Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
nesky

Brzdy - ABS - problém

    Doporučené příspěvky

    Potřeboval bych poradit,měl sem auto v serisu,protože při jízdě už pořádně hučelo ložisko a při pridkem odbočováni vlevo něco skřípalo u zadního(asi levého) kola.V servisu mi vyměnili u pravýho předního kola ložisko a promazali lanovody,prej byly hodně zarezlé.Auto nám vrátili s tým,že už je úplně v pořádku,no při brzdění na suché vozovce i při pomalý jízdě začne do pedálu brzdy bouchat jakoby při spustení ABS a zvuk jako kov na kov a to i když hodně slabo přišlápnu na brzdu.Zadní i přední brzdy jsem kompletně skontroloval a taky pojistka ABS je v porádku.Včera s tým jela přítelkyňe a málem nezastavila před křižovatkou,brzdilo ji to ztuha a hodně slabě a začala ji svítit kontrolka ABS.Tak jsem opět rozdělal kolo,na kterém bylo měnené ložisko a všiml jsem si,že koncovka na čidlu ABS je úplně rozbitá a drží jen volně.Tak jsem ji utesnil,tak aby pevně držela a konektory byly spojene ale pořád to dela to samé - spouští se ABS i při rýchosti 10km/h,dáva to silné pulzujíci rány do brzdového pedálu a je slyšet kov na kov a při odbočováni vlevo to zezadu skřipe.Kontrolka ABS svítila pouze jednou při štartu normálně zhasne.

    Dekuju za rady :help:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jedná se o Škodu Fabia I, r.v. 2004, 1,4 TDI, 54KW.Najeto asi 150tisic km

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Problém vyřešen,vrátil jsem to do servisu ve kterém mi měnili ložisko.Řekli mi,že to je nejspíš vadné ložisko,tak jej reklamovali,dali mi nové a už to jezdí jak má :)

    Editováno na nesky

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj, chtěl bych se zeptat, co může být příčina, jelkož o autech nevím vůbec nic až na základní věci. Mám 2004 Fabii 1.9SDI a svítí mi kontrolka ABS, ale auto jede normálně. Ve předu mám brzdy v super stavu, zadní brzdy potřebují výměnu, ale už mám koupené nové a o víkendu to vyměním. Pokud mi ABS nesvítí za jízdy, tak se pák náhodně při brždění brzda nejde lehce sešlápnout, je to cítít jako by tam bylo ozubené kolečko a nemohlo to do toho zapadnout, poté se rozsvítí ABS a brzda funguje normálně. Pokud svítí, tak mi v autě trošku škubne, spadne nachvilku ručička tachometru (jen ručička), ABS zhasne a jedu normálně. Vypadá to na nějaký vážnější problém nebo to vyřeší nové zadní brzdy případně čidla? Musím podotkout, že auto mám cca 2 měsíce a předtím půl roku stálo a brzdy jsou orezlé.

     

    Díky :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To ze sviti znamena, ze RJ zablokovala ABS a auto ti jede bez neho. Mas asi spatne cidlo. Proto kdyz nesviti a ty zabrzdis tak vadne cidlo dava informaci o zablokovani kola a RJ to resi prave ABS a auto spatne brzdi. Je to dost nebezpecne, ja takhle malem nedobrzdil a narval to do kamionu na krizovatce. Treba napojit na vag a zjistit co pise ABS jednotka. Popr. vymenit cidlo.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    základ je napojit ma vag , určí chybu a na jakém kole. pak proměřit napětí v konektoru, popřípadě změřit odpor na čidle.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak este raz ...)))

     

    zdar, mam fabiu rv. 2000 6y... kratka. 166 000 km  mam problem z abs.. minulel ked som nevedomky na krizovatke drzal pedal brzdy asi 5 minut a viac stlaceny pri cakani ,(moja chyba)  .tak par km potom pri brzdeni mi zacalo cvakat a brzdit len v abs mode..aj ked je uplne sucho.. a zacala svietit kontrolka... 

