SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Zdravím, přivezl jsem si servisovanou fábku II 1.4 TDi 59kW, ale nikde nemůžu najít co tam je za olej. Doufal sem že najdu nějakou samolepku nebo že to bude napsané v servisní knížce, ale marně. Našel jsem jenom: "vW 507 00" což nevim co to znamená a jinak je jenom: "použitý motorový olej pro servisní intervaly QG1." Prosím tedy o radu co mám koupit za olej. Mohl bych tam použít olej Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 (editace) Dobry tak jsem přišel nato že tam má být 5W-30, ale mám doma Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic mohu ho tam nalýt? nebo to může motoru uškodit když tam byl dříve 5W-30? Editováno: 1. Červen 2012, autor: SOLTEK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Dobře díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Záleží jakej máš typ motoru a jestli máš filtr pevných částic jestli jo tak tam patří olej normy VW 507 00 a nic jinýho tam nedávej jinak si zničíš filtr pevných částic! Záleží ještě na servisním intervalu QG0 a QG2 bez filtru pevných částic VW 505 01 a servisní interval QG1 bez filtru pevných částic VW 506 01 a nebo VW 507 00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 mam bez filtru pevných částic, u výměny je vždy zaškrtnuto jako použit olej QG1 tak že tam byl 5W-30, ale tim 5W-40 by se nic zkazit nemělo ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Na viskozitě 5W-30, 5W-40, 10W-40 a pod. nezáleží záleží jenom na normě od výrobce motoru VW 505 01, VW506 01, VW507 00 a pod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 To znamená že máš prodloužené servisní intervaly QG1 můžeš použít olej normy VW506 01 a VW507 00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Tak ted nevim, v motoru mám olej VW 507 00, na stole mam ted tenhle olej: fotka Můžu ho tam tedy nalít? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Pardon, tedy: http://img818.imageshack.us/img818/796/fotografie0328.jpg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Je někde na láhvi norma VW506 01 nebo VW507 00 jestli není tak ten olej pošli po rodině určitě se bude někomu hodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Castrol EDGE 5W-40 splňuje normy VW 502 00/ 505 00 takže tak akorát do benzínu rozhodně to tam nedávej! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 1. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Dobře to jsem potřeboval slyšet . Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukasbranka1 Vloženo 27. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2012 pridam jenom jde o specifikci 50501 a vyse hlavne to koncove 01 znamena pro PD motory pokud tam neprijde tak hrozi poskozeni vacky zdvihatek atd.u pd motoru jsou velike tlaky na ovladni vahadla vstrikovaciho elementu a oleje s koncem 01 jsou na toto aditivovane 50700 jde o nejvyssi kvalitu pro filtry castic tam jde o podil pevnych nespalitelnych castic v oleji a to ma velky vliv na jeho zivotnost jinak pro mazani tohostejneho motoru staci pro motory pd nevyhoda oleju 50700 je v tom ze se odparujou a je potreba je hlidat a dolivat jakmile jsem dal 50501 castrol tak se nestraci menim olej rocne nemam filtr castic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misa.jazz Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 ales-r: Mám CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W/40 plnou sysnt. a ten mi splňuje i 505.01 (na oleji je 50200/50500/50501). A protože mam v servisce QG0 (je to v těch trojmístných kódech hned na začátku?), tak mi tam půjde (i díky odkazu od Davida M.). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 To ano jenže jsou 2 druhy benzín CASTROL EDGE 5W/40 a nafta CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W/40 ale ten pouze do motoru bez filtru pevných částic! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misa.jazz Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 Ale mám pocit, že ten kód, který jsem tu na fóru našel, že indikuje existenci filtru pevných částic (7GG), tak ten jsem v servisce nenašel, tak jinak se to asi zjistit nedá...nebo ano? Ještě jsem zapomněl naspat, že jsem trochu přehlédl kategorii, ale mám Fabii I (51 kW), ne II, ale v tom asi nebude rozdíl.