Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

jediná výhoda 1.4MPI motoru je ta, že když nedojde k potíži a s motorem se jezdí rozumně, tak není problém 200 - 250 tis ( a bude se měnit pouze olej, svíčky a fridex ) což pro některý lidi může znamenat i 15 let klidného ježdění. Jinak je to konstrukčně zastaralej motor, neúspornej ( hlavně město ) a nekultivovanej. 1.4 16V byl hodně dobrý v době svého vzniku a dobrý pro první Fabie ( asi nejlepší motor co se do nich dával ). Dnes už je také mimo hru a konkurence má motory 1.4 někde jinde ( Suzuki, Honda, ale i Citroen ). HTP - první verze průser, po úpravách je to lepší, ale i tak to byla velká chyba tento motor vyrobit. Je to motor dobrý do města a na krátké trasy do 50km. To že to lidi berou na dálnici nebo jezděj 200km denně není problém motoru ale lidí. Ale i tak konkurence nabízí o třídu lepší motory. 1.2TSI podle mě hodně dobrý motor, řídil jsem 63kW verzi a je to poráda. Jak se bude dařit spolehlivostí ukáže čas. To že budou odcházet turba se ani nedivím, češi neumí s turbem jezdit. Motor budou podtáčet a nevytáčet, a nebo se nebudou starat o vychladnutí turba při agresiví jízdě. Hlavní výhodu 1.2 TSI motoru vidím ve spotřebě. Pantáta má fabii s 63kW verzi Combi. Najeto 6tis, a cestu do Chorvatska a nazpátek, ve 4 lidech s plně naloženým kufrem a rychlostma 50/100/130-140 vyšla spotřeba 5,2 což je super. Jediný co mi vadí u verze co se rve do Fabie je to, že se v základu nabízí s 5-kvaltem. Polo má v základu 6-kvalt.

No zas jsem o neco chytrejsi :) ale Ekkar: .. diky ze jsi mi vse poradne vysvetlil :) ale TSI nikdy neuverim :( jedine az po zkusenostech za par let ..

Rypicong .. ja myslim ze motor 1.4 MPI vzhledem k tomu ze je stejny jako 1.3 MPI z felicii vydrzi mnohem vice bez problemu nez 200 .. proto jsem si jej taky poridil do fabky ikdyz ve meste zere i travu kolem cesty tak se da jezdit i ve meste za 6.5L odzkouseno .. a nemusim se nejak snazit staci jezdit normalne tech 9.1 je s docela sviznou jizdou .. a na dalnice i delsi trasy je uspornejsi nez HTP taky odzkouseno .. takze ze by byl zase tak neusporny bych nerekl akorad chrasti ale rozvody jsem uz obednal .. myslim si ze motor 1.4 je idealni i na dalnice vzhledem k tomu ze ve 130 toci 3800 ot.

  • Autor

není jediný důvod se bát kupovat TSI...

jo, po dálnici má 1.4MPI celkem přijatelnou spotřebu ( i když konkurence to umí i o 1-2 litry méně s daleko větší výkonovou rezervou) ale problém je ve městě a hlavně při studeným motoru. Musíš brát město že ujedeš kousek že neustále zastavuješ, rozjíždíš se, nedáš víc jak trojku, né Prahu a nějaký městský okruh :)

Samozřejmě že 1.4MPI je schopno vydržet více km, ale těch 200 - 250 bohatě stačí a uvedl jsem to jako příklad ( oni dost trpěj na těsnění pod hlavou :)

PS: motor není stejný jako ve Felině, je jenom podobný a vychází z něj, jinak je překopaný :) ( není jenom tzv převrtaný na vyšší obsah :)

Jinak pokud přemýšlíš že by jsi z Fabky dostal více, tak zkus www.cimbu.cz ( třeba jsi už o tom slyšel )

