Jarda-k Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 Uvědomuješ si, že tutéž závadu můžou způsobovat vadný magnetický kroužky v ložiskách který snímají ty čidla? To neznáš nikoho ve svém okolí s vagem aby ti to načetl? Jinak demontáž toho čidla většinou znamená jeho destrukci. Už jsem ho musel i odvrtávat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 Taky bych začal magnetickým kroužkem, pro začátek ho očistit, utřít od přimagnetovaného prachu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lktr Ertyu Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 tak ceny absolutne sialene ... musim to opravit doma. objednam cidla a uvidi sa , kruzky vidim v ponuke ale kde sa nachadzaju v kolese? celustiach ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 (editace) Na náboji (číslo 16 nebo 20 viz příloha), točí se společně s kotoučem nebo bubnem, asi milimetr od čidla. ;-) ABS kroužek.pdf Editováno: 12. Červenec 2018, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 Magnetický kroužky jsou součástí ložiska a tedy i náboje kola, protože to tvoří jeden celek. Pokud to chceš opravit doma bez diag. tak vyndej pojistku od ABS a má to "opraveno"a zadarmo. Vše ostatní je střílení naslepo a ve výsledku tě to bude stát víc než když to budeš opravovat systematicky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 12. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2018 No pokud to chces co nejlevneji , tak vag , nacist chybu , ktere cidlo to dela. Pak najit cidlo abs a vymenit. (Vetsinou se to stejne odvrtava). Pokud to dela porad , muze byt KO kabelaz , nebo snimace v naboji. Nakonec se muze stejne stat , ze das vic penez nez v servise. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 (editace) Ahoj, můžete mi zkusit poradit? Před 14 dny jsem vyměnil ložisko (náboj) na levém předním kole. Mám na to přípravek, zvládnul jsem to bez demontáže čidla ABS. Jezdil jsem, najezdil bez jakýchkoliv problémů cca 2000 kilometrů a teprve včera se mi rozsvítila kontrolka ABS. VAG píše 00283 - Čidlo otáček levého předního kola (G47). Dojel jsem domů, chybu zkusil smazat a ráno jsem ujel asi 40 km, než se znovu rozsvítila. Napadá Vás co s tím? Že bych přeci jen pochroumal čidlo při lisování? Kabeláž se zdá ok, náboj sedí tam kde má. Napadá mě, že když chyba vyskočí jen jednou za čas, tak bude čidlo asi jen "načaté" a tím pádem nemá smysl zkoušet měřit odpor, co? Nebo je možné, že se na nový kroužek nalepil nějaký bordel, sůl atd? Mám nejdřív zkusit povysunout poloosu, vyfoukat a kroužek otřít? Prostříkat konektor kontaktolem? Editováno: 27. Listopad 2018, autor: Honza K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Očištěním kroužku nic nezkazíš, ale pravděpodobně bude to čidlo KO. Zkusil bych ho tedy vyměnit, stojí pár korun: http://www.cc-autodily.cz/snimac-otacek-predni-l?brand=SKODA&model=FABIA Demontáž čidla většinou znamená jeho destrukci, proto je dobrý mít připravený nový. Co za značku ložiska jsi použil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 (editace) Ložisko je od FAGu. Tak dnes večer po nastartování a rozjezdu kontrolka dokonce sama zhasla, VAG píše chybu už jen jako sporadickou, ale očekávám že to zítra během jízdy zas vyskočí. Jinak jsem se projel s blokem hodnot a všechny kola píšou stejnou rychlost, včetně toho co vyhazuje tu chybu. No uvidíme, kroužek jsem vyčistil, konektor prostříknul kontaktolem. Ložisko je dolisované až na konec a není nakřivo. Kdyby byl špatnej ten magnetickej kroužek, přece by to nevyhazovalo tu chybu jen někdy, ale vždy a okamžitě, ne? Doufám teda eventuelně v to čidlo, to je pár korun i když výměna nepříjemná...jen mi vrtá hlavou jak jsem ho poškodil, když jsem se ho při výměně náboje de facto ani nedotknul. Edit: Tak dnes ráno po ujetých asi 15 kilometrech se rozsvítila zas :D Nic jiného jsem ani nečekal. Jel jsem cca 90 km/h, podívám se na tachometr a tam je jen 60 km/h, říkám