Kyselinka Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 (edited) Ak svieti kontrolné svetlo, je filter pevných častíc zanesený sadzami. Aby sa filter pevných častíc vyčistil, treba, ak to umožňujú podmienky premávky, ísť počas aspoň 15 minút alebo kým kontrolné svetlo nezhasne so zaradeným 4. alebo 5. rýchlostným stupňom (automatická prevodovka: v polohe voliacej páky S) s rýchlosťou minimálne 60 km/h pri otáčkach motora medzi 1800 - 2500 1/min. Kontrolné svetlo zhasne až po úspešnom očistení filtra pevných častíc. Ak sa filter nevyčistí úspešne, kontrolné svetlo nezhasne a kontrolné svetlo začne blikať. Na informačnom displeji sa zobrazí toto: Diesel-particle filter: Owner's manual! (filter pevných častíc: Návod k obsluze!) Požiadajte o pomoc odborný servis ŠKODA. Skusal si ist na dialnicu ho trochu prehnat, ci si len napojil na diag? Podla mna to este chybu vypisovat nemusi. Az ked zacne blikat ikonka dpf spolu so zhavenim, tak je zle a auto ide do nudzaku. Edited November 17, 2014 by Kyselinka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattyy Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Kokta7: VCDS 10.6.4 KySelinka: Ano, zkousel. Asi pul hodiny na dalnici pri 2500 otackach a cca 110 km/h na 4. Kontrolka stale sviti, auto jede normalne, spotreba tez normalni. Nicmene zkusim natankovat jeste vervu a proces opakovat. Toto jsem mel i na audine, ale VAG vzdy chybu vypsal, proto jsmem "zmateny", proc ji ted VAG neukaze. Jdu to tedy zkusit jeste projet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleš Veigend Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Diky za příspěvek, budu si asi od někoho muset půjčit kabel, ten můj nějak odmítá spolupracovat s jednotkou motoru.... Můžeš sem napsat, v jakých blocích se nachází hodnoty zanesení? My máme na naší najeto asi 70k, ale dost městského provozu, tak by mě zajímalo kolik to ještě vydrží Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Kdyztak to nechas za 10tku poradbe vypalit a mas dpf jak novej.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Jinak dpf se na 4. - 5. R. S. vypaluje uz od 1800ot/min, nemusis jezdit 140 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrkiller Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 (edited) Hele když tady řešíte DPF, docela by mě zajímalo jak je to s jeho vypalováním a kolik toho vydrží .. Mám najeto 113 000km na fabči. Jezdím denně minimálně 50-60 km ale většinou je to 20 tam a 20 zpět dálnice 140 a zbytek městský provoz.. DPF se vypaloval po nějakých 600 km. Není někdo z F-M nebo okolí ostravy co by mě napojil diagnostiku a zjístil kolik toho má DPF ještě před sebou? Koukal jsem na profituning a nový i s montáží a demontáží vyjde na 15 000 .. není lepší než za 10 000 ho nechávat renovovat přidat 5000 a mít jistotu nového filtru? Když už tam ta blbost musí být? Nebo je lepší ho vyříznout a upravit soft? Co STK? :/ A taky se mě zdá že když jsem tankoval Vervu tak se DPF nevypaloval ani jednou za 2 měsíce .. je to možné? Má přeci jen cetanové číslo 60 které by mělo snížit kouřivost ale zdá se mě to divné .. Edited April 9, 2015 by Petrkiller 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyselinka Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 @Pawouk: potom prehod aj tento moj prispevok, hned Petrovi odpoviem DPF vobec neries, pokial ti nevyhadzuje moc casto kontrolku. Ludia skratka robia z toho bu-bu-bu a boja sa toho. Ked odide, tak odide a hotovo. Ked nebudes jazdit ako dochodca, tak v pohode vydrzi 250t km Inak stav DPF sa da pozriet aj cez VCDS, alebo v autorizaku cez ODIS. Co som nasiel na fore, tak skmrtelna hranica je niekde pri 70gramoch, resp. pri tomto naplneni je odporucana uz vymena: Ja ho mam napr. zaplneny na nejakych 23g, pri 115t km: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Přesunuto a sloučeny duplicitní témata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Presne, taky bych nemel DPF za takovýho strašáka. Když odejde, koupíš novej a hotovo. S tím jsi snad při koupi počítal ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Asi by taky bylo vhodné před vyčištěním nebo výměnou zkontrolovat vstřikovače. Aby to nekouřilo a ucpaný filtr byl důsledek špatných vstřiků. