Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tak nakonec mala korekce-*tartarini u pana Radka Sveraka v Boskovicich... termin zacatek rijna.. bohuzel,ale radeji vydrzim a pockam, nez mit doprasene auto. Cena 26500. Co se tyka vstriku-vydrz 50-80t km, dle cistoty plynu a podle jizdy, ale nemaj problem i s autem co ma najeto 200t km a nema na vstriky sahle.. jinak-oprava -repas vstriku 2500kc vc dane za celou listu. Tohle mi napsali z Ungera v brne.. jen pro info.

Timto jeste dekuji zdejsim lidem -Malta a PaulofWoCC za objasneni ,,o cem to vlastne je,, a Maltovi za kontakt na pana Sveraka.Diky panove.

rozdíl v nádržích není žádný, musí ovšem projít přes dovozce zařízení do republiky, jinak se nedá zapsat do systému Davoz(na odborech dopravy na městských úřadech)....

Díky za odpověď.

Pak mám ještě dotaz, jestli je nutné o mého 1.4 63kW řešit vstřikování benzínu z důvodu chlazení ventulů v zátěži? STAG to nemá. LOVATO jo, Tartarini nevim.

Mezi výše jmenovanými systémy vybírám. Cenově je tam rozdíl mezi STAG4 a TARTARNI cca 2000. Lovato je někde uprostřed. Co myslíte?

Tartarini má přívstřik benzínu, ale u této motorizace bych to rozhodně neřešil, dle mě není nutné.

ahoj Smokey.. podivej, je to na tobe, muj otec ma Lovato a je spokojen, ma ho tedy cca 2000km.. u lovato je dostupnějsi servis- dela ho vice lidi, ma levnejsi dily nez Tartarini. např. repas vstřikovače je 350 korun, repas tartarini je 500korun atd atd.. lovato koupíš za 25t, tartarini za 26500. Každopadně jde o jedno- o spravny vyběr toho, kdo ti to bude dělat, pak jsem si jisty, že oba systemy budou stejně dobre. Ja čekam na LPG až do začátku řijna, protože jsem se diky tomuto webu dostal až k montažnikovi do Boskovic, což mám ověřeno i z více stran, ne jen z tohoto fora... a to jsem vybiral mezi 4 firmama v brně, 1 v břeclavi a 1 v nedvědicich... karel-lpg ti sice bude tvrdit, že BRC má jine vstřikovače než tartar a lovato, a da ti na ně zaruku 100 000km,a le pak se ho zeptej nakolik vyjou nove vstřikovače na BRC, navíc BRC nedela moc lidi kvuli drahemu servisu a dilum.. je to o tom kde budeš brát plyn a jak budeš s autem jezdit... každopadně ja bych vybiral mezi Lovatem a Tartarini, pokud máš starší auto, který chceš za pár let prodat, běž do STAGU.. na stag jezdí hromada aut v pohodě..ja si vybral Tartarini a to z toho duvodu, že mam rok stare auto, najedu 22t km za rok a chci si auto cca 5 let nechat, navic jsem došel až k člověku, ktery je machr ve svym oboru.a montuje pravě tartarini.... no a je jeden z těch levnějších.. takže moje tartarini bude stat 26500 korun, celková cena. podle odpovědi sevisu stoji připadny repas vtřiků 2500 korun včetně daně.

Upraveno od JirkaBrno

dobry den plynaci

mam rocny roomster 1.4 63kw. uvazujem o montazi lpg. ponukaju mi system teleflex obd. ma niekto prakticke skusenosti s tymto systemom? mam najazd cca 25000 rocne. dik za rady.

prosím Tě,co je na BRC drahého...filty od 100 do 200 Kč, membrány na 300 tisíc km, vstřiky se nemění, vydrží po celou dobu životnostiu auta, a to tu mám auta s 380 tisíci km, dovozy i víc, v reále žádné náklady na servis, nějaké repase jak u jiných systémů se nemusí pořád dokola dělat.....takže věc názoru....

prave proto, at si kazdej vybere to svoje.... spis je to o tom kdo to montuje nez o tom co montuje... Nejake repase-pokud vim, tak Malta ma najeto cca 200t bez repase, coz mi potvrdili i z AGW Brno, ze maj auta s najezdem 240t BEZ repase, s original vstrikama.....na tartarini. jeste je otazka kolik co kdo najede.. kdyz nekdo nahrka za 5let 100 tkm, muze mit i staga..

