Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Neztrácej naději, bratranec asi před dvěma roky sháněl OII 2.0 TDI, a sjezdil skoro celou republiku, prošel jich desítky, aby nakonec nějakou koupil pár km od domova (taky přestříkaný zadní blatník, ale s fotodokumentací od majitele). Nejhorší byly AAA a Auto ESA - tam tehdy nenašel jedinou nebouranou, nebo po skoro celolaku, ale bez vysvětlení, co tomu předcházelo... Měl sebou měřák na tloušťku laku, VCDS a nějaké ty zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já auta vždycky kupoval u autorizovaných prodejců a zatím jsem měl asi štěstí, vždycky jsem bral auta se servisní historií, co k nim jezdila na servis a pak je tam majitel nechal na protiúčet. U současné Octavie to bylo dobré i v tom, že jim jí majitel dal před servisní prohlídkou, tak jsem se s nimi před koupí domluvil a udělali mi jí zdarma... Jen dvě auta jsem koupil z klasického bazaru a vyklubala se z nich rakev po celolaku s odcházejícím vším možným a s nejistou historií a počtem kilometrů...

Každopádně budu prodávat svou O2 a kupovat O3, asi ji klasicky nechám na protiúčet, ale kdyby někdo chtěl, tak je to auto zaručeně nebourané, zaručeně s poctivými km a solidním prodávajícím. :) Má najeto už skoro 210 000 km, rok 2005, Elegance, modrá Storm, liftback, nová mechatronika převodovky, vše funguje a za 1000 km bude nutné udělat servis a rozvody a do toho se mi už nechce dávat peníze. :) Ale vzhledem ke kilometrům ji asi prodám na protiúčet, protože nemůžu zaručit, že za chvíli něco neodejde a nový majitel to bude reklamovat u mě, to radši nechám na někom jiném, u tolika kilometrů se nedá zaručit už asi nic. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já kupoval Octávku v Auto Plsek Kyjov,Asi ze sedmi aut,které jsem si nakonec mašel a nechal ověřit historii ve Škodovce (zdarma) byla právě tady bez přetočených km.,a vše sedělo podle serv.knihy a podloženo fakturama,dovoz Holansko.Co mě ale trochu štvalo,že někdo z auta vymontoval GPS.!!

Ty ostatní byly přetočené cca.100000 až 230000km.nebo neměli historii,nebo falešnou servisku.

Ale tím nechci nikomu dělat reklamu.

Editováno: , autor: Pavel S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Carleasing jsou hovada,známej s nima spolupracoval a ty vraždy co mu dodávali to stálo za to.Každý auto "lehce" bouraný,smlouva napsaná,že z nich nedostaneš v případě závady ani kačku,prostě bazar jak stehno.Jediná snad výhoda,že kilometry by měli sedět.Hlavně davej pozor na stav,když to budeš lustrovat,tak by ses měl dozvědět i případnou škodu po havárce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak dá se sehnat i za cenu kolem 200.000,- solidní kousek. Já sháněl RS II. řady začátkem roku 2013 a finanční hranice pro mě byla 250.000,-. Víc bych za auto fakt nebyl ochoten dát. Vzhledem k tomu jak jeho hodnota klesá mi přijde dát 800.000,- za funglovku jako nesmysl. I kdybych je měl. Je fakt že jsem nějaké inzeráty objel a odmítl než jsem narazil na solidní kousek za solidní cenu, ale to k tomu prostě patří. Horší  je, že po nějaké době to už ani člověka nebaví, když na fotkách je auto pěkné a v reálu potom zklamání. Naštěstí mám dost kamarádů automechaniků (jeden z nich i v autorizovaném servise ŠA). Tak před koupí bylo hlavně dilema lousknout zda naftu nebo benzín.

U nafty připadalo ve finančním limitu v té době pouze PD (CR byly, asi ještě i jsou, dražší) a u PD mi 9 z 10 známých automechaniků řeklo ať vezmu raději benzín, neboť ze spolehlivosti PD v 16 V bych byl asi brzy zoufalý a já preferuji spolehlivost před nižší spotřebou. Pro TDI mluví snad jen jejich masovost a tedy snažší dostupnost případných použitých dílů. Navíc najezdím tak kolem 10.000 km/rok. Tak žádné drama. Zda lift. nebo kombi mi bylo celkem jedno, tady jsem preferoval spíše poměr stav/cena. Toužil jsem po modré, ale nebyla to nejvyšší priorita.

Shánění bylo v té cenové relaci docela náročné, ale po několika kusech které jsem odmítl já, několika prokazatelně stočených (a to i vážně o dost), bouraných apod. a několika které mi rozmluvil kamarád automechanik, se kterým se znám od malička a který se mnou, s kvalitní diagnostikou a PC trpělivě jezdil a měřil hodnoty kde čeho, co ani nevím co mělo vše odhalit, se mi podařilo na solidní kousek narazit.

Nakonec jsem v únoru 2013 koupil kombi RS ve žluté barvě viz odkaz:

 

http://forum.skodahome.cz/topic/128117-yellow-rs/

 

Jasně, drobnosti se našli, ale celkově mě auto nezklamalo. Inzerát jsem našel na stránkách sportovní vozy nebo tak nějak. Původní cena byla uvedená 210.000,- s tím že k autu byly 2 sady 18 alu kol. Bylo od soukromého majitele, který jej koupil od ŠA, kde jezdilo pár měsíců jako referentské. Jinak jej měl celou dobu jen on. Po prvotních mailech a telefonátech jsem do toho ani moc nadějí nevkládal, jelikož jsem na mé dotazy zjistil, že auto má čtvrt roku propadlou STK a letní pneu jsou na výměnu. Ještě následoval podrobnější popis stavu po mailu a skeny dokladů atd. Sice ve mě moc nebudilo důvěru, že má někdo takové auto a nechá na něm propadnout TK a dost sjet pneu na hranici opotřebení, atd, no nakonec jsem se nechal ukecat od kamaráda a zase jsme vyrazili.

