Přejít na obsah

Vibrace v záběru


bubi

Doporučené příspěvky

Mate pravdu vacsinou odchadza pravy homokinticky klb prejaavuje sa to tak aspon u mna v lavotocivej zakrute pri nerovnostiach mi nenormalne buchalo nieco v predu ukazalo sa ze to bol hom. klb a popri tom som mal zly aj cap ramena a tiez mi to nenormalne vybrovalo hlavne okolo 130 neskor uz aj 120 bolo to sice na astra ale to je v podstate rovnake

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

s těmito vibracemi jsem přišel do styku u Felicie jednoho známého. Přesně to samé. Po jednom netrefení závady se měnil vnitřní kloub na té delší polose a vibrace ustaly. Co se týče výrobků druhovýroba made in China, já sám bych se uskromnil a raději bych koupil značkový díl. Musím ale přiznat, že jsem kupoval origoš nové kotouče do zadu a jeden se mi velice brzy zvlnil. Můj styl jízdy ale není brzda - plyn. Dopisoval jsem si ze Škodovkou a výsledek? Za vše si mohu sám. Tak potom si vyber. China či originál China. Přeji Vám všem, aby Vás potkávaly jedině ty vibrace, které pochází z ložnice. :). Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nazdar,

Fabka, 1.9TDi, 2001, najeto 308tis, před cca 3 měsící vyměněnej vnitřní a vnější homokineťák na pravé straně (bohužel z Auto Kelly). Od té doby se projevuje a zhoršuje vibrování v zátahu kolem 2tis otáček.

Je to nejvíce znát na dvojku nebo čtverku. Mám podežření i na spojku nebo setrvák, protože si myslím, že je tam ještě pořád původní. Nebo by to mohly být klouby na druhý straně? Jak nejlíp to diagnostikovat?

Děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím.

Mám se svou Fabií (1.9 TDI, 74 kW, r.v. 2001, naj. 180 tis.) následující problém, při zrychlení cca mezi 80 a 100 km/h se mi rozvibruje předek auta do stran. Dělá to na 4. i 5. rychlostní stupeň (trojku už mi bylo líto tak hodně točit). Házení je cítit i na zadních sedačkách. Při plynulé jízdě ani při zpomalování nebo brždění nic, žádné vibrace, čím víc na to šlapu, tím víc to s tím mlátí, ale jen v rozsahu 80 až 100 km/h pomaleji ani rychleji taky nic. Mám pocit, že do kopce je to silnější (větší odlehčení přední nápravy?). Všimnul jsem si toho krátce po přehození letních kol (nové Bravuris 195/50 R15 na alu discích, v zimě jsem jezdil na 185/60 R14, plech). Možná to dělalo už před tím, ale v zimě jsem asi jezdil opatrněji a když pak bylo na jaře teplo, tak taky, abych si zbytečně ty zimní nesjížděl. Ještě před výměnou kol jsem měl lehký ťukanec na pravý bok, ale jen podřené plechy, nic vážného. Následovala výměna silentbloků + geometrie + převážení kol, výsledek žádný. Stočení brzdových kotoučů (jen pro jistotu, kola se předtím otáčela volně, žádné nepřibržďovalo). Přehození kol předzní za zadní, jestli není vadná pneumatika, opět nic. Všechny homokinetické klouby byly měněné v zimě, takže těma to snad nebude. Servis mi tvrdí že poloosy a ty jsou na TDI docela drahé, tak se chci před investicí zeptat, jestli by to mohlo být něčím jiným.

Pokud už tohle někdo někde řešil, tak se omlouvam, ale nenašel jsem.

