Přejít na obsah

Anketa poruchovosti TSI - závady, poruchy motoru


hurfo

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili.  

787 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

zásadným problémom je, že pred 24W6 bol citeľný nárast momentu cca 1500, 1800 už bol na max, teraz je nástup niekde okolo 2300, tak s tým jazdím MPI style, lebo pri cestovnej rýchlosti 90km/h sú otáčky cca 2000 a tam sa teraz nič nedeje. Vypozoroval som ďalší problém, so zapnutou klímou mi to 3x zdochlo v križovatke pri pokuse o rozjazd "štandardným dynamickejším spôsobom", alebo sa to rozbiehalo ako slimák, teda so zapnutou klímou teraz trochu trpí spojka, nakoľko to musím vytočiť o poznanie vyššie. Po poslednej návšteve servisu mi bolo povedané, že škoda o probléme vie a pracuje na jeho vyriešení, teda mám byť trpezlivý, pritom diagnostické dáta poslali do škody už takmer pred mesiacom. Taktiež mi stále tvrdia, že 24W6 robia takmer denne a nikto okrem mňa si nesťažuje, no je možné, že 95% predaných 1.2TSI je v social verzii, teda terajšia active s niektorým paketom plus, teda základ + klíma + centrál. Teda pokiaľ je to pravda, tak ma napadá, že je teoreticky možné aby nový FW v RJ mororra si celkom po CAN zbernici nerozumel s RJ ESP ktorá má oprávnenie zasahovať aj do max momentu motora. Myslím že Fabií s kombináciou 1.2TSI+ESP+Maxidot+tempomat sa nepredá viac ako 5%, čo by mohlo vysvetliť tú "bezproblémovosť" u väčšiny 24W6. Dúfam, že to vyriešia, lebo inak to vidím na výmenu motor + spojka + prevodovka do 60 000km alebo 4 rokov. :kol-97::rtfm:

zdravím,

četl jsem tvůj poznatek ohledně klimatizace. Mám to snad ještě horší... dokonce když běží čerpadlo, tak jde víc ztuha volant a posilovač brzd což už mně přijde docela o hubu když s tím jede přítelkyně a neví co se děje... jinak o 24W6 ani nemluvě je to líný jako prase a to už tam mám od tý doby najeto skoro 5t km.. ale v následujících dnech/týdnech jdu do servisu a budu tam chtít jinej soft nebo budu trvat na původním a uvidím jak se k tomu postaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se ptáš mě tak ESP ani tempomat nemám. Neříkám že klimatizace není cítit ale oproti 1.4MPI minimálně. Já se s 1.4Mpi dostával do situací kdy jsem ji musel kvůli výkonu vypínat ale to u TSI jsem ani jednou nemusel. Já jsem před 24W6 nezažil tak nevím jaké to bylo ale myslím si že při rozjedu v 1500ot muselo celkem kopat.

tak to buď fakt rád... já když mám zapnutou klimu, tak to je jako kdyby to auto bylo víc jak o půl tuny těžší a to nepřeháním. Všechno fakt ztuha a líný... rozjdezd, brzdy i servo tuhnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to buď fakt rád... já když mám zapnutou klimu, tak to je jako kdyby to auto bylo víc jak o půl tuny těžší a to nepřeháním. Všechno fakt ztuha a líný... rozjdezd, brzdy i servo tuhnou.

To musí být někde chyba, trval bych na řešení problému. Pokud to auto takové nebylo tak s tím musí něco udělat, nemuže se jejím zásahem zhoršit. Já jsem z tohoto motoru nadšený že klimatizaci skoro vůbec necítím, je to 100 a jedna proti 1.4. To mám těžšího Roomstera oproti tobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To musí být někde chyba, trval bych na řešení problému. Pokud to auto takové nebylo tak s tím musí něco udělat, nemuže se jejím zásahem zhoršit. Já jsem z tohoto motoru nadšený že klimatizaci skoro vůbec necítím, je to 100 a jedna proti 1.4. To mám těžšího Roomstera oproti tobě.

