Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, do půl roku mě nemine výměna auta. Rád bych si nechal poradit. Měsíčně najezdím okolo 1000km, jezdím sám, maximálně ve 2. Jde mi o co nejnižší spotřebu při co největší spolehlivosti. Byl jsem téměř rozhodnut, že vezmu Fabii I RS, ale pak jsem slyšel, že motor PD, není moc povedený a že se hodně sere. Jeden vstřik stojí 10,5. Je to jen pravda, nebo se toho bát nemusím...? Doporučte nějakého nafťáčka v ceně 130-160 rok 03 a novější. O výkon mi až zas tolik nejde (Hlavně spotřeba :-) ).Ani to nemusí být škodovka a ani to nemusí být malé auto jako fabia. Díky.

Upraveno od kren

pokud vyžaduješ spolehlivost za rozumnou cenu, tak si s nájezdem 12tkm za rok nekupuj naftové auto. to auto bude akorát trpět. nafťák, aby se vyplatil, musí jezdit a ne stát.

spočítej si zvlášť pro benzín a naftu pořizovací cenu, oleje/filtry apod., spotřebu vs. tvůj nájezd a dojdeš určitě k tomu, že nafta tak výhodná není. pokud navíc budeš jezdit krátké trasy, tak tím hůř pro naftu.

pokud budeš dále trvat na nafťě, tak se musíš rozhodnout jaké auto vlastně chceš. malé-velké, hb-sedan-kombi. to, že by se pd-čka nějak srali, je trochu nadsazené. když nebudeš jezdit na trafoolej, vypínat motor hned po čočce, měnit správný olej po 15tkm, tak jezdit bude (samozřejmě i vyjímky se najdou, ale to i u ostatních motorů).

vstřiky se dají sehnat od 4t. (jako výhodu zase ber, že nemáš vstřikovací čerpadlo).

jinak, co se týče fábie, tak v podstatě všechny naftové motory jsou ok (spolehlivost, výdrž). jak sdi, tak tdi. jak 1.4 (trochu traktůrek, ale dá se přežít), tak 1.9. osobně bych koukal asi na 1.9tdi 74kW s kódem motoru ATD - nemá dvouhmotový setrvák, jede pěkně a spotřeba 5/100 (i méně) není problém.

  • Autor

Benzín už prostě nechci a rozdíl už za rok je myslím víc než obrovský (přes 50 000kč) a takový cenový rozdíl mezi naftou a benzinem není). Chtěl bych HB nebo sedan. Teď i koukám že solidně vypadají Focusi 1,6tdci 66kw. za 150 se dá sehnat rok 06 najeto do 100 000km. Jsou to dobrá auta?

pokud se chceš ptát na fóru škodovky na fordy, tak asi nedostaneš nejobjektivnější informace.

kolega z práce má 1.8tdci 74kW z 2002 myslím a co ti mám říct? jezdí to. poptej se spíš na nějakým ford fóru, tam dostaneš pozitivní informace.

jinak si kup fábku v sdi. tam toho na rozbití moc není a netrpí to dalšíma poruchama ze složitejších konstrukcí.

  • Autor

OK, díky, ale víš jak? Každej chválí jen svoji značku :-D Jinak s tim SDI to zní dobře, akorát že to nejede no....

krene-nezlob se, ale mě trochu připadá,že nevíš co chceš.O výkon ti až tak nejde,ale uvažuješ nad fabii RS a o SDI

které má minimalní náklady řekneš,že nejede.Souhlasím s boobikem,poohlídni se po fabii 1,4 TDI(asi kvůli nákladům

na provoz)a pro mě je ještě lepší volba 1,9TDI ATD.Mám ji asi 20měsíců a jsem s ní max. spokojen.Když jsem ji kupoval

měla najeto 114000km(km ověřeny),v současnosti mám 144000 a na motoru zatím absolutně žádný problém.Pokud se něco podělá,nedá se nic

dělat,řešení se vždycky nějaké najde.S lepším motorem jsem zatím nejezdil.

  • Autor

Je to asi tak, že teď mám 57kW a celkem mi to stačí, ale prodávám motorku, takže pokud by to byla Fabie RS, mohl bych se alespoň pořádně projet...

  • Autor

pokud se chceš ptát na fóru škodovky na fordy, tak asi nedostaneš nejobjektivnější informace.

kolega z práce má 1.8tdci 74kW z 2002 myslím a co ti mám říct? jezdí to. poptej se spíš na nějakým ford fóru, tam dostaneš pozitivní informace.

jinak si kup fábku v sdi. tam toho na rozbití moc není a netrpí to dalšíma poruchama ze složitejších konstrukcí.

zvládla by ta SDI jezdit na olej.? Kdyby se tam udělalo předehřívání a starty na naftu...

Já jsem jezdil na olej jen se starýma motorama - Transit 2,5 D 51kW a Escort 1,8 TD 66kW, nyní máme v rodině FI 1,9 TDi a do tý si to už nedovolím.

U SDi bych se asi nebál, s předehřevem určitě ne. Mimochodem byl jsem s provozem na ŘO velmi spokojenej.

  • Autor

Fajn, díky.

Vrátím se k prvotnímu dotazu spolehlivosti PD, není snad prověřenější motor.. krom téměř nezničitelného SDI (ale na to jsi se prvně neptal), pokud se k PD chováš slušně, jak už psal boobika, jen bych se opakoval, tak vydrží opravdu dost!! I když s tím nájezdem co jsi psal, ale pokud už benzín nechceš..... Chápu, PD když chceš spotřeba slušná, když potřebuješ "akcelerace" dostačující. ;)

Teď jsem Fábčou objel evropu a za těch 14dní si nemůžu na motor stěžovat. ;) No každopádně jsem zvědavej pro co se rozhodneš..

  • Autor

Moc díky za další názor !! :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.