Přejít na obsah

Před koupí Fabia 1 Combi 1,4 rv 2002


mc2uba

Doporučené příspěvky

Ahoj,

nějak nám dosluhuje staré auto a už nemá asi moc cenu do něho investovat, tak jsme si našli v bazaru Fabii 1 Combi s motorem 1,4 50 kW (MPI?), která má najeto necelý 107 000 km, ve výbavě Classic.

A tak se chci zeptat (možná to bude dobré i pro další, kteří budou uvažovat o tomto motoru a autě), jak je na tom ten motor? Přečetl jsem pár témat o tomhle motoru, že prý není nijak živí, že jezdí kolem 8 litrů benzínu na 100 km, že by to měl být i držák, dával se prý už do Favoritů a Felicií, kde sloužil dobře.

Vzhledem k tomu, že auto bude užívat převážně přítelkyně pro malé pojezdy ve městě, občas cesta za rodinou (cca 60 km), takže najezdí ročně max 2000 km. A auto by mělo vydržet zas pár let (chceme to vzít na úvěr, aby jsme nemuseli dávat tolik peněz na začátek).

Takže mě hlavně zajímá, když to má najeto necelých 107 000 km, co nás v nejbližších km čeká, kromě tedy výměny oleje apod. pravidelných věcí. Např. rozvody nebo něco takového dražšího na opravu?

Předem moc díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawko, mam skusenosti s dvoma takymito fabiami (r.v. 2001 a 2002) a obidve boli na tom rovnako... bolo treba menit tesnenie pod hlavou, priblizne pri 100 000 km. Poznas to podla nadrzky nemrznucej zmesy, byva spinava od oleja... po vymene bol klud.

Menili sa takisto obidve predne loziska, na jednej aj zadne. Menili sa silentbloky na prednych ramenach, dvakrat sa menili tycky stabilizatora + gumove ulozenie stabilizatora. Komplet bzrdy takisto pri cca 100tisic km, oblozenia a predne kotuce. Na motore este termostat a snimac teploty. Vyfuk odislel iba na jednej, na druhej este stale drzi. Okrem toho este zopar malickosti, cenovo to bolo ale vsetko znesitelne...

Co sa tyka spotreby, maval som na nej 7,5l/100km a to sa tiez da, hlavne ked zvazim, ze som jazdil hlavne po dialnici a v meste. Ked sme dali vylet po okreskach, tak ukazovalo spotrebu 5,8 na sto.

Co sa tyka rozvodov, tak v tomto motore je retaz, menit by sa mala az vtedy, ked zacne vydavat rusive zvuky. Dolezite je pravidelne menit vsetky naplne a filtre. Doporucujem vymenit olej v predovke. Jedno auto este mame, to moje vsak islo do sveta...

Celkovo ale spokojnost, ani jedno z aut nas nikde nenechalo stat... Nedam na toto auto dopustit... :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud se tohle vše dělá ve 100 000 km, nebo lehce po, tak by to mělo být všechno udělané. Tím pádem by to auto (při najetí 2000 km ročně) mohlo vydržet i 2 roky bez oprav. To by byla krásná budoucnost. Inu co se týče spotřeby a toho motoru, tak sjem našel hlavně názory, že je to liný motor s vysokou spotřebou (průměr 8-9 litrů mimo město). Ale je pravda, že přítelka s tím bude courat hlavně po městě, kde není moc semaforů, takže by jí to mohlo stačit. Důležité je asi najít kvalitní a levný servis, páč dávat takové auto do originál servisu při svém věku asi opravdu nemá smysl a je to jen zbytečné vyhazovaní peněz. No každopádně díky za info a doufám, že se napíše více lidí takových "pozitivní" příspěvků :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem se prehledl, nema 107, ale 136 tkm, takze to uz je vetsi sance, ze by to mohlo byt udelane. Kazdopadne budu chtit videt servisni knizku, takze tak. Nic mene za 10 let s tim najezdit 136 tkm, to nebude sluzebak, spis auto z rodiny. Ve stredu se tam pojedu podivat, tak jsem zvedav :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawko, mam skusenosti s dvoma takymito fabiami (r.v. 2001 a 2002) a obidve boli na tom rovnako... bolo treba menit tesnenie pod hlavou, priblizne pri 100 000 km. Poznas to podla nadrzky nemrznucej zmesy, byva spinava od oleja... po vymene bol klud.

Menili sa takisto obidve predne loziska, na jednej aj zadne. Menili sa silentbloky na prednych ramenach, dvakrat sa menili tycky stabilizatora + gumove ulozenie stabilizatora. Komplet bzrdy takisto pri cca 100tisic km, oblozenia a predne kotuce. Na motore este termostat a snimac teploty. Vyfuk odislel iba na jednej, na druhej este stale drzi. Okrem toho este zopar malickosti, cenovo to bolo ale vsetko znesitelne...

Co sa tyka spotreby, maval som na nej 7,5l/100km a to sa tiez da, hlavne ked zvazim, ze som jazdil hlavne po dialnici a v meste. Ked sme dali vylet po okreskach, tak ukazovalo spotrebu 5,8 na sto.

Co sa tyka rozvodov, tak v tomto motore je retaz, menit by sa mala az vtedy, ked zacne vydavat rusive zvuky. Dolezite je pravidelne menit vsetky naplne a filtre. Doporucujem vymenit olej v predovke. Jedno auto este mame, to moje vsak islo do sveta...

