Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie I - poraďte


Host rosta

Doporučené příspěvky

este par otazok:

1. predajca uvadza 2x airbag avsak podla vyrobcu pri kontrole VIN kodu ma len 1x airbag

2. predajca uvadza hmlovky avsak na prednej maske respektive na narazniku ich nevidim podla fotodokumentacie

predpokladam, ze vsetky tieto udaje zistim knizky k vozidlu alebo akym sposobom?

uvadza aj posilnovac riadenia a ABS ako to overim pokial som este nebol na obhliadke?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzadu v kufru pod kobercem je takový štítek papírový a tam je spousta kodů, které určují rozsah výbavy a provedení přímo z výroby. Ten samý štítek je i v servisní knížce. Zde je někde odkaz na dekoder těchto kodů. Samozřejmně že to co bylo přidáno majitelem tam už nebude.

Jinak pokud máš hned od startu takové problémy tak prodejce u mne ztratil důvěryhodnost. Jak mu můžeš věřit, když není schopen ani popsat takové základní věci?

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna alternativa, neviem vsak ci uz 40 nieje primalo na obcasnu dialnicu

prosim o prehodnotenie pripadne rady. Ide mi o bezpecnost pohodlie a priaznivu cenu.

ŠKODA Fabia 1.2 Flash, hatchback, P, M5

Najazdené km: 91000 km

Vyrobené: 11/2003

Výkon: 40 kW / 54 PS

Palivo: Benzín

Pohon kolies: Predných kolies

Prevodovka: Manuál (5 st.)

Počet miest na sedenie: 5

Druh karosérie: Hatchback

Objem valcov: 1198 cm3

Počet dverí: 5

Farba: šedá tmavá metalíza

Pneumatiky: 165/70 R 14

Počet majiteľov: 1

Maximálna rýchlosť: 151 km/hod.

Spotreba v meste: 7.80 l

Spotreba kombinovaná: 5.90 l

Spotreba mimo mesta: 4.80 l

Rozmery (d/š/v): 3960 x 1646 x 1451 mm

Bezpečnosť

ABS, Airbag spolujazdca, Airbag vodiča, Posilňovač riadenia

Komfort

Centrálne zamykanie, Diaľkové ovládanie, Elektrické okná 2x, Elektrické zrkadlá, Kožený interiér, Kožený paket (volant), Rádio s CD, Tónované sklá

Ostatné

Hmlovky, Imobilizér, Palubný počítač, Servisná knižka, STK

Doplňujúce údaje

Nikdy nebúrané, Garážované

Editováno: , autor: kolaps
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ti sem taky něco napíšu, přeci jen pár Fabkama jsem už jel :)

před samotnou jízdou si auto pořádně prohlédni, nestartuj, alespoň budeš mít jistotu že během prohlížení motor pěkně vychladne a ty budeš začínat za studena....karoserie u Fabky je náchylná na tato místa:

- spodní okraje lemů blatníku, především na přední nápravě pod plastem který končí k prahu...dále haupna zda není osekaná od kamínků a nedělají se puchýřky....pod převisem nad RZ pátých dveří, přesně tam kde je osvětlení RZ....dále se podívej zda je vizuálně podvozek OK....stav výfuku

- poté sedni do auta, než nastartuješ otoč volantem sem tam, pokud by to "chroupalo, křupalo" bývá KO axiální ložisko horního uložení tlumičů...vytoč si kola do plného rejdu a jdi skontrolovat stav řízení = sehneš se směrem pod přední nápravu a očima sjedeš po tyčkách řízení k manžetám které vedou k hřebenu řízení, pokud jsou poblité servokapalinou, tak oprava je celkem drahá věc (cca 12000,-Kč)

