Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

V příručce píšou, že má být teplý.

post-48077-0-87593300-1336070138_thumb.j

Benzín cítím venku jen po startu studeného motoru.

Upraveno od amissus

Takže u 1.2 47kw se to měří opravdu výhradně při teplém motoru. Dobré vědět a díky za informaci.

  • 3 týdny později...
  • Autor

Takže upuštěn nadbytečný olej a zaslepen EGR ..... a žádná změna ..... jen mladá řve, že to na ní huláká "Emise do dílny" ! :kol-28: Jinak žádná jiná závada nesignalizována ani po ujetí 200 km.

Spotřeba tak o půl litru stoupla .... tudíž to zase odvíčkuju .... akorát byl problém povolit ty matky co drži EGR ventil .... šlo to na půl i s tím števtem a ten jsem tam už za boha nedokázal našroubovat zpátky, takže teď čumí tak dva centimetry ven a jsem rád, že to tam vůbec drží a že jsem ho neulomil .... :kol-32:

->amissus: ano benzín cítím při studeném motoru .....

  • 1 měsíc později...

Ahoj,

nejprve se chci zeptat jestli jsi problém s motorem vyřešil?

Já u své fábie 1,2 40kw s tímto neduhem bojuju od loňského jara, nejprve se jen občas tak nějak nenápadně snížil výkon, zprvu jsem měl pocit jako ty, že je něco s plynovým pedálem, protože při plynulé jízdě ztráta výkonu a když jsem přidal tak se mi zdálo vše OK. Postupem času se ztráta výkonu projevovala mnohem častěji + nárúst spotřeby cca 1,5 l a také začel motor občas pocukávat .... jednou při delší jízdě po dálnici se motor úplně přidusil, že to vypadalo na jeho konec až se po pár vteřinách zase normálně rozjel.

Takže jsme začali hledat možné závady ... první jsem povyměňoval všechny filtry, následovalo pročištění klapky, poté výměna hrazdy se vstříky .... dále pak výměna palivového čerpadla pro všechny případy ..... nic nepomohlo.

Pak mi mechanik doporučil nechat si repasovat hlavu což jsme provedli zkraje týdne, po tomto zákroku je na motoru hned poznat znatelné zlepšení a taky to neustálé kuckání až úplné přidušemí motoru zmizelo, ale po dvoudenním pracovním vytížením auta zase cítím projevy jemného občasného snížení výkonu a taky jemné zakuckání.

Takže mé tápání je znovu na začátku .jestli je to katalyzátorem, lambda sondou a nebo nekvalitním výfukovým potrubím co jsem nachával měnit cca 3 měsíce před prvními projevy snížení výkonu.

A jak se říká Teď babo raď

Ahoj, nevím jestli jsi četl moje vlákno, kde řeším zvýšení spotřeby a snížení výkonu. Mám podobný problém jako ty, krom toho cukání (zadušení) to je totožný problém. Hodně jsem zde na foru pročetl problematiku motorů HTP, nezkoušel jsi měnit EGR? Neměl jsem přilitý olej? Hlásí ti VAG nějakou chybu?

O tom EGR jsem se dočetl až tady, takže bude další na řadě. Bohužel všechno musím řešit u mechanika a ten toho má hodně, takže se ho pokusím navštívit aby mi auto napíchl a pak napíšu info z VAGu. Před výměnou ventilů to hlásilo chybu na válcích a taky bohatou směs.

Olej jsem nikdy přelitý neměl a měním ho cca po 10 000 km.

Upraveno od Miloslav1970

Máš pravdu EGR u mého 6 ventilu nemám :)

Dnes jsem to měl na diagnostice a žádný problém . Jen jsme našli malou dírku na výfukovém potrubí poblíž vlnovce, koncem týdne to snad povaříme a pad se uvidí jestli bude nějaká změna

  • 1 rok později...

Mne sa stalo dnes dvakrát že mi vypadol výkon.Rozhodol som sa ísť niekoľko desiatok km na benál,keďže mám LPG tak na benzín minimum pokiaľ to automatika prepne.Dvakrát sa mi stalo že mi vypadol výkon pri 120km/h a 90km/h na 2-3 sek.a potom motor šiel normálne.Check nezasvietil.Pri jazde na LPg sa mi to nikdy nestalo.Takže tým pádom som vylúčil chybu zapaľovania,pretože by sa prejavila aj na LPG.Chcem ešte podotknúť že sa mi to stalo aj minulý týždeň po jazde asi 10km na benál a vtedy mi vypísalo chyby:

 

16556 a 17511-chyby som zmazal.

 

no po dnešku mi vypísalo iba:

 

16555

dal som dole kryt motora a prezrel som cievky no iba pohľadom či niektorá nejavý nejaké anomálie,všetko po starom.

Najhoršie je,keďže jazdím na LPG,benál iba pokiaľ prepne automatika tak vlastne neviem odkedy časovo sa takáto chyba na benál prejavuje.

Nechcem zbytočne povymienať to čo netreba,o 3 týždne ma čaklá cesta na dovolenku do HR a nerád by som aby sme niekde zostali stáť.

Je tu veľa písané ale aj tak možno niekto poradí ešte dačo naviac.

