Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Hezký den kolegové z řad příznívců tohoto vozu. Můj problém řešilo už mnoho lidí tak jsem zvědav:-). Mám Fabii 1,9 TDi PD. problém je v tom, že jede jen na tři válce, na diagnostice našli vadu na prvním vstřiku(výměna 20 tis.) za 3 měsíce se závada vrátila. přehráli soft v ŘJ a v poho(2000tis)niní je závada opět zde a už fakt nevím jak dál,jede normálně, začne cukat a je to tu.už si nevím rady.Díky moc za jakoukoliv radu

svieti ti kontrolka motora alebo EPC ? ja mam sice 1,4 16V ale robilo mi to tiez ze to islo na tri valce zacalo to cukat a nechcelo to tahat dokonca briezok sa nedal vyjst zhasinal motor. nerobilo to stale ale pri kazdej jazde tak po 1-2km to zacalo. hlasilo to chyby palenia na valcoch a vselico mozne. servis mi vtedy pekne dojebkal auto, to som tu uz robil reklamu servisu skoda. a zavada bola vo ventile spätneho vedenia vyfukovych plynov a po dalsich dvoch tyzdnoch sa prislo na to ze rozvodovy remen bol posunuty takze tam bolo zle casovanie ventilov. tot moj postreh.

Dost často to dělá u PDček kabeláž v hlavě motoru.

  • Autor

Bohužel nic nesvítí a ve škodovce plácali že to chce novou jednotku za 39tisíc:-)))))Jinak moc díky

Je vadné vedení ke vstřikům uvnitř hlavy.Vyměnit.Stojí to okolo 2000.

No já jsem slyšel, že se často přidírá přímo tryska, vinou nekvalitní nafty.

mno to je divné....mě taky chodí motor na 3 válce... :p:p (promiň že jsi dělám z toho srandu) -_-

  • Autor

Nechám kouknout na tu kabeláž.to Mira:v poho už mi nezbývá než si z toho dělat srandu taky

Zdravím všechny a zároveň bych poprosil o radu. Mám novou 1.9 TDI PD 74 kW a začalo se mi po pár stovkách km stávat při běžné rychlosti někde kolem padesátky (ať až na 3ku a nebo 4ku), že mi auto sem tam cukne - přestane táhnout, pak dvakrát cukne že by se mu chtělo a pak zase motor v klidu ševelí. Mohla by to zapříčinit špatná nafta ? Moc díky za radu.

  • 5 let později...

Zdravím,

neviem či môj problém patrí práve do tejto témy, ale nenašiel som žiadnu podobnú tému.

Pri stabilnej jazde do strmého kopca, na 3jke, kedy je spotreba cca 13l mi akoby "vynechával motor", cúká to ako už bolo písané vyžšie. Motor ale nezhasne, ale cítiť ako auto mierne spomalí. Takto sa to správa pri studenom motore, keď je už motor zohriaty všetko ide ako má. Na inom prevodovom stupni cukanie necítiť, ani pri stabilnej jazde po rovine nič necítiť.

Môže to byť začiatok nejakej poruchy na vstrekovaní alebo sa vstrekovanie pokazí naraz?? Alebo poraďte čo by to mohlo byť...

Keď na tom budem ďalej takto jazdiť, môžem v motore dačo zničiť alebo by som to mal riešiť a snažiť sa to nejko opraviť..?

Díky. Robo

2Guest_Dee_*: zkus se podívat na čidlo otáček klikovky... mě to dělalo, že byla porušena kabeláž.. prvně se na něj mrkni a uvidíš dál

ja myslim ze 2Guest_Dee_* to už za tých 6 rokov stihol opraviť :kol-31:

  • 5 měsíců později...

Hezký den kolegové z řad příznívců tohoto vozu. Můj problém řešilo už mnoho lidí tak jsem zvědav:-). Mám Fabii 1,9 TDi PD. problém je v tom, že jede jen na tři válce, na diagnostice našli vadu na prvním vstřiku(výměna 20 tis.) za 3 měsíce se závada vrátila. přehráli soft v ŘJ a v poho(2000tis)niní je závada opět zde a už fakt nevím jak dál,jede normálně, začne cukat a je to tu.už si nevím rady.Díky moc za jakoukoliv radu

mel sem podobny problem ale u 1.4tdi jelo to jen na dva valce. mechanik mi do nafty prilil nakej cistic vstrikovacu prej byl ucpanej spatnou naftou a problem se vyresil od ty doby v klidu. stalo asi 800 kc