- teď auto nastartuj, mělo by to chytnout na drnc a auto projeď...zkus si ho rozjet od nízkých otáček, řadit, vyzkoušej ruční brzdu, až bude auto zahřáté na provozní teplotu, tak mu dej trošku za uši - klidně ho vytoč až do červena, zda semotor nechá....zkus prudce zabrzdit, od přední nápravy by nemělo nic klepat bouchat, pokud ano, mohou být KO silentbloky ramen.....pokudněco bouchá při přejíždění nerovnosti může být KO stabilizátor, nebo jeho uložení popř kosti...zkus si také zabrzdit např ze 100kmh zda se neklepe volant, tím nemyslím ABS ale křivé kotouče...to snad poznáš :)

v interiéru vyzkoušej všechny tlačítka, zda fungujou, především klimatizaci a topení...často u fabie odchází servomotorek topení, kdy topení i při nastavené nízké teplotě hřeje hned naplno

jinak základ je mít sebou VAG a auto projet diagnostikou

přeju štastnej kup :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

este jeden dotaz.

JE mozne teda realne ci je mozne aby si neikto menil motor z 40kW na 47kW?

podla VIn ktore mi dal jeden predajca je dane vozidlo z voryby pustene ako 40kW avsak predajca ma na inzerate 47kW

pre Slovakov otazka>

Mate niekto nejakeho znameho co ma autoservis v NR a viete mi dat nanho kontakt?

chcem to koli referencii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymena motora je teoreticky samozrejme mozna, ale administrativne nezrealizovatelna. Po vymene problem na STK..... . Skor by som to videl, ze majitel ani nevie co predava, resp. snaha o nalakanie zakaznika. Stava sa to dost casto. V kazdom pripade treba byt obozretny aby to nebola nejaka zvarana buracka z X - aut alebo legalizovana corka (prevarene cislo).

Editováno: , autor: dibarbora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ. přesně tak jak je psáno. Jestli se jedná pořád o to jedno samé auto, -mlhovky ,airbagy, teď ještě motor, tak rychle pryč. Aut je dnes dost a dá se v klidu najít spousta jiných a bez nějakých pochybností. Nevím jaká je cena, ale aby prodejce neměl nějaký pádný důvod proč se auta zbavit i za lákavou cenu však on se někdo chytne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a byla to teda 40kW nebo 47kW?

bola to 40kW dohodli sme sa na nizsej cene.

Bol som snou na vymene oleja a pan v servise mi odporucil premerat tlak valcov, ze pri 1,2 a tomto type motora je vo zvyku ze klesa tlak a oprava stoji cca 1000 eur. Viete nieco o tom?

zistim to pri jazde?zatial nemam natolko skusenosti aby som vedel porovnat strau vykonu respektive zaznamenat nejaku chybu ktoru mi nesignalizuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeměřit si ty tlaky určitě nech, stojí to pár korun,ale ušetří ti to hodně starostí. Je to otázka 20ti minut v servise, udělají to na počkání. Pokud ti řeknou, že tam je problém, běž to auto omlátit o hlavu původnímu majiteli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm, prave som zhanal servis v BA kde mi bolo povedane pokial nieje podozrenie respektive sa motor nesprava nestandardne nieje nutne robit meranie. Pan co robil v skodovke v case vyroby mi dokonca tvrdil, ze tieto motory su stavane na 300k bez problemu. Dalej mi bolo povedane, ze dana chyba sa vyskytuje uz pri nizsom pocte najazdenych kilometrov. ale nazory sa roznia. tak je to take zmiesane.

Uvazujem nad tempomatom avsak hladam nejakeho specialistu v okoli BA co ma moznost pripojit RJ na VAG. Nehladam servis, potrebujem cloveka co tomu rozumie a je ochotny posediet nad tym somnou a pokecat o spravani fabie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

mám možnost si koupit fabii 2,0 benzin r.v. 2001 za 50 000Kč

S timto motorem nemam absolutne zadnou zkusenost, ani jsem o nich nejak neslysel. Proto vas zadam o radu, zda je dobry nebo spatny, jake s tim mate zkusenosti, jaka je spotreba a zda do toho auta jit nebo ne.

Nerad bych koupil neco spatneho, Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toho motoru bych se ani trošku nebál, dle mne z benzínu jeden z nej motorů pro Fabii I....sice 8V staroch, ale zato nemá neduhy 1.4 16V 74kw = nežere olej...táhne pěkně odspodu a má dost sil.....a pokud ho dáš do plynu, tak jsi vysmátý :palec2: Osobně ho nemám, ale co vím, tak +- 7.5 - 8l/100km, dle stylu jízdy...jasný, že když se bude honit vezme si více....

