Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všichni,

jelikož jsme včera měli školení řidičů, referentů a na STK mě už prudili kvůli absenci rezervy u Felicie na LPG, tak jsem se včera informoval jak to tedy je.

Určitě víte, že PČR má oprávnění poslat řidiče na STK případně mají už objednaných 8 mobilních stanic ke kontrolám.

Vyhláška říká, že rezervu nemusí mít automobil, pakliže bude od výrobce potvrzeno, že to tak být může.

Volal jsem tedy do Škoda-auto na homologace. Bylo mi upřesněno, že vydali stanovisko pro MDCR.

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/0F26982C-3F1D-4B69-9E94-0A3C73C9916B/0/674_2012_6095_skoda.pdf

- v odstavci I. je psáno, že u řady Favorit, Felicia, Octavia I není vyjmutí rezervy doporučeno, nikoliv zakázáno. A je to z toho důvodu, že nemají řešení pro tyto vozy(vypěňovací díly s opravnou sadou na rozdíl např. od Fabie a O II).

Jestliže tam ovšem máme toroidní nádrž na LPG, pak vyhláška říká, že bychom to měli řešit s dodavatelem LPG, protože ten může(stejně jako Škoda auto u Octavia II na LPG) požádat o stanovisko MDCR a takto to legalizovat.

Takže výsledek je ten, že pokud se nechcete dohadovat s STK, PČR, pojišťovnami, musíte si to vyřídit s dodavatelem LPG...

Karle, Paule, Ivane a ostatní co se pohybují okolo instalací LPG, řešili jste to už?

Jsem rád, že někdo konečně začal toto řešit.

Osobně v tom nemám jasno, ale dle technika STK jsem si vytvořil svou verzi, kterou přenáším zákazníkům/zájemcům o LPG.

Pakliže je nádrž válcová, není co řešit.

Pokud je instalována nádrž toroidní, člověk by měl vozit rezervní kolo nebo sadu na opravu pneumatik.

Tady se to rozděluje na 2 strany....

Pakliže vozí rezervní kolo v autě, je nutností jej mít "nějakým způsobem" pevně přichyceno -> držák rezervy.

Pakliže chce zákazník vozit namísto kola opravnou sadu zde se to zase rozděluje na 2 strany....pro lepší pochopení to uvedu na případech...

Máme 2 auta... Škoda Octavia (rok výroby např.1998) a novou Škodu Octavii 2 po faceliftu (rok výroby 2011).

Škoda Octavia z roku 1998, když se vyráběla, tak žádná Octavia v jakékoliv výbavě v tom roce nevyjela z linky "bez rezervy".

Když se tam nainstaluje toroidní nádrž, může se místo kola používat sada na opravu pneu za předpokladu, že majitel auta požádá výrobce/zastoupení své značky auta o vydání "jakéhosi papíru s tím, že povolují použití opravné sady pro toto auto".

Nyní vezmu Škodu Octaviu 2 po faceliftu z roku 2011.

Tato Octavia, když sjela z výrobní linky, tak sjela v určité výbavě s rezervním kolem (nebo za příplatek) a nebo sjela i bez rezervy.

Pokud zákazník doveze takové auto s rezervou, nainstaluje se toroidní nádrž a zákazník nechce vozit rezervu a bude používat opravnou sadu, tak prostě rezervu z auta vyhodí a dokoupí opravnou sadu.

Není zde potřeba vyřizovat nějaké dobrovzdání od výrobce či zástupce značky auta.

Co je na mé teorii pravdy nevím, každopádně mi to takto bylo vysvětleno...

  • Autor

Jakmile do auta zamontuješ toroidní nádrž, výrobce auta je ze hry a řeší se to s dodavatelem LPG, který místo pro rezervní kolo využil... tedy např. se Strakonicemi. A ty by měly předložit MDCR své řešení pro ten daný typ automobilu. MDCR potvrzení o možnosti využít opravnou sadu vydá, stejně jako ho vydalo pro Octavii 2 LPG...

Druhá možnost řešení je jak jsi upozornil pevně přidělaný držák, který ovšem musí být schválen MDCR taky, jinak to taky nemá smysl....

Upraveno od 1Radar

Takže aby to pochopili všichni....Favorit, Felicia, Fabia 1,Superb 1, - výrobce nedoporučuje(ale není to zakázané) jezdit bez rezervy, takže nad nádrží schválený držák rezervy-žádné gumy a podobné nesmysly...když se rezerva vyndá, musí být schválená sada na opravu pneu s kompresorem(např. SLIM apod.), žádné spreje a podobné hovadiny...