  • 1 rok později...

ja som najskor menil trysky, kupil som 2ks, vymenil, nepomohlo, potom prislo na vymenu kabelaze k tryskam, pomohlo, problem odstraneny. Pri vyzsom pocte km sa to vraj stava ze odide kabelaz, mam 420tis, v case opravy okolo 400tis.

ukazujen to chybu na diagnostice? ja to resim s mechanikama a vseci mi rikaji,ze pokud neukaze diagnostika,ze je nejaky zkrat nebo neco u vstriku,tak nemam kabelaz menit!

me to zdecha u horkyho motoru dneska i pri 80 stupnich. zdechne a nejde natocit jakoby bylo vadny cidlo kliky,ale sakra proc VAG neukaze proc motor vypnul?

ja absolutne nevim jestli to dela elektrika nebo tlak paliva nebo nejaka netesnost.

jediny poznatek je,ze to cuka chvilku predim pri plnem plynu. a zdechnuti nastane kdyz prechazim na volnobeh a poustim spojku

mne to na diagnostike hlasilo nieco ako občasná chyba a dačo s elektrikou, nepametam si to už presne. Hovorím, že tvárilo sa to že je vadna tryska, tak som kupil dve, vymenili mi trysku a po 100km to robilo zase, v dalsom servise mi znova tu trysku vymenil za dalsiu a robilo to zase, servisak chcel dat testovat trysky ci su ok, ale ja som sa rozhodol ze vymenim kabelaz, kedze som zistil ze nova stoji cca 40e a nie 200e ako mi tvrdil ten v tom prvom servise. Odvtedy to ide. Zbytocne sok kupoval 2trysky a 3x to rozoberal, 230e som vyhodil len tak. Keby som na toho druheho servisaka tak mi da otestovat 4 trysky, tusim po 15e/ks ci kolko to stalo. Zase dalsich 60e v pecku by bolo. Nakoniec oprava bola kabelaz 40e+robota 30e.

rikas trysky,ale vyjadruj se presne bud vstrikovace nebo trysky! vstrikovac stoji  v origo servise okolo 20 litru. trysky stoji max 2 litry. pokud neodejde na vstrikovaci nejaky magnet,tak muze byt jedine zasrana nebo vybehana tryska. ja jdu zkusit vymenit rele RJ 109 na octaviich to dela podobne problemy

no som sa zase dačo naučil, niesom mechanik tak sa v tom dobre nevyznám, v príspevkoch som hovoril stále o vstrekovači, vid obrázok. No keby som mal kupovať originál nový vstrekovač tak si asi skôr kúpim nejakú starú fábiu a vyberiem z nej ten vstrekovač a vyšlo by ma to lacnejšie. Tak som zo zohnal z bazaru po 65e/ks. Do originálnych servisov zo zásady nechodím.

Upraveno od Robo-Cadca

dobra cena. ja nevim co s tim autem delat:D rano star uzasny na brnk. odpoledne po 6 hodinach  naprd tocilo dlouho. pak zase cleou dobu na brnk. a ted po hodine zase krasne. neco se tam deje a ja nevim jak na to prijit. nemuzu to ani prodat zajemce je,ale chce at se to zpravi rikal bazarista

tak s tym ti ja nepomozem..

  • 4 měsíce později...

Zdravím všechny,

 

pročetl jsem několik diskuzí a myslím, že mé problémy se nejvíce podobají těm popisovaným v tomto vláknu. Vlastním Fabii I 1.9 TDI PD 74kW z roku 2002, která byla asi před rokem přečipována na cca 95kW. Najeto mám cca 277 tis. km, auto bylo koupeno při 192 tis.km z Německa, kde bylo pravidelně servisováno (vše doloženo). A nyní již k problému.