no tak včera jsem byl v servise a řešili jsme klimu a problém mně byl vysvětlen tak, že s klimou se to prostě musí točit víc, že prostě v těch nízkejch otáčkách se snaží ten kompresor pracovat na maximum aby to vychladil tak prostě to bere hodně výkonu. když se to víc točí (stačí lehce přes 2t ot.) tak je to v pohodě... a hlavně když se už auto vychladí tak pak o klimě taky ani nevím že bych ji měl puštěnou.. jde vždycky o první 2-3 minuty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je pravda, že u mého V6 2,8 začal už celkem dost mizet olej, asi těsnění pod hlavou. Ale ten motor měl najeto 300 000 km, do té doby nic, je otázka, v jakém stavu bude TSi po tolika kilometrech. Z mého sortimentu aut má TSi zatím nejvíce % problému, dvakrát během asi 2000 km musel do servisu a pokaždé s jinou poruchou... Ale to je jen moje osobní zkušenost.

Ale z mé kritiky TSi jsem se dostal celkem snadno - mám teď možnost sedlat Hyundai ix20, motorizace 1,4 DOHC CVVT 16V, 66 kW. Nečekal jsem zázraky, TSi jsem měl sice slabší 63 kW, ale točivý moment byl vyšší, navíc turbo... zase u Hyundai jsem si říkal, že je to více otáčkový motor a výkon je i o trochu vyšší, tak to pojede asi jen o trošku hůře. Realita mě překvapila, Hyundai je tak možná na jízdu ve městě. Cokoliv jiného je až nebezpečné. Neočekávám zrychlení na sto za 7 vteřin, ale rád mám u auta to, že mohu předjet bez toho, abych čekal na kilometrovou rovinku, mám rád to, že na dálnici můžu jet v pravém pruhu 110 a když chci předjet, přejedu do levého, zrychlím a předjedu a ne to, že čekám, až zamnou vůbec nikdo nebude, podřadím o stupeň - dva a tlačím ručičku rychloměru i auto očima. Ale co mě úplně nejvíc překvapilo a bylo dost nebezpečné bylo to, že při připojování na dálnici nešlo vytáhnout vyšší rychlost než asi 80 km/h a to byl dlooouhý nájezd. A pak už jen třešnička na dortu byla spotřeba asi tak o dva litry vyšší než u TSi v jakémkoliv režimu... Auto má najeto asi 5000 km, mohlo by být tedy pomalu zajeto (porovnávám s Fabií, měl jsem jí od 0 km, takže mám s čím srovnat...).

Takže i včetně toho, co jsem měl za potíže s TSi, můžu klidně říct, že ten motor byl do Fabie super - zrychlení, rychlost, spotřeba... A kdyby byl bez poruchy, tak ho mám doteď. :)

Ja mam sluzobnu Kia Ceed 1,6, tusim 90 kW a oproti 1,2 TSI 63 kW je to neskutocny lenochod. Hrozny motor! Spotreba o 2 litre vyssia a neskutocne je lenivy. A to som na TSI menil rozvody, riesil nepravidelne starty, drncanie palivovych hadiciek, cize som na ten motor pekne nasr..ty, ale taha super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přijde na to, jaký olej používáš a kde měříš teplotu oleje.

Pokud je to plně syntetický olej a měříš ho ve vaně, kde je nejstudenější, ani 110 st.C nevadí.

Ovšem při 130 st.C ve vaně už má olej na horním pístním kroužku 240 st.C a to shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

Výsledkem je, že horní kroužky běhají ve válcích na sucho, zvyšuje se opotřebení motoru, olej se znehodnocuje zplodinami hoření a popelem, motor díky vysokým třecím odporům nemá výkon.

Pokud máš olej polosyntetický (který je svými vlastnostmi blíž minerálnímu než syntetickému oleji) nebo klasický minerální (typu Castrol GTX například), je pro ně i 105 st.C moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Ovšem při 130 st.C ve vaně už má olej na horním pístním kroužku 240 st.C a to shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

...

Pokud máš olej polosyntetický (který je svými vlastnostmi blíž minerálnímu než syntetickému oleji) nebo klasický minerální (typu Castrol GTX například), je pro ně i 105 st.C moc.

Blbost.

