Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

nezapomnel, menim je po kontrole po tech 23t km cca... nejezdim tam strikne po 10,15ti t km.. proste bylo mi receno-pokud auto jezdi, nic nesviti a je vse OK dojet az si pipne jednotka... cena? Minule jsem platil 800kc oprava vstrikovacu, novy filtr,aktualizace flash jednotky, proste cely servis +nastaveni  a chtel 1100kc, tak dostal 1200 a tradaaa domu..

Ja menim po 40000km cena je smiesna par euracov to je v podstate to najlacnejsie po lpg ktory tankujeme :kol-47: 

..tak me to vychazi kazda druha navsteva plynare, coz je 2*23t km = cca 45000km .. svicky, vzduchovy filtr, sestelovani a ficim domu...

libsim:Tak já LPG dávané při 1000km.takže v záruce....teď za 7 měsícu najeto 17000km..po cca 2500 km první kontrola..další bude v červnu..takže po roce...zatím nic neblblo až na asi 3x rosvícení kontrolky motoru.která sama zasne po cca 3 dnech...systém mám elpigaz...přimazávání nemám..zatím spokojenost...spotřeba vychází od cca 7.5do 8.5l na sto LPG...

Upraveno od mira

  • 3 měsíce později...

Zda hoši mám dve otázky ohľadne prevádzky a tankovania mám systém Tartatini:

 

1. Ako je možné že na každej čerpacej stanici mi natankuju iný počet litrov keď dám natankovať plnú nádrž z "úplne" prázdnej? (Príklad: Mám 47L nádrž na plyn nastavenú na možnosť naplnenia 80% cca 38 litrov. Na Slovensku Slovnaft plná - 37,72L , Lukoil - 35,77L, Česko - Shell plná - 38,52L).

 

2. Všimol som si že keď idem na benzín možem preradovať pri nižších otáčkach na vyššie prevodové stupne a po pustení spojky a pridávaní auto pekne plynule ide. Pri chode na plyn musím mať vačšie otáčky (cca 2800 - 3000 ot/min), aby som preradil hladko. Pod túto hranicu mi pri púštaní spojky a pridávaní auto trochu šklbne. Čo robím zle ? Alebo v čom to je ? Dása to nejako odstrániť doštelovaním LPG alebo to je prosto len zimou ? 

 

Za pomoc a odpovede vopred díky

Upraveno od Keso8

ad1) každé čerpadlo má jinou sílu, takže někde toho natlačíš více, někdde méně, běžný jev. Psalo se to tu mockrát, že pokud chceš objektivně a krátkodobě sledovat spotřebu, měl by jsi jezdit ke stejné pumpě, aby jsi právě vyeliminoval tlak čerpadla a tudíž natankované množství.

 

ad2) ten záškub při pouštění spojky mám občas taky, neřeším

1. No snažím sa jazdiť na tú istú pumpu na Slovensku a v Brne som si zatiaľ vyhliadol len spomínaný Shell. Ale dobre vedieť. 

 

2. No mne to robí vždy pod tie otáčky. Nemože to byť aj sposobom dodávky paliva ? Benzín ide priamo do vstrekov ale plyn do sania ? 

tak nějaké zpoždění tam určo bude, páč jen když si vezmeš, že jen dávkování LPG se přepočítává z časů benz.vstřiků a pak jak říkáš vstřik BA do válce vs. LPG do sání

Take nieco som mal na mysli. Tak ale je to bezny jak podla toho co pises tak nebudem nejako riesit. Diky za odpovede. 

u fábule mám tu díru daleko znatelnější, ale tam už to přičítám těm kilákům, co to má, holt ty všeobecné vůle všeho se časem zvětšují

S výjimkou motorů T(F)SI se beneli taky vstřikuje PŘED sací ventil, stejně jako LPG. Označuje se to jako motor S NEPŘÍMÝM VSTŘIKEM. Škubanec může bejt způsobenej tím, že LPG ventily mají proti benzínovejm maličko větší zpoždění přísunu paliva do spalovacích prostorů (jsou dál směrem k začátku sacích kanálů než benzínový). Viděl jsem takovej problém řešit PVC hadičkama přímo od vstřikovacích LPG ventilků, prostrčenýma skrz díru ve stěně sání a nacpanýma skrz kanál až těsně před sací ventil, ale to pokládám za prasečinu - ty ventiky, respektive ústí trubiček by měl montér sám namontovat co nejblíž k benzínovejm vstřikům už jen proto, že by mu na tom mělo záležet - a soft ŘJ plynu by měl to zpoždění přísunu paliva do válce umožňovat vykompenzovat = mělo by to jít změnit v nastavení LPG řídicí jednotky.