Po příjezdu a shlédnutí auta na živo jsem byl celkem šokován. Sice se drobné kosmetické vady našli (předek od kamínků, důlky po kamínkách nad hranou předního skla, které majitel bohužel zatřel štětečkem a barva popraskala, apod.), ale v reálu jinak hezký stav, bez škrábanců, hezký, čistý zachovalý interiér a klidný běh motoru. Následovala zkušební jízda s měřením bloků hodnot na diagnostice, čtení závad, apod. Auto jelo hezky (oproti jiným předtím) a dle kamaráda mechanika, všechny hodnoty (tlaky turba, vstřiky a já nevím co vše), prý super.

Šok pro mě nastal, když mi byly předloženy majitelem doklady od auta. Ve zkratce, serviska, odpovídala, faktury i na čištění koberečků ve škodovce a všechny opravy, výměny, příslušenství, atd., za celou historii a dokonce i veškeré doklady a účtenky od benzínu, vždy se spočítanou průměrnou spotřebou a stavu počítadla km kdy bylo tankováno. Ten člověk byl větší blázen než já :kol-44: .

Na druhou stranu, propadlá TK, dost sjeté letní pneu, těsně před další servisní prohlídkou a výměnou náplní, původní brzdy (kotouče) a destičky na hranici opotřebení a drobné důlky po kamínkách na předku. Po prověření u známého v servisu ŠA vše odpovídalo. K tomu čip od CIMBU autposport.

Po předchozích skušenostech jsem po čtvrthodinové diskuzi s kamarádem mechanikem, vyhodnocení pro a proti, jsem se rozhodl auto vzít. Majitel nabízel v ceně udělat novou STK a garančku ve ŠA. Tedy za předpokladu, že si připlatím za nové pneu a případné součástky. Nakonec jsem se dohodl, že si auto vezmu jak stojí a za cenu 200.000,-. Druhý den jsem pro auto jel.  

Optimisticky jsem jej odvezl bez platné STK a ME, na ojetých pneu, za což se upřímně omlouvám. 

Samozřejmě jsem do auta musel nějaké peníze ještě investovat (nové pneu, komplet brzdy, oleje, filtry, náplně, pro můj klid rozvody atd., STK, ME, apod.) Vše vesměs díky známému a kamarádovi mechanikovi za cenu nákladů a nákupních cen součástek. Vše jsem dával kvalitní a dnes je auto parádní. Nikde nic nemlátí, netluče, hezky jede i vypadá. Je fakt že jsem nechal přelakovat střechu a přední sloupky kvůli oprýskanému laku a důlkům nad předním sklem od kamínků, které původní majitel zatřel štětečkem a vše zadokumentoval, pro případ dalšího prodeje. Tedy aby mi někdo věřil že to vážně nebylo total bourané, rezaté apod. Do škodovky na garančky už nechodím. V 7 letech stáří auta a 140.000 km to už stejně nemá moc význam. I když na kulance se dá ledacos. 

Jen pro úplnost auto mělo v 70.000 km po závadě a následné destrukci motoru vyměněn na kulanci ŠA komplet nový motor, turbo, intercooler a katalyzátory (po tahanicích a znaleckých posudcích ŠA uznala výrobní vadu motoru). Majitel měnil olej max. po 15.000 km a používal jen značkovou kvalitu. Benzín pouze Verva 100.

Takže závěr. Dá se na solidní auto za solidní peníze narazit, ale dá to dost práce s hledáním, obezřetnosti při koupi, nutnosti prověřování a nenechat se zlomit hned u prvního kusu. A i tak je to nakonec i štěstí na jaký kus člověk zrovna narazí.

Mějte štěstí a trpělivost při shánění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P.S. K tomu zvuku motoru jak je výše popsáno (někdo psal zvuk jak diesel). 2.0 TFSI obecně má poněkud chrastivější zvuk, na rozdíl třeba od 1.8 TSI. Způsobuje to řetěz mezi vačkami. Ale pokud to není skutečně markantní, je to běžný jev a nic z čeho by se člověk měl nějak zásadně znepokojovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nasel sem si octavii u skoda plus ale kdyz sem si ji chtel overit pres cebii. tak mela jen 2 zaznamy najezdu kilometru. myslíte že ten člověk nejezdil do autorizovaného servisu? A dá se na bazary od skoda plus spolehnout? díky a ještě jedna otázka. jakto že není zapsan ani jeden záznam servisního úkonu?

Editováno: , autor: thomas680
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chci se zeptat pořád přemýšlím nad výměnou vozu skok by byl z fabky 1.4mpi do octavky dvojkovy.A teď co mě zajímá ve hře jsou dva adepti buď motor 1.9 77kw a nebo 125kw RS.Hlavně bych chtěl vědět jaký jsou u těhlech motorů náklady jako vstřiky turbo atd....jaký jsou u těhlech motorů závady na 1.9 jsem slšel jen samou chválu ale mě dost láká RS je tam velkej rozdíl v náhradních dílech?A ještě jsem čet na jednom foru že jsou problémy se vstřikama u toho dvoulitru tak kdyby někdo měl nějakou zkušenost budu jen rád když napíše.A u motoru 1.9 byl také filtr pevných částic jestli ano od jakýho roku?Díky moc za odpovědi!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...