Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám O1 1.6 AEE, předěláno na LPG (Solaris)

Když jedu se zařazeným kvaltem z kopce bez plynu a pak prudce sešlápnu plyn vyletí z výfuku modrý kouř a celkově je vysoká spotřeba oleje (od rysky k rysce během cca 1000km). Z motoru se ozývá lehké klepání které ve vyšších otáčkách zmizí. Hlava je komplet udělaná - přebroušena, zabroušené ventily, nové hydroštely a těsnění dříků ventilů.

Může to být popraskanými stíracími kroužky? Svíčky jsou černé na všech válcích cca stejně.

A co změření komprese?

Pokud by byly kroužky v háji ,tak by to mělo mít na kompresi vliv...

Jak moc je svíčka zanesená od karbonu?

  • Autor

Takto vypadají svíce po cca 2000km Kompresi budu teprv měřit. Ale při startování točí normálně, není slyšet že by jeden válec šel jinak a celkově mi to chování přijde divný a výkonově je to taky vpohodě..

post-74586-0-02639100-1331151538_thumb.j

No vypadaj docela dobře...

ikdyž já měl po 5 tis svíce v trošku lepším stavu.

Svíčka číslo 3 zleva je na tom asi nejlíp :kol-28:

A číslo 2 nic moc...

  • Autor

No uvidím zkusím to překroužkovat a pak se uvidí.

  • 4 měsíce později...

Zdravím hoši,

poslední dobou mi auto papká docela dost oleje (teď už snad 1L/500km), tak bych se chtěl zeptat, jestli investovat do přetěsnění motoru (těsnění pod hlavou, gufera, kroužky atd...), nebo koupit raději jiný motor a prostě to jen přehodit a starý prodat na náhradní díly. Auto má dle tachometru 202tis km, reálně tak 300tis. Vím, že s jiným motorem přijdou rozvody, olej atd., ale i tak si myslím, že se to vyplatí. Jestli má někdo podobnou zkušenost, tak sem s ní.

sprav ten co mas a nevymyslej s druhym motorem :D, napis sz

opravit

:kol-47: Pretesnit povodny motor-najlacnejsia varianta.

Vymenit komplet motor za druhy.

Predat auto a kupit novsi model s dobrym motorom. :kol-31:

Nejsem si sto pro jistý, že přetěsnění (matroš + práce) vyjde levněji jak celý motor...

:kol-47: Dal som ti 3 moznosti ako na to!!!!

Tiez druhy motor za 5000kc nebude ziadna vyhra+ cena za vymenu motora!!!! :kol-24:

Gufera,kruzky,tesnenie pod hlavu tiez nestoji majland!!! :kol-31: :kol-31:

Aky olej pouzivas??? 5w40?? 15w40???

Upraveno od PROCHY603

Hm, tak mně napadá, je ještě nějaká jiná, která by vedla k lepšímu stavu dnešnímu?

wojnar: :kol-47:

No ne, já jen, že jsi mu vlastně neporadil nic nového :(

Jo, ano, koupit nové auto.

Wojnar: Na koupi nového auto kašlu. Proč? Kvůli tomu, že to žere olej? To si děláš srandu, že. A nebo, že je to slabší motor a starší kára? Jezdím denně skoro 100km sám v autě a mně to stačí, spotřebu mám dlouhodobě 6.1.

Prochy603: Změnil jsem viskozitu z 10w40 na 15w40, ale spotřeba oleje se nějak víc nesnížila...

Nakonec to asi přetěsním a budu zase jezdit, tak snad je to nejlepší možná varianta.

ne-e, špatně jsi mně pochopil, já jen že PROCHY603 svým příspěvke Ti vlastně nic nového co už víš Ty neporadil.

A že jediné nové co přinesl, byla možnost koupě nového auta. U něj docela běžná st...... rada.

No ne, já jen, že jsi mu vlastně neporadil nic nového :(

Jo, ano, koupit nové auto.

Ked vsetko vie TAK NA CO ZALOZIL TEMU!!!! :kol-24::kol-47:

Co je zle na rade ze nech si kupi NOVE AUTO VED MA auto z roku 1998 a je rok 2012. :kol-26:

  • 1 měsíc později...

No jde o to že ten druhý motor může být za chvíli to samí a stejně to budeš muset opravit,Volim variantu opravit

  • 1 měsíc později...

Tak to sme dvaja pred 662km som dolial oleja doplna teraz som kontroloval a ryska uplne sucha po oleji ani stopa tak buduci tyzden uz idem to dat spravit lebo sak prerobim na oleji a urcite ren motor bude zasbineny od toho oleja.

  • 1 rok později...

Zdravím, mám Octavii 1,6 55 kW r.v. 1998, 190 000 km. Na jaře jsem měnil olej, dal jsem tam jakýsi Cinol či Divinol, časem mi to začalo žrát olej. Když jedu z kopce bez plynu a pak je kopec a přidám plyn, tak to začne strašně kouřit - modrá mlha. Asi tři automechanici mi řekli, že to jsou zapečené kroužky.

Jaký olej je nejlepší pro snížení spotřeby oleje na kroužkách? Mám tam dát 15W-40?

Předem děkuji za rady.

Hm, čím to, že se zapekly kroužky? Že by Cinol či Divinol?

 

5W / 10W / 15W nehraje roli. To číslo udává viskozitu oleje při nízkých teplotách. Při provozní teplotě motoru pak všechny typy olejů mají stejnou nebo aspoň VELMI podobnou viskozitu.

No myslel jsem, že ta 15W bide hustší a ... no asi to byla špatná úvaha. Ok, dám tam 10W-40.

 

Může tedy za to ten nekvalitní olej?

Hustá bude jen při nízké teplotě kdy 10 nebo 5 bude řidší.

Nekvalitní olej?

Před poslední výměnou jsi ten jev nepozoroval, ne?

A po výměně, v jednom cyklu, tedy ve velmi krátké době, začal olej žrát.

Před poslední výměnou jsem úbytek oleje nepozoroval. Olej to začalo žrát až nějaký čas po výměně.

Souvislost to taky mít nemusí. Kdyby si tam dal stejnej olej jako předtím a stalo se to, tak tě taková úvaha nenapadne, že by to bylo olejem. Na 74kw motorech se to taky stává a olejem to asi není - http://forum.skodahome.cz/topic/92879-vysoká-spotřeba-motorového-oleje-oi-16-sr/

Mě by spíš jen zajímalo, co si tam měl za olej předtím a co si tam nalil naposled jestli tedy Cinol či Divinol.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.