Přejít na obsah

Problém se startováním


mytrix

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám problém se svou Fabii 1.2, najeto cca 80tis.

Před týdnem jsem byl na dovolený a auto mi stálo v Bratislavě cca 9 dnů na parkovišti. Když jsem došel, auto vůbec nechytlo a palubka zhasla. Chovalo se to na chlup přesně, jako kdybych měl vybitou baterku. Na podruhé jsem klíček nechal na start pozici trochu dýl a auto zničeho nic chytlo po 3-4 sekundách. Od té doby jsem vesele startoval kdykoliv kdekoliv. Jezdil jsem každý den, vždy bez problémů.

Dneska jsem ovšem opět došel k autu a zase odmítalo nastartovat. Po otočení klíčku mi zase pohasla palubka jako bych byl bez šťávy, dokonce se mi vynulovaly hodiny. Byl tam slyšet jakýsi pokus o otočení startérem. Zkoušel jsem postupně znova asi 5x během 3 minut a furt stejné. Pak jsem po přibližně 4 minutách to zkusil znova s tím, že jsem prostě podržel klíček ve start pozici. Bylo slyšet, že se auto snaží startovat. Nejdříve byly inrtervaly mezi otočením startéru tak 2-3s, pak se postupně zrychlovaly a nakonec to chytlo. (navíc při každém otočení startéru palubka pohasínala - ovšem tolik, že miznuly i hodiny). Když jsem po 3 minutách motor vypnul a opět nastartoval, chytlo na první pokus hned.

Baterka by měla být v pořádku, je cca rok a půl stará. Teď mě čeká servisní prohlídka, tak se tam zmíním, ale netuší někdo v čem by mohl být problém? Protože nespolehlivé auto je horší než žádné auto.. Díky.

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to že je baterka 1,5 roku stará ještě nevypovídá nic o tom že je dobrá. Proměřit a to nejlépe zátěžákem (v prodejně která se specializuje na prodej aku). Popř. mít po ruce měřák a zkusit po takovém marném pokusu změřit napětí na aku. Rovněž pak proměřit napětí při dobíjení, pokud se podaří nastartovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No proměřit to zkusím, jestli se to stane, ale příjde mi to takový zvláštní.

Pokud by byla přece slabá, tak tím, že budu dusit startér tomu přece nepomužu ne? A taky, pokud nastartuju a za 3 minuty to zkouším zas, tak ani ten alternátor ji nedobije za takovu krátkou dobu tak, aby byl další start bez problémů. A nebyl to rozhodně jeden zkoušenej start. Pak jsem nastartoval klidně 6x za sebou stylem nastartovat/vypnout. Slabá baterka, která před 3 minutama sotva roztočila startér přece nemůže toto vydržet. :/

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak opravdu je bud vadna baterka a nebo mi ji v aute neco vybiji.. :/

dneska v 11 pred startem: 10,4V, auto ac ne prilis ochotne chytnulo,

po dojezdu (ujeto cca 40km): 12,9V

za necelou hodinu potom: 12,4V

vecer to zmerim znova, ale vypada to blede :(

altik pritom dobiji normalne, tj po startu necelych 14V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je aku od Varty, tam zadnej otvor tusim ani neni.. ale snad to nebude treba. Ted jsem zkousel spotrebu zmerit a v klidovem rezimu melo auto 80-90mA, coz je dost. Nakonec jsem odpojoval zarizeni a zjistil, ze mi to zere couvaci asistent. Tak jsem pojistku nechal vyndanou a spotreba je razem 10mA, tak uvidime rano, zda to pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdar chlapi, ja mam podobny problem. Mam 1,2 47kw 2003 a pred dvoma dnami bolo vsetko vporiadku. Rano som isiel do prace a uz som nenastartoval vobec. Starterom ani neotocilo, vsetky kontrolky vporiadku, central otvoril dvere. Bolo jasne, ze je bateria vybita. Nastartovat auto islo cez kable vpohode. Tak som potom vybral bateriu a dal nabijat. Nabijala sa 5 hodin. Nahodil som ju a znova neotocilo. Takze bateria je uplne znicena, uz ani central nesiel. Bola tam este origo od vyroby auta...takze vydrzala 7 rokov....slusne nie? Kupil som novu Vartu black ale len 56Ah, origo bola 60Ah...to nie je az taky problem nie, ked je slabsia? Startovanie na prvy krat. Tak som bol spokojny. Rano idem do prace a zase nic...no teraz aspon obcas potocilo a na 4 krat chytilo. Z prace akosi to slo, ale zvuk sa mi nelubil. Ta chyba sa stala zo dna na den :huh: Dnes som to napichol na VAG a pise:

17925 - hlavni rele ( J271 ) El. zavada v obvodu

P1517 - 35 - 10 --- sporadicky

Je mozne, ze ak sa poskodilo rele, tak sa poskodila aj bateria? Alebo sa poskodilo rele a poskodila sa aj bateria? Co napaja to rele vsetko?

Ak mate dake rady...prosim piste....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvlastne, kedysi som nieco podobne riesil, ale uz to tu na fore neviem najst.

je to rele napajania riadiacej jednotky motora, ukryte je v palubke za vypinacom svetiel, je to stvorkontaktove rele. myslim ze je nerozoberatelne, len na nom precisti najskor vyvody. az to nepomoze, jedine ho vymenit. proste si tocil motorom, pricom si mal koli vadnemu rele cez jednotku pravdepodobne odpojene palivo aj motorovu elektriku. tym si vymlatil baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze som rozobral a vybral relatka pre X-kontakt a aj pre riadiacu jednotku. Trochu som postudoval manual a forum. Mas pravdu asi to bolo v tom rele. Vytiahol som ich a rozbral- daju sa! Rele pre tu riadiacu jednotku bolo na jednom vyvode trochu cierne. Tak som vsetky kontakty preletoval a ocistil sprejom na DPS-ky. To iste aj na tom druhom rele a aj na skrinke s relatkami. Este som ich vyskusal, ci spinaju. Nahodil som ich a zatial vsetko funguje. Chybu uz nevyhadzuje. Ono to bolo tak, ze vecer som odstavil auto na parkovisku a rano som uz nenastartoval a to tak, ze sa starter ani nepohol. Myslim si, ze bateria zahadnym sposobom odysla a pravdepodobne poskodila to rele alebo zblbla elektroniku. A po nejakom case sa vsetko spamatalo ako som dal novu bateriu. Nech to uz vydrzi co najdlhsie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teoreticky to mohlo zacat tak, ze ti ostavali konakty rele zopnute aj po vypnuti kluca. ECU odoberala prud celu noc, az vymlatila baterku. potom rano uz neostalo dost stavy na startovanie. dalsi krat uz opalene kontaky obvod dobre nezopli a problem bol na svete.

hlavne ze sme na to prisli -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...