Publikováno Říjen 8, 201113 r Potreboval bych poradit. Po vymene oleje a vzduchoveho filtru pozoruju na aute pri seslapnuti plynu na podlahu nebo uz i do posledni tretiny vyrazny hluk a trochu vibrace. Pri pedalu v pulce je vse v poradku, auto tahne vyborne. Olej davam porad stejny. Cim by to mohlo byt? Diky
Říjen 8, 201113 r Každý motor při plně otevřené klapě v sání "vyrábí" určitý hlukový projev. Je možné, žes novou vložku nenasadil úplně přesně nebo jsi ji nedotáhnul přesně na místo - případně že jsi nenasadil air-box úplně přesně jako byl předtím, takže část sacího hluku "projde ven". Chtělo by to překontrolovat - sundat a znovu nasadit. Tohle platí pro případ, že hluk pochází od sání - je možné že se na tom podílí i jiný typ vložky. Pokud by hluk pocházel odjinud, musí se nejdřív najít jeho zdroj - je možné, že naopak výměna utlumila nějaký jiný zvuk, který předtím ten popisovaný maskoval atp. Chce to kompletně projít všechny eventuality, co kde může vyvolávat hluk - navíc nevíme jaký, jestli je to hučení, vrčení, skřípání nebo co. Může to být výfuk (vlnovec, sběrné potrubí, těsnění mezi hlavou a sběračem atd), může to být jiný zdroj. Možností je moc a bez přesnějšího určení ODKUD je ten zvuk se nedá příčina blíž vyvěštit.
Říjen 8, 201113 r 1.2 HTP jak už máš na zádi vozu označeno (H hovno T to P pojede) co od toho čekáš že tě to při sešlápnutým plynu na podlahu zatlačí do sedačky? Ale musíš počítat sevším co už tady o tomhle motoru je napsáno.Vzhledem k tomu že to už má nějakej ten km z sebou tak se podívej na svíčky možná dej nový, pokud se to nezlepší změň jinou pumpu a ber třeba na benzině.Pokud bude problém přetrvávat dej to na diagnostiku a nebylo by na škodu nechat změřit tlaky ve válcích.příčin může bejt mnoho musíš začít tím nejzákladnějším- svíčky, palivo,diagnostika pak začít složitější a nákladnější věci.
Říjen 8, 201113 r Proč by HTP nemohlo zatlačit do sedačky? Mám 51 kW verzi a na 1, 2 i trojku to zatlačí (při cihle na pedálu) do sedačky úpe fpohodě...
Říjen 8, 201113 r Myslím že původní dotaz není na absenci pocitu zatlačení do sicu při brutálním dupnutí na plyn - ale o tom, jestli je nebo není při takovém "manévru" oprávněné, aby haťapka vydávala podle mínění majitele "nadměrný" hluk. Ono z pozice řidiče 130HP "sazometu" se to na "haťapku" snadno kouká svrchu... I když Acekovy rady ohledně zapalování můžou mít pravdivý základ - pokud se změní zapalovací podmínky z viny závady svíček nebo vn kabeláže nebo (klidně i obojí najednou) klesne v některém válci komprese vinou závady ventilů, nemůže ŘJ při maximálním otevření klapy dosáhnout stejnoměrného předstihu ve všech válcích a už sám o sobě nepříliš pravidelný chod trojhrnku se ještě víc rozhází - což zase může vést k vyššímu hluku i vibracím. Ale jak jsem napsal ve své první odpovědi - je potřeba udělat důkladnou kontrolu - ten hluk může vydávat klidně i nějaké "načnuté" ložisko, o kterém není při nižších otáčkách zatím vědět...
Říjen 8, 201113 r Autor Tak jsem se dostal k autu, sundal airbox a bylo vse jasne. Technik spatne nasadil kryt a byla tam skvira. Po spravnem slozeni vse funguje k me spokojenosti. Najezdil sem s tim par set km, muze to mit nejaky vliv na motor z dlouhodobeho hlediska? Diky za rady, bohuzel jsem se k demontazi krytu dostal az pote, co jsem rozjel toto tema....
Říjen 9, 201113 r Nemělo by to znamenat nic, příležitostně nechej preventivně projet VAGem paměť závad, možná mohl ten falešný vzduch procházející škvírou kolem krytu ovlivnit čidla snímající vlastnosti nasávaného vzduchu a tím i změnit vyhodnocení množství nasátého vzduchu řídicí jednotkou - takže BY SE MOHLA objevit závada "Příliš bohatá směs" nebo naopak "Příliš chudá směs", možná "Závada čidla xy vstupního vzduchu" a podobně - nic vážnějšího bych neočekával. K žádnému technickému poškození motoru by tou škvírou dojít nemělo - ty možné závady v registru (pokud se vůbec objeví) jen indikují MOŽNÉ DOČASNÉ ovlivnění funkce řízení motoru - ne mechanické závady. Pokud ale na palubce nesvítí žádné výstražné kontrolky, nemusíš mít žádné další starosti - vlastní mechanickou závadu už sis opravil.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.