Díky za rady a nározy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna dnes jsem četl toto " V minulosti bývalo kolo centrováno pomocí upevňovacích šroubů. Tento postup se dnes již nepoužívá, kolo je vycentrováno pomocí středového kroužku. Průměr centrovací díry CB (= center bore) je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilu používá jiný. V praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí mít stejný průměr CB. V důsledku špatného vycentrování kolo "hází" a auto vibruje (velmi častá chyba). Tyto vibrace se většinou projeví v rychlosti mezi 80 a 120 km/h. Aby výrobce zajistil možnosti použití jednoho typu disku na více značek vozů, používá systém výměnných středových kroužků. Disk je vyroben s velkou středovou dírou, do které se vloží přesný středový kroužek z plastu nebo duralu. Pak stačí mít jednu sadu disků, kterou pomocí sady kroužků můžeme namontovat na celou řadu vozů. Samozřejmě jen v případě, že tyto vozy mají stejnou rozteč, počet děr a odpovídající ET."

Je to ze stránky " http://dafmen1.mujblog.centrum.cz/clanky/Vse-o-discich-a-kolech-co-je-potreba-pri-nakupu-vedet-40674.aspx"

Nebude to zrovna tvůj problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám úplně ten samý problém, vibrace se začnou objevovat okolo 80km/h a jejich intenzita je tím větší čím víc stojím na plynu, jakmile uberu, přestane to .... Pří akceleraci do kopce je to ještě umocněné .... Kamarád mi radil, že to může být i tlumičema .... PORAĎTE PROSÍM NĚKDO ... pár diskusí jsem tu objevil, ale nikde to není řečené opravdu konkrétně ....

Mám Fabia Combi RV 2006 1,9TDI 120 000km .... ve 100 000 jsem dělal kompletně uložení ramen (kulový čepy, silentbloky, tyče stabilizátoru),

Dočetl jsem se, že by to mohlo být setrovákem a nebo spojkou. Nebo i dokonce homokinetickýma klobama, ale to si nemyslím, že by tyhle věci odešly takhle brzy.

Při volnoběhu a neutrálu auto vydává hodně slabej šustivej zvuk (netechnickej typ to nepostřehne), kterej zmizí při sešlápnutí spojky ... A při jízdě a řazení z 1 na 2 při pouštění spojky se ozve takový cvaknutí, ale jen někdy když si nedám pozor a pustím spojku moc rychle. Jinak je auto tiché a klidné, žádné rány, klepání, hučení, pneumatiky bez známek špatnýho sjíždění atd.

Poraďte prosím někdo, jezdím opravdu hodně, dost často po německu atp. ... 5000km měsíčně není vyjímka ... Proto to potřebuju opravdu rychle vyřešit, nechci se nechat odtahovat někde na dálnici, když by to náhodou kleklo ...

Jinak auto jezdí jak víno, jezdím na VERVA DIESEL od Benziny nebo německej ARAL Ultimate Diesel, na dálnici věčně 160 na tempomatu za 5,5/100km.

Motorovej olej MOGUL Extreme 5W30 každých 15 000km, filtry atp.

Na autě si dělám všechno sám za pomoci dílenský přiručky a otce, abych i věděl co mám v jakým stavu.

Předem díky za info, nebo, odkaz kde se dozvím co s tím

Zdraví Zdendour

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém s vibracemi je vyřešen ... Nebyly to tlumiče, naštěstí ani setrvačník nebo lamela...

Nakonec to byl vnitřní homokinetický kloub na levé poloose .... Objeven za pět minut dvanáct, nejen, že v otáčení bylá veliká vůle, ale poloosa vaklala i v ose rotace ...

Když jsme měli ten kloub rozdělaný, nestačil jsem se divit, pojistný kroužky zničený, jehličky ložisek dvou ze tří tří vodících koleček na prach rozemletý ....

Nechci ani pomyslet, že jsem s tím i párkrát jel dálnici okolo 150km/h ....

Všem doporučuju kontrolu .... Můžou to být třeba vadný díly bo tak něco, pač já mám 120 000km, ostaní klouby v pořádku jen tenhle jeden totalně kaput.

Ale hned večer jsem byl auto projet, vibrace jsou pryč ....