 

V úterý jsem jel na dálnici cca 140km/h, když auto začalo postupně ztrácet výkon a jakoby "cukat". Postupně jsem zpomalil na cca 100-110 km/h, kde tento problém téměř přestal. Měl jsem skoro prázdnou nádrž, ale přesto jsem zajel na benzinku a dotankoval plnou nádrž. Problém se ovšem nevyřešil a při pokusu zrychlit nad cca 100km/h a mírně do kopce opět přišlo cukání a ztráta výkonu. Při cestě domů jsem ještě zkusil vytočit motor nad 3000 ot na trojku, pak zařadil čtyřku a pětku, následně přišla prudká zatáčka a kopec, kde jsem byl nucen podřadit na trojku a v té chvíli motor přestal táhnout úplně a měl zvuk jako traktor. Podle mě šel určitě na tři válce, tak jsem okamžitě zastavil a chcípl. Po chvíli jsem zkusil nastartovat a motor bez problému naskočil s normálním chodem. Opatrně jsem dojel domů, odchytil souseda, který má diagnostiku a hlásilo mu to dvě chyby. Jedna se týkala vadného tepelného čidla (což nebylo překvapení, protože se mi už několikrát stalo, že během jízdy spadla ručička teploty motoru jako by byl motor studený) a druhá chyba hlásila zkrat na prvním vstřiku. Bohužel si přesnější popis chyby nepamatuji. Soused obě chyby smazal s tím, že se stavím u svého automechanika.

 

Mezitím jsem jezdil každý den do práce (2x 25km) a snažil se identifikovat, kdy se problém vyskytuje. Zjistil jsem, že když se rozjíždím opatrně a jedu do 100 km/h, tak se problém vůbec neprojeví. Při rychlejší akceleraci a obecně pokud je motor v zátahu, tak ztratí výkon a auto začne jakoby cukat. Vypozoroval jsem, že problém se vyskytuje nad cca 2500 ot, nad touto hranicí motor přestane táhnout a začne škubat. Včera jsme měli se sousedem auto na diagnostice znovu, ale tentokrát žádnou závadu nehlásila. Co jsem četl diskuze a různě zjišťoval, tak příčin by mohlo být více:

 

- špatný vstřik

- shnilá kabeláž (vadné vedení ke vstřikům uvnitř hlavy)

- vadné relé 103 - palivová pumpa (pumpa v nádrži by nedávala dostatečný tlak)

- ucpaný vstřikovač špatnou naftou atd.

 

Mám strach, že to bude špatným vstřikem, ale jsem laik, takže budu rád za každou radu. Přeměření vstřiků asi nemá smysl, protože při 277tis.km zkouškou neprojdou. Pokud jsem správně našel, tak do Fabie 1 s motorem ATD patří vstřiky s označením OEM 038130073AJ, našel jsem je za 5200Kč, což je extrémně nízká cena a ostatní typy jsou mnohem dražší, viz

 

http://www.cc-autodily.cz/trysky-ventily?brand=SKODA&model=FABIA&sort=cena_dph

 

Příští týden bych chtěl auto někde nechat na opravu (i více dní). Do autorizovaného servisu se mi nechce, protože mám pocit, že jen vyměňují díly aniž by se snažili přijít na to, čím to opravdu může být. Takže mám strach z toho, na kolik by taková oprava přišla. Mechanik, ke kterému běžně jezdím, má jen malou dílnu v garáži a s takovýmto problémem se běžně nesetkává. Pokud tedy víte a doporučíte mi někoho, kdo má s tímto zkušenosti, tak vám předem děkuji. Bydlím nedaleko Jičína a zatím mi byl doporučen Čermák autoservis v Bakově nad Jizerou.

Upraveno od Grounstoun

Já se v tomhle až tak nevyznám, ale kolik máš najeto na ten chip a u od koho je? Jestli není třeba ne úplně vhodná mapa a nezačalo to zlobit.. Je škoda že nevíš čísla chyb, podle těch jde taky něco málo zjistit.

spis bych videl chybu v tech tryskach
daj se i repasovat za mensi cenu

Repas určitě jde, otázkou je jestli jsou to přímo oni

LiborTDI: Chipovat jsem to nechával někdy v létě a najeto na něj můžu mít něco přes 10 tis.km. Přechipovávat to nechával soused, který si stáhl data a pak to posílal nějaký společnosti na úpravu. Sám měl chipovanou Octavii od stejné společnosti už dlouho a bez problémů.

 

David Manek: Poradím se se sousedem, zda nevrátíme původní mapu, ale nejdřív asi zkusím, jestli není špatný vedení ke vstřikům.

 

kortyzon: Kdyby stál nový vstřik 5tis.Kč, tak by to byla dobrá cena. Jak píšeš, že by se daly repasovat za nižší cenu, mohl bys prosím uvést kde? Díky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.