Přejít na obsah

Vibrace v záběru


bubi

Doporučené příspěvky

v topm pripade to moze byt najskor kola, ak mozes vymen s niekym sadu chod to prebehnut a uvidis.

Souhlasím s tebou,kola.Jestli se to vlní od určité rychlosti.Kolo může být i vyvážené ale muže házet v dezénu.Když si kolo zvedneš a rukou roztočíš,tak na 1 kole najdeš jak se dezén vlní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jirka 21:

zatím jsem s autem moc nenajezdil takže nevím, docela bych tomu vn.klobu věřil ale tak sázím na to, že mechanik to odhadl takhle,

je to o tom, že se to musí vyzkoušet. Ale neměl by ten homokineťák, pokud by tam byla vůle nějak cvakat třeba při rozjezdu a souč.zatáčení? Tohle mi dělal Favorit. A kdyby to teda byl ten vn.kloub, může se to nějak naráz rozsypat? Hernajs to auto má 9Ot km a 5 let a jezdila s tím přede mnou ženská!!!!!

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, chcem sa pripojiť problému, ktory mi nastal po prezutí zymných na letné(podotíkam každá sada ma vlastné disky a dokonca letné su 1 sezónu jazdené bez problémov). Pred prezutím boli vyvážené. Problém mi vzniká pri rýchlostiach v rozpetí rýchloti 120 - 140Km/h nad 140km/h sa to ukludní. Pazvuk je to hrozný a znie ako keby sa s auta stal jeden obrovský vybrátor, to vybráto plynulo odoznieva a zaznieva. Gumy mám Continental EcoContact3 165/70 R14. Má niekdo podobné skúsenosti. ďakujem. :help: :help: :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vážení, o víkendu jsem vyměnil komplet tlumiče včetně pružin za FRS, zítra jede Ibiza na výměnu silentbloků přední nápravy, stabilizátoru (stávající 18mm za 20mm), komlpet čepy na předku - i když bych možná čepy řízení nemusel měnit, tak je vyměníme taky. Dál se vymění oba přední náboje (auto má najeto 155 tkmN a jsou tam ještě původní), no a pak bude change pravého vnitřního homokineťáku. Večer dám vědět, jak to dopadlo, ale myslím, že bude hlavní problém právě v tom kloubu. Jak jsem psal výše, má roztrhlou manžetu, tak už bude vymletej od bordelu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes tedy proběhl servis s tím, že se nakonec čepy řízení neměnily, protože byly zcela v pořádku. Kloub se taky neměnil, jen se rozdělal, vyčistil vyměnila se manžeta a natlačila se nová vazelína. Celkově je to klidnější, i když mírné vibrace při zrychlování na 5. z nízkých otáček tam jsou, ale to je téměř normál - vždyť je to traktor.

Takže když to shrnu: přední ložiska, silentbloky, výměna stabilizátoru a tyček, čepy nápravy, to čištění kloubu, čištění brzd a geomterie...sakum prásk 3800 Kč (jen za práci, bez dílů).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
to Jirka 21:

zatím jsem s autem moc nenajezdil takže nevím, docela bych tomu vn.klobu věřil ale tak sázím na to, že mechanik to odhadl takhle,

je to o tom, že se to musí vyzkoušet. Ale neměl by ten homokineťák, pokud by tam byla vůle nějak cvakat třeba při rozjezdu a souč.zatáčení? Tohle mi dělal Favorit. A kdyby to teda byl ten vn.kloub, může se to nějak naráz rozsypat? Hernajs to auto má 9Ot km a 5 let a jezdila s tím přede mnou ženská!!!!!

Dík

Čau,

stejný problém - vibrace při tahu motoru, tak od 80 km/h. Co tedy nakonec pomohlo - silentbloky nebo homokineťák?

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud máte dobře vyvážená kola, tak příčinu hledejte v házivosti předních nábojů, potýkal jsem se s tímto problémem kvůli zvlnění new kotoučů vždy po najezdu 10-15 000km a mimochodem jedním z dalších projevů byly vibrace při tahu motoru při rychlosti jakou popisujete. Další projev bylo kmitání volantu (když ho pustíte) z leva doprava při rychlosti 20-40km/h na dobrém rovném povrchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud máte dobře vyvážená kola, tak příčinu hledejte v házivosti předních nábojů, potýkal jsem se s tímto problémem kvůli zvlnění new kotoučů vždy po najezdu 10-15 000km a mimochodem jedním z dalších projevů byly vibrace při tahu motoru při rychlosti jakou popisujete. Další projev bylo kmitání volantu (když ho pustíte) z leva doprava při rychlosti 20-40km/h na dobrém rovném povrchu.

Dík za info.

Jen se chci ještě zeptat jak jinak poznat zvlněné brzové kotouče. Kopou do pedálu nebo podobně? A při tom tahu motoru chvěje se celý auto nebo jen řízení?

Mně se chvěje celý auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano přesně tak, při vysoké rychlosti a náhlém brždění to vyloženě "bubnuje", kolem osmdesátky to kope do pedálu a při dojíždění do křižovatky a mírném brždění je cítit jak to v jednom místě brzdí víc a v jiném méně, jako by jsi uvolnil pedál, ale přitom ho máš pořád stejně sešláplý. To chvění se v těch vyšších rychlostech přenášelo na celé auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jen doplňuju poznatek okolo vibrací:

po výměně pružného uložení ramen se problém neodstranil. Dojel jsem teď z HR, a při táhlých stoupáních na pětku tam ty vibrace stále jsou. Bude to asi vnitřní kloub. Ještě s tím budu chvilku jezdit než se to ještě více zhorší. Nevíte kolik by mohla stát výměna toho vn.kloubu?.