O cimbu jsem slysel negativni i pozitivni odkazy hlavne tady na foru a hlavne o tom panovi co tam dela ci co .. ale neuvazuju o zvyseni vykonu .. ze zacatku jsem nad tim uvazoval ze tam pridam vetsi saci potrubi at to trochu lepe dycha ale stejne bych to nevyuzil protoze ja jezdim po meste max do 3000 ot. vetsinou 2800 a po dalnici obcas a to taky max do tech 4200 ot. nejakych 160 vetsinou stejne jezdim 130 a jsem spokojenej spotreba podle PP kolem 7 litru nedavno jsem jel z frydku pres ostravu do karvine a spotreba tam kdyz jsem tomu slapal 6.5 nekdy plyn klidne az na maximu a zpet zadny extra slapani na plyn 6.0 nekdy i 5 L :) krasne jsem spokojenej .. ikdyz ja to nemam s cim srovnavat rodice meli skodu 110 favorita 1.3 39kw a ted maji HTP 1.2 40 kw .. takze ja mam vlastne nejsilnejsi motor jaky jsme kdy meli a jeste i nejvetsi vybavu ..s bratrancovou hondou 74kw se to srovnavat neda to je fakt ale me chudemu studentovi to staci :) po meste se da podle PP dostat na 6.5 L a klidne i min .. a to myslim kazdou chvili zastavovani, klidna jizda ..

Ja tam mam najete 145000 ted koupil jsem ji ve 141000 a doufam ze aspon 300 000 vydrzi :) pak at si ve 300 000 klidne zere olej trochu ale at jeste do 400 000 drzi a pak poslouzila jak nejvice mohla :) zatim bez jedineho problemu akorad jsem nechal vycistit skrtici klapku cosby mi to udelal sikovne a ted jeste vymenim rozvody a olej:)

A ten motor pro me prekvapeni se pomerne rychle zahreje..v lete jak je obcas v noci 15 stupnu tak 2.5km a je na provozni teplote .. skoro stejne jako htp tomu stacilo 2km :)

Upraveno od Petrkiller

  • Autor

sporotvní filtr u Fabky je nesmysl na klasický ježdění...

No snad ti neodejdou takový věci jako servo apod, to jsou dětský nemoci Fabek.

Jinak jo, ohřev motoru 1.4MPI je super, v zimě to hned topí a pokud je opravu mráz tak za 5 - 6 km mám plně ohřátý motor.

No servro huci vice nez u HTP ale zatim funguje tak to neresim.. snad uz je vymeneny za lepsi..a ja nemyslel sportovni filtr jsem nemyslel jen saci potrubi za vetsi jak se tady pise na foru..

  • Autor

sundej mlhovku nebo kryt a poznáš :)

A kde to tam je? Zkusim na to kouknout..a jak to poznam?

  • Autor

sundáš mlhovku nebo záslepku na pravě straně ( z pohledu že budeš z venku koukat na předek auta) a tam uvidíš servo ( budou v něm 3 konektory, 2x černý levý a prostřední, pravý bude hnědý ) a na štítku by měl být napsaný výrobce. Pokud Koyo jsi celkem v pohodě, pokud TRW je velká pravděpodobnost ( ale nemusí ) že bude blbnout. Pak by bylo dobrý zkontroovat jestli je podvázaný a rozmotaný kabelový svazek pod filterboxem, první fakby ho měli neštastně položený ve žlabu a držela se tam voda, bordel apod. Izolace naboptnala a blbo servo a plno věcí okolo. Když už se v tom budeš hrabat je dobrý i zkontrolovat množství oleje v servu ( ale je tam debilní přístup, musí ven i baterka ) ale tohle všechno jenom když se budeš nudit :)

A, že mi teče může být vada serva nebo nárazem..spíš tím nárazem asi

  • Autor

tak to nevim, záleží kde, jestli teče tak že jsou i manžety poblitý tak je to většinou vada serva, jestli někde jinde tak od nárazu

Jojo manžety...mkrnu se taky na značku serva. Takže stačí sundat kryt u mlhovky pod baterkou a uvidím jo?

  • Autor

buď mlhovku nebo záslepku ( podle toho jak vybavenou jí máš :)

ale jinak vše je popsané zde:

Mám mlhovky, takže vyndám mlhovku :)

Me to nejde sundat ta krytka :( Snazil jsem se obe sundat a nejde mi to drzi to jak prilepene .. a myslite ze kdyz slysim zevnitr auta to servro hucet kdyz nemam zaply radio tak to je to TRW? U HTP je koyo urcite a neslysim ho ikdyz tam to ten motor prerve .. ale zase mam novej naraznik po face protoze ho zlomil a snad vymenil teda i to servro .. neni divne ze by vydrzelo 145000 km bez problemu?

Je možný, že krytky máš přilepený, protože to třeba není origo nárazník a špatně tam drží, ale to by byla asi pitomost..zkus to něják vyrazit, šáhni zezadu na tom nárazníku a mlať :D

A jestli to chápu, tak hučí jen TRW?

