Přejít na obsah

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Doporučené příspěvky

ISO nic neznamená. Jak vidím u nás ve firmě co chce ISO komisař aby bylo.. To nemá s kvalitou výroby nic společného. Já bych zkusil to https://www.dpf-ftg.cz/ to jsi ještě nezkusil :) je divné že jezdíš dlouhé trasy a DPF máš zaplněný a jini tvrdí že mají 320 tisíc km a DPF vpohode. Každopádně podle tvych km mě to čeká někde za 2 až 3 roky tak sem napiš co ti pomohlo ať vím :) ale myslím že kyselinka už dělal čištění DPF na starším voze a říkal že vpohode.. Taky zalezi jestli ho nový majitel tvých aut ten vyčištěny DPF nezadusil nedokoncenyma regeneracema. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hale je to možné, auto s 250 tisíci si nekoupí člověk co jezdí velké štreky protože prostě nejspíš nemá na phm :-). 320 už je z principu blbost, ten oil ash tam příbívá podle km a je úplně jedno jak jezdíš po 250 tisících to prostě cvakne na 70g a hotovo, nabíhá to tam podle km ne podle reálného stavu... ještě je samozřejmě možnost říct jednotce že je tam DPF nový... ale to už by byl podvod na budoucího kupujícího, no a já věřím v karmu chci prodat auto s čistým svědomím...

 

Nicméně odkaz vypadá slibně, ale když se podíváš tak super čištění podle webu jsou všechny, ještě si hraju s myšlenkou nového origo dílu a pojezdit do 350 tisíc, myslím sí že ten motor nebude mít problém... setrvačník i egr je nový 350 asi dá.

 

Mám 1.6 TDi dvě. Jedná má 190 teď a když podělím trojčlenkou zaplnění DPF, tak to přesně vychází k té druhé...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, 15degren napsal:

čištění od DPF-TECH za tři měsíce nový majitel volal že problém. To bylo před 3 rokama (CR) a před 5 lety jsem prodával PDčkovou verzi s novým DPF od poláku, jezdil jsem s ním 5000 km a výfuk byl zasraný jak jetel a když jsem auto prodal tak do měsíce problém nový majitel taky volal...

 

po takhle krátké době bych spíše tipoval na nějakou chybu v postupu. Věděla ŘJ, že filtr je nový?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším, v té době jsem měl ještě realtivně dost peněz a řešil to servis, neměl jsem čas se v tom rýpat, potřeboval jsem to nechat za rozumné peníze opravit a prodat... časy se změnily. Ale tak předpokládám že to asi nastavit umí. Dělal to celé jejich partnerský servis. Doma si max. vyměním filtry a destičky. A ptáš se na čištění nebo na polskou druhovýrobu ? Ono totiž u té PD verze byl celkově problém s provozem DPF, často o sobě dával vědět to u CRka jsem o něm slyšel až když se naplnil...

 

Tady nejde o nějaké extra špekulanství, jde o to že všichni tvrdí jak je všechno super a když to dám do autorizáku, tak mi tvrdí že jediné co řeší problém, aby se to nevrátilo do 50K km tak je prostě nový originál za 60k... k vzhledem tomu že mé zkušenosti jsou negativní, tak se ptám zde, jak to vidí ostatní lidé co to řešily, oni totiž všechny servisi který se zabývají čištěním nebo výměnou za polskou verzi, tlačí samozřejmě nasmlouvané firmy, ale to neznamená že to funguje... bohužel...

 

