Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Uvědomuješ si, že tutéž závadu můžou způsobovat vadný magnetický kroužky v ložiskách který snímají ty čidla?

To neznáš nikoho ve svém okolí s vagem aby ti to načetl? Jinak demontáž toho čidla většinou znamená jeho destrukci.

Už jsem ho musel i odvrtávat.

Taky bych začal magnetickým kroužkem, pro začátek ho očistit, utřít od přimagnetovaného prachu.

tak ceny absolutne sialene ... musim to opravit doma. objednam cidla a uvidi sa , kruzky vidim v ponuke ale kde sa nachadzaju v kolese? celustiach ?

Na náboji (číslo 16 nebo 20 viz příloha), točí se společně s kotoučem nebo bubnem, asi milimetr od čidla. ;-)

ABS kroužek.pdf

Upraveno od McMatej

Magnetický kroužky jsou součástí ložiska a tedy i náboje kola, protože to tvoří jeden celek.

Pokud to chceš opravit doma bez diag. tak vyndej pojistku od ABS a má to "opraveno"a zadarmo.

Vše ostatní je střílení naslepo a ve výsledku tě to bude stát víc než když to budeš opravovat systematicky.

No pokud to chces co nejlevneji , tak vag , nacist chybu , ktere cidlo to dela. Pak najit cidlo abs a vymenit. (Vetsinou se to stejne odvrtava). Pokud to dela porad , muze byt KO kabelaz , nebo snimace v naboji. Nakonec se muze stejne stat , ze das vic penez nez v servise.

  • 4 měsíce později...

Ahoj, můžete mi zkusit poradit? Před 14 dny jsem vyměnil ložisko (náboj) na levém předním kole. Mám na to přípravek, zvládnul jsem to bez demontáže čidla ABS. Jezdil jsem, najezdil bez jakýchkoliv problémů cca 2000 kilometrů a teprve včera se mi rozsvítila kontrolka ABS. VAG píše 00283 - Čidlo otáček levého předního kola (G47). Dojel jsem domů, chybu zkusil smazat a ráno jsem ujel asi 40 km, než se znovu rozsvítila. Napadá Vás co s tím? Že bych přeci jen pochroumal čidlo při lisování? Kabeláž se zdá ok, náboj sedí tam kde má. Napadá mě, že když chyba vyskočí jen jednou za čas, tak bude čidlo asi jen "načaté" a tím pádem nemá smysl zkoušet měřit odpor, co? Nebo je možné, že se na nový kroužek nalepil nějaký bordel, sůl atd? Mám nejdřív zkusit povysunout poloosu, vyfoukat a kroužek otřít? Prostříkat konektor kontaktolem?

Upraveno od Honza K.

Ložisko je od FAGu. Tak dnes večer po nastartování a rozjezdu kontrolka dokonce sama zhasla, VAG píše chybu už jen jako sporadickou, ale očekávám že to zítra během jízdy zas vyskočí. Jinak jsem se projel s blokem hodnot a všechny kola píšou stejnou rychlost, včetně toho co vyhazuje tu chybu. No uvidíme, kroužek jsem vyčistil, konektor prostříknul kontaktolem. Ložisko je dolisované až na konec a není nakřivo. Kdyby byl špatnej ten magnetickej kroužek, přece by to nevyhazovalo tu chybu jen někdy, ale vždy a okamžitě, ne? Doufám teda eventuelně v to čidlo, to je pár korun i když výměna nepříjemná...jen mi vrtá hlavou jak jsem ho poškodil, když jsem se ho při výměně náboje de facto ani nedotknul.

 

Edit: Tak dnes ráno po ujetých asi 15 kilometrech se rozsvítila zas :D Nic jiného jsem ani nečekal. Jel jsem cca 90 km/h, podívám se na tachometr a tam je jen 60 km/h, říkám si - divný! A než jsem se stačil víc zamyslet, ručička skočila na správnou hodnotu a rozsvítila se žlutá kontrolka ABS. Po víkendu zkusím snímač otáček a napíšu jak to dopadlo. Nějaké tipy jak si co nejvíc usnadnit výměnu, čekám že to bude zarostlé. Mimochodem, nevíte jaký je tam imbus na povolení? Díky

Upraveno od Honza K.