Zdendour

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Hezké odpoledne všem,

problém s vibracemi jsem měl také - při zrychlování silné vibrace do volantu - vyřešeno, výměna silentbloků.

Ale mám dotaz - stále se mi do volantu přenášejí lehké vibrace při normální jízdě, nezáleží na tom, jestli brzím nebo zrychluji. Tak se chci zeptat zda je to normální nebo jestli mám pokračovat v opravách:), protože v jiných vozidlech s dieslem volant vubec nevibruje.

A ještě jeden dotaz a prosba - trošku jsem laboroval s nastavením posilovače. Posilovač šel opravdu ztuha a pokud auto stálo, tak jsem za volant musel hodně zabrat, prkaticky jako bych byl bez posilovače. Píchnul jsem tedy auto na VAG a upravil hodnotu posílení - teď to funguje relativně dobře, ale příjde mi to až trochu přeposilované. Poslal by mi někdo prosím jaká hodnota posílení je továrně nastavena?

Mám F1 1.9 TDI Combi 2006.

Děkuji za info a pomoc

S pozdravem Pavel!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím.

Mám fabii 1 . 1.4tdi 59kw combi od února 2012 najeto 70tkm.Do dneška jsem najel 10tkm.

Auto se mi ted vrátilo z chorvatska , před cestou při jízdě do kopce 80-120km/h auto občas začalo vibrovat, v záběru.Po tehle cestě už to vibruje dost.Je to nepříjenmné.

Když jsem měl zimáky v březnu,tak jsem otočil doleva na parkovišti a v pravo trochu loupalo v kinetáku.

Přezul jsem na letáky a loupání přestalo :kol-32:

Ale vibrace dále přetrvávají ,po cestě do chorvatska se to zhoršilo.

Takže mám 16 liťáky z FII. 205/45 ,koupil jsem nové pneu barum bravuris2 ,převáženo.

Vibrace jsou stále.Hází sebou celý předek, do volantu to nejde.

Hledal jsem ve foru ale je tu tolik rad že vůbec nevím kde začít,

proto hledám někoho z ústí nad labem a okolí kdo by mi s tím poradil.

Popřípadě beru jakoukoliv pomoc i radu.

Auto bylo tuklé na pravou stranu jak moc to nevím.

Na Stk vám překontrolují silentbloky?

Díky Všem za ochotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotáhni šrouby na kolech, na geometrii jsi byl? Když sundáš kolo, tak dotáhni šrouby na čepu. Na STK myslím, že kontrolují i silentbloky, to si nejsem jistý, pokud ano, upozorní tě na to, ale není to až tak vážná věc. Zaměřují se na brzdy, emise, vzorky, atd.. Jestli máš vymlácený silentbloky nech je vyměnit..není to sice nejlevnější a bohužel se ti za chvíli zase vymlátí na našich silnicích, ale budeš mít lepší pocit.

Nebo jeď na nějáký velký parkoviště, vypni hudbu, otevři okna, projížděj se a poslouchej jestli to nedělá nejáký zvuky.

Další možnost jeď do autoservisu a obětuj 2 3 stovky na kontrolu podvozku..auto ti zvednou a omrknou. Jenže dnes je to takový, že nevíš jestli máš věřit, protože jde o kšefty :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím

Tak mám ten samý problemek vyjedu nad 100km/h a volant mi chce vyskočit z ruky do 80tky ani Ťuk nad 120se to ztrácí ale třepe se a víbruje celé auto, mám to 2roky siletbloky nové kuláky taky a po dnešku díky radám skušenějších!!! kolegů (sem taky mechoš) vyměněné oba vitřní klouby a mimo to že sem zbabraný od vazelíny jak prase tak jsou 3000kč sou v ři..i a třepe se dál takže skuste radit prosím.

ps: když to zvednu startnu a hodím za jedna tak př kola kopou tak 10mm podotýkám že kola tam jsou asi 3tí sady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl na technické před týdnem a pravý homo 2x bouchnul , podezření se potvrdilo.