    Ako to je teraz: teraz po nastartovani motora kontrolka nesvieti a ked hned zacnem brzdit po rozbehnuti sa .. tak sa rozcuka" abs..(velmi nebezpecne zle to brzdi )a za par sekund to vypne a hned potom za rozsveti kontrolka ABS a zacne normalny mod brzdenia bez abs a brzdi to dobre..

    kvapalina bola menena 2016 komplet system  a aj merana kontrolovana v 2018 -nadrzka plna.. 2015 kotuce ,platnicky, 2016 hadice na prednych ,.. takze tam by som problem nehladal..

    tera zsom otvoril poistkovu skrinku na baterke.. ta poistka (pliesok) vyzera byt neprerusena/neprepalena Tak ako v tomto videu . https://www.youtube.com/watch?v=8_8t9tCcqik  

    tak to bude abs pumpa?  to by bolo nemile ..  co dalej? mozu to byt senzory na prascoch ? kotuce len vpredu , vzdadu bubny 

    do servisu ,,samozrejme ale niesom v cz )) tak potrebujem mimo servisove riesenie 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 25. 10. 2016 na 18:30, Hurec napsal:

    To ze sviti znamena, ze RJ zablokovala ABS a auto ti jede bez neho. Mas asi spatne cidlo. Proto kdyz nesviti a ty zabrzdis tak vadne cidlo dava informaci o zablokovani kola a RJ to resi prave ABS a auto spatne brzdi. Je to dost nebezpecne, ja takhle malem nedobrzdil a narval to do kamionu na krizovatce. Treba napojit na vag a zjistit co pise ABS jednotka. Popr. vymenit cidlo.

     tak to presne sa stalo aj mne ,,skoro som narval na kruhaci ... aj sa to tak presne chova: jednotka zablokuje abs a potom ho vypne a brzdi to dobre ale bez abs

    ze by to boli tie cidla na prascoch ?  tiez mi v maji menili loziska v prednych kolach ... ze by aj to pomohlo? 

     

    Editováno na Lktr Ertyu

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mas v haji nake cidlo. Ktere , zjistis podle nacteni chyby v RJ. Cidlo dava spatne info RJ , ktera si mysli , ze kolo je ve smyku a proto pousti brzdu na ABS. Az po delso dobe zjisti , ze je porucha a RJ vypne system ABS (pak sviti ta kontrolka).

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    to by som ale musel dat na vag do servisu ..   ak su to tie cidla na  strmenoch pri kotucoch tak je pre mna lacnejsie kupit na obidve strany cidla a vymenit to ako ist do servisu ..

    potrebujem len radu ze ci su to tie cidla na strmenoch ..??

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Prvně je třeba to napíchnout. Měnit preventivně čidla je nesmysl. Navíc co mám zkušenost, tak pokud je některý čidlo KO,

    nebo nedává signál, tak se kontrolka ABS rozsvítí po rozjetí i když se brzda nepoužije. Řídící jednotka ABS to považuje za nevěrohodný signál

    a rozsvítí kontrolku, zapíše chybu a vyřadí ABS z činnosti.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Navíc co mám zkušenost, tak pokud je některý čidlo KO,

    nebo nedává signál, tak se kontrolka ABS rozsvítí po rozjetí i když se brzda nepoužije. ----

     

    presne to sa mi deje , po par sto metroch sa kontrolka rozsvieti aj ked nebrzdim.  abs sa vypne a brzdim "normalne" 

     

    Takze su to cidla alebo cidlo ..

    bohuzial 2 nove cidla  ma vyndu lacnejsie ako ist do servisu a platit za vag diagnostika + praca... (bez ceny novych cidiel a ich namontovanie a nasledna opatovna vag ..)zvykajte si na novy dobuu , v cz/sk by to bolo jednoduchsie

     

    teraz by som poprosil o radu ako to vymenit.. 

     este by som mohol skusit len vytiahnut tie cidla co su utam teraz  a prestreknut sprejom na kontakty, a dat naspat... ci to nieje len nejaka vada lebo nedavno som dost intenzivne cistil brzdy sprejom na cistenie brzd,+ arvou + wapkovanie a uumyvanie auta..  ale to robim bezne tak tazko od vody/chem 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Uvědomuješ si, že tutéž závadu můžou způsobovat vadný magnetický kroužky v ložiskách který snímají ty čidla?

    To neznáš nikoho ve svém okolí s vagem aby ti to načetl? Jinak demontáž toho čidla většinou znamená jeho destrukci.

    Už jsem ho musel i odvrtávat.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky bych začal magnetickým kroužkem, pro začátek ho očistit, utřít od přimagnetovaného prachu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tak ceny absolutne sialene ... musim to opravit doma. objednam cidla a uvidi sa , kruzky vidim v ponuke ale kde sa nachadzaju v kolese? celustiach ?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na náboji (číslo 16 nebo 20 viz příloha), točí se společně s kotoučem nebo bubnem, asi milimetr od čidla. ;-)

    ABS kroužek.pdf

    Editováno na McMatej

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Magnetický kroužky jsou součástí ložiska a tedy i náboje kola, protože to tvoří jeden celek.

