Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Já taky nepopisoval auto za 390, ale "moje" Fabia byla FI fcl, 1,9 SDI za luxusních 470tis. a v další firmě jsem měl na výběr. Buď plná Fabia/Room za 470 nebo OII za 510 v Ambitionu. Tak jsem šel do OII. Dnes je cenová hladina krapet jinde, ale pořád těch 50-70 navíc, pokud toho člověk využije stojí za zvážení ustoupení jistým věcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vše se dá zvyknout, ale jezdit v lepším a jít do horšího je zlo. Jezdím pouze 1000 km za měsíc, hlavně město a okresky a Roomster mi stačí do města a na pomalé okresky. Ale jezdit v něm denně delší štreky ani náhodou. O3 je prostě komfortem jinde. Není kvalitou lepší, ale je určena úplně na něco jiného. Stačí si sednout dozadu a porovnat s F3, kde je člověk pořád v nějakém polosedu a pořád připraven vystoupit. Kdežto O3 nebo Superb je polohou sedaček trošku jinde. A osobně než abych dal skoro 400t za fabii, tak dám radši 200t za jetého Passata a trochu ho dám do pucu a budu vědět, že je to komfortní, vybavené a vhodné pro rodinu, přeci jen je to bezpečnější. Ale je to o prioritách a vývoji člověka [emoji2]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenže koľko sa tých 2,0mpi predalo :/ ani 1,9tdi v súkromnom sektore nebolo zrovna horúce zboží. Firemné nákupy neriešim.

A ono to tsi práve pre fabiu stačí. Aspoň mne teda v ponuke stačí jeden univerzálny motor, než široká paleta, z ktorej si aj tak nemám čo vybrať.

Prezieravo som siahol po štvorvalci, kým ho nezrušia ekologicky zmýšľajúci eurouradnici brázdiaci EU hore dole každý týždeň lietadlami.

S OIII súhlasím, ak, tak s 1,4tsi a už sme zase na iných peniazoch. Preto súkromný nákup s bežným nájazdom 10-20000 ročne dáva vo forme FIII zmysel.

Neťahajme sem porovnanie s jazdenkami. To je večná téma. To nech si každý súkromne vyrieši. Je to porovnávanie neporovnateľného.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejde o to, kolik se jich prodalo ale že vhodnější motory na dálnici v nabídce byly, to je téma :)

On byl hlavně problém cena u F1, proto těch 1.9TDI a 2.0MPI jezdí tak strašně málo...

 

1.2TSI s 6 kvaltem je v pohodě na dálnici, ale je to poslední motor co takový je, bohužel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som vybral tsi s 5kvaltem. Podľa mňa je na diaľnicu v pohode aj ten :) (už sú totiž za mnou doby, kedy som po diaľnici valil na hrane pokuty - nemám tak dlhé trasy)

Máš pravdu, dalo sa vybrať, ale čo z toho ten súkromný nákupca mal? :/

Predstavme si, že by dnes boli v ponuke len napr. 1,0mpi a nejak zázrakom zachránený emisne priškrtený 1,4. a potom rovno 1,4tsi. Čo by som z toho mal, keď rozdiel v cene by bol 2500-3000e?

Pritom možnosť voľby by bola. Preto pre mňa za mňa, hoc aj jeden univerzálny motor, ale hlavne cenovo dostupný a ním sa zdá, 1,2tsi je.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S 2.0MPI jsem chvíli měl tu čest ve FI combi a řekl bych že s dnešním TSI 81kW to jsou velmi podobné motory co do výkonu i jeho průběhu. 2.0MPI byl naladěný špíš na ploché křivky stejně jak dnešní TSI, krouťák nastupoval někdy kolem 2500 ot/min (TSI 2000 ot/min) a držel se víceméně konstantní až někam ke 4500 ot/min, výkon pak začal padat někde před 6000 ot/min. MPI mělo podle mě v dynamice výhodu v kratších kvaltech, TSI na dlouhý převody řekl bych trochu doplácí, zvlášť s dnešní módou ježdění na volnoběžné otáčky a narvat tam nejvyšší kvalt nejlíp už ve vsi v 50km/h. Přitom stačí TSI nenechat spadnout pod 2000 ot/min a pochopit, že 6° je tady pouze na udržování konstantní rychlosti vyšší než 100km/h, pak se i TSI dá jezdit svižně a i na dálnicích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som vybral tsi s 5kvaltem. Podľa mňa je na diaľnicu v pohode aj ten :) (už sú totiž za mnou doby, kedy som po diaľnici valil na hrane pokuty - nemám tak dlhé trasy)

Máš pravdu, dalo sa vybrať, ale čo z toho ten súkromný nákupca mal? :/

Predstavme si, že by dnes boli v ponuke len napr. 1,0mpi a nejak zázrakom zachránený emisne priškrtený 1,4. a potom rovno 1,4tsi. Čo by som z toho mal, keď rozdiel v cene by bol 2500-3000e?