Ostatní vozidla t produkce Škody mohou jezdit bez rezervy(za podmínek sady na opravu pneu)....STK to řeší podle předpisu = jak jsem se vyspal nebo jestli mi stará dala nebo nedala...

  • Autor

Mám schválený sprej s 8SD atestem + kompresor. Strakonice tedy dají potvrzení na papíře, že mají schválené řešení náhrady rezervního kola sadou na opravu pneumatik?

Upraveno od 1Radar

STK to řeší podle předpisu = jak jsem se vyspal nebo jestli mi stará dala nebo nedala...

asi tak mě to připadá...

nevím jestli tady řešíte přesnou legislativu, ale z praxe mohu říct (2x stk na vozidle s lpg+toroid) technikovi jsem ukázal sadu s kompresorem(měl jsem jí pod sedačkou) a vše ok. policie na silnici mě kontrolovala asi cca 10x co mám plyn, řešit výbavu (rezerva) chtěl jen jeden ukázal jsem mu sadu, řekl v pořádku a bylo to.

koupil jsem ji v globusu v akci. použít se jí nechystám, vozím ji aby se vlk nažral ....... zatím v poho.

osobně si myslím, že na technickou tě pošle policie za jiný věci.... tohle řešit nebudou.

Navíc tyhle alternativní pohony se dost rozšiřujou(hlavně z výroby), takže na ulici nejspíš nebudou řešit jestli tvuj model potřebuje papír a ten o půl roku novější ne,jakou máš zástavbu atd. prostě buďto máš sadu nebo pevně chycenou rezervu.

Hele já z jiného soudku...

V Praze roku 2005 bylo do nové Fabie namontováno LPG zařízení se zápisem do TP. Jenomže ten, kdo měl jít do 5-ti dnů na MÚ potvrdit zápis, tak nepřišel.....

Je rok 2012, to auto už muselo zákonitě být jednou v Praze na technické.....asi jim to tam nevadilo.

Nyní to koupil jeden chlápek kousek odtud.....šel si auto přepsat na město (z kraje do jiného kraje) a zažádat o vydání nových značek......

Z tama ho vyhodili, že nemá zapsaný LPG, že ho nepřihlásí, ať si to dá do pořádku .....

Hoši nebudu řešit LPG,ale jako majitel pneuservisu Vám řeknu,že ty sady jsou totálně nahovno,vůbec bych si neodvážil jet někde na dovolenou bez rezervy.Zalepí to tak maximálně dírku po hřebíku která je v běhounu,né na bohu a to raději koupím opravárenskou sadu.kvalitní a mám větší jistotu než s těmi sračkami,které vám pneu :1může zničit,2:totálně rozváží.

Tady je kvalitní sada- http://www.hamletovygumy.cz/prakticka-sada-do-auta-pro-opravu-defektu-knotem-made-in-japan-maruni/d-83219/

nekupoval bych čínské za 150,-Kč

v něčem máš pravdu, ale........schválená sada musí mít kompresor(ne Baumaxový), kapalinu na opreavu, která se při defektu napustí do kola a nafoukne, samozřejmě, když vezmu nůž a někomu proříznu kolo někomu z boku(nebo špedlíkem, i to už jsem zažil), tam to nezalepí, to je snad jasné, funguje to jen na běhounu ve vzorku,navíc je to na dojezd, takže víc než 80 km/h se s tím nesmí jet, pak to kolo nerozvažuje......to co odkazuješ není náhrada za pneu podle předpisů, to můžeš vozit navíc....

