Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Podle mých informací je aktuální dodací doba 10 týdnů. Pokud bych objednal ještě příští týden, má prodejce možnost upravit konfiguraci auta v pořadníku. To by bylo zaplánované do výroby 8KT. Pak +10 týdnů a v dubnu/květnu bych mohl auto mít.

 

BTW nějak nevím, jak je to se slevami - moje nabídky jsou od 2,33% do 5,18%. Vše bez případné 15 tis. slevy za protiúčet. Těch 5% mi už přijde docela dobrých, pokud by vyšel protiúčet, je z toho 9%.  :kol-32: Ještě mě prodejce láme na Style Advance paket místo předních parkovacích senzorů (kromě senzorů ještě dešťový a světelný senzor a bezklíčový přístup). :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nějak nechápu, pokud je auto zaplánováno na dejme tomu 8 KT, tak na co je těch plus deset týdnů? Vždycky jsem si myslel, že pokud je výroba zaplánovaná na nějaký týden, tak se v tom týdnu auto vyrobí a potom už jde jenom o dny, než je dopraveno k dealerovi...

 

mp390: Jojo, tak nějak to s těma slevama je. Pokud chceš přední senzory, tak bych si jednoznačně připlatil za Style Advance, i když světelný senzor už v základu výbavy Style je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaplánování znamená, že od toho data se na ten konkrétní kus vyrábějí komponenty, respektive je to "death time" pro ukončení objednávek subkomponentů na danej blok vyrobenejch kusů. V ten okamžik je uzavřená ZÁVAZNÁ A KONEČNÁ objednávka na plechy, barvu, vybavení interiéru a plasty, díly na motor, kola, gumy, elektroniku a všecko ostatní, co si zákoš(i) objednali - do nějakýho data. Potom následuje určitá lhůta, po kterou se vyrábějí a ke konečný montáži chystají a do montážní fabriky postupně navážejí všecky subdodávky - tahle lhůta končí desítky hodin až zhruba tejden před vlastní montáží auta.

 

Uvědom si, že i když máš objednávku potvrzenou, tak nejdřív se musejí objednat, potvrdit objednávky a zajistit dodávky všech sub-komponentů a polotovarů do Boleslavi - a až když jsou všecky dodávky závazně potvrzený, tak teprve lze nařídit výrobu danejch kusů.

 

Samotná výroba už pak je otázkou vydání ze skladu na ten konkrétní výrobní blok "zaevidovanejch" neboli "pro výrobu zamluvenejch" komponentů a materiálů, jejich navezení ve správnej čas na výrobní  a montážní linky tak, aby se ve finále na pravým místě kompletační linky potkaly smontovanej a odzkoušenej motor skompletovanej s převodovkou, smontovaný a odzkoušený nápravy i s brzdama, vylisovaná, svařená a nalakovaná kastle s jinde vyrobeným a dodaným interiérem, elektronikou, kolama, zasklením a miliónem šroubků a cvočků se to všecko nabušilo dohromady. Tahle samotná finální fáze výroby pak trvá zhruba 20-30 hodin celkem (počítáno zhruba od okamžiku roztavení hnilíku na blok a hlavu motoru ve slejvárně a od zastrčení pásu plechu na kastle do lisu v lisovně) - a končí momentem, kdy na konci linky auto sjede z háků na válce, sedne do něj zkušební technik, nastartuje ho a vyjede s ním na dvůr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi se tu hlavně pletou 2 věci dohromady, skutečné zaplánování do výroby znamená, že se to v tom kalendářním týdnu +/- vyrobí ( podle skluzu, výrobní linky apod ), to datum do kdy jde ještě měnit objednávku, není rozhodně zaplánování do výroby...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nenapsal, že "death-time" se týká zákoše - ten má "uzávěrku" mnohem dřív, aby se stačilo rozplánovat kdy se na lince budou dělat určitý verze najednou, aby byla jednodušší logistika. Je daleko lacinější vyrábět třeba dvě hodiny v jednom kuse výbavy Ambiente a po nich hodinu zas v kuse Style, než to mít namixovaný "každej pes jiná ves" - jsou menší časový ztráty na operacích i menší % závad způsobenejch lidským faktorem - nepozorností, zkracuje se i doba výměny zásobovacích/přepravních přípravků a obalů. Tohle všecko musí proběhnout ještě před tou "uzávěrkou na výrobu a dodání subkomponent" - nemysli si, já tyhle lhůty znám moc dobře, dělal jsem roky v podniku, kterej dělal výlisky (nejen) pro Hellu-Behr coby výrobce klimatizací a montážní podnik celejch front-endů pro fábule. Předstih naší výroby musel bejt minimálně měsíc před Bolkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, takhle jak to píše Rypicong to dává smysl: datum zaplánování do výroby a datum výroby...

 

Ekkar_z_Bastlírny: Pěkný popis, ale fakt se klikovka už dvacet hodin potom co neexistovala už točí?