Pritom možnosť voľby by bola. Preto pre mňa za mňa, hoc aj jeden univerzálny motor, ale hlavne cenovo dostupný a ním sa zdá, 1,2tsi je.

To není o emisích a jejich přiškrcování - ten 1,4 16V motor už teď prakticky nemá žádný emise, stejně jako je nemá žádnej dnešní motor s katalyzátorem a elektronicky řízenou přípravou směsi. V tomhle případě se jedná jen a jen o statistiku - aby mohlo Audi vyráběr svoje R-příšery s objemem 3 a víc litrů stejně jako "mateřinka" ve Vlkohradě aby mohla z pásu vypouštět passaty a Faetony s podobnýma agregátama, produkující i v běžným provozu několikanásobek €urochujerským Sajúzem ustanovenýho limitu 110g CO2 na 1 kilometr, jednoduše zbytek koncernu musí u 90% svojí produkce používat motory, který budou vypouštět ne těch požadovanejch 110g CO2/km, ale MNOHEM MÍŇ, právě aby se to s těma mnohalitrovýma 6- a víceválcema ZPRŮMĚROVALO - protože €urochujerská pokuta se počítá Z PRŮMĚRU EMISÍ CELÝ PRODUKCE KONCERNU ...

 

Tudíž pokud ŠA vyrobí ročně milión aut s motorama schopnýma leda tak do kosačky, Seat jich vyrobí dalších pár stovek tisíc a k nim pár tisíc kousků Leona se slušným motorem, tak samotnej VW a hlavně Audi si budou moct dovolit prodat ročně těch svejch 50-60 tisíc aut "jen pro někoho"... A vo tom to je - kdyby koncern neměl škodovku, která mu slouží jako obětní beránek právě tím, že má nadiktovanou tu motoricky nejsračkovitější produkci, musel by ty podmotorovaný srágory vyrábět i v těch "takzvaně prémiovejch značkách". 

 

A co myslíte - jakou by mělo pověst Audi, kdyby i dál produkovalo A2, ale kvůli emisím jen s 3válcovým motorkem do sekačky 1,0MPi nebo supertraktorem 1,4TDI ????

 

Tohleto jsou hlavní důvody, proč skončily 4 válce 1,9TDi, proč končí i 4válec 1,4 atmos, ne nějaká posraná €uronorma... Samy o sobě byly ekologický tak, že jsou furt schopný plnit i €uro 6 - jenže V PRŮMĚRU koncernu už by to nedovolovalo bez pokuty €urochujům produkovat "lepší" vozy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenže si si to aj zdôvodnil. V konečnom dôsledku ide o ony euronahlavupostavene normy. Je jedno, či ide o samotný motor, alebo jeho nástupcu, ktorý musí byť podriadený v hierarchii koncernu.

Ja som to spomenul práve preto, aby sme nenadavali na onoho "zlého" výrobcu, ktorý nám berie dobré motory a nahrádza inými. Pes je totiž zakopaný niekde inde a ani samotný koncern by nerobil to, čo robí, ak by sa inak nedalo.

Ďalšou cestou bude stále častejšie a hlbšie prenikanie hybridov do portfólia, ale to ešte chvíľu potrvá. Atď, atď..

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by to bolo samozrejmé, ak práve v zmluve by nebolo uvedené, že ak sa počas čakania na dodanie auta zmenia ceny, tak má predajca právo túto zmenu uplatniť ;) Inak by som sa nepýtal. Teda skôr ide o to, či už sa niekomu niečo také stalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by to bolo samozrejmé, ak práve v zmluve by nebolo uvedené, že ak sa počas čakania na dodanie auta zmenia ceny, tak má predajca právo túto zmenu uplatniť ;) Inak by som sa nepýtal. Teda skôr ide o to, či už sa niekomu niečo také stalo?

 

To by asi bylo na zajímavou hádku. Podepsali jsme objednávku v určitou dobu s určitou dodací lhůtou. Ta se samozřejmě může prodloužit (u mne o max. 11KT, tedy bych neměl čekat déle než 22KT => nejpozdější možný termín dodání je pro mne 26KT, což už spadá do "nového" ceníku). Na jednu stranu chápu, že by mohli změnit ceny, ale na druhou stranu jsme objednávali za určitých podmínek, které v klasické neprodloužené dodací lhůtě platily. To, že nestihli vyrobit jak slíbili už není náš problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390:............... jakou cenu si podepsal takovou si podepsal, jestli se budes vejit uz do noveho MR2016 to uz je jen na skodovce.... tobe se rozhodne nabidka menit nebude a ani ani nemuze ! ...... Takze bud v klidu, cenu ti navysovat nemuzou uz podle zakona ;) a kdyz jo, mas pravou na odstopeni, protoze si jasne a citelne podepisoval podminky co jsou na papire ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, tak si dodatky na druhé straně už moc nepamatuji. Třeba tam něco ve smyslu "Ceny se mohou měnit" je, teď to nezjistím. Strýc to tak měl u BMW - cena u objednávky byla přepočítána kurzem v době objednávky, ale skutečná cena, která se platila při předání byla opět přepočítána aktuálním kurzem.

