romanxxx222 Vloženo 30. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2010 Zdravím všetkých. Poprosím vás o radu s nasledovným problémom. Na fabii 1.2 HTP (47 kW, 2007, 100 000 km) som si všimol, že pri vypnutom zapalovaní, resp. po vypnutí motora sa ozve tichý bzukot škrtiacej klapky, ktorá sa úplne uzatvorí (do vodorovnej polohy) na cca 10-15 sekúnd. Potom cvakne rele a klapka sa vráti - pootvorí do zhruba voľnobežnej polohy. Toto sa v min. 10 minútových intervaloch opakuje, podotýkam, že pri vypnutom zapalovaní, t.j. aj pri odstavenom a zamknutom aute - STÁLE. V servise tu fabiu napichli, ale neukázalo to žiadne chyby a radia mi samozrejme tú drahšiu variantu - vymeniť celú škrtiacu klapku. Stretol sa už niekto s týmto problémom? A čo by ste mi poradili? Čo môže spôsobovať toto samočinné a pravidelné uzatváranie klapky pri vypnutom zapalovaní? Viem, že môj opis problému vyznieva dosť laicky, ale snažil som sa to opísať, ako sa vraví "polopate" a uvítam každú radu skúsenejších. Ďakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2010 Pozri kod motoru lebo mam aj tri klapky. Jedna je určite BMD požičam vyskušat či to robi klapta ale myslim že klapkou to nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanxxx222 Vloženo 31. Červenec 2010 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2010 Pozri kod motoru lebo mam aj tri klapky. Jedna je určite BMD požičam vyskušat či to robi klapta ale myslim že klapkou to nebude. kód motora - BME Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 31. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2010 Pozrem či mam BME. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 31. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2010 Mam tieto 047 133 062, 036 133 062N a 03D 133 062 pozri ake maš čislo na klapke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefojh Vloženo 1. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2010 Klapka to nebude. Určite musí od niekal dostávať napätie aj po vypnutí zapaľovania tak ako si to opísal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mlyja Vloženo 4. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2010 (editace) předevčírem se mi rozsvítila kontrolka motoru, ale motor běžel, i když se na volnoběh třásl víc než obvykle. Ve VAGu byla trvalá závada "Regulace volnoběhu". Objevil jsem, že na hadičce odvětrání klikovky za PCV ventilem je několik děr, tak jsem se zaradoval, že si tudy motor přisává falešný vzduch a proto to nemůže uregulovat. Tak jsem vyměnil tu hadičku, ale teď se motor na volnoběh už vůbec neudrží. Zjistil jsem, že na volnoběh je škrtící klapka úplně zavřená a ty díry v té hadičce nejsou příčina poruchy, ale důsledek toho, že motor neměl kudy sát a jak v té hadičce byl velký podtlak, tak si tam ty díry udělal. Prosím o radu, jestli to dělá vadná škrtící klapka, nebo může být příčina v něčem jiném (snímač tlaku v sání)? Motor AWY. Editováno: 4. Srpen 2010, autor: mlyja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 4. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2010 Ta klapka nebude vadna len treba poriadne prekontrovať či ešte neťaha falošny vzduch pripadne vyčistiť klapku a urobiť zakladne nastavenie klapky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mlyja Vloženo 4. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2010 Tak už je to vyřešeno. Klapka je v pořádku. Odpojil jsem asi baterku na krátkou dobu, takže se nevymazalo nastavení v ŘJ. Nechal jsem pak baterku odpojenou přes noc, dnes jsem pro jistotu ještě klapku vyčistil, pak připojil baterii a klapka už se chytla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenal22 Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 Zdravím mám dotaz kamarád má fabku s označením 1,2 MPI a problém je ten že jak je ten velký plastový dekl na motoru tak zezadu je taková plastová hadice na které jsou navlečeny dvě gumová kolínka přičemž jedno vede pod škrtící klapku a to druhé do takové plastové věci co je na motoru,no a problém je ten že po nastartování se ty hadičky podtlakem splasknou a v tom kolínku co je u té plastové věci na motoru jsou dvě díry a na volnoběh to normálně jede a tudy si to přisává vzduch ale když ty díry zacpu tak to chcípne a naopak když tu nadici uplně rozpojím tak to taky chcípne a v sání je slyšet taková jako by detonace ale ta se ozve až se ten motor uplně dotočí no a ta klapka je docela zanesená, snad mi někdo poradíte co s tím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 Vymeňte tu podtlakovu trubku a vyčistiť a nastaviť klapku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 Už se to tu řešilo: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenal22 Vloženo 8. Září 2010 Sdílet Vloženo 8. Září 2010 Už se to tu řešilo: Dík za odkaz ale mě spíš zajímalo to jak to funguje k čemu to tam je a proč to nedrží volnoběh spíš mě víc zajímá odopověď od LUBO 44 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 9. Září 2010 Sdílet Vloženo 9. Září 2010 Moja klapka vyzerá takto a to bola v 25.2.2010 107 000 km, čistená,no iba sprayom ale nebola nastavená,voľnobeh kolíše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 7. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2010 Dnes som bol v LPG servise na doladenie LPG systému a zároveň mi mechanik vyčistil vybratím z auta škrtiacu klapku a nastavil na PC.Teraz je klapka z oboch strán ako nová a voľnobeh ide ok.To čo bolo na klapke odspodu sa nedá ani opísať,skrátka humus,lejem Castrol 5W-40,asi zmením olej na mobil alebo Shell. