Publikováno Březen 7, 201213 r Mám O1 1.6 AEE, předěláno na LPG (Solaris) Když jedu se zařazeným kvaltem z kopce bez plynu a pak prudce sešlápnu plyn vyletí z výfuku modrý kouř a celkově je vysoká spotřeba oleje (od rysky k rysce během cca 1000km). Z motoru se ozývá lehké klepání které ve vyšších otáčkách zmizí. Hlava je komplet udělaná - přebroušena, zabroušené ventily, nové hydroštely a těsnění dříků ventilů. Může to být popraskanými stíracími kroužky? Svíčky jsou černé na všech válcích cca stejně.
Březen 7, 201213 r A co změření komprese? Pokud by byly kroužky v háji ,tak by to mělo mít na kompresi vliv... Jak moc je svíčka zanesená od karbonu?
Březen 7, 201213 r Autor Takto vypadají svíce po cca 2000km Kompresi budu teprv měřit. Ale při startování točí normálně, není slyšet že by jeden válec šel jinak a celkově mi to chování přijde divný a výkonově je to taky vpohodě..
Březen 7, 201213 r No vypadaj docela dobře... ikdyž já měl po 5 tis svíce v trošku lepším stavu. Svíčka číslo 3 zleva je na tom asi nejlíp A číslo 2 nic moc...
Červenec 18, 201213 r Zdravím hoši, poslední dobou mi auto papká docela dost oleje (teď už snad 1L/500km), tak bych se chtěl zeptat, jestli investovat do přetěsnění motoru (těsnění pod hlavou, gufera, kroužky atd...), nebo koupit raději jiný motor a prostě to jen přehodit a starý prodat na náhradní díly. Auto má dle tachometru 202tis km, reálně tak 300tis. Vím, že s jiným motorem přijdou rozvody, olej atd., ale i tak si myslím, že se to vyplatí. Jestli má někdo podobnou zkušenost, tak sem s ní.
Červenec 19, 201213 r Pretesnit povodny motor-najlacnejsia varianta. Vymenit komplet motor za druhy. Predat auto a kupit novsi model s dobrym motorom.
Červenec 19, 201213 r Nejsem si sto pro jistý, že přetěsnění (matroš + práce) vyjde levněji jak celý motor...
Červenec 19, 201213 r Dal som ti 3 moznosti ako na to!!!! Tiez druhy motor za 5000kc nebude ziadna vyhra+ cena za vymenu motora!!!! Gufera,kruzky,tesnenie pod hlavu tiez nestoji majland!!! :kol-31: Aky olej pouzivas??? 5w40?? 15w40??? Upraveno Červenec 19, 201213 r od PROCHY603
Červenec 19, 201213 r Hm, tak mně napadá, je ještě nějaká jiná, která by vedla k lepšímu stavu dnešnímu?
Červenec 19, 201213 r No ne, já jen, že jsi mu vlastně neporadil nic nového Jo, ano, koupit nové auto.
Červenec 20, 201213 r Wojnar: Na koupi nového auto kašlu. Proč? Kvůli tomu, že to žere olej? To si děláš srandu, že. A nebo, že je to slabší motor a starší kára? Jezdím denně skoro 100km sám v autě a mně to stačí, spotřebu mám dlouhodobě 6.1. Prochy603: Změnil jsem viskozitu z 10w40 na 15w40, ale spotřeba oleje se nějak víc nesnížila... Nakonec to asi přetěsním a budu zase jezdit, tak snad je to nejlepší možná varianta.
Červenec 20, 201213 r ne-e, špatně jsi mně pochopil, já jen že PROCHY603 svým příspěvke Ti vlastně nic nového co už víš Ty neporadil. A že jediné nové co přinesl, byla možnost koupě nového auta. U něj docela běžná st...... rada.
Červenec 23, 201213 r No ne, já jen, že jsi mu vlastně neporadil nic nového Jo, ano, koupit nové auto. Ked vsetko vie TAK NA CO ZALOZIL TEMU!!!! Co je zle na rade ze nech si kupi NOVE AUTO VED MA auto z roku 1998 a je rok 2012.
Srpen 24, 201213 r No jde o to že ten druhý motor může být za chvíli to samí a stejně to budeš muset opravit,Volim variantu opravit
Září 28, 201212 r Tak to sme dvaja pred 662km som dolial oleja doplna teraz som kontroloval a ryska uplne sucha po oleji ani stopa tak buduci tyzden uz idem to dat spravit lebo sak prerobim na oleji a urcite ren motor bude zasbineny od toho oleja.
Říjen 15, 201311 r Zdravím, mám Octavii 1,6 55 kW r.v. 1998, 190 000 km. Na jaře jsem měnil olej, dal jsem tam jakýsi Cinol či Divinol, časem mi to začalo žrát olej. Když jedu z kopce bez plynu a pak je kopec a přidám plyn, tak to začne strašně kouřit - modrá mlha. Asi tři automechanici mi řekli, že to jsou zapečené kroužky. Jaký olej je nejlepší pro snížení spotřeby oleje na kroužkách? Mám tam dát 15W-40? Předem děkuji za rady.
Říjen 15, 201311 r Hm, čím to, že se zapekly kroužky? Že by Cinol či Divinol? 5W / 10W / 15W nehraje roli. To číslo udává viskozitu oleje při nízkých teplotách. Při provozní teplotě motoru pak všechny typy olejů mají stejnou nebo aspoň VELMI podobnou viskozitu.
Říjen 15, 201311 r No myslel jsem, že ta 15W bide hustší a ... no asi to byla špatná úvaha. Ok, dám tam 10W-40. Může tedy za to ten nekvalitní olej?
Říjen 15, 201311 r Hustá bude jen při nízké teplotě kdy 10 nebo 5 bude řidší. Nekvalitní olej? Před poslední výměnou jsi ten jev nepozoroval, ne? A po výměně, v jednom cyklu, tedy ve velmi krátké době, začal olej žrát.
Říjen 15, 201311 r Před poslední výměnou jsem úbytek oleje nepozoroval. Olej to začalo žrát až nějaký čas po výměně.
Říjen 15, 201311 r Souvislost to taky mít nemusí. Kdyby si tam dal stejnej olej jako předtím a stalo se to, tak tě taková úvaha nenapadne, že by to bylo olejem. Na 74kw motorech se to taky stává a olejem to asi není - http://forum.skodahome.cz/topic/92879-vysoká-spotřeba-motorového-oleje-oi-16-sr/ Mě by spíš jen zajímalo, co si tam měl za olej předtím a co si tam nalil naposled jestli tedy Cinol či Divinol.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.