Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny, pár dní zpátky se mi objevila sporadická chyba motoru. Na diagnostice se ukázala chyba OBD P0342 Camshaft Position Sensor Circuit Low Input.

Dle google jde o chybu snímače polohy váčkové hřídele. Chci si to jen potvrdit, než objednám nový snímač. Mělo by se jednat o tentle typ: http://www.cc-autodily.cz/snimac-otac-vack-hrid?brand=SKODA&model=FABIA je to opravdu ono, nebo je to nějaký jiný snímač? Kdyžtak hodte odkaz co mám přesně koupit. Jinak to má za následek to, že se mi občas přepíná LPG na benzín, během jízdy, když pustím nohu z pedálu plynu. Díky za rady

  • Autor

Díky, mám objednáno. Výměna probíhá jak? Jen odpojím konektor, povolím imbus, který ho drží, vytáhnu snímač a dám nový?Nemusí se nic jiného dělat?

přesně tak jednou jsem udělal tu pitomost a dal to do autorizaku :-) auto tam stalo pul dne než provedli praci na deset minut a stalo to něco kolem dvou litru :-(

  • Autor

No to je teda pěkná cena za povolení jednoho šroubu :-) Doufám, že to vyřeší můj problém, počítám tak v úterý by mi mohl přijít nový snímač a hned ho prohodím :-) Zatím díky všem

  • Autor

Ještě jeden dotaz bych na vás měl. Včera mi auto začlo dost škubat, po chvilce to přestalo, ale nebylo to nic příjemného. Navíc je dost cítit nespálený benzín z výfuku. Tohle všechno by měl dělat tenhle vadný snímač. Já se jen ptám, dá se s tím ještě jezdit, aniž bych tím pokurvil něco jiného? Počítám ještě 2 dny, cca. 200km, než mi příjde nový snímač. Zase kdybych měl třeba zničit katalyzátor, tak radši připlatím a koupím ten snímač hned a vyměním ho hned. Díky

To ti asi nikdo nerekne jestli to neco udela nebo ne. Ale ta moznost poskozeni tady samosebou je, i tim ze ten nespaleny benzin muze vyhoret ci trosku bouchnout az ve vyfuku a to by se katalizatoru asi moc nelibilo. Proste se budes muset "modlit" aby to ty dva dny vydrzelo a nic se neposkodilowink.png

  • Autor

Díky, zkusím zítra zajet přímo do škodovky a zjistit cenu, pokud tam nebude moc velký rozdíl, tak ho rovnou vemu, ale jestli bude stát 2x tolik, tak to hold budu muset nějak vydržet :-)

  • Autor

Tak jsem to už dneska vyměnil, ve škodovce za to chtěli 795kč. Za kousek plastu je to docela dost :-) Rovnou jsem to vyměnil, nastartovat šlo v pohodě, uvidím jaké budou projevy během jízdy. Ráno se starým snímačem jsem měl docela problémy to nastartovat, celé se to třepalo, během jízdy zase škubalo. Tak snad po výměně bude už klid :-)

  • 12 let později...

zdravím,

jak to dopadlo? s tím snímačem?

Táta má 40KW HTP , 127 tisic , je jeden jediný majitel. Od počátku co to auto má, tak už má asi šestou baterku. Přitom rádio, které je  zapojované kdysi v Drupolu před předáním vozu, skoro ani nepoužívá a panel jsem pro jistotu vyndal protože má poměrně často vybitou baterku, i v létě. Pak jsme zjistili že občas nedovře pátý dveře(sedan) a svítí mu tam světýlko. ale baterky mu tam stejně moc nedrží. Mě v rapidu točí furt originál.

Já jel do Pardubic na letiště 65km v kuse . Na 5 minut jsem to chcípnul, pak nastartoval(ale dosti váhavě to naskakovalo) a pak jel domů a cca 30 km to při akceleraci z křižovatek a obcí nepatrně pocukávalo a nechtělo jít přes 3,500 otáček. Pak najednou klid. klidná jízda, motor chod jak švícary, kterej se zase nechal krásně vytáčet nad 4 tisíce.

Kolega mě dneska načetl chyby viz obrázek.

Jinak na autě se dělala oprava hlavy kvůli zakarbonovaným ventilům, ještě daleko dřív cívky u válců, myslím že jedna. Nevím, jestli se dělaly rozvody ale myslím, že ne. Jinak ten motůrek jezdí krásně i když je to haťapka.

Tak asi první co můžu udělat, je kontrola  kabeláže od čidla vačky někde pod baterku, že tam bývá problém...a dál, čidlo?

 

Táta teď píše, že rozvody se nedělaly....tak nevím.

Mě by stačila jen odpověď zakladatele tohoto vlákna, jestli čidlo pomohlo či ne.

 

signal-2024-10-19-183826_002.jpeg

Ten snimač stojí 600 Kc a výměna je otázkou sundání krytu motoru a povolení jednoho sroubku, takže bych to asi neřešil.

 

Jestli chceš mít jistotu můžeš:

- Zkontrolovat načtenéhodnoty

- Změřit napětí na svorkovnici snímače mezi piny 1 a 3. Má být 4.5 V

- Proměřit kabelový svazek

ok. díky, udělám tak

ok. díky, udělám tak akorát ten snímač je nahoře volně přístupný. Tak žádný kryt tam není

  • 5 týdnů později...

Auto dal otec do učiliště,  kde vyměnili čidlo. Zatim je klid

  • 2 týdny později...

tak klid se nekoná, stejně to zas cukalo a  žhne kontrolka. Tak to táta dal do učiliště, měli to tam x dní, prý prolezli všechno vč. kabeláže a nic nezjistili....tak nevim. 

  • 2 týdny později...

Závady v paměti jsou stejné? Jinak zbývá pouze ŘJ, ale chtělo by to mít jistotu, aby se neměnila zbytečně, takže ideálně najít někoho kdo dělá paralelní diagnostiku. Záleží ovšem jak moc sporadicky se závada vyskytuje.

  • 2 měsíce později...

ahoj, tak auto už bylo ve třech servisech, nadějně vypadala výměna benzinového filtru. A táta vždycky s nadšením jel domu a ono to zase občas udělá a opět se rozžhne kontrolka motoru. Já říkám že je to elektrická závada ale nemám na to nervy a hlavně na to nemám chuť, čas a asi i vhodný měření. Jinak poslední oprávář pravil že je to katalyzátor. A já říkám  a to je za dardu a tím to nebude. Když auto jede dobře. Zastavím, vypnu motor, pak nastartuju a je to tam.  takže to bude někde kdo ví kde

tak vyměněn děravý katalyzátor......závada přetrvává

  • 2 týdny později...

Update: závada zdá se býti odstraněna ! ! ! ! !

Původní asi vadné čidlo vačkového hřídele bylo vyměněno v učňovském servisu COP Nymburk za druhovýrobu a mezitím byly další pokusy jinde, i ten katalyzátor se dělal za draho, skoro zbytečně, prasklina se dala tigem zavařit.

Nakonec brácha koupil originál čidlo vačkového hřídele a problém zmizel, kontrolka motoru také zhasnula. Na fotce je drek. Namontováno čidlo s logem VW

Pokud někdo bude mít zájem, čidlo na který to jezdí  vyfotim ale teď jsem marod a nikam nechodim

Promiňte za to výrazivo 

IMG_20250311_152126.jpg

IMG_20250311_152142.jpg

Upraveno od elvis78

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.