umístění benzínového vstřiku a LPG trysky je přece jenom odlišné, trysky se bežně navrtávají do plastu sání

no,trošku vás zase některé popíchnu, aby tu bylo veseleji.....kdysi jsme měli k systémům BRC(jak jinak,že :kol-47: ), manuály, kde bylo přesně jak daleko u jakého auta mají být navrtány trysky v sání,navíc, nemohu mluvit o jiných systémech, ale jak BRC,tak Landi mají nastavitelný tzv., souběh paliv,ať si někteří "znalci" systémů nepletou s přepínáním válců, u těchto systémů se dá nastavit doba přepínání na tlaku,teplotě,kdy sice začne systém přepínat, ale dá se souběhem paliv nastavovat plynulé přepínání z benzínu na plyn, tak i zpětně podle tlaku v nádrži tak, že se přechod nepozná, takže není to ani o tryskách, ani délce od sacích ventilů, samozřejmě jinak reaguje vstřikovač BRC ,Landi oproti Lovatu,Tartarini, Magic a to ani nemluvím o Vatlecích,kde přítah a odpad pístku je řádově 3x delší než u BRC a Landi.....to je celý for přepínání,popsal jsem to zjednodušeně ,ale tak nějak to funguje...

Já myslím, že dotaz byl na jinej stav, než na kterej odpovídáš, Karle - ten dotaz je na ustálenej stav chodu na LPG DÁVNO PO PŘEPNUTÍ, jedná se o přechodný zhoršení chodu motoru při přechodu otáček, kdy prostě při nevhodně (daleko od sacích ventilů) umístěnejch vyústěních vtoku LPG do sání a při nevykompenzování týhle vzdálenosti v ŘJ plynu dojde při ubrání plynu pro přeřazení a následným novým přidání plynu k prudkýmu ochuzení směsi a tím i k cuknutí. Ale naprosto správně píšeš, že pro každý auto je potřeba nastavit tu vzdálenost na správnou hodnotu a že ŘJ by to měla umožnit vykompenzovat změnou časovýho diagramu vstřiků - takže by to mělo jít DOnastavit.

délka hadiček až tak nesouvisí s cuknutím, spíš záleží na vstřikovačíxh, sondách, a hlavně v nastavení plynu, jsou auta, dnes hodně, že když se prudce přidá plyn, auto nereaguje až po chvilce vystřelí, tam se to kopíruje do plynu, pokud to dělá u starších aut, může to dělat špatně nastavený poměr plynu a vzduchu, tím pádem se auto zahltí, nebo naopak je chudé a nezabere, to je o tom hraní si s plynem(LPG), než se to správně vyladí....

 mám CRB a žádné škubání jsem za celou dobu nezpozoroval.....asi je to tím že nemám BRC..... :kol-44:  :kol-44:  :kol-44::kol-28:  :kol-28:  :kol-28:  

No má teorie z praxe je taková, že hromadě aut nejde namontovat ideálně trysky do sání. Každé takové oddálení oproti benzínovému vstřiku může způsobit nějakou komplikaci. Zadruhé co se týče výpočtu pro benzínový vstřik, tak ECU počítá jak finální dávku v danný moment, tak počátek vstřiku. A právě takový počátek vstřiku může mít každé auto jinak a s oddálenou tryskou v sání se pak můžou tyto dvě věci trochu hašteřit. V neposlední řadě je určitě taky parametr motoru, jako je objem, výkon, technologie sání - a s ním související parametry plnění válce. U některých LPG systémů tím lze trochu předejít či potlačit jevy, u jiných bohužel ne.

Aneb jak říkám:

"Základem je kvalitní mechanická práce"(pokud je to možné). "Čím víc ojebeš mechaniku, tím víc se naděláš se softwarem."

Určitě je na tom vidět vliv dynamiky proudění plynů - podílí se jak dýlka samotnýho sacího kanálu od místa, kde se "odvětvuje" od společnýho sacího prostoru, tak i jeho průřez a tvar a třeba i drsnost vnitřního povrchu, pak samozřejmě rychlost otevírání ventilu (strmost) i jeho zavírání (obojí vytváří v kanálu rázovou vlnu), počet a vůbec přítomnost příčnejch hran v kanále - i prudký rozšíření bez plynulýho přechodu vytváří příčnej vír právě za tou hranou, čímž z proudu neužitečně odčerpává kinetickou energii a brzdí ho tím (podélný spirálový víření naopak není na závadu), do toho se samozřejmě "motá" vliv ostatních válců tím, že od ústí jejich sacích kanálů se do společnýho prostoru air-boxu šíří jima způsobený rázový vlny. Proto je tak složitý navrhnout a učunit KVALITNÍ sání, schopný zásobovat válec pokud možno v co nejširším rozsahu otáček vzduchem bez vnějšího rušení.

 

A do toho si přijde plynař, navrtá KAMSI do stěny sacího kanálu díru a zastrčí do ní buď jen mosaznej "nejtek" coby ústí trubičky, ze kterýho bude v době otevření ventilku LPG sady do sacího kanálu proudit směs LPG, nebo dokonce tou dírou do kanálu nacpe různě dlouhej kus hadičky. Představte si přestupovou chodbu v Práglu v metru, když je špička a přestupem se hrne proud lidí, který si málem šlapou po hlavách, aby se dostali z áčka na béčko a podobně... A pak přijde nějakej údržbář a aby mu nikdo nelezl před otevřenej panel ve stěně, tak si kolem postaví takový to červenobíle pruhovaný "šprlení", kterýmu se musí každej vyhejbat, nebo dokonce zpoza něj začnou třeba z nově otevřenýho vstupu přicházet další lidi. Dokud není špička (metro jede "na volnoběh"), skoro nic se neděje. Pak uhodí druhá odpolední a začne cirkus (řidič šlápne na plyn). Do kanálu navrženýho na určitej počet člověků jednak z boku cosi trčí, druhak se do něj snaží někdo další nacpat. Co vznikne? Samozřejmě konflikt. 