Jak už tu Petr zmínil, celý problém taky mohl být v tom, že si někdo koupil naftu po mě na cukačky po městě a předpokládám že PL výroba i čištění jsou na takový provoz náchylnější než funkční originál.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsem zvědavý jak to dopadne u mě. Já myslim že DPF počítá zaplnění z tlaku které má, ne z kilometrů. Ale možna že máš pravdu. To abych se ve 240 000 toho auta zbavil ☺️ na webu je vždy všechno pěkně funkční a realita je pak jiná to je fakt. Ale kdyz to dělá jejich servis tak přeci musí platit záruka těch 100 000km které dají. Ja slyším první negativní názor od tebe na čištění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to počítá dle tlaku, tak je u CRka úplně jedno jestli zahřeješ motor nebo ne, ta druhá octavie jezdí kratší trasy často se ani neohřeje, regenerace po 300-400km, tahle co ted řeším jezdí jen dálky a regenerace vždy až po 750 km a to až do naplnění, krátké regenerace se u toho auta nikdy nepouštěli vždy až po ujetí 750 km, ale zaplnění je naprosto stejné dle stavu km, tak proto jsem přesvědčen že to jednotka odhaduje dle ujetých km a nebo oil ash nemá vliv na teplotu motoru a zanáší se pořád stejně.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oboje byly kupované ve stejnou dobu, je to stejný rok výroby, u městské dřív odešel egr i dvouhmota, 190 jsem měl u té předchozí už  koncem roku 2015 a tuším že tam bylo něco kolem 50g a velmi podobná hodnota je ted i u té co má méně najeto. Když to spočtu trojčlenkou tj. kontrolka se rozsvítila chvilku před 260 tisíc km tak když to zaokrouhlím na 260 tj 70: 260 000 * 190 000  vychází 51.15 a VAG ukazuje 51  takže to prostě sedí na km... +/- pár gramu samozřejmě přesné hodnoty z hlavy nevystřelím.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím, Pánové. To by mě také zajímalo jak ŘJ počítá zanesení popelem.  Někde jsem slyšel, že to počítá podle km  (taky mám ten pocit ) a občas dělá korekci. ..

 

Napište na kolik máte zanesení popelem a při kolika km.

 

Moje hodnoty: 28.4g a 141000km najeto. 

 

Víte někdo ze je doopravdy  70g strop pro 1.6 TDI v OII? Nenašel jsem to ani v dílenské příručce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Míra zanesení popelem podle mne závisí na tom jakou naftu tankujeme. Nejlepší brát bez Bio složky. Organika obsahuje více popelovin než klasická nafta. 

A dále to bude záviset na spotřebě. Např. Kdo jezdí hodně po dálnici má vyšší spotřebu než ten, kdo šolíchá okrsky. Tudíž prožene motorem více nafty a z ní v DPF zbyde více popela. Mam za to, že algoritmus počítající zanesení jistě bere v potaz i spotřebu paliva. A proto se naše hodnoty zanesení na kilometr liší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pro doplnění, DPF mě regeneruje s železnou pravidelností každých 750km přesně. Jenom v zimně, když jsem měl hodně studených startů, přišla regenerace dříve. 

Mimochodem sledování regeneračních cyklů je dobrá diagnostika motoru. Kdyby se bez důvodu intervaly zkrátili na např. 250km, jak tu někdo už uváděl... Asi se něco na motoru podělalo a motor hulí jako prase. To pak DPF odnese s plnou parádou. V tu chvíli bych se začal zajímat o stav vstřikovačů, palivového čerpadlo, jestli mi neubývá olej nebo chladící kapalina. Sledoval bych i teplotu za oxikatem při regeneraci - měla by dosahovat až 580 - 650°C oproti cca 200 - 300°C za normálního provozu. Může být závada i na něčem banálnějším, např. čidlo tlakové diference. 

Komu se z ničeho nic začne srát DPF a nemá najeto přes 200km, měl by se zajímat nejprve o něco jiného, než samotné DPF. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně používám VAG DPF pro android, chodí perfektně, ukazuje spoustu zajímavých věcí včetně práce EGR ventilu. A hlavně, umí číst info z motorů CAY.. Vřele doporučuji

 

připojuji přes bluetooth modul ELM327

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už asi rok tankuju naftu bez biosložky a nějak zásadní rozdíl nepozoruju. Mám zanesení asi 29g (98k km) a jak se udělalo teplo, tak se dostávám taky na 750km cca. V zimě to bylo kolem 500km. To s tím hlídáním regenerací je dobře, protože se tím dá fakt podchytit závada v začátku a nenechat zničit filtr. Při každé regeneraci si nuluju trip a podle toho to měřím. A když to nevím, tak si pomůžu diagnostikou (VCDS). Jinak by mě taky zajímalo, podle čeho to to zanesení počítá, protože mám relativně hodně, ale ta spotřeba by asi odpovídala. Ale určitě to počítá taky studené starty, teplotu motoru, oleje atd...

2017-03-24.png

Editováno: , autor: Aleš Veigend
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...