Všecko záleží na aditivaci, protože základní olej, což je víc jak 95% hmotnosti jakéhokoliv mazacího oleje současné produkce, je ropného původu. Všecko ostatní, tedy tekutost = čerpatelnost za nízkých teplot i viskozita = schopnost udržet celistvost mazacího filmu za teplot vysokých jsou závislé na stupni aditivace a na druhu aditiv. Ta jsou v drtivé míře skutečně produkovaná cestou syntézy z jednodušších sloučenin. Označení "minerální, polosyntetický nebo plně syntetický" se používá jen z důvodu natloučt kaštanovi klíny do hlavy, aby kupoval a spotřebovával. Existují dokonce vysoce aditivované oleje, které i přes označení "plná syntetika" pocházejí v celém svém objemu z ropy. Jednoduše výrobci zjistili, že pokud svoje vysoce aditivované byť i minerální oleje označí přívlastkem odkazujícím na syntézový původ některých složek, konzument maje vyklovanou díru do hlavy si to přeloží jako příslib lepších provozních vlastností a KUPUJE. Daleko důležitějším údajem o provozních vlastnostech olejů jsou na obalu uváděné tepelné, viskozitní a výkonové specifikace, které daný olej splňuje - tedy viskozitní třída SAE, normy označované jeko VW50x.xx a podobně. Samotný původ oleje má na tyto parametry mizivý vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí používat olej dle specifikace a není třeba nic řešit, motor si to ohlídá jak potřebuje, 105 není nic hrozného. 103 se dá dosáhnout svižnější jízdou na dálnici, jen pak při zastavení je dobré nechat trošku dochladit a ne hned chcípnout motor, jinak je to myslím jedno. A odkaz na starší článek - syntetika a ostatní - http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbost.

Všecko záleží na aditivaci, ...

Ano, tohle tvrzení je opravdu blbost.

Plně syntetický olej je založen na určitém poměru obou syntetických bází (PAO a esterů). Pochopitelně obsahuje i aditiva.

Polosyntetický olej je založen na minerální bázi, která je zušlechtěna technologií VHVI. Při zpracování minerální báze technologií VHVI dojde k takovým změnám ve složení a i látkové struktuře původně minerální báze, že označení minerální už není na místě.

National Advertising Division rozhodl v roce 1999 ve sporu mezi Mobilem a Castrolem, že i takový to olej smí užívat označení syntetický.

No a pak jsou ještě oleje minerální uvedenou technologií neupravené...

Ropného původu jsou pochopitelně všechny 3 kategorie olejů.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak už mě to padlo do EPC při prudkem rozjeti :kol-32: najeto 36tkm rozvody rano řehtaj než se to natlakuje . Už maji aspon novej řetěz co se tak nevytahuje?Vypada to jako klasika prvni výměna řetězu ve 20tkm dalši ve 40tkm

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Padání do nouzáků,jak jsem psal, jsem si užil až dost a nakonec šlo turbo navěčnost. A to týden po standartní dvouleté záruce. Naštěstí mám čtyřletku.......

Výměnná sada je údajně s řetězem o článek kratší. Měli by to mít jako "grátis součást" garančky po 30ti tisících jako třeba k filtru vzduch nebo tak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla na starém turbu. Ta pošahaná tyčinka po její instalaci rachotila ještě víc. Pak se v tom vrtali i po reklamaci zvýšené spotřeby a do týdne šlo turbo dopryč. To nové je už poslední modifikací, ale už to tak "nejede" jako dřív. A nebo jsem si zvykl na tah....netah....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi při "podložce" nouzový režim s kontrolkou EPC naskakoval jak se mu zachtělo, když se to stalo poprvé, tak stačilo motor znovu nastartovat a byl klid. Ale pak to začalo častěji a častěji.

Ale stejně tak se projevovala i vadná kabeláž k plynovému pedálu (také dílenská akce), tam to navíc vždy přešlo do nouzového režimu při přidávání plynu, což úplně nepotěší. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to EPC skočilo při rychlém přidáni plynu nechtěl sem se motat v křižovatce a diky EPC sem tam byl dýl než sem chtěl. Jinak turbo se mě zda trošku očouzene teda ten kousek co je vidět . Je už nějaký novější opravny soft kromě starý 24W6 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to být i ten plynový pedál, to je celkem nepříjemná závada, protože pak reaguje jak chce a najednou třeba přestane reagovat a pak zas začne... je sranda s tím jezdit, hlavně předjíždět. :)

Prostě odvézt do servisu a hotovo, diagnostika jim ukáže co je špatně, co způsobilo rozsvícení kontrolky EPC a servisní akce udělají stejně všechny, které se na auto vztahují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...