 

Jinak spíš než změny cen se začínám obávat toho, že ty k**** z odborů začnou stávkovat nebo že začnou sabotovat kvalitu. :( Všechny odboráře bych na hodinu vyhodil, ono by se jim stávkování rozleželo v hlavě, až by neměli čím platit složenky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lukason: prečo by sa nemohlo? Je to priamo písané v zmluvách, že do xy % sa ceny môžu meniť. Nechce sa mi teraz čítať drobné písmena, ale pri podpise som si to čítal. Nepamätám si to, lebo to nie je podstatné, nijako to ovplyvniť neviem a v najhoršom môžem odstúpiť od zmluvy, ak ide o výrazný rozdiel, ale prečo by som to robil. Auto chcem.

mp390: nestresuj :) v záujme odborov nie je poškodiť výrobu, fabriku, ani povesť. Vo väčšine prípadov ide o povinné tanečky, aby bolo odôvodnené zvyšovanie platov a zároveň aj vykazana činnosť odborov. Tie sú mimochodom pri tak veľkom podniku nutné zo zákona. (aspoň v SR). K samotným stavkam..teda ostrým väčšinou nedôjde a ak áno, ide naozaj o symbolické doby. Takže pevne verím, že ani teraz tomu nebude inak ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Všechny odboráře bych na hodinu vyhodil, ono by se jim stávkování rozleželo v hlavě, až by neměli čím platit složenky.

Jseš vůl jak daleko vidíš - odbory, pokud dělají svou práci a ne politiku, jsou jediná věc, která brání kapitálu zacházet s personálem jako s hadrem na podlahu. Unás odbory skončily kvůli tomu, že vedoucí odborů odešla do důchodu a nikdo další už neměl koule to dělat po ní - protože všichni viděli, jak se k ní "pan generální" choval. Sice ji vyhodit nemohli, na to je §, ale to jak si ji "vychutnával" při každý příležitosti bylo doslova na přesdržku. A to nechtěla nic nad rámec povinností podniku vůči zaměstnancům podle podmínek vyjednanejch tripartitou. Teď, 3 měsíce po jejím definitivním odchodu se začíná projevovat "povolení opratí" - najednou se nařizujou víkendový přesčasy bez motivačního příplatku, některým co odmítli přijít na takovej sobotní přesčas oznámenej na poslední chvíli = ve čtvrtek nebo v pátek (zákoník práce říká nejpozději 3 pracovní dny předem, bývalá kolektivní smlouva zakotvovala 14 dní dopředu!!!) bylo nadřízeným do očí řečeno, že by taky už v pondělí nemuseli mít kam přijít do práce, pokud nepřijdou na tu sobotní směnu - a to šlo o člověka, kterej měl objednanej traktor a 6 lidí na práci do lesa... Odbory nejsou jen o stávkování, stávka je až poslední možnost jak projevit nějakej druh nespokojenosti mezi zaměstnavatelem a zaměstnancema a v Zákoníku jsou přesně vyjmenovaný důvody, při kterejch je stávka legální - je vidět, že ses se Zákoníkem ještě z blízka nikdy nesetkal...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to chápu. Odbory mají značnou sílu na zajištění dobrých podmínek na pracovišti (ve slušných firmách to ale vůbec není potřeba). Na druhou stranu to, co se nyní děje ve Škodovce je prostě sprosté vydírání. Firmě se daří, poptávka je obrovská, výroba nestíhá uspokojit poptávku. Ideální čas na vyjednávání a stávkování, protože nakonec firmu dotlačí k tomu, co chějí, protože zastavení výroby na neomezenou dobu by je stálo víc, než 6% zvýšení platu dělníků. Jsem ale opravdu zvědavý jestli odbory budou stávkovat za snížení platů, až se Škodovce dařit nebude a prodeje nepůjdou. Myslím, že všichni známe odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk - beru že má odpověď byla OT, ale hláška "všecky odboráře bych na hodinu vyházel" je OT ještě víc - dotyčnej člověk VSKUTKU neví o čem plká.

Ano, beru že je potřeba odlišovat stav v podniku, kterej má na mále a v podniku, kde výroba nestíhá uspokojovat poptávku a pár odborářskejch hlavounů se z toho rozhodně vytřískat POLITICKEJ KAPITÁL PRO SEBE - ale to je obsažený i v mojí připomínce "pokud odbory dělají svou práci a ne politiku".

 

A už se opravdu vracím k tématu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...