Upraveno od JirkaBrno

no není to tak přesné :kol-28: , ... v 90t km byly na Valtekách měněny gumičky (spíše ale preventivně) a následná "repase" proběhla až v 230t km, kdy byla vyměněna jadýrka kvůli zaklepanému O-kroužku na zadní části. Co se týká vstřiků EVO08 tak jsou "mým" montážníkem např. namontované na třech firemních autech, ketré každé mělo zač. letoš. roku již nalítané 150t km a u všech vstřiky bez zásahu. ... to jen aby nevznikl informační šum :kol-28:

Z dílny...

dnesko byla na opravě Fabia se Stag300 (první verze) co sem montoval...z roku 2008. Najeto na LPG 1530hod, 70% dálnice.

Auto vyžadovalo opravu jednoho vstřiku a preventivně sem mu poprvé od montáže vyměnil alespoň filtry.

Bohužel je to jenom výjimka na špici nájezdnosti.

podle me je nejdulezitejsi jak ma plynar dannej system v maliku. jezdi spousty spokojenejch i spousty nespokojenejch plynaru. Na systemu az tak nezalezi dulezitejsi pristup a zkusenost montaznika...

Kazdy system nabizi neco jineho, rozumnej plynar by podle meho mel umet nabidnout vice alternativ a nechat zakaznika vybrat a pak se snazit servisovat aby byl spokojenej.

to silarm : dakujem za triezvy pohlad na vec.

silarm: tak to ty máš toho nejlepšího plynaře...sám si je ladíš, upravuješ, opravuješ, takže jak píšeš, hlavně aby byl zákazník spokojenej...v tvém případě je víc spokojenej ten plynař :kol-47:

rikam jen ze muj plynar ma spokojeneho zakaznika, kterej se vsema autama rad znovu prijde a siri dobre vlastnosti LPG a generuje mu dalsi zakazniky (a ze uz jich par bylo). Jestli je spokojenost na obou stranach tak je to idealni...

kazdy ale preferuje neco jineho, ja jsem rad ze tu mame moznost volby a myslim ze vsichni kteri delaj svoji praci poradne a poctive si sve zakazniky najdou. smulu ma ten kdo nalitne nejakemu sarlatanovi

jo to máš pravdu....taky případ ze včerejška, zavolá pán, že chce namontovat Chrysler Grand Cherokee 8V, že ho do pátku potřebuje,že jede do Itálie....když mu vysvětlím, že je to na 3 dny práce s tím, že objednávky bereme na říjen tak mi ještě vynadal, že co jsme za firmu, že je místní a že jsme neschopní mu auto udělat, že si najde jinou firmu...tak jsem mu popřál hezký den s tím, ať si takovou firmu co mu "udělá" auto za jeden den najde....znám moc dobře takové firmy...je práce, tak naberou 10 lidí z ulice, po sezoně je vyhodí ale nabouchají mraky aut, jsou vlastně hezcí vůči zákazníkům, na kvalitu se dnes nehledí, hlavně že je to nějak udělané..alespoň na chvíli...připadá mi to jako kdysi na vojně...udělat a neřešit jak...takovouhle strategii ale u nás ve firmě nerazíme....

pNa systemu az tak nezalezi dulezitejsi pristup a zkusenost montaznika...

