Přejít na obsah

Kontrolka elektroniky motora


net_man123

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, přispěju troškou do mlýna.
Pokud vám nedrží nízké volnoběžné otáčky a při jízdně např po parkovišti skoro bez plynu se rozsvěcí kontrolka elektroniky motoru EPC, je to téměř jistě zahnojená škrtící klapka.
Nevěřili byste co jsem měl já na klapce za mazut.
koupil jsem letos ojetou fabku 16V 54kW a při výměně rozvodů na to mrknul.
Jak sundáte horní kryt s filtrem, tak vpravo nahoře ji máte, zvrchu vypadá čistě, tím se nenechte zmást. Odpojíte - pól akumulátoru.Sundáte konektor a vyšroubujete 4 imbus šrouby a je venku. Měl jsem tam asi 2mm (!) karbonu! Tyčinky do uší, hadřík a benzín(prvně jsem zkoušel WD40, ale je toho potřeba mraky a levnější benzín je účinnější) a opatrně a jemně odíral ten bordel, práce asi na 45 minut. Chce to opatrně a trpělivě, s klapkou se nesmí hýbat. Dejte pozor ať vám benzín nenateče do serv. Očistil jsem hliníkové těsnění (poškozené vyměnit) a našrouboval zpět. Dejte zpátky dekl a zapojte baterii. Pak zapněte zapalování a chvíly ho nechte. Uslyšíte klapání jak se klapka znovu vymezuje. Nastartujte a nechte volnoběh dokud se neustálí na nízkých volnobězných otáčkách. A pak na vyjížďku...
Zlepší se znatelně reakce na plyn a spotřeba klesla téměř o litr. Přitom taková blbost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co to je za motor - 1,4 16V byl 55kW, ty píšeš 54 ... Odpojení baterky před demontáží OK, ale jakmile vypucuješ sajrajt, musíš udělat VAGem základní nastavení polohy (doraz), samonastavení jak píšeš, na to nestačí - a pokud to stačilo tobě, tak jsi na dorazový ploše toho nalítanýho bordelu z nEGRa asi ještě neměl dost ...

Jinak my co nEGRa (jedno z nejmaximálnějších kurvítek co znám) nemáme, určitě rádi nepostrádáme i tyhle starosti ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím

dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru a vyhodilo to tuto chybu:

16786 - System vedeni vyfukovach plynu Prutok prilis velky

               P0402 - 35-00 -  -

nejspíš asi odchází EGR ventil. Chybu jsem smazal a už se neobjevuje, ale předpokládám, že to pomůže jen na chvíli. Dá se vyměnit svépomoci? Je na to potřeba po jeho výměně provádět nějaké základní nastavení? Nebo s tím jezdil dál a řešit až později?  Co případné jeho zaslepení, řešil to někdo? Jinak mám motor 1,4 16V 55 kW. Díky za rady.

Editováno: , autor: Rados_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaslepení jsem spíš myslel po stránce zlepšení kondice motoru do budoucna. Poslední verze 1,4 16V už ho neměly vůbec a taky to fungovalo, ale samozřejmě chápu, že to není zas tak jednoduché, jelikož i celý software ŘJ je uzpůsoben pro práci s ním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám to v plánu dělat, jednou to tam je tak to tam musí být, spíš mi kde kdo říká jak to prý ku..í motor. Spíš bych řekl, že to zanáší sání (které se dá vyčistit) jako takové, ale víc asi ne, nebo se pletu?

Editováno: , autor: Rados_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ak sa nikto nenahnevá, hodím sem svoj problém. Po zapnutí zapaľovania mi preblikáva (nepravidelne) kontrolka motora (fabia 55kW). Zdôrazňujem, že preblikáva pred naštartovaním, potom väčšinou zhasne. Na základe diagnostiky bol čistený EGR ventil a vymenený snímač teploty chladiacej kvapaliny. Má niekto predstavu, čo by mohlo spôsobovať to preblikávanie? Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy je příčina úplně nejjednodušší = špatnej kontakt v přívodu ke kontrolce. Nevím, jestli máš palubku ještě žárovičkovou, nebo už LEDkovou, ale mám takový podezření, že v ní bude NEJEDEN študent = studenej spoj, způsobenej sračkou zvanou RoHS = bezolovnatý pájení. Najdi ve svým okolí někoho, kdo by byl ochotnej ten přístrojovej štít vymontovat a projít spoj po spoji páječkou a pokud možno do každýho i přidat malou kapičku pájky s přísadou olova - na takovejch 95-99% tím tu závadu odstraní ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 8. 2016 at 23:41, Ekkar_z_Bastlírny napsal:

Nevím co to je za motor - 1,4 16V byl 55kW, ty píšeš 54 ... Odpojení baterky před demontáží OK, ale jakmile vypucuješ sajrajt, musíš udělat VAGem základní nastavení polohy (doraz), samonastavení jak píšeš, na to nestačí - a pokud to stačilo tobě, tak jsi na dorazový ploše toho nalítanýho bordelu z nEGRa asi ještě neměl dost ...

Jinak my co nEGRa (jedno z nejmaximálnějších kurvítek co znám) nemáme, určitě rádi nepostrádáme i tyhle starosti ...

Jo je to 55kW, spletl jsem se. S tím Vagem je to jasně nejlepší, ale jde to i takhle a bordelu tam bylo, na mou duši, hodně. Nečistil to nikdo  min. 100tis ani sprejem, znám předchozího majitele. Asi 200km to sbírá data a občas škubne, nebo má lag. Při startu to občas kalibruje. Potom už je to normální a nemám s tím nejmenší problém, rozjedu se bez plynu a pojíždím na 2ku bez problémů.
Ani diagnostika neukazuje chybu.
Je to postup pro ty, co nemají dobrý kabel a originál sw, používám shareware a modrý kabel na čtení chyb a na údržbu to stačí.

  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...