Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj borci,

mám problém s ventilátorem. Na nohy spolujezdce mi fouká pouze studený vzduch i když všude jinde teplý. V létě je to příjemné, ale s blížící se zimou je třeba s tím něco udělat. Mám Fabii Combi 1,4 16v 55 kW, 2005, 197.000 km.

Asi tam bude zaseklá nějaká klapka, která pouští teplý vzduch. Kde ji mám hledat? Popřípadě co jiného by to mohlo být?

Díky

Treba sa pozrieť, či nie je uvoľnený ,alebo vypadnutý zacvakávací kryt peľového filtra, odtiaľ potom fúka studený vzduch.

to by nemělo být možné - v topení je všude stejný vzduch - je tam pouze jedna klapka. Skoro bych řekl, že tam nemáš filtr (a taky jeho víko) a normálně ti tam táhne vzduch rovnou z venku

  • Autor

to by nemělo být možné - v topení je všude stejný vzduch - je tam pouze jedna klapka. Skoro bych řekl, že tam nemáš filtr (a taky jeho víko) a normálně ti tam táhne vzduch rovnou z venku

Tak jsem dal na tvoji radu.... a mrknul na filtr. Je tam, ale bez těch pacek - viz foto. Mimochodem tak zaprášený, že to svět neviděl. Zkoušel jsem to přimáčknout rukou v místě kde mají být ty packy a už to fouká podstatně méně.

Takže teď musím sehnat ty packy. Díval jsem se na net, ale rámečky prodávají bez nich. Nezná náhodou někdo link kde bych ty packy (kromě vrakoviště) mohl sehnat?

Díky

post-65931-0-17725700-1316631195_thumb.j

kromě těch "pacek" ti tam chybí celý kryt - kus plastu ohnutý do tvaru písmene L.

  • Autor

kromě těch "pacek" ti tam chybí celý kryt - kus plastu ohnutý do tvaru písmene L.

Ach jo, takže vrakáč mě nemine... Ty packy si možná udělám z plechu, jestli se mi bude chtít :) Ale asi se spíše stavím na vrakáč i pro ten plast. Mě se to hned nezdálo, že by to nebylo zakrytovaný...

Ten plast vypadá asi nějak jako jsem naznačil na přiložené fotce? Já už ho tam neměl od koupi, takže proto ta v podstatě hloupá otázka.

post-65931-0-38052600-1316719088_thumb.j

Upraveno od *saimon*

  • 2 měsíce později...

Měl bych dotaz, /když je tu něco o ventilaci/: Fabie I. - pokud auto stojí ve veřejné garáži a jsou okna uzavřená - dostane se někudy vzduch dovnitř a naopak nebo je vůz takřka hermeticky uzavřen? Děkuji.

Vzduch do auta sa predsa dostáva cez kúrenie auta, tam, je všetko otvorené, cez peľový filter až dovnútra.

nevím jak je to u normálního topení, ale u klimy se při zařazení zpátečky (v této poloze zamykám převodovku) uzavírá i klapka přívodu vzduchu.

Hm, tak už asi vím proč mi začala být před třemi lety zima na nohy. Jsem si říkal tenkrát po výměně fitru, že je i strašně slyšet větrák. Tak už asi vím, kde je problém, jen co budu mít čas se na to kouknu, co mi tam vlastně chybí...

Auto není nikdy úplně hermetické. Přívod vzduchu se dělá obvykle těsně pod dolní hranou čelního skla nebo na kapotě těsně u ní, kde je aerodynamikou při jízdě vytvářen mírný přetlak vzduchu - tím je zajištěno větrání i při vypnutých aktivních prvcích = ventilátoru. Vzduch se vede přes filtry a ohřev/chlazení do rozdělovače, kde se pomocí klapek a clon dělí na jednotlivé proudy, vedené do výdechů = pod čelní sklo, na palubní desku, k nohám pasažérů atd. Pokud jsou uzavřené všecky další otvory, má každé auto v zadní části průduchy buď do dutin skeletu, nebo podél zadních či lichých záďových dveří - tamtudy se vzduch při jízdě doslova odsává přes konstrukčně příhodnou spáru v karosérii ven. Starší auta na to měla speciálně tvarované mřížky - vzpomeňte si co měly na zadních sloupcích škodivky 100 a 105/120. Těmito průduchy odchází vzduch z interiéru i když auto stojí a je puštěný aktivní ventilační systém - s jedinou výjimkou, a tou je v případě koncernových aut s aktivní klimatizací (a je jedno jestli polo- nebo plnoautomatickou) zařazení zpátečky nebo moment zmáčknutí tlačítka "Vnitřní cirkulace" na palubní desce. Pak se uzavřou klapky a klima nasává vzduch u nohou spolujezdce. Důvodem je ochrana vnitřku před výfukovými plyny - ať už vlastními při couvání, nebo cizími třeba při jízdě v hooodně pomalé koloně. Bohužel, v tomto režimu se začnou brzy mlžit okna zevnitř, protože cestujícími vydechnutou vlhkost nic neodvádí ven z interiéru a klima pomáhá poměrně málo - musí se v takovém případě nastavit na chlazení, aby se vlhkost odstraňovala...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.