Hele, já myslím, že někdy jo....když si vzpomenu na jednu nešťastnou Dacii s GIAC (Stag300) kde sem během 15 000km dělal 2x vstřiky....ten člověk to chtěl nechat vymontovat.....pak se mu tam dali Val T34...další kopanec....budu je vydělávat po 15 000km. :D

A to si vzpomenu da další jiné auto, kde sem během 30tis km nekecám!!! 5x vyhazoval T34.

Takže záleží jak na zvoleném systému, tak na montážníkovi....tak na jeho volbě a doporučení....všechno dohromady.

Ve finále by se měl dostavit, sice někdy ne nejlevnějí, ale zato nejrentabilnější výsledek.

  • 4 týdny později...

Karle, měl jsi mu poradit Čadka... v 7.00 auto přistavíte, nejpozději v 15.00 je auto hotové.. a jako bonus kačka sleva na plyn... no neber to neeee??? a pro velký zájem o montáže sleva 1200 korun z každé montáže...

Upraveno od JirkaBrno

tak jsem se stal dalším plynařem- škoda fabia combi 1.4 63kW, systém tartarini, montáž Radek Svěrák, Boskovice.. mimochodem, tohoto pána vřele všem doporučuju, jako, machr kterých se moc nevidí.. klobouk dolů.. a maltovi dik za tip..

není zač -_- , tak to trochu zajeď a vysleduj spotřebu, páč to bude určitě zajímat Ekkara a příští rok vyrazíme na Roomster sraz, na kterém jsem letos (já poprvé) byl s Ekkarem .... aspoň tam nebudu jediný plynař :kol-28:

tak já bych jel, ale mám fábku.. leda byste mě vzali s sebou-.. :-))) každopádně mám ted plnou až po napouštěcí otvor, krásná cena v brně 16.90, na OMV sem doplnil 10L 100oktanovýho paliva a budu zajíždět,, ještě mě zajímá jedna věc.. dle platné lefgislativi je zapotřebí mít nálepku za oknem, v pravým nebo levým roku.. pan Svěrák mi ji nevylepil, ani na okno, ani na tankování.. takže nálepku vylepím já sám zitra, mám sun set, takže to ani nepujde vidět, ale jak je to s tankovacím hrdlem... legislativa říká, že musí být nálepka vzadu, v levém, nebo pravém rohu.. o nálepce na ventilu nikde ani slovo.. ví někdo jak to je? tohle je výňatek, nikde není o nálepce u plnícího otvoru ani slovo..

výňatek:

§ 19

Provoz vozidel poháněných zkapalněným ropným plynem nebo stlačeným zemním plynem

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Při provozu a obsluze vozidel poháněných zkapalněným ropným plynem (dále jen "LPG") nebo stlačeným zemním plynem (dále jen "CNG") musí provozovatelé dodržovat tyto podmínky:

a) při úniku plynu a poruše plynového zařízení musí být neprodleně uzavřeny uzavírací ventily tlakových nádob,

B) uzavírací ventily musí být uzavřeny i po ukončení pracovní směny vozidla, pokud nejsou zajištěny samočinně,

c) v kabině vozidla při plnění tlakových nádob, ošetřování a údržbě vozidla je zakázáno kouřit a zacházet s otevřeným ohněm, u vozidel vybavených nezávislým topením musí být toto mimo provoz,

d) obsah plynových nádob je dovoleno vypouštět jen do volného prostoru, kde nehrozí vznícení vypouštěného plynu, nebo do nádob k tomu určených,

e) je zakázáno vjíždět do uzavřených skladovacích, garážních a obdobných prostorů, u nichž není výslovně povolen vjezd vozidel poháněných LPG nebo CNG,

f) tlakové nádoby na vozidle nesmí být vystaveny působení vnějších zdrojů tepla,

g) v případě, že v průběhu jízdy (provozu) vozidla vznikne závada uvedená v § 20 odst. 2, musí být vozidlo ihned odstaveno a učiněna bezpečnostní opatření.

