Publikováno Duben 26, 201114 r ahoj , potřeboval bych radu. chci namontovat tažné s 13 pólovou zásuvkou. na netu jsem našel velice přehledné schéma zapojení a navíc mám typovou sadu, takže jen zacvaknu konektory.. ale... mám otázku, pól 9 je podle schématu stále napětí, mám ho tedy připojit rovnou do pojistkové skříně nebo je někde v kufru stálých +12? a druhá pól 10 je dobíjení baterie to mám připojit kam ?? a kdyby jste mi eště poradili jak zapojit vypínání mlhovky (pól 2 + 2a), tak bych to taky velmi ocenil v příloze je zapojení na druhém slide díky info_k_el_instalacim.pdf
Duben 26, 201114 r Mlhovky: Odpojíš (vypinuješ) přívod na mlhovky ke světlu v autě. Tento drát přivedeš na pin 2 zásuvky. Z pinu 2a zásuvky potáhneš drát ke světlu v autě na místo toho původního, který jsi odpojil (vypinoval). Pokud v zásuvce nebude zástrčka, pak jsou piny 2 a 2a v zásuvce spojené a svítí mlhovka v autě. Zasunutím zástrčky dojde k rozpojení těchto pinů a svítit bude pouze světlo na přívěsu. Pokud bys pouze přivedl drát od světla v autě k pinu 2 zásuvky, pak budou svítít vždy obě mlhovky. V autě i na přívěsu. A ani to nevadí. Červeného světla v zadu, obzvlášť za snížené viditelnosti, není nikdy dost. Stálé +12V: Neboli svorka 30. V kufru kombíku (Okta kombo zanmená kombík?) je zásuvka. Ta je připojená na stálých +12V. Nevím jaké zatížení dovoluje, ale počítám, že tak 180W určitě, jestli ne 240W. Pokud, když budeš mít připojen přívěs, do ni nic nebudeš zapojovat, pak těch 180 (240)W můžeš využít pro přívěs. - viz EDIT2. Dobíjení baterie: Neboli spínané +12V neboli svorka 15. No, tak o tom, žeby bylo v kufru, nevím . EDIT: Teď koukám, že zapojení mlhovek je popsané na 2. stránce toho pdf-ka . Nicméně je to tak, jak jsem popsal. EDIT2: Koukám, že pojistka č. 35 - Zásuvka pro připojení přívěsu, zásuvka v zavazadlovém prostoru má hodnotu 30A. Čili můžeš připojit spotřebiče do 360W. Upraveno Duben 26, 201114 r od Wojnar
Duben 27, 201114 r Autor super, takže mlhovky a stálých 12+ je vyřešeno , akorát co s tím dobíjením.. kam to můžu připojit? někam do pojistkové skříňky nebo jinam??
Duben 27, 201114 r Tak to je dotaz na někoho povolanějšího. Třeba existuje přímo místo, kde se to napojuje. Ale při pohledu na zapojení spínačky mně napadá, že přímo ideální je svorka 8c/1 přímo na spínačce: - je neobsazená, - podle schématu je na ní napětí jen při zapnutém zapalování a startování (jakmile vypneš motor, napětí se odpojí). Já bych to zapojil na ní, ale ještě bych do trasy zařadil pojistku, samozřejmně. Nevím, vycházím jen ze schématu. Je to třeba změřit. Hele, ale je to k dobíjení. Předpokládám, že takový přívěs má svůj akumulátor a dobíjí se právě ten. Má to nějaký svůj regulátor? Bo, takhle napřímo to připojit, nevím nevím . Upraveno Duben 27, 201114 r od Wojnar
Duben 28, 201114 r regulator netreba, regulatr je v aute v alternatoru, prebijeni nehrozi spis bych to proudove omezil, treba zapojit do cesty zarovku, pro pripad, ze k autu pripojis prives s uplne vybitou baterkou
Duben 28, 201114 r ..., pro pripad, ze k autu pripojis prives s uplne vybitou baterkou Právě kvůli tomu jsem si myslel, jestli tam (v přívěsu) prostě není nějaký extra reglér. Prostě blok. Uživatelsky "černá skříňka". Pouze připojit potřebné dráty a o zbytek se nestarat.
Duben 28, 201114 r Autor ok zkusím to hodit na 8c.. proměřím a uvidím každopádně jsem se na jiném fóru( kde řeší karavany) dočetl, že spínaný 12+ je nutný pro chod lednice a měl by být zapojený ze spínací skříňky.. takže přesně jak jsi psal výše, ale pak ještě jiný názor "jeden drát je přímo na baterii a druhý také na baterii, jen přes relé, které ovládá spín. skřínka tzv. 15" co myslíš??
Duben 28, 201114 r ale pak ještě jiný názor"jeden drát je přímo na baterii a druhý také na baterii, jen přes relé, které ovládá spín. skřínka tzv. 15" co myslíš?? Hm, tohle už může být individuální dle přívěsu/karavanu. Absolutně nevím jak je takový karavan "uvnitř" zapojen. Jestli řešíš JEN zásuvku, tak tak jak jsem popsal. Pokud je karavan originálně zapojen, tak Ty jako uživatel bys tohle neměl muset řešit. Prostě pouze splnit požadavky na vstupu a nic. Lednička v takovém karavanu by měla jet snad pořád, ne? "Vestavěný" akumulátor by na to měl být dimenzován spolu s instrukcí jak dlouho takhle může jet bez připojení na externí zdroj - auto/zásuvka v kempu.
Duben 29, 201114 r pripojeni pres rele ovladane spinaci skrinkou je rozumny napad, aspon se nebudou zatezovat (vypalovat) kontaktry ve spinacce, jestli tam ma tect nejaky vetsi proud
Duben 29, 201114 r ... a zapojit to takhle: Odkud vzít které napětí už víš z předchozích příspěvků. PS: @zdesim: My ale furt nevíme jak je zapojená elektrika v karavanu. Třeba takové relé tam už je a spínané +12V potřebuje jen jako signál pro něj.
Duben 29, 201114 r Autor OK poladím to podle vašich rad dík karavan zatím můžem nechat plavat, jen jsem chtěl mít tu elektriku připravenou , když už montuju tažné přece jenom ještě něco.. jaké relátko mám použít.. ? Upraveno Duben 29, 201114 r od cmelak
Duben 29, 201114 r kazdy prives to muze mit jinak, takhle ma jistotu, ze to bude mit pres rele a pres pojistky pak je jedno co tam pripoji relatko bych pouzil jakykoliv autorele (vetsinou jsou na 30A, to je dostatecny), k nemu nejlip patici ze stare kabelaze (z vrakace), ktera pasuje do drzaku reletek v aute Upraveno Duben 29, 201114 r od zdesim
Listopad 23, 20168 r Možná hloupý dotaz, ale vadí něčemu když použiji na starém vozíku 13-ti pólovou zástrčku místo 7-mi a pozice nebudou obsazené? Stávající 7-mi pólová mi uvnitř vyhňíla a nerad bych na O3 něco vyvedl (origo tažný z výroby) ... Novou zástrčku tak jako tak musím koupit. Dle schéma to vypadá ok, ale nejsem elektrikář... zapojení zásuvek. viz odkaz
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.