Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím, přivezl jsem si servisovanou fábku II 1.4 TDi 59kW, ale nikde nemůžu najít co tam je za olej. Doufal sem že najdu nějakou samolepku nebo že to bude napsané v servisní knížce, ale marně.

Našel jsem jenom: "vW 507 00" což nevim co to znamená a jinak je jenom: "použitý motorový olej pro servisní intervaly QG1."

Prosím tedy o radu co mám koupit za olej.

Mohl bych tam použít olej Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic?

Děkuji.

Vloženo (editace)

Dobry tak jsem přišel nato že tam má být 5W-30, ale mám doma Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic mohu ho tam nalýt? nebo to může motoru uškodit když tam byl dříve 5W-30?

Editováno: , autor: SOLTEK
Vloženo

Záleží jakej máš typ motoru a jestli máš filtr pevných částic jestli jo tak tam patří olej normy VW 507 00 a nic jinýho tam nedávej jinak si zničíš filtr pevných částic! Záleží ještě na servisním intervalu QG0 a QG2 bez filtru pevných částic VW 505 01 a servisní interval QG1 bez filtru pevných částic VW 506 01 a nebo VW 507 00.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

pridam jenom jde o specifikci 50501 a vyse hlavne to koncove 01 znamena pro PD motory pokud tam neprijde tak hrozi poskozeni vacky zdvihatek atd.u pd motoru jsou velike tlaky na ovladni vahadla vstrikovaciho elementu a oleje s koncem 01 jsou na toto aditivovane 50700 jde o nejvyssi kvalitu pro filtry castic tam jde o podil pevnych nespalitelnych castic v oleji a to ma velky vliv na jeho zivotnost jinak pro mazani tohostejneho motoru staci pro motory pd

nevyhoda oleju 50700 je v tom ze se odparujou a je potreba je hlidat a dolivat jakmile jsem dal 50501 castrol tak se nestraci menim olej rocne nemam filtr castic

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

ales-r: Mám CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W/40 plnou sysnt. a ten mi splňuje i 505.01 (na oleji je 50200/50500/50501). A protože mam v servisce QG0 (je to v těch trojmístných kódech hned na začátku?), tak mi tam půjde (i díky odkazu od Davida M.). 

Vloženo

Ale mám pocit, že ten kód, který jsem tu na fóru našel, že indikuje existenci filtru pevných částic (7GG), tak ten jsem v servisce nenašel, tak jinak se to asi zjistit nedá...nebo ano? Ještě jsem zapomněl naspat, že jsem trochu přehlédl kategorii, ale mám Fabii I (51 kW), ne II, ale v tom asi nebude rozdíl..

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím, potřeboval bych poradit, jaký přesný typ oleje koupit do Roomstera 1.4 TDI 51kw, r.v. 2007. Nechci žádný Longlife, spíše bych chtěl něco kvalitního. Dále si nevím rady, jaký objednat palivový filtr a olejový filtr.

 

Může mi prosím někdo z Vás poradit?

  • o 10 měsíců později...
Vloženo

Zdravím,

 už jsem celkem zoufalý, mám čerstvě Fabku II 2008 1,4 tdi PD 59KW greenline, v servise po koupi při výměně oleje mi dali 5W40 VW 502.00/505.00 Značku oleje neznám. 

Je to špatně pro motor, případně pro turbo? Pár dní po výměně turbo začalo pískat, týden pískalo při 2300 ot/min a po týdnu už při 1700 ot/min. Podotýkám, že za studena jsem to nikdy nehnal.

Předchozí auta byly pouze benzíny, tak předem zdůrazňuji, že jsem laik. Co jsem se dočetl a dověděl, tak do tohoto motoru lít pouze normu 505.01 pro PDčkové motory. 

Na olej mám najeto 3500 Km. Pískání turba jsem řešil, padl názor že je ucpaný kat, není. Prasklé těsnění, hadice, špatný ventil, taky ne. A hlavně díky pískání turba jsem se dostal k informaci, že by to mohlo být olejem, proto jsem začal pátrat jaký v motoru vlastně je.

Takže mám dva dotazy. 

Je olej v motoru správný a splňuje normu?

Může mít případně špatný olej vliv na pískání turba? (nebo je to nezávislá vada turba?)

Díky za názory a rady

Bagr

Vloženo

To že se použil který neplní předepsanou 505,01 není dobře, ale určitě to není příčina toho, že začalo pískat turbo. Normu 505,00 má předepsanou např. klasický TDI s rotačním čerpadlem, kde je podobný turbo jako v 1,4 TDI.

U PD je víc zatížená vačková hřídel a olej maže PD jednotky, proto norma 505,01.

 

Příčinu pískání turba je třeba hledat jinde. Buď píská turbo samotný z důvodu poškození lopatek turbínky třeba kvůli špatný filtraci vzduchu. Tady pomůže jen oprava nebo výměna turba.

Nebo je někde netěsnost. Zkontroluj gumový eskoleno co je hned za turbem. Poblíž řemenice klikovýho hřídele je držák vzduchovýho potrubí, který často praská, potrubí poklesne a zmíněná hadice se dotýká nálitku na motoru který do ní časem proklepe díru.

  • o 2 roky později...
Vloženo
V 1. 6. 2012 na 14:04, SOLTEK napsal:

Zdravím, přivezl jsem si servisovanou fábku II 1.4 TDi 59kW, ale nikde nemůžu najít co tam je za olej. Doufal sem že najdu nějakou samolepku nebo že to bude napsané v servisní knížce, ale marně.

Našel jsem jenom: "vW 507 00" což nevim co to znamená a jinak je jenom: "použitý motorový olej pro servisní intervaly QG1."

Prosím tedy o radu co mám koupit za olej.

Mohl bych tam použít olej Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic?

Děkuji.

Já leju tento a pohoda 

696x877_uYuIqF.jpg

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...