Přejít na obsah

Spotřeba 1.9SDi


Doporučené příspěvky

Tak zdravim vsechny,

neco malo se mi asi podarilo ohledne spotreby me SDI Fabie doresit : S kolegou , ktery naftove motory dela, jsme mou spotrebu resili , protoze ma puvodni spotreba 6,5l/100 km byla neunosna pro tento typ motorizace. On mi doporucil aditiv firmy VIF, a protoze u nas jej nemely , na natlak prodavace jsem koupil za ne zrovna maly peniz aditiv od firmy Cyclo pod nazvem 6XT diesel. Ani muj kolega nevi , co tato slozka s palivem dela , ale natankoval jsem 34l , do nej jsem pridal pulku baleni tohoto pripravku a aby toho nebylo malo , v Moste jsem VIF aditiv sehnal tak jsem jej pridal take v objemu 5ml na nadrz. Doslo k tomu , ze auto jezdilo chvili normalne , nasledne doslo k docela prudkemu poklesu vykonu motoru , docela dost neochotne jelo . Pak jsem musel jet k pribuznym , kteri jsou od nas necelych 50 km vzdaleni . Tam jsem jel klidnou jizdou , nazpatek , protoze jsem mel casovy skluz , jsem Fabkce trochu slapnul na kridla.... Doslo nevim k cemu , ale ted jde ochotne do tahu a jizda s ni je pokud se to da o SDIcku rict svezi. Ted mam ujeto na natankovanych 34l 626 km, a nejsem na dne bandy, predpokladam ,ze budu schopen se zbytkem jeste nejakych 50 az 70 km jet, nez se mi rozsviti hladove oko. Budu zvedavy, zda tato spotreba bude setrvala .... Samozrejme beru v potaz i predesly prispevek kolegy, ktery mne upozornil na unaveny termostat, v tomto ma pravdu , propousti chladici vodu ... v tomto vidim dalsi moznost uspory.

vsem , kdoz jste mi poradili dekuji

Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KLK2: VIF aditivum diesel sa davkuje v pomere 1:1000 :) 20 ml VIFU je na osetrenie 20 L nafty.

Tak tvojich 5ml na nadrz asi moc nepomohlo.;)

CYCLO 6XT Diesel je cistic palivoveho systemu. Pozri link.

LINK: http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/9-1-Aditiva-a-prisady/259-3-Aditiva-a-prisady-do-nafty/5/165-Prisada-do-nafty-6XT-DIESEL-350-ml

Rovnaky cistic ma aj LIQUI MOLY.

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KLK2: VIF aditivum diesel sa davkuje v pomere 1:1000 :) 20 ml VIFU je na osetrenie 20 L nafty.

Tak tvojich 5ml na nadrz asi moc nepomohlo.;)

Tvuj prepocet beru , je OK... daval jsem toto mnozstvi z toho duvodu , ze mi nebyl nikdo schopen odpovedet , zda se mezi sebou neporvou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do polemiky, jestli SDI vydrzi vetsi porci km nez MPI se poustet nebudu, priklanim se k tomu, ze SDI asi najede stejne, ALE ja mam MPI na LPG, jeste k tomu na rizeny podtlak a i kdyz na to nekteri nadavaji, oproti sekvencnimu vstrikovani jsem za 11 let se systemem nemel jediny problem a nemusim se tak moc bat o kvalitu LPG. Jezdim za 7.5 L/100km, kdyz jsem jel v zime v -17°C do Rakouska po snehove brecce, ve 4 lidech, tak mi vysla spotreba na 8.4L pri rychlosti 120-140km/h. Kdyz to dneska prepocitam na benzin (stoji skoro stejne jako nafata) tak mi vychazi, ze jezdim za 3,7 L/100km benzinu, po dalnici dejme tomu 4.3L/100km, v podstate pokud neblbnu jako nactilety pubos, nedostanu se pres 10L LPG kombinovane. Cena prestavby na MPI je dost pod 20000,-...

Pro mne je volba jasna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Neblaznite s tymi cislami.

Na zeninej Fabii jazdim do roboty kazdy den len mesto a realnu spotrebu mam od 4,3 do 4,6 l/100km...

Je to r.v. 2001 1,9SDI, motor ASY.

Na dialnici to este nebolo, lebo dlhe trasy jazdim passatom, a ten ma 116 kobyl a spotrebu 5,8/100km....

Ak mate niekto na SDIcku vyssiu spotrebu ako 5 litrov, ta mozu byt len dve priciny :

1 - bud jazdis ako prasa (plyn/brzda), alebo

2 - je na aute zavazna technicka porucha. (vaha vzduchu, termostat, vstreky, a kompletne nastavenie a vyladenie motora)

Tankujem len na OMW a jazdim podla rychlostnych limitov... + -

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím

1.9SDi mam 4 roky. Nalítal sem na něm cca 60tis km. Denně jezdím město cca 30 km + sem tam dálnice. Parkuji celoročně venku. Od dubna do října jezdím na měřo (měním palivový filtr každý podzim) a dlouhodobou spotřebu mam v létě 4,6l a v zimě 5,5l. Jinak moc záleží na tom jak jedeš. Když tomu budeš šlapat tak si to vezme klidně i 6,5/ 100 když se budeš krotit není problém 3,9/100. Můj rekord je na trase Oslavice (Vysočina) - Baška Voda (Chorvatsko) což je cca 1000km 4,2l měřa na 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny

