Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

ad1) jezdíš-li teď 15 budeš po přestavbě jezdit 20t km :kol-28:  to je běžná realita, když zaplatíš za plnou LPG méně než za beneli

ad2) někdo vozí rezervu (já na obou autech), někdo si pořídil dojezdovku a někdo sadu. Myslím že největší podíl ale bude s rezervou

ad3) pokud je přestavba a hlavně pak naladění uděláno správně, tak není co by se na motoru pokazilo, včetně ventilů. Mám na fábuli nalítáno 287t km z toho je 282t km na LPG. Tlaky měřeny tak 3000 km zpět a pořád je mám přes 13 bar na všech třech válcích

ad4) pro VW motory zbytečně vyhozené peníze za flashlube (přimazávání)

ad5) podpálené ventily hrozí při špatném naladění, když se jezdí dlouhodobě na chudou směs

ad6) na tuto otázku nemohu relevantně odpovědět, díky nadstandardním vztahům se servisákem, víc neplatím jak platím. Ale co jsem kdy někdy platil, tak filtr plynné fáze 200,-, když to bylo i s vyčištěním vstřikovačů (Valteků) tak 500,-. Za revizi chtěl kdysi 300,-. Garančka mi dle motohodin vychází co cca 22t km a mění při ní ten filtr plynné fáze.

ad7) jedinné vrtání do motora, jsou navrtané LPG trysky do sání. Jinak jen zásah do kabeláže, nebo uchycení ke kastli. Ano demontovat lze, pouze ti asi zůstane vyvrtaný otvor v nárazníku po plnícím hrdle.

ad8) v žádném případě, znamenalo by to závadu na systému. Plyn neucítíš ani za výfukem, jak tomu bylo dříve u podtlakových systémů.

ad9) ano je to vhodné, aby nedošlo k zalepení benz.vstřiků starým benzínem. Servisáci si myslím doporučují na 2 LPG nádrže jednu BA nádrž, ovšem praxe bude 100% jiná a nemyslím si že jsem v tomto vyjímka. Větší množství benzínu projedu tak spíše jednou dvakrát do roka.

ad10) myslím že přelakování nebrání žádná legislativa, jen (alespoň v CZ) musí být plnicí otvor oblepen žlutou nálepkou LPG. Nevím jak je to na SK, když pro označení auta máte zelený kosočtverec :kol-28:

Pro vážné zájemce máme v měsíci září akci na montáže zařízení Landi Renzo Evo a toroidní nádrží za cenu 19 tisíc....omezený počet zařízení proto kdo má zájem neváhejte... 

Karle přepíná se Landi na volnoběh jako BRC?Jaké tam jsou vstřikovače?A kdybych to chtěl dát do roční Fábie 1.4 63kw až v půlce Listopadu,šlo by to za tuto cenu?Dříve nejsem doma.

Pani poradte niekto ake sviečky od NGK do 1.4 16v kod motora BXW a taktiež či menit  vizkozitu oleja v motore momentálne používam 5W40 a po prerobení na LPG by som chcel dat  10W50 alebo 10W60

Tak hoši po vaších radách som sa rozhúpal a nechal si spraviť výpočet montáže plynu v 2 firmách. Jedna mi ponúka systém LOVATO FAST OBD (900eur) s 46L nádržou druhá TARTARINi (1000eur + 240 individuálne prihlásenie) nádrž dávajú podľa veľkosti rezervy.

Ktorý z tychto systémov by ste mi viac doporučili ? 

Upraveno od Keso8

nevim.. dle me to tu nekteri lidi zenou uplne zbytecne do extremu... co se tyka LPG -2stejna auta fabia II, 1x combi, 1x kratka, stejny motor 1.4 63kW. Obe predelany na LPG, jedna v cca 20 000km druha ve 23500km. Jedna ma Lovato, druha tartarini. Obe auta maji najeto cca 80 000km, obe bez problemu jezdily a jezdi. Jedno ma olej castrol fabricky 5w40EDGE meneny ve skoda servisu po 15t km,  druhe jezdi na -Castrol 5w30 EDGE vymena v 30t km, castrol 5w40EDGE vymena 45tkm, Valvoline 5w40 vymena 65t km, Q8 formula 5W40 vymena v 75t km.

Co se tyka dilu, kratka fabia meni svicky a vzduchovy filtr v 60t km, combi ve 45t km, kratka Fabia ma dily original skoda, combi ma svicky NGK od plynare-960kc i s vymenou a vzduchovy filtr meile.