švagr má kapalinu nalitou ve všech kolech na čtyřkolce, kolikrát dojel a měk i 8 zelených flíčků na pneu(průpichy) a v pohodě jezdil dál, moje ženská to má preventivně v horském kole, párkrát píchla a díky Slimu vždycky v pohodě dojela, sám jsem zažil na Jaguáru když jsme jeli v Německu a píchli.....vyndat ventilek, nalít kapalinu, nafouknout...za 20 minut jsme jeli v pohodě dál ....je to věc názoru, ale funguje to, samozřejmě, když udělám díru víc jak centimetr, už nebude fungovat nic....ani ten knot....jinak ta kapalina se v pneuservisu dá lehce i studenou vodou vypláchnot bez toho, aby uvnitř pneu něco zůstalo.

ano, baumaxový kompresorek mám... klepe se to jak narozený štěně a když jsem nafukoval kolo k vozíku za auto, tak asi v pulce se začalo z kompresorku intenzivně dýmat, tak jsem raději činnost přerušil a opatrně zajel k pumpě..nedovedu si s tím představit nafukovat plně obsazený auto na tlak 270kPa... fabča combi ma tu vyhodu, že pod podlahu za toroid se vejde komplet výbava a kdyby naaahodou ne, tak po bocích v kufru jsou kapsy... takže jde jen o to kam dát rezervu,ale to už mám taky vyřešeno- auto mjá na zadních sedadlech takové uchyty, takže pomocí gumycuků to tam přes uši na obalu rezervy přišmoulím a bude... chudaci ti co maj kratkou fabii na lpg, pokud chtějí vozit rezervu, tak je třetina kufru v háji..

Upraveno od JirkaBrno

Jirko, já mám rezervu uchycenou přímo na zadní sedačce. někde jsem tu nechával foto. Zavazí minimálně a naštestí jsem ji ještě nepotřeboval :)

no ja vozim ve vsech autech taky opravnou sadu slim a knoty. Doufam ze nepichnu, protoze tej zelene vodicce po dvou letech vozeni v aute stejne neverim (stridani teplot)... Dle ADAC statistik se kolo pichne v prumeru jednou za 150 000km tak snad to vyjde na nekoho s rezervou :)

Rozsta- nemohl by jsi sem prosím dát tu fotku znova, jestli nji někde máš...dik

Rosťo, pokud jsi to sem někdy dával, najdeš to lehce, aniž bys musel sáhodlouze procházet všechna témata ... vyhledáváním se mi to nepodařilo najít, ale vlezeš-li na svůj profil a dáš nastavení, pak tam máš možnost uspořádat přílohy a tam najdeš všechny přílohy co jsi sem kdy uploadnul :kol-28:

Martine, dík za tip.

Takže tady to je :)

post-1138-0-37451400-1349808482_thumb.jp

Toto je super že se ti to tam vejde takhle.Já měl ve Fábii II combi rezervu na stojáka na boku a taky se dalo.Ted v Octávce II combi jsem to skoušel a na stojáka nezavřo plato a takto to taky asi nepůjde,tak nevím jak to pořeším.

Pánové, nechci Vám brát iluze, ale jediný schválený způsob držáku na rezervu je ten naležato, dokonce je na to ve škodovce udělaná barierová zkouška, kdyby se něco stalo při bouračce a vrhnou se na to právníci, jiné uchycení než naležato je malér...

  • 1 rok později...

Martine, dík za tip.

Takže tady to je :)

Marně přemýšlím nad tím, jak se ti tam sakra ta rezerva vešla.. Mě tam prostě nejde napasovat.. Máš tam 13, nebo co? :-D

Byla potřeba drobná úprava:

 

a) odstranit schránku na deštník

B) odstranit u sedadel kousek dřevotřísky, která je přilepena ke koberci na dně kufru,

a jak to máš Rosťo upevněné k opěradlu? Začíná se mi to líbit čím dál více :kol-47:

Pokiaľ viem, tak škodovka vydala zoznam modelov aut kde sa moze pouzit opravna sada (je tan i COTAVIA I) ale pozor! Za podmienky že je opravna sada ORIGINALNA OD F ŠKODA. Pokiaľ sa dobre pamätám, tak mi to zisťoval sused, čo robí v škoda servise a stojí asi 7 tisíc.

Kurvy jedny

Já sem kdysi psal o vyjídření do škodovky a email byl bez reakce :D

a jak to máš Rosťo upevněné k opěradlu? Začíná se mi to líbit čím dál více :kol-47:

Ano, mám udělanej železnej kříž, který je 4-mi šrouby přichycen do opěradla, na středu je matka s vyšším závitem, do které se šroubuje originální šroub, který drži rezervu pod podlahou (musel jsem jej ale trochu zkrátit).

 

Bezproblému jde odklopit sedadlo i s rezervou.

gumicuk a pripevnene k zadni sedacce, je tam takovu kovovy drzak... a kdyz neco pujcim si sadu na lepeni pneu od kamosa a muzou neco rict..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.