    Pokud to chceš opravit doma bez diag. tak vyndej pojistku od ABS a má to "opraveno"a zadarmo.

    Vše ostatní je střílení naslepo a ve výsledku tě to bude stát víc než když to budeš opravovat systematicky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No pokud to chces co nejlevneji , tak vag , nacist chybu , ktere cidlo to dela. Pak najit cidlo abs a vymenit. (Vetsinou se to stejne odvrtava). Pokud to dela porad , muze byt KO kabelaz , nebo snimace v naboji. Nakonec se muze stejne stat , ze das vic penez nez v servise.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj, můžete mi zkusit poradit? Před 14 dny jsem vyměnil ložisko (náboj) na levém předním kole. Mám na to přípravek, zvládnul jsem to bez demontáže čidla ABS. Jezdil jsem, najezdil bez jakýchkoliv problémů cca 2000 kilometrů a teprve včera se mi rozsvítila kontrolka ABS. VAG píše 00283 - Čidlo otáček levého předního kola (G47). Dojel jsem domů, chybu zkusil smazat a ráno jsem ujel asi 40 km, než se znovu rozsvítila. Napadá Vás co s tím? Že bych přeci jen pochroumal čidlo při lisování? Kabeláž se zdá ok, náboj sedí tam kde má. Napadá mě, že když chyba vyskočí jen jednou za čas, tak bude čidlo asi jen "načaté" a tím pádem nemá smysl zkoušet měřit odpor, co? Nebo je možné, že se na nový kroužek nalepil nějaký bordel, sůl atd? Mám nejdřív zkusit povysunout poloosu, vyfoukat a kroužek otřít? Prostříkat konektor kontaktolem?

    Editováno na Honza K.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Očištěním kroužku nic nezkazíš, ale pravděpodobně bude to čidlo KO. Zkusil bych ho tedy vyměnit, stojí pár korun: http://www.cc-autodily.cz/snimac-otacek-predni-l?brand=SKODA&model=FABIA

    Demontáž čidla většinou znamená jeho destrukci, proto je dobrý mít připravený nový. Co za značku ložiska jsi použil?

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ložisko je od FAGu. Tak dnes večer po nastartování a rozjezdu kontrolka dokonce sama zhasla, VAG píše chybu už jen jako sporadickou, ale očekávám že to zítra během jízdy zas vyskočí. Jinak jsem se projel s blokem hodnot a všechny kola píšou stejnou rychlost, včetně toho co vyhazuje tu chybu. No uvidíme, kroužek jsem vyčistil, konektor prostříknul kontaktolem. Ložisko je dolisované až na konec a není nakřivo. Kdyby byl špatnej ten magnetickej kroužek, přece by to nevyhazovalo tu chybu jen někdy, ale vždy a okamžitě, ne? Doufám teda eventuelně v to čidlo, to je pár korun i když výměna nepříjemná...jen mi vrtá hlavou jak jsem ho poškodil, když jsem se ho při výměně náboje de facto ani nedotknul.

     

    Edit: Tak dnes ráno po ujetých asi 15 kilometrech se rozsvítila zas :D Nic jiného jsem ani nečekal. Jel jsem cca 90 km/h, podívám se na tachometr a tam je jen 60 km/h, říkám si - divný! A než jsem se stačil víc zamyslet, ručička skočila na správnou hodnotu a rozsvítila se žlutá kontrolka ABS. Po víkendu zkusím snímač otáček a napíšu jak to dopadlo. Nějaké tipy jak si co nejvíc usnadnit výměnu, čekám že to bude zarostlé. Mimochodem, nevíte jaký je tam imbus na povolení? Díky

    Editováno na Honza K.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tam bude spíš nějakej torx, ale velikost si nepamatuju. Pokud čidlo nepůjde vypáčit, tak patrně nezbyde ho postupně odvrtat.

    Jenom je třeba dávat bacha aby se kovový části čidla nepřilepily snímací kroužek ložiska, případně ho poté očistit.

    Horší je, že pokud výměna čidla nepomůže, tak bude patrně problém ve snímacím kroužku ložiska. (Což mi podle projevu závady připadá pravděpodobnější.)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dobrá, díky. No uvidím jak to dopadne. Kdyžtak znovu ložisko, ale FAG není úplnej odpad a nemyslím si, že bych kroužek mohl poškodit při montáži. Navíc, proč by to začalo až po měsíci? To jsem z toho jelen...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×