touareg3 Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Tak na 3,5 zasa derieš stred gumy :) Už tu nejdem písať o inom, lebo nás dakto dodžube, že meníme témy:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keras Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 🤣 jojo. U efb píšou, že mají zesílené desky. Ale k čemu to je (krom vyššího proudu) když napětí drží tak žalostně nízko. Plus vyšší cena. Vyndat kablík a dát tam klasickou baterku která bude mít 12,6. Baba má v benz. autě tu nejlevnější z netu (+-45Ah) za necelých 8 stovek (i s dopravou!) cca 5 tým rokem a pohoda. Jezdí ale skoro denně. Táta měl tu samou ve fábce a vydržela 2 roky. Nejezdil, nedobíjel. A pak mi vyčetl, že to byl sráč. Koupil vartu za 2x tolik a prej to je jiné kafe. Ale má jí rok🤣🤣🤣 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 Iba sem dam pre zaujimavost baterku MR 2023,pre mna novinka,aka je mala,pribudla navrchu krabica s nejakym amperovym plechom a kabel s popisom generator.....ale aspon je pekne umoestneny minusovy pol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 Stejná baterka jak 2020. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leoš1960 Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 (edited) Ano, mám to také tak. Nevíte, jak se to monstrum z baterie sundá. Potřebuji vidět typ a kapacitu baterie a nechci nic ulomit. Ten plast je asi na baterce nacvaknutý. Ze stran je baterka obalená, takže tam také nic nevidím. Vidím jen, že je to Varta. Edited January 5, 2023 by Leoš1960 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Su tam napriec bateriou na tom "monstru" z kazdej strany take packy a vypada to na baterke nacvaknute.Bacha,je chladno,nech sa to neulomi. Ono to celkovo brani odpojeniu kontaktov baterie,lebo sa mi zda,ze to je napojene aj na plusovy pol priamo,asi aby sme sa do toho nevrtali. Vidis,ja uz uz ani obalenu nema.Ktovie ci modelovym rokom,alebo kvoli motorizacii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Nepise k tej demontazi nic ani navod,ani dielenska prirucka tu zverejnena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
l79 Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 (edited) @Leoš1960 tak stačí mrknout na velikost startovacího proudu, třeba podle fotky z příspěvku výše to např. vypadá na 320 A. Tak třeba tento typ Autobaterie 59Ah / 320A | Autobaterie | Péče o vůz | Pro váš vůz | Katalog | Česká republika (skoda-auto.cz) Nebo se to dá dohledat u různých prodejců podle vyhledávače značky a modelu a pro jistotu změřit rozměry. Edited January 5, 2023 by l79 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vojta.MM Posted January 4 Share Posted January 4 Mě překvapuje to, že tam máme EFB baterie přitom všude se píše, že u aut, které mají inteligentní dobíjení, se dává pouze AGM baterie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiriT Posted February 11 Share Posted February 11 Mám čerstvě Scalu r.v. 2022 a má taky EFB. Před tím jsem měl Dustera 2020 (1,0 LPG) a taky měl EFB. A inteligentní dobíjení mě u něj dost znervózňovalo U Scaly jsem zatím při jízdě nezkoumal. AGM počítám, dávají až do různých typů hybridů. Nemáme tak drahé a sofistikované auto, aby tam někdo dával AGM z výroby. U Dustera jsem cca 2x do roka pro jistotu dobil baterii a přes 3 roky startoval v pohodě, než jsem ho prodal. Doufám, že Scala vydrží minimálně stejně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.8T Posted February 23 Share Posted February 23 Po dobu 10 let co mám auto s SS a ID mám 3 EFB. Jako elektrikář který ví o co jde jsem hodně měřil, dobíjel atd... Poznatek je ten, že se baterie EFB v autě s ID chová předpokládaně jen několik prvních