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 a myslím si, že taky dobrou indícií jak poznat funkčnost DPF je kouknout do výfuku. pokud je jak novej, je to OK. pokud je černej, může být problém za chvíli na cestě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 To bych neřekl. Funkční dpf má okta a je to černý. Někdy se to vypálit musí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 já ho nemám černej vůbec, je vevnitř uplně stříbrnej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Taky mám zevnitř výfukovou rouru úplně čistou. Ani při vyplalování z filtru žádné saze nejdou, jednoduše shoří na CO2. http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1568 Edited April 10, 2015 by McMatej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) přesně. pokud je roura černá, už je něco špatně, protože DPF tam je přece proto, aby se nedostávalo ven. Jakej smysl by mělo DPF, kdyby v sobě popílek, ostatní bordel apod. shromažďovalo a při tvým vypalování se všechen bordel dostal trubkou ven. Pokud ti čoudí, vyhledej servis. To CR s DPF nedělá Edited April 10, 2015 by michal2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 a kam by se ten bordel jako dostal kdyz ne ven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiser Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Já z regenerací také bojoval,nakonec se DPF odstranil. Ihned jak popisujete mam zakouřené konce výfuku. A před STK jsem ze strachu koncovky naleštil -a nevím jak ostatni ale ja přes emise prošel naprosto v běžných hodnotách!!!! Je fakt že se ani neptali ani nijak nezjistovali zda auto z vyroby ma či nema DPF. Po dvou letech bez filtru žádný problém-auto jede jak z praku, akorát ted kdyz chci tak trochu slysím turbo (kdyz lehce pustim radio tak uz ho nevnimam). Jo a takové to strašení že to budou z STK nekompromysne vyhazovat -se proberte jsme v česku a věřím že každý jistě zná a nebo slyšel o někom ,kdo přes STK protáhne cokoli!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2009 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 a kam by se ten bordel jako dostal kdyz ne ven? popilek zůstane ve filtru !!! proč myslíš, že ho je po čase potřeba vyměnit? protože se zanese látkama, který spálit nejdou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyselinka Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Tak tak, popol zostava vo filtry, vypaluju sa len sadze. Btw je rozdiel spinavy vyfuk u CR a PD. Pumpy vyfuk mavaju spinavy aj ked je DPF ok, ale CR ho spinavy nemaju vobec. A ked ano, tak nieco nie je v poriadku. Edited April 10, 2015 by Kyselinka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrkiller Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Tak mě se kontrolka filtru ještě nikdy nezapla. Takže se jen obávám kolik vydrží. Bohužel žádnou diagnostiku nemam takže ne zjistím jak na tom je. Jezdím hodně po městě a dálnici .. takže tipuji ze mě vydrží max do 200 000 motor prohřeju vždycky ale ty saze neovlivním no. vždycky ho nechám zregenerovat a neprerusuju je. Ale dekuju. Já myslel ze se vypálí vše v tom filtru a ze Staci když se často prohání a Tim se vyčistí vše v tom filtru. A až když se rozpadne tak se meni .. A ja nechtěl motor s dpf jenže diesely bez dpf jsou u ojetin stocene a ve strašnem stavu. A CR je aspoň o dost tišší. Počítal jsem ze filtr vyrezu až se zaplní Edited April 13, 2015 by Petrkiller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
l79 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Tak tak, popol zostava vo filtry, vypaluju sa len sadze. Btw je rozdiel spinavy vyfuk u CR a PD. Pumpy vyfuk mavaju spinavy aj ked je DPF ok, ale CR ho spinavy nemaju vobec. A ked ano, tak nieco nie je v poriadku. Mám PD s DPF a výfuk je úplně čistý :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel 5 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Mám vag ale kde najdu v jakém je stavu DPF a dá se případně zapnout regenerace a jak?Je nějaká kontrola že funguje a při jízdě se regeneruje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
libero Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 to,že ti nesvieti žiadna kontrolka signalizuje,že všetko prebieha (regenerácia) OK ...a spúšťať doma regeneráciu by som ja osobne radšej neskúšal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel 5 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 A kde načíst hodnoty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyselinka Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Ved som vyssie daval tabulku aj s cestami, kde to najst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.