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakubfotbal Vloženo 21. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2014 Zdravím, potřeboval bych poradit, jaký přesný typ oleje koupit do Roomstera 1.4 TDI 51kw, r.v. 2007. Nechci žádný Longlife, spíše bych chtěl něco kvalitního. Dále si nevím rady, jaký objednat palivový filtr a olejový filtr. Může mi prosím někdo z Vás poradit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 21. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2014 Millers Oils EE Longlife 5w40. Spĺňa VW 505.01, meniť po 15 tisíc alebo jednom roku, podľa toho čo nastane skôr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2014 jaký objednat palivový filtr a olejový filtr. olejový 071115562C palivový 6Q0127401F 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
theBagr Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 Zdravím, už jsem celkem zoufalý, mám čerstvě Fabku II 2008 1,4 tdi PD 59KW greenline, v servise po koupi při výměně oleje mi dali 5W40 VW 502.00/505.00 Značku oleje neznám. Je to špatně pro motor, případně pro turbo? Pár dní po výměně turbo začalo pískat, týden pískalo při 2300 ot/min a po týdnu už při 1700 ot/min. Podotýkám, že za studena jsem to nikdy nehnal. Předchozí auta byly pouze benzíny, tak předem zdůrazňuji, že jsem laik. Co jsem se dočetl a dověděl, tak do tohoto motoru lít pouze normu 505.01 pro PDčkové motory. Na olej mám najeto 3500 Km. Pískání turba jsem řešil, padl názor že je ucpaný kat, není. Prasklé těsnění, hadice, špatný ventil, taky ne. A hlavně díky pískání turba jsem se dostal k informaci, že by to mohlo být olejem, proto jsem začal pátrat jaký v motoru vlastně je. Takže mám dva dotazy. Je olej v motoru správný a splňuje normu? Může mít případně špatný olej vliv na pískání turba? (nebo je to nezávislá vada turba?) Díky za názory a rady Bagr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 To že se použil který neplní předepsanou 505,01 není dobře, ale určitě to není příčina toho, že začalo pískat turbo. Normu 505,00 má předepsanou např. klasický TDI s rotačním čerpadlem, kde je podobný turbo jako v 1,4 TDI. U PD je víc zatížená vačková hřídel a olej maže PD jednotky, proto norma 505,01. Příčinu pískání turba je třeba hledat jinde. Buď píská turbo samotný z důvodu poškození lopatek turbínky třeba kvůli špatný filtraci vzduchu. Tady pomůže jen oprava nebo výměna turba. Nebo je někde netěsnost. Zkontroluj gumový eskoleno co je hned za turbem. Poblíž řemenice klikovýho hřídele je držák vzduchovýho potrubí, který často praská, potrubí poklesne a zmíněná hadice se dotýká nálitku na motoru který do ní časem proklepe díru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
theBagr Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Díky za reakci, už mám koupený správný olej, tak vyměním. Hadice ještě jednou zkontroluji, ale obávám se, že je to turbem samotným. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Placka1 Vloženo 11. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2017 V 1. 6. 2012 na 14:04, SOLTEK napsal: Zdravím, přivezl jsem si servisovanou fábku II 1.4 TDi 59kW, ale nikde nemůžu najít co tam je za olej. Doufal sem že najdu nějakou samolepku nebo že to bude napsané v servisní knížce, ale marně. Našel jsem jenom: "vW 507 00" což nevim co to znamená a jinak je jenom: "použitý motorový olej pro servisní intervaly QG1." Prosím tedy o radu co mám koupit za olej. Mohl bych tam použít olej Castrol EDGE 5W-40 Fully Synthetic? Děkuji. Já leju tento a pohoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stoupa1980 Vloženo 17. leden 2018 Sdílet Vloženo 17. leden 2018 Ten olej viz výše liješ do fábie kde je norma 507 00 a předpokládám že je tam filtr pevných částic ? Jen pro zajímavost kolik výměn si absolvoval s tímto olejem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.