Přejít na obsah

NEDOBÍJENÍ BATERIE - ZOUFALE POTŘEBUJI POMOC


vyli

Doporučené příspěvky

Ahoj. Na úvod bych chtěl sdělit, že auta jsou pro mě španělská vesnice.

Moje felda je rok výroby 1995. Můj problém tkví v nedobíjení paterie při nastartovaném motoru. Baterie je rok stará (AKUMA komfort). Po zapnutí motoru jsem měřil napětí na baterii a ta byla 12.22V na alternátoru (plus jsem přiložil na přišroubovaný kabel a mínus na kostru) myslím okolo 14.4V. Při zapnutí světel a přidání plynu se napětí na baterii nemění, ale lehce klesne. Anglán v servisu říkal, že je to alternátor. Na tom jsem měnil uhlíky rok zpět za nové(takové ty co tam přijdou zandat v tom kovovém pouzdře na dva šrouby). Taky jsem zkusil odpojit baterii při nastartovaném motoru. Samozřejmě zdechnul. Na baterii se mi podaří tak 8x nastartovat a dojet po městě.

Byl jsem tady v Anglii na vrakovišti a našel jsem tu feldu s novou tváří. Motor 1.3 jako já. Tak jsem z ní vyndal alternátor a po drobné úpravě uchycení do motoru jsem ho namontoval. Zapnul jsem motor a altík dával zase něco přes 14V a na baterii stále 12.2V. Jinak tel altík co jsem koupil vypadal jako nový. Nevíte náhodou co s tím? Možná jsem ho špatně zapojil. Nevím. V průběhu dne přiložím fotky. P.S. Ve středu se potřebuji dostat z UK do CZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro na 100% špatný ukostření - buď mezi alternátorem, motorem a kastlí, nebo mezi kastlí a baterkou. Prohlídni, jestli je v pořádku kostřicí pásek motoru - je to měděná pletená pásovina paradoxně umístěná POD PŘEVODOVKOU - a vede na kastli. Další zakopanej pes může bejt v kabelu, kterej spojuje záporný pól baterie s kastlí. Oba spoje odšroubuj, dotykový plochy opatrně něčím oškrábej nebo jemně opiluj až na holý kov, namázni zlehka vazelínou nebo aspoň olejem z motoru nabraným měrkou (to pokud nemáš k dispozici vazelínu - napravíš to doma, jedna kapka oleje z vytažený měrky rozetřená na každý kontakt prozatím proti oxidaci stačí). Další problém může bejt v místě, kde se spojuje plášť alternátoru s konzolí na bloku motoru. To místo je kostřicí bod altíku, tam musí bejt taky čisto - doslova kov na kov.

Prohlídni ale taky kabel mezi altíkem a baterkou, jestli není náhodou přerušenej - občas (asi tak jednou z 10 000 případů - to je ten zbytek do 100%) se ulomí těsně u konce zalisovanýho v oku a není to na pohled poznat, musí se s ním zakroutit. Případně zkus kusem izolovanýho drátu při nastartovaným motoru kladnou výstupní svorku altíku spojit s kladným vývodem baterie - když se baterie začne dobíjet (napětí na ní vyleze na 14,4V), je to tutově ten kabel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...