(2) V návodu k obsluze vozidla poháněného LPG nebo CNG musí být uvedeno upozornění, aby řidiči a jiné osoby obsluhující vozidlo byly seznámeni s podmínkami uvedenými v odstavci 1, s bezpečnostními pokyny a s návodem postupu v případě dopravní nehody. Vozidlo poháněné LPG nebo CNG, jakož i vozidlo s vestavěným plynovým zařízením sloužícím k jiným účelům než k pohonu musí být opatřeno nálepkou umístěnou na zadní části vozidla v pravém horním, popřípadě dolním rohu s nápisem "LPG" nebo "CNG".

§ 20

Technická nezpůsobilost plynového zařízení

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Při zjištění závady plynového zařízení provozovatel musí vyřadit ihned toto zařízení z provozu.

(2) Za závady plynového zařízení se pokládá

a) unikání plynu z kterékoliv části plynového zařízení a porucha odvětrávacího systému,

B) trvalé odpouštění plynu pojistnými ventily,

c) trhlina nebo poškození, které by mohly způsobit unikání plynu,

d) porucha redukčního zařízení, regulátoru tlaku, směšovače nebo vstřikovacích ventilů, tlakoměru, uzavíracích nebo zpětných ventilů a upevnění nádob,

e) dochází-li k průtoku plynu do směšovače nebo vstřikovacích ventilů při vypnutém motoru,

f) překročení přípustných limitů znečišťujících látek ve výfukových plynech.

(3) Plynový pohon musí být vyřazen z provozu, jestliže není provedena periodická zkouška tlakových nádob nebo byl vyměněn schválený díl systému za neschválený.

mimochodem i na roomster srazu jsem dvěma roomsterákům co měli značku Vysočiny a říkali že to nemají do Bosek daleko, předával Svěrákovi vizitky, co jsem od něj měl ... takže kdoví, třeba rozšíří naše řady

Upraveno od Malta

aha, já úplně zapomněl :doh že máš fábuli ... no neva, i tak spotřeba bude Karla zajímat ... jj nálepky on nevylepuje, na Fábuli jsem za okno dával až po dvou letech a na plnící hrdlo až před druhou technickou tedy po šesti letech :kol-46: . Na roomovi mám nálepku za oknem vylepenou, ale jak říkáš, přes fólie není ani vidět a plnící oblepené nemám ... možná také až před druhou technickou :kol-28:

nálepku na sklo vylepím, na nárazník kašlu, vyhláška to nevyžaduje. :rtfm: všimněte si, že ti blbečci, co ty vyhlášky a zákony píšou, nedefinovali třeba to, že nálepka LPG musí být vylepena viditelně.. prostě musíš mít nálepku na skle.. jestli ji někdo uvidí, nebo ne, to už je věc druhá... :kol-52:

V návodu k obsluze vozidla poháněného LPG nebo CNG musí být uvedeno upozornění, aby řidiči a jiné osoby obsluhující vozidlo byly seznámeni s podmínkami uvedenými v odstavci 1, s bezpečnostními pokyny a s návodem postupu v případě dopravní nehody. Vozidlo poháněné LPG nebo CNG, jakož i vozidlo s vestavěným plynovým zařízením sloužícím k jiným účelům než k pohonu musí být opatřeno nálepkou umístěnou na zadní části vozidla v pravém horním, popřípadě dolním rohu s nápisem "LPG" nebo "CNG".

Upraveno od JirkaBrno

To sis ještě nestačil všimnout, že česká legislativa je ukázkovou kolekcí slátanin, přílepků a nejnejasnějších formulací, protože ji sepisovala, upravovala, novelizovala a "dodatkovala" banda zkorumpovanejch vyžírků, místo toho, aby zákony formulovali věci znalí odborníci, schopní se jednoznačně a srozumitelně vyjádřit?

bohužel ano.. no na fabuli zatím najeto 200km, vše fachčí- aby taky neee... uvidíme spotřebičku, zatím dle dotankování to vychází někde kolem 8 l, ale uvidím jak vyjedu 1. nádrž..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.