Servis - kratka fabia LOVATO nevim, tusim jen bezne revize, combi tartariny-meneno svicky+vzduchovy filtr, revize, filtr+serizeni, placeno cca 500kc bez svicek v 45000km Posledni servis v 68tkm vymena zasranych gumicek a pistku, bo co to je, vymena filtru, nastaveni+serizeni cena 1200kc i s tuzerem.

Tartarini prepina pomerne rychle, lovato to trva trosku dyl, ale nic extremniho. Do obou aut je tankovan Natural100oktanu . Plyn brereme kratka fabka vesmes Flaga, combi Kralupol, drive Hunsgas, ale tam uz nejezdim, pry ma plyn plny siry..

Nadrz mame obe stejny na 46l celkem. Spotreba je +- stejne, na cca 38l LPG najedeme neco kolem 500km jak kdy...

 

Kratka fabka jezdi u tatika v autoskole a combi je moje. Oba systemy jsou spolehlive a jezdi... staly +- stejne...

To je tak vse..

Doporucil bych ti toho, kdo ti to poradne udela, kdo tomu rozumi a bude ti to servisovat k plne spokojenosti.

Upraveno od JirkaBrno

Pani poradte niekto ake sviečky od NGK do 1.4 16v kod motora BXW a taktiež či menit  vizkozitu oleja v motore momentálne používam 5W40 a po prerobení na LPG by som chcel dat  10W50 alebo 10W60

nevim proc tam chces lit oleje ktere popisujes...... davej stale 5w40 a neexpreimentuj s 10w50 nebo 10w60,,,

muzes pouzivat tento

http://www.bonatrade.cz/valvoline-synpower-5w-40-4l/

http://www.bonatrade.cz/total-quartz-energy-9000-5w-40-5l/

ted mam v aute tento  http://www.bonatrade.cz/q8-formula-excel-5w-40-4l/

rozlivany 135kc/litr

10w50 alebo 10w60 kôli vyššej teplote spalovania plynovej zmesi kamos do octavky 1.8 20V po prerobení na LPG daval 10w60

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku

Zas o tolik ta teplota vyšší není a olejovej film se zase o tolik ° nevohřeje - za ním je kovová stěna válce nebo spalovacího prostoru v hlavě - a za ní je chladicí kapalina. Bohatě stačí obyčejnej 5W-40 a nanejvejš zkrátit výměnovej interval z 15 na 10tkm. Režim LL s maximem až 30tkm je na LPG nesmysl, nevím jak jsou na tom v tomhle ohledu fabricky upravený motory na CNG - jestli se u nich fabrika dopouští tak tvrdýho risku, že by i u nich nechávala výměnu eventuálně až na 30tkm...

CNG ma 15t km... malta nam muze napsat jaky olej dava do sveho HTP at mame porovnani... na normalni cestovani staci uplne 5w40, pokud honis auto po dalnicich naplno tak dejme tomu 5w50 ale nevim, mne to prijde zbytecny... rozhodne do motoru 1.4 63kW, ktery nikdy problemy s teplotou oleje, katalyzatory atd netrpel...

Upraveno od JirkaBrno

Tak som sa bol informovať na montáž u firiem ktoré by mi namontovali LPG (jedna Tartarini druhá Lovato) a nakoniec sa cena krásne navýšila. Zistil som že môj typ motora neni schválený na hromadnú prestavbu podľa nejakéj vyhlášky tak sa to musí robiť individuálne čo je plus 150eur. Čiže konečná cena Lovato - 900 eur montáž + 250eur vybavovačky a Tartarini 1000eur montáž + 250 eur vybavovačky. Bol som aj osobne vo firmách sa pozrieť a informovať čo a ako. Nakoniec neviem :D. Prístup cca rovnaky len cena inakšia. Takže to asi ešte chviľku potrvá.  

mate na slovensku ozajstně volako divné vyhlášky.. mně stála montáž tartarini 26500kč +50kč zápis do TP...

Upraveno od JirkaBrno

slováci mají jiné předpisy, navíc musí splňovat velice tvrdé podmínky pro montážní dílny...kdyby to tak fungovalo u nás, 2/3 garážníků by skončila,protože nesplňují skoro nic...

My sme také kocúrkovo alebo absurdistán. Údajne väčšina aut do Euro 4 sú v nejakom zozname pre hromadnú prerábku a čiže lacnejšia varianta a bez toľkých papierovačiek. Ja mam už Euro 5 a to sa niekomu nechce aktualizovať tento zoznam lebo to stojí peniaze firmiem ktoré by to chceli. Takto to stojí peniaze toho čo si to chce nehať namontovať. Čiže ďalšia vec prečo to ľudí omrzí. Inak uvažoval som si to nehať namontovať v CZ ale to by som si asi narobil viac problémov ako užitku. Tú cenu celkovo môžem len závidieť. 