Technik řekl, že dokonce originál na ramenech silenbloky velké jsou ok ,což jsem si pod auto lehl doma a zjistil ,že z druhé strany na pravém je trhlina.Takže určitě jsou v trapu....

1,5měsíce jse to ještě zhoršovalo po návratu z dovolené,od té to blblo.Najel jsem 1300km od té doby.Už to hází při menších rychlostech, v práci mi to blbě s časem vyházelo ,tak jsem koupil celou pravou poloosu novou až ted. ,nebudu měnit vnitřní a vnější zvlášť homo.

Včera jsem to vyměnil, a pravá poloosa byla uplně k.o. ,u vnitřního homo na tom krycím plechu byly boule!!Taky vnější měl vůle ,hrůza ,když jsem zatahal tak sem jí natahoval jak gumu:-) Vedle té nové byla poloosa asi o 15cm delší:-(

vizuelně čepy vypadali ok, ale zdálo se mi že při utahování spodního čepu k ramenu ,mělo rameno vůli.

Takže si myslím že těmí vibracemi asi odešli čepy a i ty silenbloky protože po výměně poloosy problém stejně přetrvává ,je to 30% lepší ,vibrace jsou menší...

Potřebuji poradit jestli mám vyměnit i levou poloosu ...,auto má najeto 74tkm ,pravděpodobně předchozí majtel to tuknul na předek!

Je možné aby takhle odešli poloosy(a) tak brzo?

Popřípadě když vyměnim čepy a silentbloky myslíte že to pomůže ,když né mám vyměnit i tu levou poloosu , nebo nemůže to dělat i spojka ,nebo diferencial ,to se mi moc nezdá.

Děkuji Všem za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co řízení? Vůle na čepech, spojovačkách nebo přímo na hřebenu. Na heveru se to příliš nepozná. V rejdu při přejetí nerovnosti neklepne?

Třepe se jen při akceleraci? Když vyřadíš ustane to?

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, tohle jsem měl teď taky. Jedu si k babce po dálnici a auto neprosto v pohodě (měnil jsem klasika pružiny za sportovní pružiny), dojedu k babce, sundám kola, stříkal jsem je folii, nasadím je na auto, vyrazím směr Praha .. dokud jsem nenajel na dálnici, tak jsem nic nepoznal .. ale jak jsem dal 90 kmh a víc, tak se volant třásl, jak kdyby mi chtěl vyskočit, víc než 120 kmh nejsem nezkoušel, páč to byl jen horší .. tak jsem druhý den jel zas do servisu (mimo jiné jsem měl špatně udělanou geo) a převážil mi kola, který byly totálně rozhozený :) takže doporučuji převážit kola :) tohle i tomu odpovídá .. čím vyšší jedeš rychlostí, tím horší to je, do 80 kmh to není téměř poznat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 10 měsíců později...

Pří přidání plynu se mi začne vibrovat auto , čim víc přidám  tím víc  vibruje. Vibrace se objevuje nad 65km/h když pustím nohu z plynu hned vibrace přestanou i když třeba jedu přes 100km/h.Děla to jak na zimních pneu tak i na letních.Nevím čim to může  být  děkuji za rady.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde.F1rs 2003 najeto 117000km.Při plném zátahu do velkého kopce se celé auto rozvibruje-musím ubrat a přestane to. Dělá to na 4-5 i 6 rychlost. Zároveň i při nepatrném přidání auto lehce táhne doleva. Při ubrání nebo brzdění jede rovně. Mám podezření na vnitřní kloub vlevo. Může mi někdo znalý mojí domněnku potvrdit, nebo vyvrátit? Zatím je vyměněno-sylenblok předního ramene zadní na obou stranách-zesílený, přední tlumiče oba, misky uložení nahoře obě. STK na plotnách -OK. Zimní i letní kola -stejné. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...