odkaz: http://www.hlpropan.cz/catalog/reduktory , je to typ 1220 a na obrázku je krásně vidět čidlo teploty reduktoru (dva kablíky). čidlo teploty plynné fáze je tady: http://www.hlpropan.cz/catalog/filtry , je to typ 0684 a na obrázku je čidlo vidět taky (dva kablíky). jaký typ zpyňovače (reduktoru) přesně máš? přiložil bych fotky, ale nějak mi to nejde....

- už si vzpomínám kde je reduktor v mém autě, mám tam ale jiný, od firmy landi renzo

- kouknu na to ted dopoledne

Já si myslím, že toto je také čidlo teploty

měl jsem nastavenou galerii jako soukromou, takže již budete vidět i obrázky, omlouvám se

Upraveno od treo

post-22323-0-02137300-1359562923_thumb.j post-22323-0-76555200-1359563035_thumb.j

- reduktor mám co je na obrázku a tam jsem žádné teplotní čidlo nenašel

- mám u vstřikovaču čidlo, jako samostatný nový kus je pod názvem: čidlo tlaku a teploty, tzn. že toto určuje asi tu teplotu přepnutí

Myslím si to správně ?

JO, to je čidlo tlaku a teploty plynu, ale nikdo neví,zda se v tovární zástavbě řídí přepínání právě jen teplotou plynu...funguje to i tak, že po nastartování funguje jednotka tak, že počítá čas od startu a podle softu LPG předpokládá, že např. po nějakém čase bude teplota taková a taková, když není, přidá si čas pro přepnutí,nevím, jak to soudruzi ve škodovce udělali.....zkus to čidlo zabalit i s lištou a zkusit,hlavně nezkoušejte nic odpojovat, napíše to závadu do jednotky plynu a pak to nemusí přepínat, nevím, ale některé závady se musí smazat PC, jinak to nejde...

S tím přepínáním na LPG máš možná pravdu, též mi to tak připadá ...

Nyní zkouším variantu kdy čidlo předehřívám ... + dnes jsem přikryl na 50-60% reduktor hadrou

Další variantou je, že bych na správné dva vodiče čidla připojil elektrosoučástku, která je citlivější na teplotu než co je vně čidla. Ale to musím ještě proměřit a pozjištovat nějaké informace.

re tomasz. sežeň si někoho, kdo na to má diagnostiku (třeba to má nějakou chybu) já na lovtec kabel diagnostiky mám a SW jde stáhnout ze stránek výrobce. kde to má řídící jednotku LPG? konektor? na lovtec lze kabel koupit u výrobce, ale já mám udělaný od kutila z internetu, ale funguje bezvadně :0) (cena 700,- / výrobce 1700,-) lze nastavit teplotu přepnutí od +20° na reduktoru

to není chyba, to je tak udělané z fabriky, aby s tím neměli problémy kvůli reklamacím....do toho se dá dostat jen přes VAG, ale já osobně jsem neměl žádné auto do kterého bych se mohl napojit a případně zjistit co a jak...prvomontáž není dodělávání plynu do auta....

nevim jak je to u nove octavky ale u stare octavky do motoroveho prostoru docela slusne fouka, mam motor vzdycky uplne bile obalenej od soli... Reduktor ma na predni stene a kdyz to pred nim neutesnim houbickama na nadobi tak pri rychle jizde i klesa teplota na reduktoru...

nevim jak bude vypadat tovarni servisovatelnost po par letech... maximalne nastavit tlak jinak jen pri problemech menit a menit a platit a platit a platit. Neprijde mi zrovna jako vyhoda ze toho clovek tak malo vidi...

... maximalne nastavit tlak jinak jen pri problemech menit a menit a platit a platit a platit.

:kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28:

  • Autor

Pánové schválený zákon ČR o LPG :

§ 48 Sazby daně z minerálních olejů

(1) Sazby daně jsou stanoveny takto:

Kód nomenklatury Text Sazba daně 2710 motorové benziny, ostatní benziny a letecké pohonné hmoty benzinového typu podle § 45 odst. 1 písm. a) s obsahem olova do 0,013 g/l včetně 12 840 Kč/1000 l motorové benziny, ostatní benziny a letecké pohonné hmoty benzinového typu podle § 45 odst. 1 písm. a) s obsahem olova nad 0,013 g/l 13 710 Kč/1000 l Střední oleje a těžké plynové oleje podle § 45 odst. 1 písm. B) 10 950 Kč/1000 l těžké topné oleje podle § 45 odst. 1 písm. c) 472 Kč/t odpadní oleje podle § 45 odst. 1 písm. d) 660 Kč/1 000 l 2711 zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. e) 3 933 Kč/t zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. f) 0 Kč/t zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. g) 1 290 Kč/t Od 1. ledna 2012 se sazba daně 0 Kč/t nahrazuje sazbou daně 500 Kč/t

Od 1. ledna 2015 se sazba daně 500 Kč/t nahrazuje sazbou daně 1000 Kč/t

Od 1. ledna 2018 se sazba daně 1000 Kč/t nahrazuje sazbou daně 2000 Kč/t

Od 1. ledna 2020 se sazba daně 2000 Kč/t nahrazuje sazbou daně 3355 Kč/t

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.