 

A na soudruhovi plynařovi je, aby našel na sání přesně ten zákrut chodby, kde otevřený dveře do chodby budou co nejmíň vadit ostatním procházejícím lidem - a nebudou ani brzdit těch pár, co potřebujou do kanálu přejít odjinud... Že se na to 90% z montérů doslova vysere víme - prostě vezmou vrtačku a díry si nadělají tam, kde se to jim nejvíc hodí a ne tam, kde by to vyhovovalo motoru a proudění v něm... A pak se divme, že někdo si nechá do auta vestavět LPG a libuje si, že změnu paliva ani nepozná - a druhej majitel totožnýho typu auta i stejný LPG sady nemůže plynu přijít na jméno - proč? No protože si nechal LPG namontovat od někoho jinýho, většinou lacinějšího, kterej ale přestal přemejšlet nad technikou a u práce myslel na nějakou mezinožku...

nemusí to být nikdo lacinější... prostě jsou plynaři kteří dělaj auto za 1 den, maj na to 3 lidi, každej montuje něco, pak se to nastavi elektricky a další prosím.. a pak jsou plynaři, kteří dělaj auto 2dny, vše si dělaj sami a taky to tak pak vypada... u někoho můžeš dát auto na montáž LPG hned, u někoho čekáš 4 týdny...

Ekkar_z_Bastlírny - pekne napísané a dosť pochopiteľné aj pre lajka. Ale súhlasím s JirkaBrno pretože ja som si dal montovať plyn vo firme, ktorá mala viac ľudí na takúto prácu takže spravili buď viac aut naraz alebo jedno za deň. Na firme som nešetril a nehľadal to najlacnejšie presne z dôvodu že aj keby že ušetrím na práci (montáži)  sa mi to môže škaredo vrátiť inde. Musím uznať že aj keď som bol dlho proti plynu zatiaľ beží pekne. Prepínanie je takmer necítiteľné a chod dobrý bez nejakých problémov (to si musím zaklopať). Len teda si všímam na aute každú záležitosť a potreboval som vedieť viac o tomto jave. Inak ale teda spokojnosť úplna s LPG.

tak já čekal na montáž taky 4 týdny, prostě plynař měl tak dlouho plno.. ano, mohl jsem si to udělat kdekoliv jinde a levněji, ale bral jsem podle referencí zde na foru.. najeto 66t km na LPG a vše ok.. spokojenost.

  • 7 měsíců později...

Chlapy zdar. Mam otazku na znalych ludi. Bol som s plynom (Tartarini) teraz na aervisne a bolo mi odporucene nech lejem do nadrze aditiva kvoli tomu aby sa udrziavali ventily v kondicii a nezalepili sa. Ja od kedy mam plyn tankujem len OMV 100maxxmotion cize aditivovany benzin. Na to mi bolo povedanze ze aditiva su lepsie. Tak otazka je co je lepsie - aditivovany benzin priamo od benzinky s vyssim oktanovym cislom alebo klasika 95 s aditivami alebo kvalitny benzin s vysokym oktanovym cislom plus aditiva(podla mna uz zbytocne preaditivovany system)? Diky

aditiva je jedna vec, BIO slozka v benzinu vec druha... Pravda je,ze muzes vzit natural 95 na Onu za 27.50 a naaditivovat si to sam treba VIFem, litr vyjde tusm na pados, takze to mas za 28 korun.. otazka je, co kdyz to bude spatny benzin, jake je tam mnozstvi bio slozky atd.. proto na cele adtivovani doma kaslu a asi 3roky beru vyhradne OMV maxmotion 100 a to vesme na 1cerpacce, furt te same.

já na aditivování kašlu celou dobu a Fábie jezdí stále už 312 000 km, takže ... má to smysl? :kol-32:

JirkaBrno - No šak práve. 95 natankuješ hockde a može byť nekvalitná. Prémiové palivá maju zvačša len známe benzínky. S aditívovaním klasickej 95 nemám nejaký problém lebo to robím doma na 2 ďalších autách len pri prosto príde divné dávať horší benzín a do neho dávať aditíva miesto kvalitnejšieho už s prímesami. A ako som povedal nalievať aditíva do prémiového benzínu je už úplna somarina. Benzín sa nehorázne predraží.

 

Malta - A na jaký benzín jazdíš ? Ja teda ako som písal už len 100 Maxxmotion s tým že raz za čas prejdem čisto len na benál 30-50km. A zmysel to má v určitých prípadoch lebo ti to čistí motor od svinstva, trošku upraví jeho chod a hlavne to oživuje motory na ktorých sa chodí dochodcovskym stylom. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.