měsíců. Normálně při běžném ježdění si udržuje na 12,2 -12,3V. Pokud ji dobiji nabíječnou, tak i po několika dnech drží 12,5 -12,6. Po půl roce stáří se baterka autem udržuje na 12,2, ale občas taky jen 12V. Po dobití nabíječkou klesne napětí do druhého dne opět na 12,2V... Závěr je, že 12,0 -12,2 je pro tyto baterky v autě s ID vpodstatě normální a je potřeba počítat s tím, že při ježdění delších tras defenzivně, občasném dobíjení nabíječkou je životnost baterky z prvomontáže 5-6 let, dalších baterek z aftermarketu do 4let. (sledoval jsem dál i baterky vyměněné, protože je využívám na chatě). Tabulky které jsou obecně známé - změřené napětí a odpovídající procenta nabití platí pro původní baterky (ne EFB a AGM) a provozu v autech bez ID. Nikdo ale tabulky nepředělal pro EFB a ID, ale všichni se jimi i nadále řídí. SS je dobré z pohledu baterky vypínat. Každé baterce škodí šoky (velké krátkodobé odběry proudu), což je opakované startování. Při startování po dobu 1-2 vteřin odběr několika set amper. Při takovém šoku se olověné desky v baterce kroutí, poškozuje se jejich povrch a vypadává z nich materiál. Protože SS dělá násobně více startů, jsou také desky v baterce takto násobně více poškozovány. Proto mají EFB zesílené desky a mají je pro zpevnění v ochranné mřížce které mají desky udržet, ale zcela to nedokáží, jen trochu to zlepšují. Nabíjení v autech s ID není konstatním napětím které se plynule snižuje jako u aut bez ID (nebo nabíječek s trafem), ale je impulsní. Impulsy dosahují až 16V, ale běžnými voltmetry do zapalovače nebo multimetry je nezměřitelné, Impulsy jsou příliš krátké na to, aby je tyto voltmetry zaznamenaly a dokázaly na ně reagovat, takže měříte jen "jakýsi průměr", ale ani to není přesné, protože "průměrná hodnota" se bude lišit podle frekvence a délce impulsů. Toto se musí měřit osciloskopem, nebo převodníkem napětí na digitální signál a logování počítačem. Baterky EFB dnes stojí 2-3tisíce a pokud vydrží 3 roky, je to max. tisícovka ročně. Pokud byste zvládli to prodloužit na 4-5 let, kolik se na tom dá ušetřit... S dobou 10-12let jako kdysi se s tím nedá počítat, protože auta bez ID nedobíjela impulsně, ale stálým napětím jako staré nabíječky s trafem.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted March 7 Share Posted March 7 Auto mám 4 roky a měsíc a baterka bude asi na odchodu. Dnes odpoledne jsem nenastartoval, startér se vubec nesepl a ani žádná hláška na displeji. Po vytažení klíčku a novém pokusu o start již ok. Start stop neaktivní - Potřeba běhu motoru, to hlásilo celou cestu, ale po ujetí 25km, kdy auto trvale dobíjelo, hláška zmizela. Co si o tom myslíte? Nechat baterku preventivně vyměnit a mít další 4 roky pokoj, nebo ještě počkat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodi 15 Posted March 7 Share Posted March 7 Asi bych prvně zkusil nabít do plna, vozil raději kabely a pokud by se ti stalo ještě jednou, tak nová baterie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted March 7 Share Posted March 7 Právě nabít nemám kde, ale kabely mně napadly taky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fsociety19x Posted March 7 Share Posted March 7 BTW: mozno na predlzenie zivotnosti baterie by bolo dobre sledovat jej napatie. ja to robim cez dataplug a aplikaciu skoda connect lite. inak ze by to pumpovalo 16V ako tu bolo spominane som nepostrehol a ani nic take ze by to boli impulzy. proste noha na plyne nedobija, vyhodena rychlost nedobija, noha z plynu rychlost zaradena a po celu dobu ukazuje 15,1/15,2V akonahe pridam tak to ukazuje zas realne napatie baterie. samozrejme zije si to svojim zivotom a niekedy to dobije inak resp niekedy aj pri