+ síla a zátah odspodu (85kw pro FI stačí a 170Nm ve 2400ot, oproti 126Nm ve 4400ot u 1.4 16V 74kw je jiná liga)

+ jednoduchý motor

+ říká si o N95 a nééé N98

+ auta s touhle motorizací většinou v lepší výbavě

- vyšší povinné ručení

PS: pokud je auto motoricky a podvozkově ok, za ty prachy krása

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má ju bratránek...Xenony, v plné palbě, prostě krása... Konstrukčně to je sice starej motor, ale je bezproblémovej (3 roky - 60 000km bez jediné poruchy) a jede jak z praku... Spotřeba záleží na stylu jízdy, prý se dá i za 8, ale normálně kolem deseti a 15 taky není problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som Fabiu 2,0 MPI mal a bol som s motorom veľmi spokojný. S motorom neboli žiadne problémy, mal veľmi príjemný zvuk (na ten spomínam v dobrom dodnes, lebo 2,0 TFSI v Octavii RS má už taký sterilný zvuk), záťah odspodu bol fakt príjemný, spotreba je TU a nejaké foto TU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

v práci se nabídla možnost koupě ojeté fabky (r.v. 2005, motor 1.4 16V 55kW).

Je celkem málo jetá - 70.000km (hlavně jsou to poctivé km), přiměřeně servisovaná a za slušný peníze, takže to zvažuji.

I tak bych ale rád dopídil jestli tam není nějaký zásadní problém. Mohli byste zde uvést, co bych explicitně na ní měl zkontrolovat - tedy na co fábie toho ročníku a motoru trpí?

Obecné věci co kontrolovat zhruba znám...

A nebo jinak - co se musí kdy zásadního měnit - kdy rovoďák, ložiska, spojka, tlumiče, kotouče atd. Mrknu ještě do servisky, abych viděl co se dělalo, ale podle mě ještě nic...

Předem děkuji za info.

odjinud

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nic? :-(

Prošel jsem papíry k autu a podle předprodejní kontroly v servise má vadu "utržené uložení předních ramenou".

Ví někdo za kolik to cca je?

Alternativně je tam ještě v nabídce fabka s 1.2 HTP.

Co jsem ale četl, tak je to motor hodně do města a na dálnice nic moc (spotřeba a výkon špatný). Má někdo zkušenost vůči tomu 1.4 16V?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ulozeni stoji cca 200 za kus.

Jinak jsem jezdil obouma motory,1.2 je nouzovka do kratky F(naložena nebo kombi nic moc)

1.4/55 je myslim mnohem klidnější,tišší,o venkovnim hluku nemluvě:-) mam ji ted v kombiku a nedokazu si tam představit 1.2,jezdim dle předpisu a někdy svižněji tak spotřeba 1.2 byla větší než ted 1.4 (a to jsem tam mel delší 5 kvuli dalnici)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mam moznost kupit od kamosky kratku Fabiu 1.2HTP /40kW, r.v.2003,metaliza

prvy majitel jej svokra -garazovane, najazdene pri kupe 80 000 km,jazdene stylom starsia zenska.... servisovane v autorizovanych serv., servisna knizka

od 80 000m jazdim na Fabii ja,kamoska sa boji soferovat :) , teraz ma 105 000km ,spotreba ~ 6l v lete,zima 7, olej nezerie vobec

jedina vazna zavada bolo huciace predne lozisko a odisiel mikrospinac na dverach,cim nefunguje signalka zhasnutych svetiel.

inak ziadny problem

vykon ma netrapi,jazdim klidanko.

hlavne sa obavam podpalovania ventilov- skusit zmerat kompresiu a VAG ?zatial som nepozoroval ziadne vibracie motora, volnobeh uplne v pohode-leto/zima

kupit/nekupit ?

cena 2800 eur

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...