Jump to content

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Recommended Posts

 

Ak svieti kontrolné svetlo, je filter pevných častíc zanesený sadzami. Aby sa filter pevných častíc vyčistil, treba, ak to umožňujú podmienky premávky, ísť počas aspoň 15 minút alebo kým kontrolné svetlo nezhasne so zaradeným 4. alebo 5. rýchlostným stupňom (automatická prevodovka: v polohe voliacej páky S) s rýchlosťou minimálne 60 km/h pri otáčkach motora medzi 1800 - 2500 1/min. Kontrolné svetlo zhasne až po úspešnom očistení filtra pevných častíc.
Ak sa filter nevyčistí úspešne, kontrolné svetlo nezhasne a kontrolné svetlo začne blikať.
Na informačnom displeji sa zobrazí toto:
Diesel-particle filter: Owner's manual! (filter pevných častíc: Návod k obsluze!)

 

Požiadajte o pomoc odborný servis ŠKODA.

Skusal si ist na dialnicu ho trochu prehnat, ci si len napojil na diag?

 

Podla mna to este chybu vypisovat nemusi. Az ked zacne blikat ikonka dpf spolu so zhavenim, tak je zle a auto ide do nudzaku.

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

Kokta7: VCDS 10.6.4

 

KySelinka: Ano, zkousel. Asi pul hodiny na dalnici pri 2500 otackach a cca 110 km/h na 4. Kontrolka stale sviti, auto jede normalne, spotreba tez normalni.

Nicmene zkusim natankovat jeste vervu a proces opakovat.

 

Toto jsem mel i na audine, ale VAG vzdy chybu vypsal, proto jsmem "zmateny", proc ji ted VAG neukaze.

 

Jdu to tedy zkusit jeste projet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Diky za příspěvek, budu si asi od někoho muset půjčit kabel, ten můj nějak odmítá spolupracovat s jednotkou motoru.... Můžeš sem napsat, v jakých blocích se nachází hodnoty zanesení?

My máme na naší najeto asi 70k, ale dost městského provozu, tak by mě zajímalo kolik to ještě vydrží :)

Link to comment
Share on other sites

Hele když tady řešíte DPF, docela by mě zajímalo jak je to s jeho vypalováním a kolik toho vydrží .. Mám najeto 113 000km na fabči. Jezdím denně minimálně 50-60 km ale většinou je to 20 tam a 20 zpět dálnice 140 a zbytek městský provoz.. DPF se vypaloval po nějakých 600 km. Není někdo z F-M nebo okolí ostravy co by mě napojil diagnostiku a zjístil kolik toho má DPF ještě před sebou? :)

 

Koukal jsem na profituning a nový i s montáží a demontáží vyjde na 15 000 .. není lepší než za 10 000 ho nechávat renovovat přidat 5000 a mít jistotu nového filtru? Když už tam ta blbost musí být? :( Nebo je lepší ho vyříznout a upravit soft? Co STK? :/

 

A taky se mě zdá že když jsem tankoval Vervu tak se DPF nevypaloval ani jednou za 2 měsíce .. je to možné? Má přeci jen cetanové číslo 60 které by mělo snížit kouřivost ale zdá se mě to divné ..

Edited by Petrkiller
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

@Pawouk: potom prehod aj tento moj prispevok, hned Petrovi odpoviem :)

 

DPF vobec neries, pokial ti nevyhadzuje moc casto kontrolku. Ludia skratka robia z toho bu-bu-bu a boja sa toho. Ked odide, tak odide a hotovo. Ked nebudes jazdit ako dochodca, tak v pohode vydrzi 250t km ;)

Inak stav DPF sa da pozriet aj cez VCDS, alebo v autorizaku cez ODIS. Co som nasiel na fore, tak skmrtelna hranica je niekde pri 70gramoch, resp. pri tomto naplneni je odporucana uz vymena:

 

post-77237-0-09847400-1428659244_thumb.j

 

Ja ho mam napr. zaplneny na nejakych 23g, pri 115t km:

 

post-77237-0-42135100-1428659286_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

přesně. pokud je roura černá, už je něco špatně, protože DPF tam je přece proto, aby se nedostávalo ven. Jakej smysl by mělo DPF, kdyby v sobě popílek, ostatní bordel apod. shromažďovalo a při tvým vypalování se všechen bordel dostal trubkou ven. Pokud ti čoudí, vyhledej servis. To CR s DPF nedělá

Edited by michal2009
Link to comment
Share on other sites

Já  z regenerací také bojoval,nakonec se DPF odstranil. Ihned jak popisujete mam zakouřené konce výfuku. A před STK jsem ze strachu koncovky naleštil -a nevím jak ostatni ale ja přes emise prošel naprosto v běžných hodnotách!!!! Je fakt že se ani neptali ani nijak nezjistovali zda auto z vyroby ma či nema  DPF.     Po dvou letech bez filtru žádný problém-auto jede jak z praku, akorát ted kdyz chci tak trochu slysím turbo (kdyz lehce pustim radio tak uz ho nevnimam).  Jo a takové to strašení že to budou z STK nekompromysne vyhazovat -se proberte jsme v česku a věřím že každý jistě zná a nebo slyšel o někom ,kdo přes STK protáhne cokoli!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak mě se kontrolka filtru ještě nikdy nezapla. Takže se jen obávám kolik vydrží. Bohužel žádnou diagnostiku nemam takže ne zjistím jak na tom je. Jezdím hodně po městě a dálnici .. takže tipuji ze mě vydrží max do 200 000 :) motor prohřeju vždycky ale ty saze neovlivním no. :( vždycky ho nechám zregenerovat a neprerusuju je.

Ale dekuju. Já myslel ze se vypálí vše v tom filtru a ze Staci když se často prohání a Tim se vyčistí vše v tom filtru. A až když se rozpadne tak se meni ..

A ja nechtěl motor s dpf jenže diesely bez dpf jsou u ojetin stocene a ve strašnem stavu. A CR je aspoň o dost tišší. Počítal jsem ze filtr vyrezu až se zaplní :)

Edited by Petrkiller
Link to comment
Share on other sites

Tak tak, popol zostava vo filtry, vypaluju sa len sadze. Btw je rozdiel spinavy vyfuk u CR a PD. Pumpy vyfuk mavaju spinavy aj ked je DPF ok, ale CR ho spinavy nemaju vobec. A ked ano, tak nieco nie je v poriadku.

Mám PD s DPF a výfuk je úplně čistý :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...