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 8. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2010 To nieje sposobene olejom, ale tym ze tam vyustuje trubka od EGR ventilu, priamo pod skrtiacu klapku, takze pokial nezaslepis EGR tak to kazdych 20-30tkm vycisti a mas pokoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2010 no ono to bude způsobené i tím že jezdil nějakou dobu na BA, než to předělal na LPG, takže to zaneřádění bude spíše ještě z té doby, páč LPG emise nekarbonují. Mám LPG prakticky od nova (najeto pouze 5000km na zajetí motoru), no a teď mám poctivých 197500 km a klapku jsem ještě ze spodu neviděl a problémy též nemám. Maximálně ji když sundám příležitostně kryt přetřu z vrchu, naklopím a utřu kam dosáhnu a jezdím dál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 18. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2010 Nazdar borci,Martin a ostatní.ako som písal v inom článku "plyn v interiéri,po odstránení závady unikajúceho plynu cez spoj od filtra do vstrekovačov mi začalo auto skapínať po prepnutí na LPG,nerobí to stále ale nedá sa to nasimulovať aby to urobilo raz skape raz nie,podotýkam že ide o prepnutie na voľnobehu,za jazdy neskape..Hore som uviedol zopár fotiek ako vyzerala moja klapka,nedávno som ju dal vyčistiť vybratím z auta a aj nastaviť.Samozrejme okrem rozdielu čistoty som si všimol že klapka má iný skolon pred a po.Pred bola trochu pootvorenáa po je takmer uzavretá,je to ok?Pridávam foto: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 18. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2010 Na tej prvej fotke je to spravne, teraz je klapka uplne uzatvorena (takze neviem ci ti ju servisak nastavil), mal by si ju dat este raz nastavit, na volnobehu nieje pootvorena tak ako ma byt tym padom je malo vzduchu a motor ti niekedy skape. VAG- kanal 060, --prepnut. zakl. nastavenie-- , klapka si vymedzi si krajne hodnoty a je to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 19. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2010 Niekde bolo písané že by mohlo stačiť,odpojiť bateériu na pol hod a ona sa sama nastaví.Len čo sa stane s diaľkovým centrálom,imobilizérom,rádiom systémom LPG a ktovie ešte čím ešte,pretože tu niekto písal že vraj treba potom všetko treba zinicializovať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 19. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2010 Takže odpjil som batériu na 35min,kód rádia som dávať nemusel,zaktivoval som el.okná,naštartoval.No na škrtiacej klapke sa nestala žiadna zmena,je tak ako aj bola predtým,zavretá.Netreba odpojiť na dlhší čas,alebo pôjdem k mechanikovi a on to nastaví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 19. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2010 Treba ju nastavit ce VAG aby si skrtiaca klapka nastavila krajne hodnoty, cez baterku to mozno ide, ale nepocul som ze by to niekto tak robil, takze neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanxxx222 Vloženo 18. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. Listopad 2010 Zdravím všetkých. Poprosím vás o radu s nasledovným problémom. Na fabii 1.2 HTP (47 kW, 2007, 100 000 km) som si všimol, že pri vypnutom zapalovaní, resp. po vypnutí motora sa ozve tichý bzukot škrtiacej klapky, ktorá sa úplne uzatvorí (do vodorovnej polohy) na cca 10-15 sekúnd. Potom cvakne rele a klapka sa vráti - pootvorí do zhruba voľnobežnej polohy. Toto sa v min. 10 minútových intervaloch opakuje, podotýkam, že pri vypnutom zapalovaní, t.j. aj pri odstavenom a zamknutom aute - STÁLE. V servise tu fabiu napichli, ale neukázalo to žiadne chyby a radia mi samozrejme tú drahšiu variantu - vymeniť celú škrtiacu klapku. Stretol sa už niekto s týmto problémom? A čo by ste mi poradili? Čo môže spôsobovať toto samočinné a pravidelné uzatváranie klapky pri vypnutom zapalovaní? Viem, že môj opis problému vyznieva dosť laicky, ale snažil som sa to opísať, ako sa vraví "polopate" a uvítam každú radu skúsenejších. Ďakujem. Chcem poďakovať všetkým za vaše rady, zrejme som konečne prišiel na to čo to spoôsobovalo. Po tisícoch všemožných a neuspešných pokusov ma napadla ešte jedna zúfalá myšlienka. A síce, úplne odpojiť autorádio, ktoré bolo dorábané, nebolo originál a skoro som skolaboval, keď po odpojení rádia sa problém stratil. Teda až na jednu výnimku a to, že keď vypnem motor so zaradenou spiatočkou, prúd do klapky ide stále. Zrejme to bude další chyták, ale aspon dočasné riešenie by bolo vypnuť motor na neutrál a spiatočku zaradiť až po vypnutí zapalovania. Stretli ste sa niekto s takýmto niečím?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johan 33 Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 prosím o radu,vag ukazuje stav nouze odolný resetu,škrtící klapka neseřízena,podotykám v kanálu 60 seřídít nejde,procentuelně po vymazání chyb ukaže na vteřinu klapku na 11 procent a hned skočí na 100 a milion chyb,klapka vyměněna a to samé,přívod ke klapce vyměněn,nyní jsem zjistil,že do klapky jde jen 5 voltů.že by poč,nebo nějaké relé?Díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 nedávno jsem se dozvěděl, že právě u klapek fabií odcházelo relé, nevím jaké, ale dalo se to zavleno nahradit jiným relé. zkusím zjistit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.