si - divný! A než jsem se stačil víc zamyslet, ručička skočila na správnou hodnotu a rozsvítila se žlutá kontrolka ABS. Po víkendu zkusím snímač otáček a napíšu jak to dopadlo. Nějaké tipy jak si co nejvíc usnadnit výměnu, čekám že to bude zarostlé. Mimochodem, nevíte jaký je tam imbus na povolení? Díky Editováno: 28. Listopad 2018, autor: Honza K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 Tam bude spíš nějakej torx, ale velikost si nepamatuju. Pokud čidlo nepůjde vypáčit, tak patrně nezbyde ho postupně odvrtat. Jenom je třeba dávat bacha aby se kovový části čidla nepřilepily snímací kroužek ložiska, případně ho poté očistit. Horší je, že pokud výměna čidla nepomůže, tak bude patrně problém ve snímacím kroužku ložiska. (Což mi podle projevu závady připadá pravděpodobnější.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 Dobrá, díky. No uvidím jak to dopadne. Kdyžtak znovu ložisko, ale FAG není úplnej odpad a nemyslím si, že bych kroužek mohl poškodit při montáži. Navíc, proč by to začalo až po měsíci? To jsem z toho jelen... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Skončil jsem dřív než jsem začal - šroub co drží čidlo je tak orezlý, že se protáčí vnitřní torx. Zvenku to taky není jak chytit klíčem. Co bych taky chtěl po 14 letech. Takže to musí počkat na víkend, navařím na něj matici a snad ho vytočím a čidlo nějak vysekám. Ještě jsem zkoumal náboj - lisoval jsem ho na doraz (zdálo se mi), co to šlo. Ale tak, že ven z těhlice kouká asi tak 1 mm toho pojistného kroužku. Co jsem ale koukal na videa na youtube, mají to tak všichni, že to není úplně zarovnané s okrajem těhlice. Kontrolka ABS teď někdy ráno po rozjezdu zhasne a cca po 2 kilometrech se vždycky zas rozsvítí. O víkendu v bloku hodnot čidlo na LP kole za jízdy ukazovalo pořád 1 km/h, ostatní kola normálně. Po víkendu snad budu moudřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Než tam začneš vařit tu matku, tak tam zkus natlouct torx o číslo větší. Jinak pokud není lisovací přípravek prohnutej, tak by ložisko mělo být zároveň. Já teď naposledy dával ložiska SKF a ty už nemají ten pojistný kroužek. V těhlici drží jen větším přesahem jak jsem se dočetl. Samotný ložisko ale není o ten zajišťovací kroužek širší, takže i při nalisování zároveň je o sílu toho kroužku zalisovaný míň. Zatím to ničemu nevadí, najeto po výměně asi 17 tkm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 10. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2018 Bylo pro mě jednodušší navařit tu matici. Už jsem si to vyzkoušel před měsícem, když jsem dával nové plechové kryty kotoučů, z hlaviček šroubů už nic nezbylo :D Tak jsem nejdřív zkontroloval ten náboj. Venku leze z těhlice o tloušťku plechu pojistného kroužku, takže ani ne 1 mm, a na vnitřní straně těhlice je náboj dolisovaný až na doraz. Není tam ani sebemenší mezírka, tzn. logicky už není kam dál dolisovat - je to v pořádku. Kroužek není viditelně poškozený. Takže čidlo šlo ven. Nejdřív teda jsem navařil na starou hlavičku šroub desítku. Samozřejmě že se čidlo rozlomilo, když jsem ho tahal ven - tak jsem odvrtával. Pak jsem očistil kroužek od pilin, vsadil nové čidlo, zašrouboval novým šroubem a zamáznul čislo tmelem, aby tam neteklo. Operace na hodinku. Světe div se, ABS nesvítí a všechno funguje jak má. Najel jsem přes 200 kilometrů a vše OK. :) Takže kleklo čidlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr24 Vloženo 9. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2020 Ahoj všem, prosím o radu mám Fabii 1 1,4 16V 74kw a při zatáčení doleva se někdy při mírném přibrždění spustí ABS, ale kontrolka se nerozsvítí a kope to do pedálu v nízkých rychlostech a za sucha. Pedál občas tvrdý a špatně brzdí. Problém je v tom, že VAG žádnou chybu nevypisuje. Asi před rokem výměna pravého ložiska, ale téhdy svítila i kontrolka ABS. Díky za jakoukoliv radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.