Ak by bolo treba vo VAgu niečo skontrolovať nejaké hodnoty tak napíšte čo a ako.

 

Prvá lambda bola menená pri 100 000 km.

Ozaj svieti mi kontrolka rezervy benálu,ale to som už mal tak málo aj minule.

Upraveno od kimmi

Dnes som vyskúšal variantu "starý benzín",dotankoval som do pol nádrže benzínu a skúsil sa prebehnúť iba na benzín,výsledok 55km a všetko v pohode,možno náhoda,možnoto bolo tým old benzínom,skúsim istý čas jazdiť iba na benzín.

Upraveno od kimmi

zdravím,u aut s ručním sytičem byl benzín cítit,když byl motor ulitý a benzin se dostal až do výfuku a ven.Takže jestli se ti dostal benzin až do výfuku a pak to chytlo,mám pocit že to nedělá dobře katu a všemu co je uvnitř.Jinak ztrátu výkonu atd může dělat jak přicpaná palivová cesta,nebo přicpaná vzduchová cesta.Ale tady bych se klonil k tomu benzinu.Někdy je ho hodně a je cítit z výfuku,při jízdě se dodávka omezí nebo úplně přeruší a motor pak kucká než se zase chytne.Omlouvám se,že nejsem konkrétní,auto jsem rozebrané neměl,ale jsou to zkušenosti z mašiny.

  • 4 týdny později...

taky se mi stává že když jedu delší dobu na 4ku třeba tak 2-3 km tak že zničehonic jako bych pustil plynovy pedal auto začne zpomalovat přitom sem nohu z plynu nesundal a po chvilce to cukne a jede dál.... není to pokaždé jen tak 2-3x za měsíc možná ani to né... :) mám 1.2 HTP 40Kw

Jsem zvědav jestli se Ti podaří na závadu přijít, je to již rok od doby co jsem psal příspěvek a problém stále přetrvává a více zhoršuje, na motoru jsem vyměnil už snad všechno, kompletní výfuk, katalizátor, cívky, vstřikovací hrazdu, palivové čerpadlo, svíčky, filtry. Ještě bych zkusil klapku, ale nemám náhradní tak ji nechám aspoň rozebrat a vyčistit. Opravdu už nevím co s tím  :(

vypadá to že si pro nás Škoda připravila solidní hlavolam :D

  • 1 měsíc později...

1. Pred týždňom sa mi začalo diať niečo podobné. Najazdených 73000km, auto stratilo dosť výkonu, teda z toho čo HTP má :kol-28: , pri nižšom stupni keď su vyššie otáčky v pohode. Keď preradím na vyšší stupeň pri nižších otáčkach - nie tej sily sa rozbehnúť, motor hučí, zrýchľuje stračne pomaly, trasie sa... Idem to v sobotu riešiť, bojím sa, že sa mu niečo stane....

Dosť mi stúpla aj spotreba...

 

2. Začalo to možno tým, že keď rozbehnem auto, vymačknem spojku, ale otáčky neklesnú...držia sa a až po zaradeni rýchlosti a uvolnení spojky sa pribrzdia. Samozrejme s autom cukne. Možno niečo s prevodovkou...

Upraveno od majky_sv

A svieti kontrolka motoru či iba preblikava.

Nevšimol som si, žeby blikla. Nič.

Upraveno od majky_sv

Tak daj na VAG a potom sa uvidi.

  • 4 roky později...

Ahoj  mám 1,2 http BZG r.v 09 najeto 180 000 km.

Auto zničehonic přestalo táhnout. V servisu zjistili : rozvody OK , Tlaky OK. údajně vadný katalyzátor.

Otázka : co mohlo způsobit kolaps katu ?

 A může to být katem ? Je to běžná závada ? Nerad bych aby zkoušeli pokus - omyl.

Pokud již někde toto vlákno je , prosím o odkaz.

Díky Ludva.

může ... nicméně v jakém stavu je výfuk? ... může to být přicpané i v některém z tlumiču

Tak dnes jsem auto přivezl, nový kat , zatím to jede dobře. najel jsem jen 10 km :_)))

Katalyzátor se prý uplně vevnitř roztavil , vzal jsem si ho ze servisu, čumim do něj zkrz díru na sondu a vypadá to jako struska. Prý je neprůchodný.

Ta sranda mě stála 7 500 .- kat Bosal ,

 Kontrola rozvodů , tlaků ( všechny za studena kolem 11) , výměna - práce 2400 .-

snad to chvíli  vydrží.:-)

před 13 hodinami, Malta napsal:

může ... nicméně v jakém stavu je výfuk? ... může to být přicpané i v některém z tlumiču

tak dovnitř samo nevidim, zvenka rezavý , uvidíme...

výfuk je ještě origo

Upraveno od Ludva 77

  • 2 týdny později...

@Ludva 77: Tenhle motor má tchán a má na něm navrceno kolem 350tkm. Mám obavu, jestli roztavený kat. není důsledkem nějaké jiné závady (jako nepálení jedné svíčky, příliš horké spaliny, přicpaná spalinová cesta...). Samozřejmě, může to být způsobeno i jen tím, se kat. uvnitř polámal a ucpal, ale pak bych předpokládal, že si motor přes EGR čuchnul špon a byly by na něm vidět příslušné známky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.