Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

A jo s tím DSG souhlasím, že to je další věc co se v autě může vysypat, ale zas nikdy jsem auto s automatem nevlastnil a parkrát jsem se svezl se zanámým, který má audi a4 v automatu a je to prostě taková pohoda svezení. Tak už dlouho přemýšlím o automatu a tahle octavia se mi docela zalíbila :) 
A jinak u 1.4 tsi až na ty rozvody se extra na nic nemusím zeměřovat co by tam mohlo být problémové?

Vloženo

Jenže 1.4 TSI opravdu není 1.2 TSI - už jen tím, že součástí rozvodů je tam přestavovač vačkového hřídele, který sám o sobě dokáže vytvořit hluk, který je prakticky identický s rachocením řetězu. A u 1.4 TSI se rachtání řetězu opravdu běžně nekoná, tak jak je tomu u 1.2 TSI.

Vloženo

Koukni SEM - to je v ČR asi nejrozsáhlejší téma o motoru 1.4 TSI. Kromě rozvodů tam žádný další systémový problém nenajdeš. Snad jen pískající vodní čerpadlo. Ale to jen někde.

Vloženo

Já mám na tomto motoru najeto 97 tkm, rozvody se začínají ozývat, takže se to bude muset řešit. Jinak s motorem není žádný problém = tudíž ani žádná oprava. Olej to nežere, jezdím ale delší trasy, město prakticky vůbec. Ovšem podělat se může kdykoliv cokoliv na jakémkoliv motoru.

Vloženo (editace)

Jo tak to je jasný že člověk může trefit zrovna na model kde prostě bude jen samej problém i když dalších 100 lidí kolem s tím nemají ani jeden problém.
Šlo mi spíš jen o to na co se kdyžtak zaměřit a dát si na to pozor.
Tak já bych to měl na ježdění do práce = cesta 20km tam a odpoledne 20km zpátky a třeba jednou do měsíce delší výlet po okolí.

Edit: Popřípadě jaký typ motoru by se na tohle cestování hodil?

Editováno: , autor: Dav1d
Vloženo

Pokud počítáš s jízdami každý den v délce 20 km, je rozhodně lepší vzít benzín.

Taková vzdálenost není totiž nic moc pro filtr pevných částic u dieselu.

1,4 Tsi je dle mého názoru ideální - lze s ní jezdit úsporně.

1,8 Tsi - tam už je vícero problémů, které se často začnou projevovat právě okolo těch najetých 100 tkm.

Vloženo

Znám lidi, co s DPF jezdí po městě a delší trasu akorát o víkendu a mají najeto taky před 100t km a jezdí, asi jak zrovna proběhne to čištění, je důležité ho nepřerušit...

Vloženo
před 11 hodinami, Pawouk napsal:

U 1.4 TSI jsou problematické rozvody, takže se soustředit na hluk od nich při startu motoru (hlavně studeného). No a DSG není zrovna etalon spolehlivosti.

nevim jak 7stupnovy ale 6stupnove dsg je uplne v pohode

Vloženo
před 6 hodinami, foxdivemaster napsal:

nevim jak 7stupnovy ale 6stupnove dsg je uplne v pohode

sedmikvaltový automat je oproti šestikvaltu konstrukčně jiný, nelze to tedy vůbec srovnávat

Vloženo

tak jasny ale to vime treba jenom my a ne ten dotycny ze je tam 7stupnovy ,podle me ani nevi ze je vic typu,tak jsem to jenom napsal,je to diskuse a sam nevi co presne chce,proto i ta zminka o dpf,dsg atd ,podle me je toto hlidani textu moc prehnane a v tomto tematu absolutne zbytecne,samo ze kdyz se tu bude resit peceni rohliku tak je to jasne,ale asi to vidim jinak no

Vloženo

Nahodil několik odkazů, kde jsou jen 1.4 TSI DSG a tudíž se bavíme o této kombinaci. Tím, že sem zamotáte jiné typy motorů a převodovek, ho jenom zbytečně pletete - jinak řečeno bavíme se o voze a ty o koze. To ti nedošlo?

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj, vybírám nástupce za starou feldu, která půjde brzo na vrakáč a koukám po Octaviích 1.2 a 1.4 tsi, řekl bych, že jsem klidný řidič a ročně najedu cca 20 tisíc km, z toho každý den 40 km do práce (20 tam a 20 zpět). Na můj nájezd by se podle mě vyplatila i nafta, ale tu nechci kvůli "uživatelskému nepohodlí" :D V benzínu máte teplo za pár kiláků, motor nemá traktoroidní zvuk a žádný problémy s DPF :D  1.6 MPI nechci, už jsem s ní jel a nesedl mi její charakter a navíc ji na dálnici docela chybí 6. stupeň.. Stačí i 1.2 do kombíka? Většinu cesty jezdím sám nebo ve dvou a občas vozím lehký, ale objemný náklad (proto preferuji ten kombík) nebo by byla 1.4 vhodnější? A za kolik se dá tak jezdit v kombíku s těmito motory při nějaké normální jízdě, ne ekorallye :) 

Vloženo

Pokud jsi klidný řidič a jezdíš tak, jak píšeš, tak stačí i ta 1.2 TSI. Bratranec nějaký ten čas vlastní tuto motorizaci právě v kombíku a jezdí s tím někde kolem 6 litrů (ovšem bez dálnic). S problémy motorů TSI jsi doufám seznámen. Aby ses pak nedivil. Příklady spotřeb můžeš najít v patřičných částech motorové sekce.

Vloženo

Tak pokud vim, tak s preskocenim řetězu se da vypořádat preventivní výměnou rozvodů (každých 90tkm myslim...?) a jeste jsem se dočetl, ze některé tyhle tsi si obcas vezmou nejaky ten olej, takze s tim budu pocitat a olej kontrolovat a popřípadě obcas dolivat.. Jeste bych se zeptal, kolem jakého nájezdu mam pocitat s tim, ze zacne odcházet turbo a kolik stoji jeho repase? :) 

A jeste by me zajimalo, co vsechno umi zobrazit ten mensi palubní pocitat (ten druhy nez MaxiDot), to jsem nikde nenasel.. díky :) 

Vloženo

Kdy odejde turbo ti nikdo neřekne - buď nikdy anebo právě teď... A zrovna u těchto motorů to není nijak častý problém (alespoň co se týče stížností na forech). Co se týče PP - díval ses do manuálu k autu? Najdeš ho na webu ŠA.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...