Upraveno od Jehla23

  • Autor

jo tak, ty máš měněnej náraznik, tak to ti neporadim přesně jak sundat krytku nebo mlhovku. U svého jdu na to silou, jsou tam takový debilní zobáčky. Jinak u mě je také servo slyšet a to mám Koyo, ale neřešim to dokud nezačne blbnout, téct, blikat palubka apod.

Od faceliftu je 100% pouze Koyo a pár měsícu před faceliftem se už také začalo dávat. Já mám 2002 červen a už tam je Koyo.

PS: hučí, hučí, to je dost subjektivní, třeba je to normální a ty jsi si toho pouze jednou nějak všiml a teď ti to vrtá v hlavě a soustředíš se na to. Zkontroluj olej, omrkni jstli neteče, zkontroluj svazek a pokud ti nesvítí symbol volantu nebo neproblikává palubka, můžeš jít klidně spát :)

klidně může vydržet i 300tis km.... to je všechno jenom náhoda :)

Upraveno od Rypicong

To si myslím jen já, že má neorigo nárazník :) ale mělo by to jít celkem hladce vyndat ne? Co já to vyndaval, tak to šlo lehce. Teď mám neorigo nárazník a musím to mít přišroubovaný, protože nesedí velikost... :feve:

Já tipuju, že budu mít TRW, auto mám bohužel z AAA a chvílema mi přijde, že to není tak jak by mělo. Rok 2001, výbava Classic.

Rekl bych, ze jsem tak mesic zpatky udelal pro servo a celkove pro elektriku v motorovem prostoru to nejlepsi, co jde....poridil jsem si celoplosny spodni kryt motoru z TDI...na MPI padne presne, obyc stoji cca 3-500Kč, protihlukovy s bublinkama kolem 1100...

A co takhle jit resit rizeni do sekce ktera je k tomu urcena? Jasne, razeni vs rizeni....jedno pismenko, bleh.gif ale kdyz tu potom nekdo neco hleda, pekne si zanadava nad tim bordelem!

post-23-1156182784.gif

No tak kazdy rozumny clovek zacne cist od zacatku a ne od konce :) ale abych to doresil aspon muj problem ..

servro mi nesviti jen kdyz se blbe rozjizdim a mam nizke otacky tak ze to skoro chcipne tak to pak se obevi volant ale po zvyseni otacek zhasne .. to se mi stavalo skoro vzdy kdyz jsem se stim ucil jezdit a mel jsem spinavou skrtici klapku .. huci to porad staci nemit zaple radio a uz to slysim ale taky to neresim dokud nesviti vykricnik na volantu ..

u staryho narazniku sly ty umele hmoty vyndat i jednim prstem u toho face to drzi jako pribity a pripada mi oreginal nevim no :( A to jsem si chtel poladit i klaksonek aby netroubil jako by to auto nekdo za kulky tahal .. kaslu na to nestoji to za polamani narazniku :) .. jinak me prijde ze servro funguje dobre nepocituju nejake vykyvy vynechavani a tak volant otocim skoro jednim prstem ..

  • 4 měsíce později...

Zdravím

Mám sedana 2002 1.4 50 Kw najeto jen 43 000 dnes jsem to auto po dlouhé době vytáhl a zdá se že v nejbližších měsících se bude poměrně "dost" používat (bude obden najíždět tak 30 km),Problém je následovný.Řazení jde nezvykle ztuha.Když to teda srovnám s oktávkou, kde řadím dvěma prsty...Ale obecně se píše, že fabie má lepší řazení jak jedničková oktavie.Myslíte, že je způsobené nepoužíváním vozu, nebo je už cosi opotřebované?

Další otázka je na lak.Babka po 10 letech sedla za volant a odřela blatník a dveře v garáži.škrábance nejsou hluboké (jsou bílé, barva červená corida) ale jsou viditelné.Existuje nějaké levné a učinné rozlešťovadlo?

Mej de u 1.4 MPI taky razeni z tuha hodne z tuha proti HTP a co jsem tady cetl tak to zadna chyba neni .. ale muze to byt i zatuhle tim stanim trochu .. a k tem skrabancum .. ja bych se na nejake rozlestovani vykaslal a sebral to steteckem s lakem :) ja takhle opravil na celem aute skrabance .. ze skodovky za nejakych 150 lak kryci i cervenou metalizu a vypada to moc hezky :)

Upraveno od Petrkiller

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.