 

EDIT: Jinak je asi jasné, že nás tu všechny zajímá datum výroby. Jsi si tedy mp390 jistý tím co píšeš, že jistý prodejce má už teď objednané auto co bude zaplánované v 8 KT a výroba bude až za deset týdnů? Nebude náhodou v 8 KT už vyráběné? Pokud to tak fakt je, tak ta doba je hrozivá...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Beru to tak, že klika jde v podobě ingotu do kovárny klidně i měsíc předem, protože to je univerzální díl, kterej se spotřebovává průběžně a výrobce ho drží skladem určitý množství "v rezervě" aby se vykryly případný výpadky ve výrobě. Takže to beru jako že klika se vyrobí třeba týden předem, blok se ale odlívá třeba dva dny dopředu před montáží celýho motoru do auta - ale hned po odlití a zchladnutí na danou teplotu jde na obrobnu a z obrobny přes mezisklad na kompletaci, kde na něj v dalším meziskladu čekají kliky, ojnice a písty (plus "bižutérie" = ložiska, těsnění a další montážní materiál). Podobně i další sériový díly - ale všecko má určitou dobu, o kterou se ten konkrétní díl dělá s větším nebo menším předstihem, než jde na finální montáž. A součet všech těch předstihů, kterej zahrnuje i dobu dopravy do montážní fabriky plus bezpečnostní rezervu dává datum, kdy plánovací oddělení v Boleslavi řekne "tyhle auta uděláme v první dekádě června, máme na ně potvrzený objednávky dílů". Přitom aby se stačily odsouhlasit u subdodavatelů právě ty objednávky, musí se objednávky od dealerů uzavřít DŘÍV - proto ten rozdíl mezi poslední možnou změnou konfigurace auta pro zákoše a datem, kdy je skutečně zaplánovaný do výroby na konkrétní výrobní tejden...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nenapsal, že "death-time" se týká zákoše - ten má "uzávěrku" mnohem dřív, aby se stačilo rozplánovat kdy se na lince budou dělat určitý verze najednou, aby byla jednodušší logistika. Je daleko lacinější vyrábět třeba dvě hodiny v jednom kuse výbavy Ambiente a po nich hodinu zas v kuse Style, než to mít namixovaný "každej pes jiná ves" - jsou menší časový ztráty na operacích i menší % závad způsobenejch lidským faktorem - nepozorností, zkracuje se i doba výměny zásobovacích/přepravních přípravků a obalů. Tohle všecko musí proběhnout ještě před tou "uzávěrkou na výrobu a dodání subkomponent" - nemysli si, já tyhle lhůty znám moc dobře, dělal jsem roky v podniku, kterej dělal výlisky (nejen) pro Hellu-Behr coby výrobce klimatizací a montážní podnik celejch front-endů pro fábule. Předstih naší výroby musel bejt minimálně měsíc před Bolkou...

 

já si nemyslím nic, jenom tu informaci kterou dostal happymaster odprodejce, že zaplánování do výroby je 8kt + 10kt, není zaplánování do výroby, je to pouhý ten death time ( pro zákazníka )... Ty jsi mu bohužel začal popisovat ten death time, a mluvil jsi o tom jako o zaplánování do výroby.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tak, prodejce ti má říct 2 termíny

1. do kdy jde měnit objednávka

2. na kdy je auto zaplánované do výroby

 

pokud je auto zaplánované na nějaký KT, tak pokud se něco nezmění ( skluz ve výrobě, nebo naopak výpadek jiné výroby ), mělo by pak být dodání auta do cca 10dnů k prodejci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tiež budem dlho čakať.

Fabia III. ambiton 1.2 TSI 66Kw

objednané 8.12.2014 a termin do 31.3.2015, čo ale môžu prešvihnúť a nič s tým nenarobím, dajú nejakú žľavu a je to.Jedine, že už nepotrebujem nové zímné gumy :D

 

Ale to čakanie je hrozné :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čekání je šílený, ale stojí to za to...

Mám svou Fabii III tři dny, najeto asi 300km, ale neustále mě mile překvapuje.
Za poslední roky jsem najel celkem cca 500 tisíc km s Fabií I, Peugeotem 207, Fabií II facelift nebo Rapidem, ale Fabia III je úplně někde jinde :-)
Skvělej podvozek...celkový jízdní vlastnosti i funkčnost fakt super.
Kdo si počká, ten se určitě má na co těšit :)
Já jsem nadšenej :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som zo SR a combi som objednaval 5.12.2014 a predajca mi nedávno písal ,že auto k ním príde medzi 20.2.2015 - 1.3.2015. Ale zaujímalo by ma či funguje nejaký systém uprednostňovania ,keďže Nemci si toho dosť veľa naobjednavali a niekto tu písal,že Fabie budú vyrábané v tomto roku v obmedzenom množstve obzvlášť Combi-čka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...