Celkovo ale spokojnost, ani jedno z aut nas nikde nenechalo stat... Nedam na toto auto dopustit... :kol-47:

pekne zhrnuté, tieto veci som menil aj ja...

akurát som mal problém s lambda sondami, predchádzajúci majiteľ autu stočil tachometer, takže teraz mam cca 130 000 km najazdených a odišli mi obidve lambda sondy naraz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha a kolik vyjde jedna lamda sonda? Co tak chápu, tak je ten motor tak strašně jednoduchý, že se tam vlastně nemá co pokazit. Dneska jsem mluvil i s kamarádem, který dělá Škodovky jak na běžícím pásu a sám mi říkal, že tenhle motor je jeden z nejlepších, je to držák a bez problémů udělá 300 000 km bez větších zásahů. Takové ty věci, které odchází používám, to je jasná věc (brzdy, ramena apod.)

Ještě zkusím přes bratránka, jestli by nedokázal zjistit ve Škodovce, co přesně s tím autem je, sice už nedělá tam, co auto stojí, ale staré známosti by mohl oprášit a udělat jeden telefonát :)

Tak doufám, že nebudeme sklamáni. Dnes jsme objevili na ofiko stránkách bazaru, že auto je bourané, ale nevíme jak moc. Z venku auto vypadá naprsoto krásně, nikde žádná odřenina (ani nárazníky), interiér je taky velmi zachovalý. Jediné co mě tak napadlo, že na rok 2002 výroby má celkem čisté světla (žádné zašednutí ani zažlutění), tak buď se o auto majitel dobře staral (avšak k němu není servisní knížka, možná nějaký mechanik, který si vše dělal sám, ani bych se nedivil u tak jednoduchého motoru a auta) a nebo auto bylo bourané na předek, což neznamená, že muselo být hodně, stačí, aby měl nabouraný nárazník a světla + masku a musí se to vyměnit. Co se týče boků a zadku, tak to se podívám na rok výroby skel, to by mohlo docela přesně určit, jestli bylo bourané a jak moc, páč většinou ty okna se vysypou. Jestli vás ještě něco napadá, jak odhalit bourané auto hodně, tak je sem napište. Děkuji moc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mladá dělat nebude, má čerstvě řidičák, tak jí ani nechci moc kupovat něco silnějšího :D

Bratránek zatahal na nitku a prej auto není njinak moc bourané, jen bylo obouchané, takže je tam spousta dílů nově lakovaných, ale jinak moc pěkná za ty peníze a určitě by se do ní nebál jít, takže možná dnes nebo ve středu tam na ní vlítnu, projedu to, kouknu pořádně a uvidíme, jak se bude tvářit na živo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem skončil v práci brzo, takže jsem ještě stihl se na auto přijed podívat v reálu, no řeknu vám, jsem velmi zklamán. Stříkané je to auto snad všude kam se podíváte a ještě neprofesionálně, snad ani nesundavali díly z auta, prostě je vidět ta hranice, kde je nový a starý lak (většinou hrany světel, konec kapoty u okna apod.), na plastech venku je občas rozmázlá barva, to by se dalo přežít. V autě jsem ještě nejel, to mě čeká ve středu a prohlídka mého kamaráda mechanika, ale moc šancí tomu nedávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem mluvil s pánem na tu Fabii s 217000 km, je to po majitelce, pravidelně servisované, vše zapsané v servisní knížce, lehké kosmetické vady na karoserii, jinak je auto v pohodě, stabilizační tyčky a stabilizátory na přední nápravě jsou tak v půlce životnosti, před 2 rokami měněný výfuk.. vypadá to takhle moc pěkně, ale nemám čas se do Budějovic dojet podívat :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Joo, to je jasné :) na nic nespěchám :) mechanik právě přes týden nemůže a Budějovice jsou daleko no :/

Teď mi ještě volali, že jim akorát přijela další Fabie, co má najeto 68 tisíc km, servisovaná, že mi jí dá za 65 000 kč, stejný motor, výbava vyšší a rv 2003.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím, říkal, že má servisní knížku a má to doležené. Jako je to rok výroby 2003. Ale může to mít technickou do příštího měsíce či něco podobného, což je další investice do toho auta. Nebo je tam nutná výměna něčeho.. ale zase.. ono od určité částky ty auta drží svou cenu, takže by teoreticky tahle mohla klidně stát 65 000 kč a nebude s ní problém. A jsou to české budějovice, není to tam tak drahé jako v Praze :D kdyby tam prodávali tu škodovku, co je na Jarově, tak budou prodávat tak za 35 000 kč :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam na svojom tak isto knižku, všetko tam je pozapisovane... akurát, že keď som mal cca 80 000 km najazdených odišli rozvody, tyčky stabilizátora atď...

no a tieto veci mali ešte vydržať nejaký ten kilometer... až niekedy okolo 120 000 km sa menia rozvody väčšinou...

ale hovorím, keď auto bude šľapať ako má, tak by som ho za tú cenu možno aj bral... :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tymi MPI-ckami to kludne moze byt aj tak, ze maju realne malo najazdene... ja som tiez kupil tu moju starsiu fabiu MPI za 80 000SK a mala najazdene 72 000km... a to bolo v roku 2008, v roku 2011 som ju predal za 60 000sk a mla najzdene 127 000km. Tieto auta neboli vacsinou firemne auta.. Mali ich vacsinou rodinky... aj my sme mali ako rodinka presne taku fabiu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...