Tam bude spíš nějakej torx, ale velikost si nepamatuju. Pokud čidlo nepůjde vypáčit, tak patrně nezbyde ho postupně odvrtat.

Jenom je třeba dávat bacha aby se kovový části čidla nepřilepily snímací kroužek ložiska, případně ho poté očistit.

Horší je, že pokud výměna čidla nepomůže, tak bude patrně problém ve snímacím kroužku ložiska. (Což mi podle projevu závady připadá pravděpodobnější.)

Dobrá, díky. No uvidím jak to dopadne. Kdyžtak znovu ložisko, ale FAG není úplnej odpad a nemyslím si, že bych kroužek mohl poškodit při montáži. Navíc, proč by to začalo až po měsíci? To jsem z toho jelen...

Skončil jsem dřív než jsem začal - šroub co drží čidlo je tak orezlý, že se protáčí vnitřní torx. Zvenku to taky není jak chytit klíčem. Co bych taky chtěl po 14 letech. Takže to musí počkat na víkend, navařím na něj matici a snad ho vytočím a čidlo nějak vysekám. Ještě jsem zkoumal náboj - lisoval jsem ho na doraz (zdálo se mi), co to šlo. Ale tak, že ven z těhlice kouká asi tak 1 mm toho pojistného kroužku. Co jsem ale koukal na videa na youtube, mají to tak všichni, že to není úplně zarovnané s okrajem těhlice. 

 

Kontrolka ABS teď někdy ráno po rozjezdu zhasne a cca po 2 kilometrech se vždycky zas rozsvítí. O víkendu v bloku hodnot čidlo na LP kole za jízdy ukazovalo pořád 1 km/h, ostatní kola normálně. Po víkendu snad budu moudřejší.

Než tam začneš vařit tu matku, tak tam zkus natlouct torx o číslo větší. 

Jinak pokud není lisovací přípravek prohnutej, tak by ložisko mělo být zároveň. Já teď naposledy dával ložiska SKF a ty už nemají ten pojistný kroužek.

V těhlici drží jen větším přesahem jak jsem se dočetl. Samotný ložisko ale není o ten zajišťovací kroužek širší, takže i při nalisování zároveň je o sílu toho kroužku zalisovaný míň.

Zatím to ničemu nevadí, najeto po výměně asi 17 tkm.

Bylo pro mě jednodušší navařit tu matici. Už jsem si to vyzkoušel před měsícem, když jsem dával nové plechové kryty kotoučů, z hlaviček šroubů už nic nezbylo :D

Tak jsem nejdřív zkontroloval ten náboj. Venku leze z těhlice o tloušťku plechu pojistného kroužku, takže ani ne 1 mm, a na vnitřní straně těhlice je náboj dolisovaný až na doraz. Není tam ani sebemenší mezírka, tzn. logicky už není kam dál dolisovat - je to v pořádku.  Kroužek není viditelně poškozený.

Takže čidlo šlo ven. Nejdřív teda jsem navařil na starou hlavičku šroub desítku. Samozřejmě že se čidlo rozlomilo, když jsem ho tahal ven - tak jsem odvrtával. Pak jsem očistil kroužek od pilin, vsadil nové čidlo, zašrouboval novým šroubem a zamáznul čislo tmelem, aby tam neteklo. Operace na hodinku.

 

Světe div se, ABS nesvítí a všechno funguje jak má. Najel jsem přes 200 kilometrů a vše OK. :) Takže kleklo čidlo.

  • 1 rok později...

Ahoj všem, prosím o radu mám Fabii 1 1,4 16V 74kw a při zatáčení doleva se někdy při mírném přibrždění spustí ABS, ale kontrolka se nerozsvítí a kope to do pedálu v nízkých rychlostech a za sucha. Pedál občas tvrdý a špatně brzdí. Problém je v tom, že VAG žádnou chybu nevypisuje. Asi před rokem výměna pravého ložiska, ale téhdy svítila i kontrolka ABS. Díky za jakoukoliv radu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.