Dík Tex

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Tex: S tím chvěním jsem měl také problémy - jak jsem psal výše. Nejdříve jsme zkoušeli jen vnitřní klouby natlačit vazelínou, protože jí tam moc nebylo, což pomohlo jen chvilkově, takže jsem od jednoho člena fóra sehnal obě poloosy za poměrně slušný peníz a zatím jsme vyměnili jen tu pravou a už to stačilo k tomu, aby vibrace ustaly. Předtím mi na pětku při zrychlování na dálnici naprosto šíleně vibrovala řadička, teď už to jsou jen takové lehké vibrace, které mi vůbec nevadí a jsou asi spojené s tím, že Ibiza už má dost najeto. A když mě náhodou začne zase nějaký kloub zlobit, mám doma ještě jednu náhradní poloosu, tak to jen vyměním a pojedu dál ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak se přidávám s problémem vibrací – pozoruju to nejvíc při záběru plynu na 4. a 5. rychlost – hlavně při nižších otáčkách od 2500. Celé auto vibruje jakoby do stran a je to cítit čím dál víc. Mám vyměněné oba přední náboje, spojku (měl jsem podezření na ni – protože už zabírala jen nýtama, ale ní to nejspíš nebylo), nové pneu (2x vyvažované), geometrie OK – a stejně to dělá čím dál víc... Mechanik co mi to prohlížel měl podezření taky na tu spojku, klouby co zkoušel říkal, že jsou OK, takže už vážně nevím... Sám tomu moc nerozumím, ale uložení stabilizační tyče to asi ovlivňovat nemůže? Je to tam rozpraskané...

post-2916-1250151835_thumb.jpg

Editováno: , autor: luckymann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca pred rokem mi bouchala predni naprava, tak menili stabilizacni tycky, ale na tohle me nikdo neupozornil :( Ale souvislost s vibracemi jak rikas to nejspis nema...

Mozna "blby" dotaz - ale proc zrovna pravy vnitrni kloub? Nerad bych ho koupil, vymenil, a zjistil, ze to neni tim, pak menil vnitrni levy, pak jeste vnejsi pravy a nakonec zjistil ze to dela treba venjsi levy nebo neco uplne jineho... :( Vzhledem k tomu, ze me ceka jeste par jinych investic, tak uz by me asi trefilo :feve:

Ten stabilizátor to nedělá ale jestli ti ještě nebouchá tak brzy začne až vypadne to prasklé pouzdro.S tou vibrací ti doporučuju zkusit vyměnit vnitřní kloub na pravé straně i když ti mechanik řekl že je v pořádku(špatně se to zjištuje).
Editováno: , autor: luckymann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jirka21:

můžeš mě prosímtě přiblížit konkrétně ten vnitřní kloub? Díval jsem se na náhr.díly a ten vnitřní kloub se tam vyskytuje v ceně cca 1000.- ale i 4900.-, tak nevím o co konkrétně jde. Jak píšu nahoře, mám taky s vibracema problémy. Co všechno se mění, kdyby to dělal ten vnitřní kloub?

Dík Tex

HTP 1.2 40kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6Q0498103 -kloub synchronní s manžetou kloubu ochrannou, montažními díly a mazacím tukem

cena podle etky = 4648Kč

Tak že ta dražší varianta.Kolem 1000Kč je jenom manžeta na kloub.Ale určitě se dá sehnat laciněji než přes Škodu.

Zdravím všechny s podobným problémem.

Díval jsem se na webu na ceny toho vnitřního kloubu a ceny se pohybují cca od 700,- Kč (za čínu) do 5000,- Kč ( za origo). Chtěl bych ho taky vyměnit, ale nemá někdo zkušenosti s tím čínským. Nevím jak je to s životností. Ještě mně napadla možnost výměny celé polosy, neboť by odpadlo lisování kloubu na hřídel a cena této poloosy je tak někde 1200 - 1600 za neorigo - čínu.

Kdo s tím má nějaké zkušenosti dejte vědět. Ještě prosím o radu, musí se při demontáži poloosy demontovat spodní čep ramene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak jsem opět zde... svěřil jsem auto známému, který pátral a zjistil, že příčina byla v levém vnějším kloubu (zkoušeli dávat poloosy i pneu z jiného auta) - prý byl vnitřek kloubu už "nafialovělý"... takže došlo na jeho výměnu! Když jsem vezl auto od něj, bylo to výrazně lepší, i když mírné vibrace tam ještě byly, ale prý na tom mají zásluhu gumy Bravuris2 (nové 04/2009).

Nicméně asi po týdnu se vibrace začaly projevovat znova, ne tak jak předtím, ale pořád je to hodně cítit - někdy i za studena, někdy po dělší jízdě. Problém vibrací při plném plynu je nejznatelnější kolem 70-100km/h - většinou na 4 a 5ku. Aktuálně po výměně zimních gum (Polaris2) se to nezlepšilo, takže začínám pochybovat o vlivu pneu na tyhle vibrace :(

Nenašel by se někdo zkušený z Brna, kdo by to se mnou mohl projet a dát mi k tomu svůj názor? :help: (už je povyměňované kdeco (ložiska, L vnější kloub, spojka, kotouče, desky, stabiliz.tyčky, oprava stabilizátoru...) a pořád problém přetrvavá - už z toho začíná rezonovat celá palubka, nehledě k tomu, že to není moc příjemné pro delší jízdy :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...