Přejít na obsah

1.8 TSI přeskočený rozvodový řetěz


reprom

Doporučené příspěvky

Ještě jsem hledal, a narazil na Škoda TPI 2024485/7, který řeší to samý, vadný napínák při studeném startu a jeho výměna za zesílené K provedení. To TPI 2025206_7 je VW, takže i Škoda k tomu má pokyny ...

 

Tady se řešilo už také, i na britskoda maj hezkej seznam skokanů ... http://www.briskoda.net/forums/topic/266114-18tsi-and-20tsi-engine-failures/

 

Tak to budem muset s výměnou nějak pořešit.

Škoda Technická produktová informace 2024485_7.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Také se podělím o svou zkušenost, třeba někomu pomůže. Mám motor BZB, r.v. 2008, najeto cca 115.000.

Začaly se ozývat zvuky z motoru jako u dieselu, nejvíce patrné to bylo při volnoběhu, resp. nízkých otáčkách. Pročetl jsem diskuze a objednal se v servisu na výměnu napínáku potažmo rozvodů. Řetěz vytahaný prý o 3 cm, napínak špatný, stlačitelný rukou...v podstatě mi v servisu potvrdili, že přeskočení řetězu bylo otázkou chvíle. Rachtavý zvuk ale stále nezmizel. Pak to šikovní kluci našli, byl to řetězem zhoblovaný kryt rozvodů, viz foto.kryt.jpg

kryt-detail.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

taky přidám svůj kousek do skládačky, po důkladném pročtení tohohle fóra jsem dneska byl v místním autorizáku zkontrolovat řetěz, mám SII motor BZB r.v. 2009 ... co mi tak borec říkal, tak normálně se řetaz mění pokud je napínák na 4. nebo 5. zubu, já byl prý už někde za, takže přeskočení hrozilo pomalu každou chvíli ...  no a jak mi jen tak mezi řečí zmínil, kolik do toho musel narvat borec, kterého tam měli pár týdnu zpět, měl ten samý motor a řetěz mu skočil, tak jsem děkoval všem svatým, že jsem objevil tohle fórum, tohle téma a že jsem to radši jel nechat omrknout :)

Editováno: , autor: Czeczo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to mám vyměněno, ale dneska jsem přišel na nemilou věc ... byl jsem se dnes poprvé od výměny projet na delší vzdálenost a zahrnovalo to cestu po dálnici (předtím jsem to v podstatě akorát odvezl po městě 50-60kou do garáže) ... a při nájezdu na dálnici, kdy jsem vlastně poprvé od výměny chtěl jet rychleji, tak jsem zjistil, že to auto prostě nechce jet a je totálně zdechlé, setkal se někdy někdo s něčím podobným po výměně řetězu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

všichni tu víme, jak je to s rozvody u TSI. Mám dotaz. Teď jak jsou mrazy, cca -8...-20 °C, tak při studeném startu trochu zarachotí rozvody. Někdy méně, někdy více, někdy vůbec. Zarachocení trvá cca 0.5 sekundy (možná spíš ráz, který se ihned ztratí s otáčkami motoru). Dnes při -20 to bylo asi  1s. Pak je klid. Když je nad nulou, tak sem si ničeho nevšiml. Mám motor 1.8 TSI BZB najeto aktualně 145 000km. 

Rozvody jsem ve 105 000 km nechal preventivně vyměnit (rachotilo i v letě). Dali mi tam nejnovější napínák typu "K" + nový řetěz + kluzné lišty atd. 

Můj dotaz je, jestli se toto rachocení dá přiřknout těmto extrémním mrazům, nebo jestli je reálné, že rozvody vydrží cca 45 000 km a jsou zase v háji??? Dělá to v mrazech někomu po výměně taky? Při rozhodování, koupě auta, byl jeden z parametrů, abych nemusel pořád myslet na rozvody, a nakonec to dopadne, že je budu měnit každejch 50 tisíc? :-)))

Další dotaz je, že by měl být někde kontrolní otvor na zjištění stavu řetězu. Dá se k tomuto otvoru dostat lehce, nebo se musí rozmontovat pul auta??

Jen dodám, že k autu se chovám velice slušně.

Děkuji.

 

Dodatek: Už někomu přeskočil rozvod s napínákem "K" ?

Editováno: , autor: Migen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Ten istý motor, rozvody preventívne vymenené v r.2014 asi pri 80T. Napinák  K reťaz typ AA. Od výmeny nabehaných cca.14T. Počas minulých mrazov auto stálo 3 týždne. Pri následnom štarte bolo počuť cca.2s reťaz, bol som v tom že to bolo tým dlhým státim ale dnes po ďalších iba piatich dňoch odstávky pri štarte "zahrala" ešte hlasnejšie a to bol vonku +1°C. Minulú zimu bol kľud, inak ale autu nakladám, to je pravda. Tak že by už bola znova vyťahaná a zo začiatku je to počuť iba v zime...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

To zatím asi nikdo neví, ale neomezená nebude ... Minimálně ten řetěz se bude stále trochu vytahovat, proto i Gen3 v OIII a dalších dostala v DP postup kontroly vysunutí napínáku a pokud je K nebo P napínák vysunut více jak 7 zubů, je to na nový řetěz ... Navíc to nově hlídá i ECU (tipuju že to bude bráno z synchronizace vačky vs. klika, tedy to samý jaky tady v 93/3) a proto tam musí mecháni po výměně rozvodu provést základní nastavení diagem.

 

Ad to kokrhání po prvním startu za mrazu. Jakou viskozitu oleje používáte a kolik oleje v motoru bylo? Prostě ten napínák bez tlaku oleje nefunguje, do doby, než napínák natlakuje systém aby mohl dopnout, to bude rachotit ... Rusáci nejen díky tomu cca od 2013 maj doporučeno používat 0W30 ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...