Ja by som ani nepovedal že prisnejšie ale skôr nedomyslené a tupejšie. Čo tak čítam v CZ je firiem hafo na montáž LPG. Keď som hľadal ja tak som v okolí BA našiel ledva 4. No a teraz si vyberám medzi dvoma. Cenu som už hold nejako prekúsol. 

Upraveno od Keso8

to Keso8 = ja mam roomster 1,4 63kw kod motora CGGB a montaznik vo ZV mi povedal ze system Lovato ma hromadnu homologizaciu na tento typ motora. ja idem vo stvrtok montovat teda Lovato.

taky bych rekl ze se spis jedna jen o buzeraci.. chtit 250euro za schvaleni, nebo co to je, no kde to sme.. 1.4 63kW je motor stary tak 7 let, co na tom chcou schvalovat solo za tolik penez?tento motor jezdi na stovkach tisic aut..

Jufo ja neviem. Jak to teda je lebo mne bola oznamena individualka. Ked som hladal nejake zoznamy aut ktore maju schvalenu hromadku tak nikde CGGB nebol.

JirkaBrno u vas to je lahsie tu je to sama papierovacka a za vsetko chcu prachy.

Upraveno od Keso8

... malta nam muze napsat jaky olej dava do sveho HTP at mame porovnani...

dával jsem obyč. Mogul 5w40, jak ho přestali dělat, přešel jsem na Mogul Extreme 5W40, pak už mi přišel drahý, tak jsem na asi dvě výměny vyzkoušel Gulf 5W40, ten už taky zkončil, alespoň u toho int.obchodu, teď jsem změnil int.obchod a vzal jsem do obou HTPéček Castrol Magnatec C3 za libovou cenu

Tak hoši som objednaný na montáž 14.10. Zatiaľ nejaké tie vybavovačky. Nakoniec som išiel do systému Tartarini. 

 

Len tak pomimo by som mal otázočku na miestného plyn majstra karla.lpg. Karle ty montuješ primárne systém BRC ako som si všimol že ? Montoval si už tento systém na ja motor s kódom CGGB ? Pýtam sa pretože som dnes písal ešte do firmy kde montujú BRC a keď som ich informoval o mojom motore a dožadoval sa cenovej ponuka došla mi odpoveď že na tento motor to nemontujú ale prečo už nenapísali. 

Keso a kde si to ides dat nakoniec robit?

Firma Legasauto v Pezinku.

Já s Tartarini nemám zkušenosti, takže nemohu posoudit, LOVATO je přímá odnož od Landi Renzo, prakticky je před pár lety koupili,takže i sovtverově je obdobná Landi, sice okleštěnější, ale funguje.... 

U nás je jedno jaký kod motoru auto má, pokud je to v tvém případě MPI, lze udělat úplně bez problémů, u nás dovozci udělali hodně zkoušek na zkušebnách a vše se doložilo i na MD, taky to byl veliký boj se státní správou, ale pak se to na základě dlouholetých jednání posunulo tam, že se nemusí každé auto řešit přes výzkumák jako u Vás na slovensku....

Rozdíly mezi BXW a CGGB jsou jen v softwaru a v legislativě - každej splňuje jinou emisní normu €uro "vinou" jinak nakonfigurovaný řídicí jednotky. Tudíž odmítání legalizace LPG přestavby novější verze "jednačtyřky" je jen byrokracie odpovědnejch zmrdouředníků...

Prostě mají na Slovensku "dobrého" úředníka na Ministerstvu dopravy, u nás to trvalo taky min. 10let než se to změnilo, moc dobře znám dobu, kdy se jezdilo s každým autem na zkušebnu na emise....

dával jsem obyč. Mogul 5w40, jak ho přestali dělat, přešel jsem na Mogul Extreme 5W40, pak už mi přišel drahý, tak jsem na asi dvě výměny vyzkoušel Gulf 5W40, ten už taky zkončil, alespoň u toho int.obchodu, teď jsem změnil int.obchod a vzal jsem do obou HTPéček Castrol Magnatec C3 za libovou cenu

Chlape tak zrovna magnatec bych nenalil ani do kanalu. Podivej se na oleje.cz na forum, jsou tam znalci. A to, co pisou o magnatecu.... hlavne je to c3 coz je na lpg motor naprd.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.