prakticky rovnakom style jazdy a rovnakej trase zamykam auto kludne aj s viac ako 14V inokedy ledva 13V. Podstatne je skor si odsledovat cez tu appku aby ta baterka ked idem zamykat auto nemala nizke napatie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek253 Posted March 7 Share Posted March 7 Doporučil bych to stejné co Dodi 15, pokud použiješ malou nabíječku, třeba https://www.tsbohemia.cz/nabijecka-akumulatoru-geti-cc01a-6-12v-1a_d367349.html, dáš místo krokodýlků konektor do zapalovače, tak můžeš nabíjet i v autě před domem, mám takhle připojenou Oktávku před barákem(nabíječka je doma v suterénu, prodloužený kabel protažený přes sklepní okénko ven), Scalu mám takhle připojenou v garáži. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted March 8 Share Posted March 8 Dnes ráno normální start a SS aktivní ihned, tak to asi budu sledovat a baterku stejně na zimu koupím novou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted March 8 Share Posted March 8 Daj si spravit niekde v servise test baterie,pripadne si skontroluj,ci nemas zaoxidovane poly na baterii,pripadne ci niesu slabo dotiahnute.4 roky sa mi zda este skoro na novu bateriu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodi 15 Posted March 8 Share Posted March 8 @Patrik1971 4 roky není mnoho, v dávných časech to byla zánovní baterie, dnes s ekodobíjením je na konci životnosti a před smrtí, tak to asi bude 😞 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondra16V Posted March 8 Share Posted March 8 Pánové, jste v sekci Scala. Takže řeči o tom, kolik vám vydržela baterie ve Formanu a Felicii je zcela mimo. Komentáře promazány. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted March 8 Share Posted March 8 Před startem 12,3 a během startu 11V, to mně nepřijde špatný, třeba zase nějaká SW anomálie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.8T Posted March 11 Share Posted March 11 Auto máš 4 roky, ale je z roku 2013.. Takže tam máš několikátou baterku a jak je stará neodhadneš. Baterky dnes odcházejí úplně jinak, než v minulosti. Dřív točily míň a míň. Dnes jede baterka do poslední chvíle na 100% a zdechne najednou. Pokud to nějak zprovozníš, třeba dobitím, může to třeba 10x v pohodě nastartovat a pak z ničeho nic nenastartuješ. baterky dnes odcházejí stylem ruské rulety. Je to způsobeno zkratem desek způsobeným odpadaným materiálem... Kup novou a vyměň... Fsociety19X - přečti si ještě jednou co jsem psal. Nabíjí to impulsně, ty impulsy jsou při brzdění motorem až 16V. Ty impulsy jsou tak krátký, že je voltmetr v zapalovači, multimetr ani appka škoda lite dataplug vůbec nejsou schopný zaregistrovat. To se dá měřit jen osciloskopem, nebo převodníkem A/D. To co měříme těma voltmetrama je jen průměr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vormen Posted March 13 Share Posted March 13 Co jsem se díval na baterky, tak by se mně líbila Varta Blue EFB 60/640A. Délka 242mm, ta orig. 49Ah má 212mm, ale řekl bych, že ta rozteč šroubů držáku by mohla být 30mm. V autorizáku snad tahle Varta půjde nakódovat, ikdyž určitě budou tlačit origo baterku za 5 litrů Máte někdo zkušenost, jestli do Scala/Kamiq pasujou ty 242 baterky s originálním uchycením? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted March 13 Share Posted March 13 A preco tam nesupnes tuto momentalne zapolovic? Autobaterie 49Ah / 320A | Autobaterie | Péče o vůz | Pro váš vůz | Katalog | Česká republika (skoda-auto.cz) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodi 15 Posted March 14 Share Posted March 14 (edited) Je to tedy nafta. Varta 570 500 076 D84 2. Edited March 14 by Dodi 15 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.