Nechtěl sem zakládat nové téma tak to napíšu sem. Mám jen jeden dotaz, mám F1 SDičko r.v.02 a teď v zimě jsem si všimnul že pokud zapnu topení (na neutral) tak se mi zvedne spotřeba z 0.4l na 0.7l a u spínače světel tam cvakne asi relé myslím že dvakrát. Chtěl sem se jen zeptat co to je????? děkuji moc za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, chtěl bych Vás poprosit někoho s SDI jestli by jste mi nemohli změřit spotřebu u níže uvedené rychlost, dodělal jsem si tempomat ale nemám PC s ukazatelem, díky moc :)

55km/H (50km/H podle radarů ve vesnicích) na 4. př. stupěň

80km/H na 5. př. stupeň

90km/H na 5. př. stupeň

100km/H na 5. př. stupeň

110km/H na 5. př. stupeň

120km/H na 5. př. stupeň

130km/H na 5. př. stupeň

díky moc za ochotu :)

Editováno: , autor: Uhlíř Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já vím ale chtěl bych to orientačně.. prostě na rovince klepnout 55 na tempomat a podívat se kolik ukazuje, pak zase na rovince klepnou na tempomat v 80 90 100 110 120 a 130, nemůže se to přeci pak lišit nějak hodně.. ještě bych viděl nějakej malej rozdíl mezo narvaným kombíkem a prazdným hatchbackem.. jde mi o to, kolik se svým sdi můžu jet po dálnici na tempomat aniž bych se dostal se spotřebou třeeba přes 5l.. Naftu si leju většinou do auta kanistrově. Minule jsem si nalil z kanistru po pípnutí rezervy 5l a najel jsem 112km pak opět pípla rezerva tak jsem jí vynuloval a vzal jsem 5l u OMW, mám tam nějakých 55km a už je ručička těsně u červeného, jsem zvědavej kdy pípne.. u OMW už asi brát nebudu, jinak beru na AGIPu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky jsem si myslel, že u nás na silnicích platí rychlostní limity a ne limit spotřeby.

No a teď vážně.

Asi si nikdy nejel s autem s PP, že?

Jinak bys věděl, že "..nemůže se to přeci pak lišit nějak hodně.." je naprostá blbost. A věz, že klidně je to +-0,5l

Protože i "rovinka" není vždy rovinka a když se bude jen mírně svažovat, pak jízda stejným úsekem, ale v protisměru bude úplně někde jinde. Taky stačí jet s větrem v zádech, byť mírným, nebo proti němu.

Nevím, nevím, ale říct, že jet na 5-ku 130 po dálnici je spotřeba x,y l/100km, prostě nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak teď jsem jel do Prahy do školy a bral jsem přesně 5 l. (po pípnutí rezervy jsem vynuloval počítadlo a pak tankoval) jel jsem asi 30 km nez jsem se vymotal z vesnic a pak přes PCE pak už jsem se napojil na dálnici, bral jsem u OMW a na těch 5l jsem před dálším pípnutím najel 121 km. Jízda to nebyla nijak svižná, skoro pořád používám tempomat, na dálnici jsem ho dal na 120km/h a sem tam jsem předjel nějaké auto které mi zavazelo.. vesnice jezdím 55km/h dle PC na 4ku.. příjde mi to jako super výsledek.. Dala by se ta spotřeba posunou ještě níž? Díky PETT

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Souhlasim, žádný měření na 50,80,120 apod k ničemu nejsou..stačí opravdu mírný kopeček a hned jde spotřeba o litr nahoru to samé platí o mírném spádu..Mělo by ti stačit, že mám hatchback a dlouhodoubou spotřebu mam 4,2 (cca od jara, zimu nepočítám). Pravda, jezdim na spotřebu, ale SDI stejně moc honit nejde takže co..(Jezdim prahu - vštšinou po spojce či hlavních tazích, ne centrum kde se jenom popojíždí to pak mam pak krátkodobou průměrnou i 5,5l/100km, a zřídka dálnice). Takže doporučuju srovnávat dlouhodobou průměrnou spotřebu ve stejném ročním období. Já tankuju výhradně prémiovou naftu Vervu u benziny, má aditiva a na nádrži zaplatíš o 50kč víc, což mě nezabije a jestli to motoru trochu pomůže tak proč ne..navíc vždycky dostaneš Semtex za nákup prémiového paliva zdarma, a auto i líp jede;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Též vlastním SDI ,spotřebu jsem nehonil honil jsem svižnost auta (je mně jasný že raketa s toho nikdy nebude¨) ale přeci ,

chip dovnitř+cat ven- auto jede slušně dlouhodobá průměrná 4,3 l na 100km .

Zajímavost : výsledek emisí lepší než s cat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Host vomáčka

Zdravím, řešíme takové dilema, máme 3 fábie SDI,

1x 2001, dovoz itálie, průměrně spotřeba cca 3,2l/100, při neutrálu spotřeba 0,4l/h

1x 2002, dovoz itálie, průměrně spotřeba cca 3l/100, při N spotř. 0,4l/h

1x 2005 po fl, česká, průměrně spotřeba 4,2l/100 a při N spotř. 0,6l/h - v této fabce je problém :-)

Má samozřejmě nový vzducháč, oleje, filtry, přesto žere oproti dvěma výše moc. Čím to může být?

Napadá nás snad jen to, že ty italské mají jinou řídící jednotku a jsou úspornější..

Neřešil někdo něco podobného?

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...